Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:34

_Friemel schreef:
Zo, dat heb je snel gefixt, zo zie je maar weer hoe snel het kan gaan, was je er redelijk nuchter onder of vond je het toch eng, als je eenmaal in je gaan prikken enzo lijkt me ook niet echt lekker...

Mijn luiertas is binnen, hij is zoooo gaaf :D

ik ben heel nuchter :))
het klinkt heel raar, maar ik heb al zóveel mee gemaakt en ook qua ziekenhuizen/operaties/etc
dat ik niet zo snel ergens bang voor ben of tegenop zie (ja dat zag ik tegen natuurlijk bevallen :P)
alleen infuus dus... ik weet dat ik rollende vaten heb en dat die jonkies die ze altijd eerst laten prikken het niet kunnen....
nu dus 6 x geprikt voordat ie goed zat grrrr (en uiteindelijk dus door een arts zelf en toen zat ie goed)
maar gelukkig afgelopen operatie 3 weken terug zat ie in één keer goed, ze moest even ietsje 'mieren' en toen liep tie :D

dus toen die gyn kwam vertellen dat het een KS werd was ik blij
komen ze met zo'n map aan om te laten zien/vertellen hoe/wat ze gaan doen, ik vond het allemaal best, zat er super relaxed bij :))
oh ja en katheter inbrengen vind ik K U T

en ik hield door de hellp veel vocht vast, dus hij moest een paar keer prikken voor de ruggenprik :') en laat mijn rug nou heel gevoelig zijn...
als iemand voor de gein op mijn rug tikt ofzo dan kromt ie automatisch, zo erg reageer ik daar op :+
dus toen hij alleen nog maar zat te kloppen schoot mijn rug iedere keer al naar voren zegt hij 'mevrouw ik klop alleen nog maar' dus ik zeg ja dat kan wel, maar ik kan er niks aan doen, ik kan het niet tegenhouden dat min rug gelijk reageert whahahaha

maar ik snap ook wel dat er vrouwen zijn, die wel psychisch alles op een rijtje moeten zetten als zoiets in sneltreinvaart gebeurt :j
het is niet zo dat ik denk omdat ik daar zo makkelijk in ben, dat iedereen dat maar moet zijn
mijn nicht bijv die had al een dag weeen en toen moest ze persen en toen zat hij klem, dat werd dus uiteindelijk ook een KS, die had echt even dat gevoel van 'ik kan niet eens natuurlijk bevallen' en 'mijn lichaam laat me in de steek'
daar kan ik me best iets bij voorstellen :j

Esplendido, lag die van jou in stuit oid? of was jij het waarbij de placenta voor de uitgang lag dat het KS moest worden?

FM, is je moeder inmiddels weer in orde?
wat leuk dat je een box uit mocht zoeken :))

Esplendido

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:39

Ukkie lag in een onmogelijke stuit, vandaar dus ks.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:43

Mooie box! En leuk boxkleed!

Suze, je vriend op de gang? :oo waarom?

Ik werd ingeleid, man was ee bij álles bij! Vanaf de 1e wee! Inleiden kwam als een verrassing en heeft 4 dgn geduurd!

Jeetje newborn shoot 500 euro? :+
de mijne was gratis, kende de fotograaf omdat ik voor mijn zwangerschap veel model stond.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:45

Nell, nee dat had ik verkeerd gelezen :')
dat is een bevallingsshoot, dat diegene er dus een paar uur bij is

jemig 4 dagen.... waarom inleiden? (ben niet nieuwsgierig hoor :+)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:48

Dan is 500 euro nog duur :+

had zwangerschapsvergiftiging! Maar beeb zat nog prima dus mijn lichaam reageerde amper op inleiden. Behalve weeen om de 3 minuten en een hoop pijn gebeurde er niks :') na 4dgn had ik 1,5 cm en konden ze mijn vliezen breken. Toen duurde het nog 10 uur.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:55

rienne schreef:
MT, wat een gaaf filmpje!
Lindy, is dat net zo spannend moment als bij je eerste kindje de echo?
Daisyree, dat is een hele mooie box
Zahlina, hoop dat het goed nieuws is!!

Ben voor zover mogelijk weer bijgelezen maar wat gaan jullie weer hard!

Jahhh heel spannend bedoel misschien is het wel aan het afsterven of iets denk het niet gezien hoe ik groei en hoe mijn hormonen gieren maar deze zwangerschap vind ik 10 x enger dan mijn eerste
Ik heb hier voor een medische bevalling gehad alles wat fout kon gaan is fout gegaan Zowel tijdens de bevalling als met de zwangerschap ..
We hadden ook heel bewust voor 1 kind gekozen ..
We schrokken nu dus ook best wel.. Zeer onverwacht maar zeer gewenst nu hopen dat mijn lichaam
Het goed vol houdt tot het eind..

Als iemand het leuk vind kan ik mijn bevallings verhaal
Wel opzoeken en plAatsen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 21:57

@ Nell, pffff jemig, dan had ik allang gezegd dat ze het mes maar in me moesten zetten :')
snap ook eigenlijk niet dat ze dat met vergiftiging aan durven...
ik werd op woensdag dus opgenomen met te hoge bloeddruk en eiwitten, precies zoveel dat ze het vergiftiging noemden, iedere ochtend werd er bloed geprikt en ineens was het maandag door geslagen naar hellp... zo snel kan het gaan.... best bizar dat ze je dan 4 dagen laten bevallen :+

@ Lindy, ja plaats maar!!! ik vind het altijd wel 'mooi' om te lezen...

maar ik ga wel nu ff slapen, dus mocht je het nu nog plaatsen lees ik het morgen :))

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:01

Nell_ schreef:
Mooie box! En leuk boxkleed!

Suze, je vriend op de gang? :oo waarom?

Ik werd ingeleid, man was ee bij álles bij! Vanaf de 1e wee! Inleiden kwam als een verrassing en heeft 4 dgn geduurd!

Jeetje newborn shoot 500 euro? :+
de mijne was gratis, kende de fotograaf omdat ik voor mijn zwangerschap veel model stond.

Nee haha de tweede al gaat om een bevalling Shoot de hele bevalling fotograferen etc dus best lang werken..
Ik doe dit overgens niet hoor haha
Ik doe wel Newborn Shoot hier reken ik 99,00 euro voor dan ben ik gemiddeld 3 uur fotograferen en dan nog bewerken dus eigenlijk reken ik veelste weinig gezien ik gewoon netjes wit
Fotografeer en dus ook moet afdragen aan de belastingdienst en dus voor ong 15 per uur werk en er hooguit een 10 van over hou

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 22:03

CindyUniek schreef:
@ Nell, pffff jemig, dan had ik allang gezegd dat ze het mes maar in me moesten zetten :')
snap ook eigenlijk niet dat ze dat met vergiftiging aan durven...
ik werd op woensdag dus opgenomen met te hoge bloeddruk en eiwitten, precies zoveel dat ze het vergiftiging noemden, iedere ochtend werd er bloed geprikt en ineens was het maandag door geslagen naar hellp... zo snel kan het gaan.... best bizar dat ze je dan 4 dagen laten bevallen :+

@ Lindy, ja plaats maar!!! ik vind het altijd wel 'mooi' om te lezen...

maar ik ga wel nu ff slapen, dus mocht je het nu nog plaatsen lees ik het morgen :))

Die van mij was alles
Maar niet mooi

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:09

Ik ben ook wel benieuwd lindy!

Cindy, ik, en iedereen in mijn omgeving snapte ook niet waarom
Ze zo lang bleven aanklooien :n
Ik heb ook nog weken op en weer moeten rijden naar het zkh voor allerlei onderzoeken!

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:32

Welkom alle nieuwe meiden!

@Rinske, Top hoor, fijn dat het is gelukt met de box!

@MT, leuk filmpje echt schattig om te zien.

@Lindy1982, ik ben nu ook veel ongeruster dan bij mijn eerste. En ik heb echt een top bevalling gehad, volgens het boekje. Had al 4a5 cm ontsluiting (ik dacht aan oefenweeen whahah) zonder dat ik het wist, ging spoedig, zonder"kleerscheuren" en gewoon relaxt thuis bevallen.

Ik denk ook dat je bij de tweede er veel meer bij stil staat van wat er allemaal mis kan gaan.

Maar ik wil toch thuis bevallen, heb angst voor het ziekenhuis daar krijg je mij niet vrijwillig in.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:40

Ik ben gelukkig helemaal niet bang voor de bevalling. Wel hebben we een dwarsligger (nu al :') ), dus hopelijk draait hij/zij nog :) .
Mijn vriend zei dat ie niet perse bij de bevalling hoefde te zijn, dat ie wel op de gang zou wachten. Maar dat is zo'n watje daarin hè, hahahahahaha. Heb hem meteen verteld dat ie zich maar lekker over zijn angst heen moet zetten, omdat ik hem nodig ga hebben :D .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 06:59

Rinske, mijn vriend is ook zo'n watje in die dingen. Hij riep eerst ook altijd dat hij wel op de gang koffie zou drinken. Maar toen ukkie geboren werd was hij er gewoon de hele tijd bij. Hij heeft haar zelfs eerder gezien dan ik. Ze is met ks geboren en zodra ze uit mijn buik was plaste en poepte ze. Ze konden haar dus niet omhoog houden dat ik haar kon zien, want dan zou het in mijn buik komen.
Bij de aanstaande bevalling wil mijn vriend er zeker bij zijn. Hij vond de geboorte van ukkie zo bijzonder! Dus met watjes komt het best goed ;)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:08

Ja leuk die mannen hahah.
Zo hebben wij een foto direct na de bevalling dat onze uk nog naak bij papa op de blote borst ligt.
Denk je even, Wie is er nu eigenlijk bevallen? Prachtige foto.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:11

Dat had ik ook al voorgesteld aan mijn vriend Toverbal, maar dat vond ie echt geen goed idee hahaha _O- .

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:12

Wat flauw ;)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:13

Wacht maar tot die kleine er is Rinske, dan slaat hij vast om als een blad aan een boom.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:17

Ben benieuwd :)) :') _O- .

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 07:37

Mijn man had de bevalling echt niet willen missen! Al vond hij het wel spannend :+

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:04

De kat is terug!!!
We hadden de hoop een beetje opgegeven maar toen we gisterenavond naar boven gingen hoorden we opeens 'miauw' aan de voordeur en daar zat ze *\o/*
Alles is in orde, waarschijnlijk had ze zich drie dagen schuil gehouden in het bosje naast ons, want met onze hond in de tuin durfde ze waarschijnlijk niet meer naar binnen.

Oef, een pak van mn hart.

Gisteren kreeg ik opeens wel wat hevige (menstruatie?) krampen, maar tot nu toe nog steeds niks. Ik ga morgenochtend bij de dokter bloed laten nemen dus dan zou ik het vrijdag wel officieel moeten weten.

Ik ga dit weekend wel bij mijn ouders mn verjaardag vieren, dus het zal misschien wel opvallen dat ik geen alcohol drink ;)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:29

Fleur1984 schreef:
De kat is terug!!!
We hadden de hoop een beetje opgegeven maar toen we gisterenavond naar boven gingen hoorden we opeens 'miauw' aan de voordeur en daar zat ze *\o/*
Alles is in orde, waarschijnlijk had ze zich drie dagen schuil gehouden in het bosje naast ons, want met onze hond in de tuin durfde ze waarschijnlijk niet meer naar binnen.

Oef, een pak van mn hart.

Gisteren kreeg ik opeens wel wat hevige (menstruatie?) krampen, maar tot nu toe nog steeds niks. Ik ga morgenochtend bij de dokter bloed laten nemen dus dan zou ik het vrijdag wel officieel moeten weten.

Ik ga dit weekend wel bij mijn ouders mn verjaardag vieren, dus het zal misschien wel opvallen dat ik geen alcohol drink ;)

Spannend dat je nog zolang in spanning pfff. Wel super dat de kat terug is, dat is minder zorgen en stress.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:31

Spannend Fleur. Wat ontzettend fijn dat de kat weer terug is.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:35

Fin dat de kat terug is!
Mijn turbo is vanaf 2 juni spoorloos en ik mis hem zo ;( met het flesje opgevoed dus hij is heel speciaal voor mij.

En over geen alcohol drinken, met kerst vermoedde ik al dat k zwanger was, dus gezegd dat ik last had van mijn maag en alcohol niet zo goed viel.
Oudjaarsdag positief getest en toen dezelfde smoes gebruikt :P

Alleen toen gaaf ik een paard een beetje champagne, zag mijn vriend me staan met en glas drank dus die: dat drink je toch niet op? :oo

En toen dacht mijn vriendin wel :? Huh,, haha

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:39

Inderdaad. Gewoon zeggen dat je niet lekker bent ofzo. :)
En fijn dat de kat terug is! *\o/*

MissToseland, haha, handig dat ie dat dan ook zo zegt :D Maar wel lief :)

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 08:40

ik hoef echt niet bij mn vriend aan te komen dat hij nier bij de bevalling is hoor! het is ook zijn kind en ik zou het niet eens willen zonder hem. we merken allebei dat we door de zwangerschap nog veel meer naar elkaar toe gegroeid zijn. hij is zelfs elke keer mee geweest naar de vk op 2 keer na ivm werk. en nu is het toch alleen maar weegschaal, bloeddruk, hartje en ff voelen hoe ze ligt. zelfs met de echo's zaten we beide elke keer weer met tranen in onze ogen, zo mooi :)

wij hebben het familie met kerst verteld, maar ze kwamen eerst met martini met iets erdoor dus deed net of ik een slokje nam en zei dat ik het niet lekker vond :+ ze trapten er wel in, maar daarna de kadootjes (we hadden voor allemaal een rompertje met teksten als mijn oma is de allerliefste, opa is mijn dikke vriend ed) maar gegeven voor er meer alcohol kwam.