[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:10

Goed bezig Miekje23!!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 17:54

Mijn bmi is ook al 2 punten naar beneden :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 18:54

Jullie zijn echt goed bezig allemaal!
Mijn strijd gaat 2 januari 2012 beginnen! :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:06

Hier nog een Ell_en. Misschien kunnen we elkaar helpen in zwakke tijden? :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 20:29

webster543 schreef:
oké... eigenlijk schaam ik mij hiervoor, maar ik zal er ooit toch eens iets aan moeten doen...

Ik ben tussen 5 en 6 thuis en ga dan naar de paarden. Tegen half negen ben ik terug thuis en dan is mijn zin om te koken ver weg. Ik ben behoorlijk verslaafd aan cream&onion chips van Lays (6 XXL zakken zijn op binnen de 10dagen) en installeer mij na het douchen in de zetel met een zak chips en fanta als avondeten.
De dagen dat ik niet ga rijden vlieg ik meestal rond om inkopen te doen, huis poetsen, bank/garage/post/..., enz.... meestal schuif ik dan een pizza in de oven, want veel vroeger dan 8u heb ik niet gedaan.

Ik kook ook niet graag en kan het ook niet zo goed. Eerst waren mijn gedachten "och ik sla het avondeten over en begin direct aan de chips. Spaart caloriën..." of "een zak chips kost 1.20€, zelf koken veel meer en kost tijd..."

Heb een tijd 's avond enkel yogourth met muesli gegeten, maar die komen mij nu mijn oren uit... dus herval ik weer in chipsavonden (een XXL zak is leeg op een avond)

Ik woon alleen, heb dus niemand die voor mij kan koken of mij in de gaten kan houden...

iemand tips??? advies???

Serious... dit komt me verdacht bekend voor :+. Ik heb jammer genoeg ook een 'chipsverslaving'. Dan eet ik 's avonds een slaatje, om meteen daarna aan de chips te beginnen, omdat ik daar zo'n ongelofelijke trek in heb. Ik zou het niet in huis mogen halen, maar als ik in de winkel sta, denk ik telkens "Och, vandaag is het écht de laatste keer".

Ik ben er echt vrij zeker van dat je hier van een 'verslaving' kan spreken. Maarja, hoe raak je uit die cirkel van een verslaving?

Nog een vraagje: Sushi, is het goed of slecht? Of heel slecht?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:07

Ik denk dat sushi niet zo goed is, but correct me if i'm wrong!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:41

Denk inderdaad niet dat sushi echt goed voor je is, maar af en toe zal ook geen kwaad kunnen. :)

@ Webster en Florenc: Misschien zouden jullie eens kunnen proberen op internet te zoeken naar details over chips? Want het is zó slecht voor je, het heeft 0 toegevoegde waarde. Verder misschien wat lekkernij naast de bank zetten al voordat je honger hebt. Je moet dan meer moeite doen om naar de chips toe te lopen dan dat lekkers te pakken. Werkt bij mij iig wel. :Y)

Ik ben intussen van 78 naar 74 kg gegaan. Ik doe er wel extreem lang over (ben al zo'n 2 maanden bezig) maar ik weet zeker dat het er ook niet zo weer aan komt. :)

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:51

Florenc, een verslaving zou kunnen. Maar dan wel enkel een smaak. gelukkig moet ik ervoor 20km over de grens rijden om ze te halen. Maar eens in huis, moeten ze er aan!!!! Van andere smaken heb ik geen last, daar kan ik makkelijk vanaf blijven. helaas is de jumbo ook voor andere zaken interessanter dan belgische winkels...

Heb trouwens vandaag weer niet gedaan zoals gepland. 's morgens gegeten as usual, op de middag snel een vanillewafel, dan bosrit met de paarden. Ontdooien in de kantine met warme choco (en slagroom) en apfelstrudel met ijs. 's avonds bij de buren mee aan tafel mogen zitten en kip met perzik gegeten (het enigste goeie van de dag...) ;(

Nargini, ik denk dat trager afvallen zelfs beter is dan snel afvallen. Zo zal je de kilo's niet zo snel terug krijgen!

Wie heeft er nog goede voornemens voor 2012??

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 22:57

Mijn voornemen is:
Slank worden en nooit meer dik. En ik wil lekker jurkjes aan en naar het strand gewoon in bikini! :)

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:29

Heeft iemand voor mij een eetlijst met weinig koolydr. ? en zonder zuivel, of is dat onmogelijk?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 00:35

Ik check altijd www.koolhydraten.nl. er zijn wel lijsten te googlen op koolhydratenladder ofzo.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 01:10

Oke ik begin wel na oudjaar _O- vandaag friet op, cornflakes en 2 broodjes. Dit gaat niet goeeeeed. Alcohol is volgens mij ook niet al te best, maar daar hou ik ook wel van in het weekend :=

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 10:04

Ach ik ben gisteren naar de Mac geweest en toch nog 700 gram afgevallen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 11:29

F_Orumster schreef:
@listiglisje, ik zie nu je laatsgenoemde salade. Ananas en honing durf ik niet als 'goed' te eten hoor!

Paar blokjes ananas en een beetje honing kan geen kwaad hoor, ik ben ook niet in fase 1 (ketose) dus dat beetje maakt echt geen verschil hoor...
Ik eet dit gewoon en val nog af, je hebt er ook niet veel van nodig dus zolang je het maar beperkt :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:29

Nou dan kan ik het ook proberen, honing is soms net even lekker door een dressing :)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:47

Maar ananas is toch juist goed om te eten? Ik had begrepen dat ananas vet afdrijvend werkt.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:59

UIt het oogpunt van snelle suikers is ananas rijk aan suiker. en daarom hongerstimulerend.
Vanuit het weinige vet oogpunt kun je het prima eten. Listig doet ook aan minder kh dus vandaar dat ik haar vroeg.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 13:00

Ok dank je voor de uitleg.
Niet dat ik dadelijk heel veel ananas ga eten en dat het helemaal niet goed is.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 17:46

Ik denk dat ik vanavond maar wat later ga avondeten zodat ik vanavond met oud en nieuw wat minder honger heb :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:17

:wave:

Zou ik hier ook mee mogen praten?
ben sinds vandaag begonnen met het Prodimed dieet
En het valt me vandaag best zwaar, veel honger en hoofdpijn.

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:23

Ook ik ben de waarheid onder ogen gaan zien.

Was altijd al volslank, met een gezond niet hangende buikje.
Het buikje word de laatste tijd alleen maar groter en groter. DAT IS NIET DE BEDOELING!!

Heb mezelf beloofd dat er dit jaar een 10 kilo af zou...

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:45

MoOwtjee: Ik ben 2 december begonnen met prodimed, toen woog ik 82,7kg.
Op 24 december woog ik 75,5kg.
Deze ochtend na een week feesten 76,2 kg...
Nu neem ik de rechte lijn naar de volgende -8kg!

Prodimed is voor mij heel goed te doen. Ik ben begonnen met het starterspakket en bestel nu enkel wat ik lekker vind.
Helaas wordt het daardoor wel wat eentonig (maar na al mijn eet-uitspattigen van deze week ben ik weer volledig opgeladen en gemotiveerd). Dus ga er voor, het is niet goedkoop dus volhouden! Je mag mij altijd PB-en, maar je ziet, ik heb er al 6,5 kg afgekregen op 1 maand én ondertussen ook goed kerst en nieuw gevierd zonder op te letten! ;) Heerlijk!

Nog 8kg! Hoeveel moet jij af?!

(Ik ben trouwen 1m75,5)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 15:56

Sofie ik moet er 12 kg af, ben nu vandaag begonnen.
Maar heb net de zakjes gepakt die ik niet lekker vindt dus heb onwijze honger nu.
De ontbijt zakjes vindt ik allemaal niet echt lekker :( heb je daar nog een alternatief voor?

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:05

De ontbijtzakjes die ik nu standaard neem zijn de chocomelk (vult genoeg) en havermout kaneel/krenten.
Vind ik heel lekker :D Daarnaast mag je mega veel soep drinken en groenten eten, ik heb nooit honger gehad of me slap gevoeld, in tegen deel. Probeer iets positiever te zijn en ookal is het moeilijk, de eerste 3 dagen zijn het zwaarst. Daarna is je lichaam al wat gewend aan het dieet. Zie het rooskleurig in. Tegen februari kan je al 7kg kwijt zijn!!! Da's echt veel en snel!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 16:07

Ja daar heb je ook gelijk in.
Moet even mijn eigen weg vinden, eerste week is ook even uitproberen wat lekker is. :)
Vanavond lekker een omeletje met lekker tomaat en uitje erdoor, heb er nu al zin in :)