Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustWendy

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 11:35

Ik heb zondagavond voor het eerst weer gelopen, en op mijn nieuwe schoenen. Wat een genot om op goeie schoenen te hardlopen heerlijk! heb dit keer zonder evy gelopen,mijn vriend heeft me halverwege op weg naar zijn werk uit gezet. En ben in een stuk naar huis gelopen,is ongeveer 3 kilometer denk ik.

Ben van plan om vanavond weer te gaan, en pak dan dan een stuk van 6 kilometer. Maar wel weer met Evy :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 12:08

Oh Tinkels, dat is toch nog steeds hartstikke netjes! Hoe zitten die programma's van die BNers in elkaar?

Wat heb je voor schoenen, JustWendy? Had je die 3 km in 1 keer uitgelopen?

Wij zijn gister een rondje strand gaan doen, wat een drama! Ze zijn nu bezig met iets te bouwen, waardoor de route vanaf de helft wordt afgekapt en je naar de opgang moet. Beetje jammer dat er vanaf daar geen hard zand meer te bekennen was! Deed echt pijn aan onze kuiten, dus dat hele stuk hebben we gewandeld en we hebben er ook nogeens een kwartier over gedaan hahaa! Al met al ruim 3 kwartier over een rondje van iets meer dna 4 km gedaan :') . Nouja ach.. We waren bezig :P !

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:09

Oh, dat mulle zand is verschrikkelijk ja... Ik was in Oostende verdwaald in de duinen en heb me helemaal kapot gerend. Had het idee dat ik niet vooruit kwam, terwijl mijn kuiten brandden.

Wie van jullie rent met Runtastic? Ik heb de gratis versie maar daar zit geen coachen oid bij. Ook geen piepje om de kilometer. Zit dat wel op de Pro-versie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:19

Vind het nog best stoer dat jullie toch gerend hebben door het zand, ik zou het snel opgeven.
Kom lopend al bijna niet vooruit in het mulle zand :')

Ik mag vanavond les 23 lopen.
Ben benieuwd of dat echt zwaarder is dan 2x15.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:22

hallo! ik ben pas begonnen met hardlopen, we zijn bezig via een schema van de Hartstichting op aanraden van mijn fysio, we zijn eigenlijk voor de vakantie al begonnen maar ivm dat iedereen apart weg ging zijn we weer opnieuw begonnen
ik loop met mijn vader en mijn broer en we zitten nu op 3 minuten rennen en dan 2 minuten lopen en dat achter elkaar door, ik geloof 4 keer! gister had ik er echt moeite mee want het was benauwd enzo maar wel volgehouden haha! als ik jullie hier hoor over zo even 25 km rennen heb ik echt zo iets van hoe houden jullie dat vol? haha

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:25

Gisteren had ik eigenlijk les 19 moeten lopen ( 4x8 minuten rennen ) maar niet aan toegekomen. Ik ga straks naar de sportschool en ga hem dan gewoon op de loopband doen. Dat kan toch gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:30

@Britt: Welkom en alle begin is moeilijk hoor, de eerste paar keer had ik al moeite met 1 min rennen.
En euh... ik denk dat je iets niet goed gelezen hebt, maar volgens mij rent hier niemand zo even 25km ;)

@Mighty: tuurlijk kan dat gewoon, ik heb ook wel eens een dagje gesmokkeld.
Hoorde alleen wel dat een loopband wel veel makkelijker loopt dan op de weg, dus als je continu op de loopband traint, dan valt het vaak vies tegen als je de weg weer op gaat.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:38

hmm dat lijkt me niet zo fijn dan.. zit te twijfelen of ik dan vanavond wel gewon de weg op ga.. maar vind dat saaier hier in frankrijk := er zijn wel veel paden maar dat zijn echt paden met steentjes etc..

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:41

Anc schreef:
@Britt: Welkom en alle begin is moeilijk hoor, de eerste paar keer had ik al moeite met 1 min rennen.
En euh... ik denk dat je iets niet goed gelezen hebt, maar volgens mij rent hier niemand zo even 25km ;)

@Mighty: tuurlijk kan dat gewoon, ik heb ook wel eens een dagje gesmokkeld.
Hoorde alleen wel dat een loopband wel veel makkelijker loopt dan op de weg, dus als je continu op de loopband traint, dan valt het vaak vies tegen als je de weg weer op gaat.

hahaha grapje ik zie staan les 23 , ik dacht dat er stond 25 km haha oeps!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:18

Britt, toen ik begon met de lessen had ik nooit gedacht ooit langer dan een minuut vol te kunnen houden, maar ik ben nu toe aan les 24 waar ik 20 minuten aan een stuk moet lope :). Ik zie er niet eens tegen op.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:33

wat voor lessen zijn dat dan als ik vragen mag?

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:46

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:04

Welkom Britt_Sisi. Schema via de hartstichting? Daar ga ik eens op googlen, is voor het eerst dat ik daar van hoor! Is die wel vol te houden enzo? 25 km? Volgens mij loopt niemand dat hier toch? Ik loop nu rond de 3-3.5 km achter elkaar, daarna moet ik echt weer wandelen, want mijn longen trekken het echt niet. Nog een paar maandjes, dan gaan we weer een stop-poging doen in de hoop dat het rennen makkelijker gaat!

Pff ja man, nooit meer dat mulle zand! :D

EllenB: Ik heb runtastic! Was er supertevreden over, maar de laatste tijd is-ie ene beetje de weg kwijt en snijdt hij hele stukken af, waardoor mijn eind km's totaal niet kloppen. Ik heb overigens de PRO versie, daar kun je muziek op afspelen, kan je schema's lopen, zelf schema's erin zetten, kiezen wanneer je een piepje of bepaald geluidje hoort, etc.

Misschien kunnen we trouwens aan een MOD vragen of de beginpost aangepast kan wordne, met linkjes en schemaatjes erin ofzo? Dat het makkelijk terug te vinden is, ipv 10 keer dezelfde vragen? Of is dat alleen mogelijk in HK?

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:07

@EllenB: Je kan ook Runkeeper als app overwegen. Die heb ik en is erg fijn. Kan je inderdaad ook schema's lopen en hij geeft automatisch elke 5 minuten aan hoe ver je gelopen hebt, wat je gemiddelde snelheid is, etc. Ben er erg tevreden over!

Verder lees ik later even bij :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:16

Is inderdaad wel een goed idee Yv.
Weet alleen niet of dat hier ook kan, maar dat is makkelijk genoeg gevraagd lijkt me zo ;)

Moeten we alleen even alle links en goede tips verzamelen.

Ik heb afgelopen zondag eindelijk eens bij kunnen houden hoe ver ik liep en ik heb 4km gelopen (2x15min).
Best ok en ik heb goede hoop dat het over een tijdje al sneller gaat aangezien ik nu echt nog in een slakkengang loop :')

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:29

Laatst bijgewerkt door Yv_ op 03-08-11 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:31

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:38

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:46

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:47

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:48

nemen jullie een flesje water oid mee voor tijdends het lopen? ik deed het eerst wel altijd maar ik vond het vervelend lopen, dus nu laat ik hem in de auto staan (ja haha we gaan met de auto erheen _O- erg erg) maar dan lopen we wel tussen de weilanden!
en ik loop ook zonder muziek..
Laatst bijgewerkt door Britt_Sisi op 03-08-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:49

britt, ik neem niks mee behalve mijn sleutels en mijn mp3speler :).

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:52

Zo pfff ik heb les 19 gelopen op de loopband! Ging lekker :D daarna nog ff wat krachttraining gedaan :) Ik zweet me kapot!

Yv, goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 16:00

Ik neem ook helemaal niks mee, alleen mijn mp3speler.
Denk wel dat ik zo'n heupflesje ga kopen zodat ik water mee kan nemen, maar mijn handen wel vrij hou als ik langer ga lopen.
Helemaal als het (hopelijk) wat warmer wordt.