Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:42

xDramaQueen schreef:
Inney schreef:
dat is wel een goede tip! hopelijk kan ik het nu eindelijk haha.
Hebben jullie nog een tip voor oogschaduw tijdens het uitgaan? niet te heftig, maar wel mooi. Bij donkerbruine, bijna zwarte ogen. Heb al in de op post gekeken, maar ook qua opbrengen dus.

Bruin tinten, donker bruine eyeliner, creme en bruine oogschaduw en dan mooi laten overlopen, ook een beetje onder aanbrengen :j

Eerst oogschaduw base, goed en lang laten drogen daarna makeup aanbrengen, als je je oogschaduw aanbrengt, doe dan niet te veel op het kwastje, dan valt het namelijk onder je ogen op je wangen en als je dan wrijft zit er overal oogschaduw :')

Dat lijkt me inderdaad wel erg mooi.

Maar wat is oogschaduw base? Sorry ben niet echt thuis in de make up. heb meestal alleen oogpotlood en mascara op. En soms wat huidkleurige (iets donkerder dan, beetje bruinige) oogschaduw.

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:42

Okay even weer een nieuw vraagje :P
Welke foundation is goed en blijft goed zitten als je een iets wat vettigere huid hebt ?

xDramaQueen

Re: Hoe je ogen mooier laten lijken? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:47

oogschaduw base zorgt ervoor dat je makeup (oogschaduw en eyeliner) langer en vooral mooier blijft zitten :) het heet ook wel primer.

sillie, vrijwel altijd als je foundation aanbrengt op een vet gezicht zal je huid gaan glimmen, er zijn wat dingen die dit kunnen voorkomen maar ik zou eigenlijk foundation vermijden en voor de plekjes en oneffenheden concealer gebruiken..

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:47

Oogschaduw base of basis zorgt ervoor dat je oogschaduw op zijn plek blijft n niet gaat ophopen in je crease :)
Sillie: geen idee heb zelf een mega droge huid..

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:48

en dat kun je gewoon in hema oid kopen?

wat ik altijd deed toen ik vette huid had gewoon poeder.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:50

catrice heeft primer, hema volgens mij ook maar weet ik niet zeker, uhm, elf heeft ook primer maar de allerrr beste is nog die van urban decay, maar die is niet heel makkelijk te krijgen in nl geloof ik..

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:51

mm, oké ;)
Zelf doe ik voor naar school te gaan gewoon een lichtgetinte dagcreme op , en op sommige plekjes waar het nodig was nog een beetje concealer, maar als ik weg ga dan zorgen die lichten ervoor dat ik wat bleker uitzie :P

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:53

Wie heeft er ervaring met een coverstick?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:54

sowieso is foundation nóóit om donkerder te worden, dan moet je maar zonnebanken, dat is een veel gemaakte fout, veel mensen nemen hun foundation een tint donkerder om bruiner te lijken maar de foundation is om oneffenheden weg te werken, niet om eruit te zien alsof je een wortel hebt gegeten die afgeeft _O-

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:55

Nou, bij mij moeten er veel oneffenheden weggewerkt worden :P
ik heb zo een coverstick van essence, ben er tevreden over :D

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:56

ik heb het ook niet om donkerder te lijken. Dan past het helemaal niet bij de rest van je lichaam. nee ik heb last van wallen (waar foundation ook niet heel veel bij helpt helaas) en een beetje een vlekkerige huid.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:57

SillieXTanja schreef:
Nou, bij mij moeten er veel oneffenheden weggewerkt worden :P
ik heb zo een coverstick van essence, ben er tevreden over :D

maar dat moet dan sowieso met een foundation in precies dezelfde kleur als je huid, geen tinten donkerder.. ik zelf draag nooit foundation want je huid is er echt niet gelukkig mee, maar wil je dan echt foundation dan kan je kijken voor mac of clinique :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 15:58

Inney schreef:
ik heb het ook niet om donkerder te lijken. Dan past het helemaal niet bij de rest van je lichaam. nee ik heb last van wallen (waar foundation ook niet heel veel bij helpt helaas) en een beetje een vlekkerige huid.

donkere kringen of wallen? want geen enkele make up zal helpen bij wallen, bij donkere kringen gebruik ik van niveau die dagcreme met tint (die zich aan je huidskleur aanpast) :D

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:00

Oké, bedankt !

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:00

donkere kringen bedoel ik ja :+
Dagcreme met tint? nog nooit van gehoord? Kan dat ook gebruikt worden op een, van nature, iets vettiger huid?

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:01

Ik heb ook last van donkere kringen, meestal doe ik de foundation die ik ook op mijn gezicht smeer ook op die kringen, dan wordt het wel minder, maar echt mooi, nee...
Dus wat is de tip?!

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:05

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:05

Ik gebruik dit weleens := Maar nu niet meer want ik heb nu een bruine kleur door de zon :j
zal wel een foto plaatsen hoe dat er uit ziet als ik het op had.
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:06

Foundation is echt niet slecht meer voor je huid hoor ;)

Van loreal zijn er speciale concealers die bv rood neutraliseren en die wallen wegwerken wellicht is dat wat

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:07

Suus___ schreef:

Van loreal zijn er speciale concealers die bv rood neutraliseren en die wallen wegwerken wellicht is dat wat

Het is slecht voor je poriën. Daarom moet je het er goed afhalen voor je gaat slapen en geen 80 lagen opdoen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:10

Inney schreef:
Dagcreme met tint? nog nooit van gehoord? Kan dat ook gebruikt worden op een, van nature, iets vettiger huid?

Voor een vette huid is een foundation in poeder vorm het beste voor een mat effect, hoewel de dagcreme olie vrij is durf ik het niet te zeggen, over het algemeen word je huid van creme's alleen maar vetter..

Afbeelding
_O-

ik heb trouwens deze:
[imghttp://i40.tinypic.com/2rnkj9d.jpg[/img]
ik breng hem aan met een makeup sponsje, echter zeg ik er wel bij dat ik een donkere nederlander ben, als je heel wit bent zou ik hem niet gebruiken..

wel heb je deze:
http://www.linnes.nl/2011/03/23/getest- ... amouflage/
ik heb die ook gehad, die werkt idd :j

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:11

mijn huid is ook niet écht vet, maar hij was altijd vet, dus ik ben bang dat als ik er creme op smeer het weer vet word. Dat weet ik niet zeker, maarja.

hahahahaha die foto's _O- dat bedoelde ik dus. Prachtig. Not _O-

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:13

Suus___ schreef:

het is niet meer zo slecht als vroeger nee, maar ik ben er alsnog geen fan van als je een gevoelige huid hebt, en net wat maaike zegt, het moet er écht af voordat je gaat slapen..

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:14

Ik heb sinds kort de foundation en make-up van de Rituals. Moet zeggen dat ik 'm erg prettig vind. Hiervoor had ik foundation van Estee Lauder, maar die zat eind van de dag niet meer op de plek waar ik het 's ochtends had aangebracht zeg maar. Die van de Rituals blijft ook niet ontzettend goed zitten, maar wel beter. En hij voelt lekker licht op de huid.

Ik heb ook een hele vette huid, dus ik vrees dat een goed blijvende foundation gewoon niet gaat lukken...

Edit: oei! Die foto! Zo eentje hadden wij vroeger ook rondlopen. Zoveel lagen dat de make up begint te kraken als ze lacht.... :')

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:14

xDramaQueen schreef:
Inney schreef:

Voor een vette huid is een foundation in poeder vorm het beste voor een mat effect, hoewel de dagcreme olie vrij is durf ik het niet te zeggen, over het algemeen word je huid van creme's alleen maar vetter..

Afbeelding
_O-

ik heb trouwens deze:
Afbeelding
ik breng hem aan met een makeup sponsje, echter zeg ik er wel bij dat ik een donkere nederlander ben, als je heel wit bent zou ik hem niet gebruiken..

wel heb je deze:
http://www.linnes.nl/2011/03/23/getest- ... amouflage/
ik heb die ook gehad, die werkt idd :j

Edit: foto aangepast.