[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 12:49

Zul je altijd zien, was ik net een heel lang bericht aan het typen, valt mijn internet weg.
Red_savage, ik denk niet dat je dan weer aan gaat komen. Gewichttoename door de pil is vooral door een toegenomen hongergevoel en niet door veranderingen in je metabolisme. Zolang je normaal blijft eten, hoef je niet aan te komen. Ik denk dat het aankomen wat je nu doet vooral te maken heeft met je jonge leeftijd. Je bent nog maar 19 en je lichaam is nog niet uitgegroeid, gun het de tijd. Misschien is het een idee om eens langs de huisarts te gaan en dit aan hem voor te leggen? Wie weet is er wel een ander onderliggend probleem. Je mag anders mij ook wel PB om eens kritisch naar je eetpatroon etc. te gaan kijken. Wie weet dat je met een hele simpele verandering wel een normaal gewicht kan blijven behouden.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:49

Misschien dat ik het dan inderdaad maar ga proberen. Al vind ikd at wel vervelend omdat je dan weer je hormoonhuishouding omgooit. :=

Het zou inderdaad goed kunnen komen door de natuurlijk groei. maar ik baal er zo van! Ik ben ook echt veel dikker geworden in mijn gezicht. -O-
Ineke, wanneer ik weer wat langer online ben denk ik dat ik je wel wil Pben! Dankje voor dat aanbod!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:12

Ik heb een vraagje aan mensen die al langere tijd de pil gebruiken. Zelf slik ik hem nou een jaar of zes. Niet zozeer als anticonceptie maar voornamelijk omdat ik anders om de 2 weken dubbel lig van de krampen. Dan functioneer ik gewoon niet meer :\

Afijn. Ik slik dus al langere tijd de pil. De ene keer doe ik braaf na een strip de stopweek, de andere keer slik ik hem rustig 3 maanden door. In het begin hoefde ik maar de pil een keer te vergeten en de boel brak al los, nu heb ik het idee dat alles heel erg vertraagd is. Bij een stopweek duurt het rustig 4-5 dagen voor ik iets vloeiing heb. Soms is het dan wat meer, soms ook bijna niets.
Is de baby-fabriek gewoon zwaar ontregeld of is dit een gevolg van het lange slikken van de pil? Dat je lichaam gewoon langer nodig heeft voor 'de schoonmaak' en het doorgeven van het signaal dan wanneer je de pil maar kort slikt?

Overigens ben ik niet van plan te stoppen met de pil. Heb de mogelijkheid van een spiraaltje onderzocht maar er zijn teveel redenen voor mij om daar niet aan te beginnen. Andere vormen van het onderdrukken van de baby-fabriek en de daarbij horende ellende zijn trouwens welkom :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:30

Ik slik nu zo'n 7 jaar en eerlijk gezegd viel mij dat ook al op. Ik heb minstens 3 à 4 dagen nodig voordat het feest doorbreekt, maar soms is het ook maar half. Lichaam is volgens mij zo gewend aan de hormonen dat t moet afkicken van het gebrek eraan... Geen idee! T is voor mij wel een regelmatig cyclus was dat betreft, t komt nooit binnen die 3 à 4 dagen,

(al kan ik niet meer dan 1 strip extra doorslikken, dan is het helemaal ontregeld)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:49

Bij mij wordt het ook steeds minder, is heel normaal. Net als je door een spiraal ook nagenoeg niet meer bloedt etc :j

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:25

Ik slik nu 4jr de pil en heb denk ik 2x doorgeslikt, dus in de meeste gevallen gewoon een stopweek en heb hetzelfde :j op zondag slik ik mijn laatste en ik ben op donderdag licht ongesteld.. Vrijdag, zaterdag zijn dan wel heftig, zondag neemt het alweer af
Toen ik net aan de pil begon, werd ik meestal dinsdag ongesteld en dat is dus langzamergand steeds iets meer opgeschoven
Best een eng idee eigenlijk :=

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:34

Dat het minder wordt wist ik ;) Daar gaat het ook niet om. Het gaat mij erom dat het echt meer dan 4 dagen duurt na stoppen voordat de boel doorkomt. Daarnaast is wat er uit komt niet steeds minder. Na 1 maand is het bijna niets, maar na bijv. 3 maanden doorslikken komt er best een bult rotzooi uit. ZO goor :r

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:35

Van die jakkes bruine klonten? Brrrr

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:58

Hey allemaal, ik denk dat ik mijn vraag beter hier kan stellen.
Ik gebruik nu sinds mijn 16e de prikpil, en ben dan ook sinds die tijd niet meer ongesteld geweest. Heb een keer een doorbraakbloeding gehad eerder dit jaar in februari. Ik gebruik de prikpil omdat ik letterlijk ziek word van mijn ongesteldheid en het altijd ook lang was geweest.

Nu had ik vanavond wat raars met het douchen, was mn privegebied aan het wassen en had opeens een dikke witachtige/doorzichtige slijmsliert eruit. Ik ga verder en vind er nog een. Best raar, en anders dan mijn normale witverlies.

Het lijkt op het middelste plaatje:
http://oudersinfo.50webs.com/images/cervixslijm.jpg

Op google zag ik dat dit cervixslijm is (?) En dat je dan vruchtbaar kan zijn.
Ik moet eind deze maand weer de prikpil halen, maar ben ik nu vruchtbaar? Heb namelijk gelezen dat de prikpil alles helemaal stil legt, en dat het lang duurt voor je weer vruchtbaar bent. Maar nu ik dus gegoogled heb ben ik nog al huiverig ervoor.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 10:49

Hmmm ik hoop het niet! Ik heb ook wel een enkele keer die draden dus ik ga ervan uit dat het niet veel bijzonders is... Anders zou ik ook een probleem kunnen hebben... Hmmm...

Hoe zit het met antibiotica en de pil? Ik zit nu aan de kuur en weet dat er interactie en dat ik tot 2 week na het einde van de kuur andere maatregelen moet nemen. Echter begin ik maandag met mijn stopweek (donderdag laatste ab pil), ben ik na die stopweek dan weer veilig? Of tellen de 2 week ook nog door?

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:18

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben met een spiraaltje? Ik ben gestopt met de pil omdat ik hardstikke veel hoofdpijnklachten had..en nu ik gestopt ben is het wel een stuk minder. De HA raadt mij nu spiraaltje aan omdat de hormonen lokaal worden afgegeven.
En dan ook gelijk een vraagje...Is het pijnlijk/gevoelig het inbrengen..*brrrr* :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:27

Ik heb een spiraaltje.
Ik zal niet zeggen dat het inbrengen fijn is, maar ik heb er ook al 2 kinderen uitgewerkt + medische malle molen ervóór; dan ben je wel wat gewend down there zeg maar :')
Verder heb ik wel enorme pech gehad met het ding:
6 weken lang vloeien en niet zo'n beetje ook, ik voelde hem zitten/deed pijn, later bleek bij de gynaecoloog dat de touwtjes te lang waren gelaten en dat die mij irriteerden. Touwtjes korter geknipt en nergens last meer van.
De maanden daarna behoorlijk onregelmatig ongesteld: 4 weken ertussen en 1 week vloeien, amper 2-3 weken ertussen en 2 weken vloeien etc.
Nu is het december (heb in januari laten plaatsen) en heb hem dus bijna 1 jaar en ik dénk dat het zich nu enigszins begint te normaliseren: de laatste 3 x was ik keurig 'op tijd' (lees: wat ik gewend ben, dus een week of 4 ertussen) ongesteld en het duurde korter dan een weekje.
Van de pil had ik altijd regelmatig migraine, dat is nu met de mirena 2x voorgekomen maar héél lichtjes maar.
Ik heb verder wel het vermoeden dat het ook wel wat effect heeft op je libido. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik natuurlijk behoorlijk druk/moe ben met baan, kinderen, huishouden etc :D

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:35

hm ik heb totáál geen moeite met de Mirena! Heb hem nu 2 maanden en ben netjes op tijd ongesteld geworden, eerste keer 12 dagen en nu 9 dagen... jeps, alles volgens het boekje :) op een beetje buikpijn na ben ik erg tevreden!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 14:42

Ik heb ook een Mirena spiraal, en ben super tevreden! Nauwelijks nog ongesteld en verder geen bijwerkingen. Zag zelf ook erg op tegen het inbrengen, maar dat viel echt mee. Leuk is het niet en heb echt wel even wat pijnscheuten gevoeld maar thats it. Binnen enkele minuutjes zat ie erin :) Zou nu niet anders meer willen.

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:01

Morgen maar weer een afspraak bij de HA maken, die wilde dat ik er eerst over na zou denken. Maar ik denk maar dat ik ervoor moet gaan. Aan de pil terug iig niet meer! ;)
Maar het wordt dus ingebracht door de HA?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:06

Bij mij is ie idd door HA ingebracht :j

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:08

Bij mij ook, maar de/een volgende keer laat ik het toch liever door de gyn doen.
Ik weet trouwens niet of je onder de 18 bent maar je moet hem anders wel zelluf betalen he? Kopen bij de apotheek en dan meenemen naar de dokter.
En ja, hij is duur :')

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:10

ik kreeg hem gewoon vergoed? En ik ben toch echt 24 :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:10

Echt? :oo
GVD ^) ...wanneer was dat dan? Ik heb de mijne januari dit jaar gehaald

edit: ohja ik las het al, 2 maanden geleden.
Nah zal je wel een betere verz hebben dan ik :+

Cash87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:27

Ik ben ook 24..ben benieuwd
Kijk net bij mijn zorgverzekering: Anticonceptiemiddelen (de pil, spiraaltje) voor vrouwen vanaf 21 jaar

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:50

wiebke schreef:
ik kreeg hem gewoon vergoed? En ik ben toch echt 24 :P

Hier hetzelfde, kreeg hem netjes terug van de verzekering.
Ben AV Top verzekerd bij DSW :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 15:51

POtjandikkie...ik ben bij CZ...maar ja..als ik al verkeerd gekeken heb, dan heb ik het bonnetje toch niet meer...Maar ik denk dat ik het niet terugkrijg hoor, want dat zien/weten ze bij de apotheek meestal wel.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 16:34

Ik heb een vraag aan de Nuvaring-gebruiksters (of aan anderen die misschien weten wat het is).

Een aantal keren heb ik na de seks bloedingen gekregen, helder, rood bloed. Ik haal nooit mijn ring eruit (bang dat ik vergeet hem er weer in te doen ;) ) en deze blijft dus zitten tijdens de seks. De bloedingen heb ik niet elke keer, maar het komt dus wel af en toe voor. Ik vermoed dat de ring bloedvaatjes raakt/kapot stoot en ik daardoor bloed. Het is namelijk ook al snel weer over en het gebeurd alleen tijdens/na de seks.
Weten jullie of dit schadelijk kan zijn?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:07

hallo Boksters :D

Daar ben ik ook weer!! Heb even een vraagje
De nieuwe pil bevalt super goed alleen als ik hem twee mnd doorslik heb ik last van spotting....
Ik neem aan dat ik dan toch gewoon de strip af kan maken? En dat ik nog gewoon veilig ben?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:07

Spotting is heel normaal als je vaker doorslikt. Je kunt gewoon doorgaan met je strip en je bent nog steeds veilig :j