[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:52

HRmax kan ook een groot verschil maken. Bij een persoon die ouder is, zit je al sneller in de buurt van je HRmax Deze is als je het eenvoudig wilt berekenen (zonder inspanningstest), gekoppeld aan je leeftijd. Dus iemand die ouder is zal bij eene lagere hartslag evenveel of meer kcal kunnen verbranden. Dit kun je dan ook niet voor niets allemaal instellen op je hartslagmeter of op een goede sportschoolfiets. Ik ga er in ieder geval vanuit dat mijn meter klopt. Ik gebruik hem al jaren en heb er nooit aan getwijfeld.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:58

A_man schreef:
ik heb mijn hartslagmeter besteld 39eu bij sporthorloges.nl

Ben benieuwd. Ik heb hem alweer klaarliggen. Welke heb je gekocht?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:59

Die inspanningstest heb ik gedaan, daarom weet ik ook bij welke hartslag ik vet verbrand :) zit redelijk in de trainingsleer i.v.m opleiding en diverse cursussen. Huist daarom verbaasde ik me over je hoeveelheid vetbrande kcal en weet zeker dat dit bij mij minder is. Ik geloof heus dat hij klopt hoor! :)

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:05

Vind het altijd wel leuk om zulke dingen te vergelijken. Ik heb altijd geleerd dat de vetverbrandingszone op max 83% van je HR max zit. Is jouw HRmax dan 198? (pfft ik raak bijna de weg kwijt, want nu denk ik ineens hoe oud is ze dan haha?)

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:13

Klopt!!!
Ben 20, die rekenregel klopt dus aardig,.zou op 200 moeten zitten :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:20

tja ik ben 28 -O-

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:25

Natasja91 schreef:
En behaal je dezelfde hartslag bij paardrijden??
Dat lukt me never nooit hoor.

Nee hij kan wel op bepaalde momenten hoog met paardrijden (denk ik) maar denk ook niet zo hoog als dat ik hardloop ofzo :P ...

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:29

Vandaag weer lekker 27km gefietst. Ik was weer iets lichter op de weegschaal. Niet veel maar wel wat.
Ik merk wel doordat ik er bij sport (gemiddeld 2x per week hardlopen af en toe fietsen, krachttraing en paarden rijden) ik wel een beetje figuur correctie krijg (ook al geeft de weegschaal niet veel lichter aan). Ik had gister een kort broekje aan en merkte goed dat me benen strakker zijn. En het was iemand ook opgevallen dat ik wat afgevallen was. Dus dat maakt ook wel weer een hoop goed :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:31

Uiteindelijk gaat het ook om hoe je in je vel zit. Spieren zijn zwaarder dan vet....Succes ga zo door!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-12 19:00

Moderatoropmerking:
Graag wil ik er op wijzen dat het plaatsen van lijstjes in principe niet de bedoeling is. Je mag best een keer een lijstje plaatsen als je benieuwd bent hoe anderen over je eetpatroon denken, maar het is absoluut niet de bedoeling (bijna) elke dag een eetlijstje te plaatsen.
Sommmigen denken hier goed om, anderen zijn er wat minder goed in. Graag vanaf hier er weer even om denken.
Alvast bedankt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 08:59

Hmm jammer, die lijstjes waren best handig om eet-tips op te doen :j

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:29

Er zijn HK topics voor de eetlijstjes.. Heb al meerdere keren dat uit proberen te leggen aan de mensen hier, maar het topic is inmiddels overleden ^^ omdat iedereen hier bleef posten.

Ik doe momenteel rustig aan met wat ik eet, maar ben niet heel streng aan het lijnen. Probeer nu vooral mijn huidige gewicht op peil te houden voor een aantal weken, daarna wil ik weer fanatieker gaan lijnen om die laatste kilo's weg te krijgen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:31

chipieke schreef:
Hmm jammer, die lijstjes waren best handig om eet-tips op te doen :j

ja, vindt ik ook.... :D

er is gelukkig weer een kilo af... de teller staat op -4.. Jippie!! *\o/*

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 09:37

Op verzoek van gisteren. Net wakker (vakantie). Doe nu mijn hartslagmeter om voor de hele dag. Ben benieuwd.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:09

weer een nieuwe dag!
super lekkere shake gemaakt met fruit en melk voor ontbijt :D
gister heb ik 1uur gesport in de sportschool en gezwommen naja meer met me honden lopen kloten in het water ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:23

_Luce: heb jij een link naar dat topic? Dan doen wij daar lekker verder :D

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:30

echt he ik vond het ook ideaal!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:37

Ja ik deed op die manier ook leuke ideeën op. Want lijnen heeft nou eenmaal met voeding te maken...
Ik wil ook wel een link naar die andere topic, dan daar me ideeën maar vandaan halen. :)
jammer hoor, ik vond het wel mee vallen hoeveel lijstjes er werden geplaatst. Zo kon je ook een beetje zien waar het af en toe fout gaat met het lijnen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 10:52

Davina, super goed zeg! Leuk hé, als mensen dat opmerken!

Misschien kunnen we een apart topic in HK openen voor de mensen die daar behoefte aan hebben? Ik merk wel dat het dan beter lukt, is toch ook wel een soort van controle voor mezelf! En je kunt elkaar natuurlijk goed steunen.

Ik ben een half jaar geleden ook goed afgevallen mede dankzij zo'n topic!

Voor mij begint het vandaag echt. Heb me gewogen (74 kg, shocking) en opgemeten. Ik wil weer naar de 69 kg, dus 5 er af :) Net al heel fanatiek paardgereden en vanavond ga ik nog een uurtje zumba doen :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:08

A-man hoe heb je die shake gemaakt? Echt met een blender? Die heb ik namelijk niet maar het lijkt me wel lekker. En wat voor fruit heb je er allemaal in?

Succes CCCCC, hoe lang ben je als ik vragen mag?

Ik wil ook zowiezo naar de 70 kilo, het liefst 66. Maar dan heb ik nog heel wat kilotjes te gaan.
Ik ga me morgenochtend weer wegen, spannend.. Ik stap zo maar weer op de fiets voor een kilometertje of 10 en dan vanmiddag nog 14,5

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:11

Ik maak ook heel vaak smoothies! Super lekker. Gewoon in de blender idd, ik had laatst banaan, kiwi (gold), sinaasappel, en appel, een beetje water erbij (anders doet hij het niet) en smullen maar. :9

DjunDjun, ik ben ongeveer 1.80 m lang, volgens mijn vader was ik gegroeid, maar dat geloof ik niet :') Houd het maar op 1.80 :j Hoe lang ben jij?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:21

Hmm ik ben bang dat ik dan maar moet gaan prakken als ik zo'n lekkere smoothie wil :D

Ik ben 1,60m, een klein, dik propje dus ;) Ben ook wel breed gebouwd en redelijk gespierd, maar het meeste is nu nog vet.
Ik voelde me nooit echt superdik, tot ik op de weegschaal ging staan en schrok. Toen is de knop omgegaan en nu ben ik fanatiek bezig, ik voel me na 2 weken al een stuk fitter.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:28

Haha, ik was vroeger ook veel te dik hoor. Op het hoogtepunt zat ik op de 107 kg bij 1.75 ong. Ik ben ook breed gebouwd hoor. als je me van de zijkant ziet, zou je zeggen dat ik 60 kg weeg, maar zie je me van voren, dan verandert dat beeld wel haha. Daarom moet ik ook niet te slank worden, want dat ziet er gewoon niet uit :n Maar heb het laatste half jaar altijd rond de 68/69 gezeten. Toen een nieuwe pil gekregen en dus aangekomen tot 74 kg.. En die gaan er nu ECHT af.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:32

DjunDjun ja met een blender :D
banaan, nectarien,druiven en beetje melk anders word het niets haha! en dan heb ik een flink glas :D

ik ben 1,68 ong. maar ook breed gebouwd van de zijkant valt het idd mee maar heb zo een rare buik vind ik die MOET strak!

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 11:35

trouwens hier mij sportschema voor elke week

maandag - aquafitness 45min (sportschool)
dinsdag - hardlopen 5km
woensdag - bootcamp 60min (sportschool)
donderdag - cx & body atack samen 60min (sportschool)
vrijdag - skeeleren 8km
zaterdag - vrij
zondag - cx & hardloopband samen 60min (sportschool)

en elke avond 30 zitups 20 opdrukken en 20 door de benen zakken zeg maar.

hoe vinden jullie mij sportschema?

zou graag ook nog willen paardrijden maar door blessure van mij paardje kan dit eventjes niet..