[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 00:46

Jaime_ schreef:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met Sonja Bakker? Mijn moeder wil dat waarschijnlijk gaan doen..

Net nog 3 kwartier ge-wii-t. (wat een woord :') ) en het zweet stond alweer op mn rug en voorhoofd :o maar dat voelt wel lekker, elke dag ff zweten

Ja ik heb daar ervaring mee (en mijn moeder is er behoorlijk mee afgevallen). Je eet op een dag echt heel weinig..Maar je kan het als "houvast" gebruiken, je moet namelijk een ritme ontwikkelen en je eetpatroon veranderen ;)

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 08:33

Dag meiden!
Heb alles bijgelezen (was gelukkig te doen) :) en wist niet dat Sonja Bakker-en betekend weinig eten. Want als je te weinig eet val je toch niet af (en kom je juist aan?). Maar goed.
Mijn lijstje:
O: 2 boterhammen met pindakaas, een kiwi & een glas crystal clear.
T: Sultana & flesje water/crystal clear mee naar school
L: bruin broodje brie & flesje water/crystal clear mee naar school
T: ?
A: weer erwtensoep (er was iets te veel gemaakt gister :P )
T: ?
Zit tot kwart voor 6 op school en heb om kwart over 10 tot half 11 pauze (dan neem ik m'n sultana), om 12 uur tot half 1 pauze (dan neem ik m'n broodje brie) en van 2 tot kwart over 3 pauze en dan om 4 uur even een kwartier pauze en zit tot kwart voor 6 op school dus wordt een lekkere onregelmatige eet dag :(:)
Weet echt niet wat ik en hoe laat ik moet eten vandaag |o

AmyII

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:17

Goedemorgen ladies! Hier alvast mijn lijstje voor vandaag (is voor mij mijn houvast)

O: grote salade
T: 6 snacktomaatjes
L: 4 knackebrot volkoren droog, een halve komkommer 2 mandarijnen en 1 ei
T: 1 mandarijn en 1 ei
A: wordt afwachten wat paps maakt.

Ik geef jullie vanmiddag of vanavond door of ik gezondigd heb.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:21

Goeiemorgen!

Was weer 0.5 kwijt :D En morgen al 2 weken helemaal niets gezondigd :D

voor vandaag :

O: Magere yoghurt met smacks
T: 1 cracotte met jam
L: 2 VK boterhammen met 20+kaas
T 1 cracotte met jam
A: 1 kipdrumstick met spinazie

En morgen weer zwemmen <3

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 09:45

voor vandaag:

O: halve boterham met kipfilet (andere helft liet ik op straat vallen :') )
T: kelogs special k mini breaks
M: 3 tarwe boterhammen, 1 30+ kaas, 1 20+ smeekaas, 1 kipfilet
T: druifjes
A: ?

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:07

Goedemorgen meiden, ook ik heb alles bijgelezen. Voel me gelukkig een stuk beter dus hoef geen thee met honing meer te drinken. :Y) At steeds de cracottes van albert heijn eigen merk naturel maar ben nu over gestapt op vitaal. Dat klinkt zoveel beter haha. Moet zeggen dat ze net zo lekker zijn alleen lang niet zo luchtig.

Ik heb overdag nog wel echt veel honger, dat zie je ook aan mijn tussendoortjes tussen lunch en diner, maar savonds helemaal niet meer, heel vreemd! Terwijl ik echt voorheen elke avond wel een halve zak chips naar binnen werkte voor de tv :o Nu sinds vorige week woensdag (toen ben ik begonnen) alleen zaterdag wat chips en nootjes gehad.

Vanavond weer afvallers XXL kijken!!! Dat motiveert mij echt, ik kan een beetje "meedoen" met die mensen en het is voor mij een goed voorbeeld dat wanneer ik nu niet mijn levensstijl ga aanpassen ik op een gegeven moment ook 150 kilo weeg.

Ik hoop voor vandaag:
o: 3 cracottes met smeerkaas (van eru balans is met 5% minder vet en yoghurt ofzo) kop thee en een bakje activia met pruim.
t: Banaan en mandarijn
l: 2 bruine boterhammen met kipfilet, 1 met 20+ kaas
t: appel met kaneel uit de oven (ga straks naar de winkel om kaneel te kopen want wil dit echt proberen nu!!!)
a: zelfgemaakte groente soep van mijn zusje, met heeeeeel veel groente.

Hebben jullie nog tips wat ik op een stokbroodje bij de soep kan smeren? Kruidenboter is volgens mij erg slecht. Tappenade of pesto beter?

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:13

Zoo, wat gaat dat vlug hier zeg! Ik ben zo goed als bijgelezen, en zelf inmiddels ook -1,5 kilo..
En dat was gisteravond, vorige keer ging ik smorgens op de schaal staan ;)
Volgens mij zijn we allemaal lekker bezig zeg!! Goedzo :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:26

@ Romantico, kun je het brood niet in de soep dopen? Vind ik altijd lekker als ik er niks op smeer :) Ligt natuurlijk aan de soep :P maar in groente/bouillon of tomatensoep kan het goed vind ik

edit: zie dat het groente soep is, lekker soppen! maar denk dat er wel veel calorieën in kruidenboter zitten

Heb nog een vraagje, hebben meer mensen hier last van hele bolle boven benen. Zeg maar vanaf mijn buik lopen ze bol naar voren, echt geen gezicht! Hoop dat dit ook gaat verminderen..

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:32

@Anneert, das natuurlijk een goede simpele tip haha!! En over die bovenbenen, bij mij zijn ze juist breed. Ik denk dat het bolle er wel af gaat! Dat is vet toch? Geen bouw zeg maar. Klinkt een beetje banketstaaf, zo bedoel ik het totaal niet!!!! Maar dat is mijn logische redenering.

Zie net ineens dat de afvallers er niet eens op is, dacht dat dit wekelijks was, komt het pas in februari weer!

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:34

Vanochtend op de weegschaal gestaan! -2 kg!! *\o/* Ik ben niet streng aan het lijnen, daar doe ik niet aan met letten op calorieen enz. Werkt bij mij alleen maar averechts. Ik beweeg meer, en snoep niet meer zoveel. Vorige week eigenlijk begonnen, en heb ook nog een nieuwjaarborrel georganiseerd waardoor ik de lekkere dingetjes niet kon laten staan :D Ben dan wel blij dat er alsnog twee kilo af zijn :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:35

ja ik hoop ook dat het vet is :P want dan zal het er uit eindelijk wel afgaan.. het is wel echt van dat hardnekkige vet zeg maar, want het zit er al heel lang. Heb ook nog niet eerder geprobeerd het eraf te krijgen, die benen zullen wel als laatste komen..

Raar dat het niet meer komt!

@ Angeliekje, netjes hoor! Ik ga morgenvroeg ook even op de weegschaal staan.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:44

Mijn menu voor vandaag!

O - 2 vitalu ontbijtcrackers met jam 1 glas water
T - 2 mandarijnen
L - 2 meergranenboterhammen, 1 met jam, 1 met kipfilet
T - 1 meergranenboterham met kipfilet
A - ? (iets gezonds iig!)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:48

Romantico schreef:
Hebben jullie nog tips wat ik op een stokbroodje bij de soep kan smeren? Kruidenboter is volgens mij erg slecht. Tappenade of pesto beter?

Geen brood... en anders volkoren en dan zou je allioli kunnen doen (het is redelijk vet, dat wel...) verders inderdaad alleen dopen, óf 20+ kaas.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:54

Pesto is basillicum, pijnboompitten en olie, dus niet veel beter. Tappenade weet ik niet. Denk dat het heus niet erg is als je een paar stokbroodjes met een normaal laagje kruidenboter neemt hoor ;)

Tip, mocht je veel van dat soort boter houden, je kan zelf boter halen (roomboterachtige, alleen dan een light variant?? Of iig beter dan die volle vette) dit zacht laten worden of even in de magnetron, knofje klein hakken/snijden en door de boter, weer even in de koelkast en tadaa :D Lekker :9

Ik kon het wederom niet laten om vanmorgen weer op de weegschaal te stappen.. vind het ook opzich heel fijn om bij te houden wat ik afval :o Weet dat je in het begin vooral vocht verliest, maar de weegschaal geeft na 2 dagen -2,1 kg aan :):)

Vandaag zit ik aan ong. 1400KC (volgens caloriechecker)

O: Cruesli balans van Quaker met halfvolle melk, glas vers geperste jus
T: Appel met kaneel, crystal clear, thee
L: 2 bruine boterhammen, mosterdkaas 30+ en ham, opkikker (drinkbouillion) en crystal clear
T: komkommer
T: 2 kiwi Golds, crystal clear
A: Kipfilet (ga em tussen de gril gooien!), salade (Paprika, komkommer, ei, pijnboompitjes geroosterd, béétje dressing) en 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes (krieltjes)
T: Vruchtenjoghurt van Optimel met 0% vet en zonder toegevoegde suikers, Thee, crystal clear.

Geen sport vandaag helaas... Het lukt qua tijd niet... Denk dat ik na het werk even naar het centrum wandel voor m'n verse boodschappen (markt) ipv dat ik de auto pak. Voel me er niet heel ernstig door, aangezien ik maandag en gisteren fink gesport heb :)

Morgen tussendoor even sporten, vrijdagochtend zwemmen en heb nog één keer zwemmen dan (omdat ik maandag gewoon los betaald heb en nog geen abbo had, maar mag 2x per week zwemmen) dus denk dat ik zondagochtend ook nog even meepak O:)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 10:56

Romantico schreef:
@Anneert, das natuurlijk een goede simpele tip haha!! En over die bovenbenen, bij mij zijn ze juist breed. Ik denk dat het bolle er wel af gaat! Dat is vet toch? Geen bouw zeg maar. Klinkt een beetje banketstaaf, zo bedoel ik het totaal niet!!!! Maar dat is mijn logische redenering.

Zie net ineens dat de afvallers er niet eens op is, dacht dat dit wekelijks was, komt het pas in februari weer!

Ze moeten wel de tijd krijgen om af te vallen he :P

Maar wel jammer idd, ze zouden elke week een dag met een of meerdere stellen mee kunnen lopen ofzo, en dan 1x per maand een weegmoment.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:13

Jongens. Ik heb gewoon nauwelijks spierpijn. Heerlijk. Vanmiddag even in een flink tempo de stad door dus hoop ik ook weer wat calorietjes te verbranden.

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:13

nou mn menu voor vandaag
o 250ml yoghurt + 35 gr muesli
t 2 mandarijnen
m 3 boterhammen met runderrookvlees en 1/2 komkommer
t mandarijn en opkikker
a 50 gr ongekookte rijst 100 gr kipfilet 200 gr sperciebonen 1 ui ketchap en water
sla met komkommer toevoegen
t 250 ml yoghurt

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:19

Ongekookte rijst?

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:20

vandaag met de fiets naar school ipv met de auto :D

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:28

Wat dat betreft ben ik wel een luierik, mijn fiets hier in Nijmegen is al maanden kapot, maar zoek het niet hem te maken :P Doe alles lekker met de bus, niet goed voor de lijn :P

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 11:47

Danique1990 schreef:
vandaag met de fiets naar school ipv met de auto :D

super :D

ik zou wel op de fiets naar mijn stage willen maar 20 kilometer heen en 20 terug vind ik weer een beetje veel van het goede
ben met de auto al 25/30 minuten onderweg :))

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:44

haha.
het is ongeveer 10 min met de auto..
ongeveer een half uur fietsen. dus dat is wel te doen.. al vond ik het wel zwaar.

okido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:49

Abiola schreef:
Ongekookte rijst?

ja weeg het ongekookt af is gekookt dus 100 gr

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:49

Ik ga jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa naar de Mac,maar ik neem niet te veel.Ik ben al dagen heel streng bezig dus dit heb ik wel verdiend toch?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 12:51

Zonde! ;)