Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:18

Vandaag 5 km hardgelopen. Morgen weer krachttraining bij de sportschool :)

Wat ben ik blij dat ik weer beter ben zeg! (Ben heel erg ziek geweest de afgelopen week.. %) Hardlopen ging vandaag dan ook niet zo soepel als normaal, maar ben in ieder geval weer in staat om 5 km te rennen zonder problemen).

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:20

2 uur lang triceps Nancy? Zijn daar zoveel oefeningen voor? :wow:
Mathilde, wel naar je lijf luisteren hoor. Als je lijf echt zegt "ik ben niet lekker" dan is dat meestal met een goede reden.

Ahhh, ik heb heerlijk getraint :D Had helemaal gelijk: toen ik eenmaal bezig ben ging ik dr vol tegenaan, heerlijk :D Voor ik begon maar ff gevraagt of mn schema gesplitst kan worden nu ik vakantie heb en dus vaker kan trainen :P En afgezien van splitsen ook paar oefeningen dr bij zodat ik niet met een halfuurtje klaar ben :P Legpress er iig weer bij voor de benen, oefening voor buikspieren dr bij, en rug en buik ga ik zowel bij benen als bij bovenkant meepakken.

missfitness

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:24

Triceps kan je op heel veel manieren trainen! Zowel met apparaten als met je eigen gewicht.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:28

Hmz, zover ben ik nog laaaaaang niet :P
Vandaag wel mn gewichten voor de squats moeten verdedigen :+ Was nogal druk, en gozer had zn gewichten laten hangen, dus de 10 kg heb ik lekker laten staan voor 3e en 4e sets, maar de 20kg toch maar terug gehangen. Ben ik net klaar met mn 2e set en wil de 10 kg pakken, komt die gozer dr opeens weer aan en wil de 10 kg meenemen. Toch maar ff gezegt dat ik ze eerst zelf nodig had... Anders hattie ze maar op moeten ruimen hoor!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-12 07:10

Airborn, oh nee geen 2 uur := een uurtje :o :)

En heb ze dan nog niet allemaal gehad, maar het was op.. Ze doen nu behoorlijk zeer :+

Haha := Bij mij is het altijd zo dat ze vragen of ik nog lang bezig ben met iets, heb vaak oefeningen die de mannen ook doen.. :+
Ik zeg dan ook altijd eerlijk ja en neem dan nog steeds mijn tijd hoor :o Het is goed, ik moet ook vaak wachten tot er wat vrij is en te weinig rust tussen de reps door doe ik niet aan.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:42

nee, idd! Hij keek ook echt heel raar dat zn gewichten werden "ingepikt" door een meisje :P

pfoe, jahoor, fullblown migraine... grrrrrr

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:07

Wat een leuke reactie's allemaal bedankt! Ik ben mijn ritme nog aan het zoeken om te gaan sporten ivm wisselende diensten is dit best lastig. Op het moment staat het aantal op 2 x per week en doe dan 20 minuten crosstrainer en daarna spieroefening 1 x 13 1 x 10 1 x 8... voor mij een intenstieve work out voor jullie waarschijnlijk een opwarmertje!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 09:47

hehehehe, je moet ons ook niet overschatten he tiffany. Dr zitten een paar hele getrainde en gespierde dames in het topic, maar de meeste van ons zouden willen dat we een perfecte conditie hadden en echt hele zware gewichten konden gebruiken in de oefeningen :P Besides, iedereen moet ergens beginnen!

Wisselende diensten helpt idd niet mee, zoiets heb ik ook met mn coschappen, en het maakt regelmatig sporten echt niet makkelijker idd...

Jeej, ibu+sumatriptan+caffeine = migraine die weg gaat :D Kan ik vanmiddag toch nog lekker sporten :D

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 10:23

het sporten moet een gewoonte worden, na een tijdje voel je je gewoon niet lekker als je niet even gegaan bent zn gewoonte dat het is :)

WHAA!! mn vriendinnetje heeft de knop omgezet! Ze wilt 11,5 kg afvallen en gaat vanaf nu iedere week 3x met mij mee sporten. We gaan straks schema's maken zodat ze lekker aan de gang kan in combinatie met een andere leefstijl kwa eten (ze eet wel gezond, maar teveel brood en pasta voor wat ze daadwerkelijk gebruikt..) vind het helemaal leuk!!! Hoop dat ze het gaat redden, dit zal zwaarder worden dan de eerste 30 kg die ze kwijt is geraakt door te stoppen met allerlei zooi te eten als ships, snoep, snackbarfood enz.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 11:46

Helemaal mee eens Romyv! En goedzo van/voor je vriendin! Knap dat ze al 30 kg kwijt is trouwens!

Hmm, ik merk bij mezelf echt aan rare dingen dat ik toch afval ondanks dat mn gewicht niet echt zakt. Mn kleren zitten bv nog niet echt wijder, alleen mn bh's zitten losser om mn borstkas heen (en das nie handig want heb al omtrek 70, en veel steun nodig dus heb ze het liefst vrij strak zitten) Verder zie ik het in mn gezicht en, raargenoeg, aan mn polsen.. Je zag de "knobbel" van mn pols gewricht eerst helemaal niet meer, toen werd het recht zegmaar en zag je de voorkant en nu is het weer echt een soort bobbel en dan de rest van mn pols echt duidelijk dunner. En aan mn handen zie ik het ook, lol. Mijn lijf is raar :+

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:40

nou dat is juist fijn airborn!!

Chrissie wil je wel echt kracht gaan trainen dan? aangezien je als jockey zo licht mogelijk moet zijn? :)

romyv ik hoop t ook voor je vriendin ! wel leuk een sportmaatje erbij.. soms mis ik dat wel

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:44

Monnie, ja dat klopt. Maar ik moet wel sterker worden in mijn rug en armen. Ik had zondag een koers en heb nu nog steeds last van mijn rug en armen.

Dat wou ik ook nog vragen aan miss fitness en alle anderen hier. Ze zeggen wel spieren wegen zwaarder dan vet maar wat moet ik met 'meer' voorstellen?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:15

pfoe, google says: 1 kg spieren neemt ongeveer een kwart van de ruimte in van 1 kg vet, dus zelfde omvang vet/spieren is spieren 4 keer zo zwaar. Ander google iets zegt sg vet 0,9, sg spier 1,1-1,2 En weer ander google iets zegt spieren 2x zo zwaar...
Conclusie: no idea :P

monnie, ja en nee. Ik wil over de rest van mn lijf eigenlijk toch ook wel dunner worden qua omvang. Maakt het hele shoppen voor broeken wat makkelijker :j

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:24

Hmm, blijft vaag dus! Hopelijk komen er uit het topic wat eigen ervaringen! :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 13:46

Monnie_ schreef:
romyv ik hoop t ook voor je vriendin ! wel leuk een sportmaatje erbij.. soms mis ik dat wel

net de eerste training gehad.. Circuitje van 8 oefeningen, 3 rondes met daartussen iedere keer 10 min cardio.. Ze had het heel erg zwaar! Hopen dat ze morgen nog kan lopen, anders was het to much geweest. Je merkt dan wel hoe makkelijk je zelf dingen doet, je vergeet zo snel waar je mee beginnen bent!

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 15:47

Iedereen is weer lekker bezig geweest zie ik. :)

Koetjesreep, niet te hard van stapel lopen hè, haha, nee, echt knap dat je na zo'n week weer 5 km doet! :)
Romyv, leuk dat je vriendin ook mee wilt gaan sporten, is erg gezellig lijkt me. :)
Chrissie, ik denk dat je wel wat aan gaat komen in gewicht, echt als je ook zeg maar vet wilt gaan verliezen, denk ik dat het zich een beetje compenseert en je maar misschien een klein beetje aankomt, maar dat weet ik verder ook niet 100% zeker. :)

Vanavond weer een uurtje bodypumpen. :)

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:25

Ik ben net geweest heerlijk !
Binnenkort even mijn vetpercentage meten , ben benieuwd :)

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:30

awww, na een dik uur was ik door mn oefeningen heen :( *wil nog een keer*
Hihihi, ik heb echt heeeeerlijk gesport! Mn buikspieren vermoord (die gingen halverwege de buikspieroefeningen al aan de noodbel hangen vanwege de spierpijn van gisteren, en ik vond dat ze zich aanstelden :+ ) En mn armen en schouders zijn ook goed moe :D Jeej :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:37

Doe je elke dag buikspieroefeningen Airborn? Als je al spierpijn krijgt halverwege dan zijn ze nog niet genoeg hersteld hoor. Spierpijn betekent dat je de spieren hebt gescheurd. Tijdens de rustperiode herstellen de spieren weer en na 2 dagen kan je ze weer trainen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:42

Hehe, nouja, was een beetje overdreven misschien, maar, dit was de eerste keer dat ik ze 2 dagen na elkaar deed. En had dr gisteren wat nieuwe buikspier oefeningen bij gekregen, dus dat was bijelkaar net ff teveel van het goede :P Meestal heb ik uberhaupt geen spierpijn, of heel weinig. Ik voelde ze nu iets van gisteren, maar niet heel erg. Alleen deed meer buikspier oefeningen dan normaal, en ff wat andere dr bij ook nog, dus tja, toen erhm, gingen ze wel goed branden.
Ze krijgen nu idd wel ff rust :j Plan is om donderdag of vrijdag weer te gaan.

Maar :o het ging zo lekker, en erhm, het gaf stiekum best een kick om een keer echt dóór de pijn heen te gaan en er toch nog een paar laatste crunches uit te persen :o (dat had ik vandaag bij alle oefeningen, lol)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:49

Gelijk heb je, ik ken dat gevoel. Nu extra eiwitten en laat de spieren maar even herstellen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:51

Heeft hier ooit iemand wel eens "de" pomp in zn spieren gehad? Of stel ik nu weer een moeilijke vraag?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 18:51

ehhhhh, ja, das een moeilijke vraag :P Kun je die uitleggen?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:02

missfitness schreef:
Heeft hier ooit iemand wel eens "de" pomp in zn spieren gehad? Of stel ik nu weer een moeilijke vraag?

is dat dat je spieren helemaal opzwellen na zware oefening met weinig herhalen? Wat je krijgt bij zn max test (1x een gewicht, red je het verzwaren tot je niet meer kan)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:14

Romyv schreef:
missfitness schreef:

is dat dat je spieren helemaal opzwellen na zware oefening met weinig herhalen? Wat je krijgt bij zn max test (1x een gewicht, red je het verzwaren tot je niet meer kan)

Domme vraag van me want ik denk dat niemand dat hier ooit heeft gedaan! Maar dat klopt Romyv, je spieren lopen helemaal vol bloed en vocht oftewel zwellen op. Echt zo cool!! Je moet het een keer ervaren om te weten wat ik bedoel.