magli schreef:Vraagje
Ik ben voor de eerste keer begonnen met de pil Nora30 en zit nu in mijn stopweek (1 strip dus opgedaan). Ik ben paar kg bijgekomen en voel mij echt emotioneel niet goed. Ik weet nu niet f dat rechtstreeks door de pil komt.. Maar ik wil me echt niet nog slechter voelen dan de voorbije weken en overweeg om te stoppen. Is dit slecht?
In de eerste 3 maanden moet je lichaam nog wennen en dan kan je je inderdaad dus wat minder goed voelen. Maar een paar kilo aankomen in 1 maand komt echt niet alleen omdat je bent begonnen met de pil. Aankomen van de pil is minimaal, zeker met de lichte pil die jij hebt. De gewichtstoename die je krijgt is voornamelijk door het vasthouden van vocht en dat zijn dan echt geen kilo's, hooguit 1 tot 1,5 kilo. Je kan van de pil wel wat meer lekkere trek krijgen, maar als jij streng voor jezelf bent en daar niet aan toegeeft komt je niet aan door de pil.
Je een keer een tijdje rot voelen hoeft ook niet alleen door de pil te komen, kan ook doordat je onbewust toch al wat meer stress had en dat het door de extra hormonen allemaal wat teveel is geworden.
Probeer toch eerst zeker drie maanden deze pil om te zien of het minder wordt, als er dan nog niets is veranderd kan je een andere pil overwegen.