[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:13

je beweegt meer dan je eet? hoe kun je dan van je pad afgaan?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:21

Nou dat is vandaag :)

Maar als je eens wist wat ik allemaal heb gegeten en gedronken de laatste paar dagen :P

kan wel rond de 3500-4000 kcal per dag uitkomen :oo ( *schaam)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:23

haha ow dat is wel erg veel:P haha nja vakantie zeker?:P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:47

nou het hele weekend rond koninginnedag is het feest...dan gaan de nodige biertjes/patatjes/taartjes in :P
zo ook met pasen :P ik eet best veel ik geef het toe!!!

ook al eet ik vandaag 3000 kcal ik blijf hetzelfde wegen...ik heb een raar lichaam...maar 2 weken 3000kcal ga ik wel weer aankomen. dus moet nu maar weer stoppen :P

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:59

Ik ga vanaf nu weer heel serieus verder met mijn CBdieet. Ik ging zo snel maar dat is wel logisch met 500 calorieen vliegen de kilo's er per week wel af. Ik rekende het is uit, ik neem in de ochtend 6 uur een shake van ongeveer 150 calorieeen maar dat verbrand ik ook gelijk omdat ik fanatiek naar stal fiets 15 minuten heen en terug, paard train, en een uur met mijn honden wandel. 12 uur en rond 6 uur weer een shake, dan doe ik niet zo heel veel de hele dag, beetje opruimen, misschien even helpen op de zaak, shoppen of iets anders.. iedere avond naar de sportschool waar ik met 3 kwartier volop crosstrainer of fietsen ook al makkelijk 375 calorieen verbrand.. wat houd ik dan eigenlijk over :P

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:10

dat de kilo,s eraf vliegen is voor je eigen idee goed.maar is niet goed 1 kg per week is de aanbeveling,ivm jojoeffect de meenste crashdieeten geven een jojoeffect kilo,s vliegen eraf maar komen er net zo snel weer erbij als je weer normaal gaat eten ook al is het gezonde voeding je lichaam valt dan direct weer aan je krijgt te weinig voedingsstoffen binnen.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:11

Zipporah schreef:
Ik ga vanaf nu weer heel serieus verder met mijn CBdieet. Ik ging zo snel maar dat is wel logisch met 500 calorieen vliegen de kilo's er per week wel af. Ik rekende het is uit, ik neem in de ochtend 6 uur een shake van ongeveer 150 calorieeen maar dat verbrand ik ook gelijk omdat ik fanatiek naar stal fiets 15 minuten heen en terug, paard train, en een uur met mijn honden wandel. 12 uur en rond 6 uur weer een shake, dan doe ik niet zo heel veel de hele dag, beetje opruimen, misschien even helpen op de zaak, shoppen of iets anders.. iedere avond naar de sportschool waar ik met 3 kwartier volop crosstrainer of fietsen ook al makkelijk 375 calorieen verbrand.. wat houd ik dan eigenlijk over :P

Heb je geen honger dan de hele dag?
Als ik al iets minder eet dan normaal dan kan ik alleen maar aan eten denken :')

edit: sowieso verbrand je al kcal door alleen maar te leven :P dus denk dat je dan op -1000 kcal zit per dag.Je hebt -9000 kcal nodig om 1 kilo puur vet te verbranden

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:15

Ik heb helemaal geen honger! Eerste dagen waren wel verschrikkelijk ik zag overal eten in en rook alles maar na een aantal dagen ga je in de ketose zo als dat heet en dan heb je totaal geen honger meer.

Met koninginnedag en de dagen ervoor heb ik veel gezondigd, heb taarten, turkse pizza, snoep en van alles gegeten, ben ook niks bijgekomen. Nu wel weer netjes verder gaan. Dat je het jojo effect krijgt zal bij sommige dieeten zo zijn, of bij mensen die daarna denken dat ze weer kunnen losslaan als ze op streefgewicht zijn. Ik ken in ieder geval behoorlijk mensen die wel gewoon jaren goed doen en rond het zelfde gewicht blijven.

Het worden dan niet elke dag kapsalons en pizza's meer, maar over een aantal weken begin ik wel weer met tonijn, witte kip, etc en geef ik mezelf elke zondag een smuldag!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:18

Ja het verschilt bij mensen ook aan de wilskracht.
Mijn moeder is met CB 20 kilo afgevallen dit is er af gebleven, mijn zus is 36 kilo afgevallen dit is er weer aan.

De wilskracht om dun te blijven moet je wel hebben :) anders heb je kans op jojo

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:27

Ja dat klopt.. mijn streefgewicht is 70 kilo, ik ga door tot de 68 kilo, dan kan ik altijd even is wat lekker smullen maar wel zorgen dat ik niet meer boven de 70 uit ga komen. Daar moet je denk ik gewoon een goede balans zien te vinden waar je jezelf lekker bij voelt..

Gisteren was ik trouwens bij een vriendin die een heerlijke gehaktschotel aan het eten was met kaas en brocolli.. en zat ik hoor aan de schijfjes komkommer :D Dat zijn nog wel even moeilijke momenten want dan denk je toch aan misschien een paar happen.. maar ik weet dat een paar happen uiteindelijk weer uitdraait op de volgende keer wat patatjes, en dan weer wat snoep.

Nou ik ga even met mijn honden wandelen, de andere kilo's eraf haha..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:31

Ja dat klopt, als je eenmaal 1 dingetje eet dan denk je agjoh dan kan dat er ook wel bij en voor je het weet zit je aan vanalles :P

Ik weet niet hoeveel jij moet afvallen? Ik hoef nu maar 6 kilo. Maar soms denk ik wel van misschien moet ik het eens doen. Ben nu al vanaf 1 maart bezig en maar -2,8 kilo :( Als ik dan \ CB doe dan ben ik er misschien met 2 weken vanaf. :P

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:46

Ondanks dat ik bijna niet meer hier in t topic ben wil ik toch even laten weten dat ik 9kg kwijt ben in 3maanden! Voel me heel fijn op t moment! Nu nog 6 eraf en dan zit ik op mijn streefgewicht.. Laat de zomer maar komen! :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 10:47

sashafierce schreef:
Ondanks dat ik bijna niet meer hier in t topic ben wil ik toch even laten weten dat ik 9kg kwijt ben in 3maanden! Voel me heel fijn op t moment! Nu nog 6 eraf en dan zit ik op mijn streefgewicht.. Laat de zomer maar komen! :D

*\o/* *\o/* *\o/* goed zo !!!!!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:51

ik heb vanmorgen een shake gehad als ontbijt.
heb op me werk 4 bruine boterhammen gehad met 1 plakje kipfilet komkommer en kaas ( 1 plakje)

soort sandwich achtig geval en dat door midden gesneden.

dus vrij gezond.

verder 1 beker melk op het werk gehad en 0,5 ml water ( dus een halve liter.)

nu avond eten zit ik weer aan de shake

edit:

over de gehele dag drink ik genoeg thee/water (koffie drink ik niet, want dan krijg ik last van me maag) -O-

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:03

sashafierce schreef:

*\o/*
Hier een beetje hetzelfde. Ook 3 maanden bezig en 10kg afgevallen. Maar bij mij mag er wel nog een keer 10kg af.

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:04

Ook tips voor mensen die aan de gezondere leefstijl willen...

Recepten van het het tijdschrift Light Magazine... Staan hele lekkere gezonde dingen in. Ook hoe je zelf snacks kunt maken en hoe je lekkere recepten met minder calorien kan maken :j heb laatst varkenshaas met saus en een aardappelsalade uit gemaakt... heerlijk :Y) voor de rest staan er dingen in over sport en hoe in shape te raken...

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:57

Ketaki schreef:
ik heb vanmorgen een shake gehad als ontbijt.
heb op me werk 4 bruine boterhammen gehad met 1 plakje kipfilet komkommer en kaas ( 1 plakje)

soort sandwich achtig geval en dat door midden gesneden.

dus vrij gezond.

verder 1 beker melk op het werk gehad en 0,5 ml water ( dus een halve liter.)

nu avond eten zit ik weer aan de shake

edit:

over de gehele dag drink ik genoeg thee/water (koffie drink ik niet, want dan krijg ik last van me maag) -O-

ik heb nu net 2 wiite broodjes met filet american/ uitjes gemaakt, want kreeg erge trek. heb er ook een kopje thee bijstaan

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 01:58

hallo,
nieuwkomer hier, die zich echt moet verplichten om te gaan dieëten. *\o/*
ik heb niet het hele topic doorgelezen, was mij iets teveel :o
ik zit op kot dus zondagavond naar kot toe en vrijdagnamiddag terug naar huis, op kot koken is een hel, dus heb meestal gewoon kant en klaren hap klaar staan, of spaghetti waar je de saus even moet opwarmen enzo. nu wil ik toch iets gezonder maken, alleen ja in de keuken is niet echt te koken, (weinig materiaal- of kapot :') of er staan er al 3 te koken op een klein plaatsje)
ben ook sprite verslaafd iemand tips om daar vanaf te komen.
ik ben fan van salades maar meestal wordt dat snel slecht op kot, dus dat is dan weer te duur, ik eet bijna nooit brood, maar wel volkoren crackers (gezond?)
en ik eet niks wat uit de zee komt, voor de rest ben ik totaal niet veeleisend *D
nog mensen die op kot zitten en een leuk schema hebben, (heb maar een ienimieni koelkast, dus daar kan ik bijna niks inzetten := )
en trainen is een ware hel voor mij, ik durf niet echt te gaan sporten omdat ik mij dan meestal wel schaam :o

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:25

ik heb vandaag gezondigd.
heb 2 witte broodjes met frikandel (1 met ketchup de ander met mayo) gehad en soep.

maar goed, ben doordeweeks heel gezond geweest, dus voor een keertje kan het toch wel?

ik drink wel meer thee/water en ga zo me huisje schoonmaken.

mijn moeder komt vandaag naar me toe, zodat ze mijn plantenbakjes kan doen

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:08

Zit er bij jullie ook veel verschil in het wegen in de avond en in de ochtend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 17:37

Wisselt bij mij tussen 0,5 en 2 kilo extra ;)
Enneh, als 't lekker was, wat geeft het! Je mag heus nog wel een beetje genieten hoor, het moet leuk blijven!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:16

craiester schreef:
hallo,
ik zit op kot dus zondagavond naar kot toe en vrijdagnamiddag terug naar huis, op kot koken is een hel, dus heb meestal gewoon kant en klaren hap klaar staan, of spaghetti waar je de saus even moet opwarmen enzo. nu wil ik toch iets gezonder maken, alleen ja in de keuken is niet echt te koken, (weinig materiaal- of kapot :') of er staan er al 3 te koken op een klein plaatsje)
ik ben fan van salades maar meestal wordt dat snel slecht op kot, dus dat is dan weer te duur, ik eet bijna nooit brood, maar wel volkoren crackers (gezond?)
en ik eet niks wat uit de zee komt, voor de rest ben ik totaal niet veeleisend *D
nog mensen die op kot zitten en een leuk schema hebben, (heb maar een ienimieni koelkast, dus daar kan ik bijna niks inzetten := )
en trainen is een ware hel voor mij, ik durf niet echt te gaan sporten omdat ik mij dan meestal wel schaam :o

Wat is op kot?
Waarom schaam je je als je gaat sporten? er zijn meer dikkere mensen die sporten hoor, je hoeft je dan juist niet te schamen dan laat je toch zien dat je er wat aan doet?

Je moet proberen wel te koken denk ik. Dat is een stuk gezonder dan kant en klare happen ivm het zout wat ook in kant en klaar zit en vaak sausjes en jus wat niet zo goed voor je is.

Sprite verslaafd ? je hebt ook light.. probeer dat dan gewoon :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:22

Astaloca schreef:
Zit er bij jullie ook veel verschil in het wegen in de avond en in de ochtend?

Ja het is normaal dat dat ongeveer 2 kg scheelt.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:25

Op kot gaan is zo te lezen Belgisch voor op kamers gaan. ;)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:44

craiester schreef:
hallo,

Waar zit je juist op kot? In Leuven kan je bv in de Alma (studentenrestaurant) voor een paar euro's (2/3€) een volledig bord vullen met verse groentjes en een broodje, dan heb je meteen al een erg gezonde middagmaaltijd. Koken kan inderdaad moeilijk zijn in een kleine keuken met weinig materiaal. Wat je misschien kan doen is een keer of twee per week met vriendinnen afspreken en samen (gezond) koken. Op die manier moet je al niet enkel voor jezelf koken en kan je eventueel de keuken van je vriendinnen gebruiken :+.

Verder: schaam je vooral niet om te gaan sporten! Waarom zou je ook? Als ik echt zwaardere (of mollige) mensen tegenkom die aan het sporten zijn, kan ik ook niet anders denken dan "respect". Als ik aan het sporten ben, en mensen zeggen er iets van (mijn tante heeft zo bv de gewoonte van héél foute opmerkingen te maken, in de zin van bv "gho, als je zo aan het lopen ben, zie je het toch wel kwabbelen hoor!"), kan ik ook niet anders dan denken: "ik doe het toch maar". En dat is het belangrijkste: je bent ervoor aan het werken, je bent aan het streven naar slanker/strakker. Dat is al een pak beter dan thuis in de zetel te zitten....