Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:02

Binnen een paar weken? :oo Welk schema heb je dan gebruikt?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 07:52

@mymy: Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat wil ik ook! :D
@tara: Zat daar gister toevallig ook aan te denken. Weet wel dat mijn buik/maag/sdarmen er écht niet van gecharmeerd zijn als ik ga eten kort nadat ik heb gelopen, maar goed, da's wat anders ;)
@marjolein: Lekkere intervaltraining gedaan op de loopband :j
@fiona: Welkom en succes met lopen/trainen!
@fann: Waarom heb je schema gemaakt dan?
@mirkim: Verder goed naar je zin in je nieuwe huisje? Duimen dat het goedgekeurd wordt, je scriptie!
@sakk: Hmmm, heb via NLP opleiding wat muziekjes gehad die echt goed voor jou zouden zijn. Die heb ik gekregen voor als ik niet kan slapen door het gepieker. Zo'n cdtje op, luisteren en Jaan is weg! :z
@bomm: Oe was je POPgesprek?
@judith: Oe ging je les? Spierpijn nu?

Gisteravond nog 7,5km duurloop wezen doen, gemiddelde gelopen van 8,9, dus best oke voor mijn doen.
Maar nu zó'n last van stukje iets boven mn achillespees....Bah! Verkeerd gelopen? Schoenen te strak? Sowieso verkeerde sokken aan; zelfs blaar gelopen.
Baal dr echt van, want wat conditie betreft hield ik het best goed vol.

NU douchen en op de fiets naar mn werk. Hopelijk fiets ik t er n beetje uit...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:56

Haaidiehaai :D

Gesprek ging goed, heb mijn wensen qua werken en opleiding kenbaar gemaakt, daar staat m'n leidinggevende positief tegenover :j Ik kreeg een heel mooi compliment over mijn vooruitgang het afgelopen jaar. Vorig jaar zat ik als een hoopje ellende tegen over haar en nu vond ze me energie en kracht uitstralen. Ik weet wat ik wil, geef duidelijk aan waarom en hoe. Nu nog werken aan zelfvertrouwen :o

Maandag gesprek met de projectmanager over hoeveel tijd ik voor 1 bepaald team kan gaan inzetten, dat heeft heel erg mijn voorkeur om daar helemaal voor te gaan, liefst 24 uur, maar of het budget dat ook toelaat???? Maandag hoor ik meer.

Gisteravond ook weer vol energie in de boeken gedoken, na de startbijeenkomst van afgelopen zaterdag en het gesprek gisteren had ik weer helemaal zin om verder te gaan. Motivatie was een paar weken zoek :=

Mymy, welkom, pas op dat je niet te hart van stapel gaat, voor je het weet heb je een blessure en ben je een tijd uit de "running" en mag je weer van vooraf aan beginnen *spreek uit ervaring* :o
Fiona, welkom, goede schoenen zijn zeker een aanrader, voorkomt blessures. Ga naar een goede hardloopzaak zoals Runnersworld of Run2Day, daar maken ze een filmpje van hoe je loopt en geven advies over een goede schoen. Je voeten vangen 3x je gewicht op als je neerkomt. Dus stel dat je 60 kilo weegt dan vangen die 180 kilo op iedere keer!
Fan, denk dat je wel een goed schema in elkaar hebt gedraaid :j Succes ermee!
Wen, ook weer lekker gelopen en gereden! Beetje naar je zin in je nieuwe baan?
Marjo, zet jij de loopband ook 1 of 2% schuin, heb begrepen dat je dan het lopen buiten het best benaderd?
Tara, ik eet ook gewoon na het lopen en mijn mannetje ook, die loopt al ruim 25 jaar en vaak direct na zijn werk, daarna gewoon lekker eten :9
Jaan, sterkte met je blaar, raar zo in een keer last... hoop dat het snel over is.
Juud, hoe is het met lessen gegaan?
Scoob, hoest met paardje?

Vandaag weer mama-dag ;) en vanavond voor het eerst in maanden weer les.... ben benieuwd hoe ik morgen rondstrompel :=

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:30

Morning! :wave:

Bevalt mij prima, die nieuwe job. Hoef pas om 8.45 weg en dan ben ik nog op tijd :+

@Bom, fijn gesprek dus. Dus duimen tot maandag.
@Jaan, ik loop de 10km van rotterdam 10 april, ik heb die datum als uitgangspunt gezet. Ik loop nu 6km en heb daarop een schema gemaakt. De derde zondag in maart maart loop ik een testloop van 8km. Met Renate haal ik die 10km pas over een half jaar :+ Mijn gemiddelde snelheid is niet zo heel hoog. :=
@Tara, ik loop ook 2 keer per week voor het avondeten, ik heb er geen last van. Het is volgens mij ook een fabel hoor, net als eten voor het slapengaan, dat is ook een fabel

Vanavond staat er een intervalletje op het programma, even een les uitzoeken. We gaan het tempo is goed opschroeven! :D Nu tandjes poetsen en hup naar het werk.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:44

:wave: *\o/* *\o/*

Ik hoop vanavond een rondje te kunnen doen :j
Vandaag weer beter dan gisteren, dus elke dag een beetje beter. Vandaag eindelijk een keer geen verplichtingen inde avond dus het kan ook wel zijn dat ik na het eten ga douchen op de bank crash en heerlijk vroeg naar bed ga :j Lichaam is ngo wel wat moe namelijk :+

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:45

Goedemorgen,

Ik mag vanavond weer werken, ga straks eerst naar m'n 'oude' prinsessenpaardje toe! Heb er zin in. ;) Zal me warm aankleden, 't heeft best flink gevroren hier. Enne, ik heb weer gewogen...er is weer 300 gram af! Ik heb wel voor mezelf besloten om wel op 't eten te blijven letten maar even een weekje niet alles op te schrijven en er zo direct mee bezig te zijn. Werd er een beetje gek van namelijk.

@Fan, ideaal dat je pas zo laat weg hoeft! Werkse vandaag en loopse vanavond.
@Bom, fijn dat je gesprek zo positief was, vandaag lekker van de mama-dag genieten. Succes vanavond met je eerste les weer.
@Jaan, waarschijnlijk komt die blaar toch door de verkeerde sokken? Ik merk dat dus nu ook bij mezelf, mijn blaren trekken zo goed als weg. Hopen dat dat pijnlijke plekje boven je achillespees ook wegtrekt. Werkse vandaag, lekker op de fiets heen dat is ideaal.
@Mymy, dat is idd wel erg snel binnen een paar weken een uur kunnen hardlopen, wel knap hoor!
@Tara, ik ben doktersassistente/triagiste op een huisartsenpost vandaar. ;) En onze hond is niet zo heel groot hoor, een middelmaatje. Ze is heel subtiel in alles en niet lomp dus daarom mag ze af en toe als wij er bij zijn even bij me op de bank liggen. Zo schattig! <3

Nou ik drink m'n kopje thee op en kleed me om, 't hondje uitlaten en onderweg even oefenen met clickertraining en dan naar Shagoya! Fijne dag iedereen!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:55

@marjoleintje: zoo jij bent goed op de loopband, ik deed het ook wel eens bij fitniss maar dat was miss 15 min :P en dan veel lopen :j.
Maar ik ga denk even kijken hoe ik het vind en dan goede loop schoenen aan schaffen.

Jaan81 schreef:
@mymy: Hoe krijg je dat voor elkaar? Dat wil ik ook! :D
@tara: Zat daar gister toevallig ook aan te denken. Weet wel dat mijn buik/maag/sdarmen er écht niet van gecharmeerd zijn als ik ga eten kort nadat ik heb gelopen, maar goed, da's wat anders ;)
@marjolein: Lekkere intervaltraining gedaan op de loopband :j
@fiona: Welkom en succes met lopen/trainen!
@fann: Waarom heb je schema gemaakt dan?
@mirkim: Verder goed naar je zin in je nieuwe huisje? Duimen dat het goedgekeurd wordt, je scriptie!
@sakk: Hmmm, heb via NLP opleiding wat muziekjes gehad die echt goed voor jou zouden zijn. Die heb ik gekregen voor als ik niet kan slapen door het gepieker. Zo'n cdtje op, luisteren en Jaan is weg! :z
@bomm: Oe was je POPgesprek?
@judith: Oe ging je les? Spierpijn nu?

Gisteravond nog 7,5km duurloop wezen doen, gemiddelde gelopen van 8,9, dus best oke voor mijn doen.
Maar nu zó'n last van stukje iets boven mn achillespees....Bah! Verkeerd gelopen? Schoenen te strak? Sowieso verkeerde sokken aan; zelfs blaar gelopen.
Baal dr echt van, want wat conditie betreft hield ik het best goed vol.

NU douchen en op de fiets naar mn werk. Hopelijk fiets ik t er n beetje uit...

zo lekkere afstand :o

@hetbommeke: run2day hebben we hier, ik kan altijd even heen gaan kijken :j

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:57

Marjo, veel plezier :D
Sak, fijn dat het beter gaat :j
Fan, de 10 km medium is van 5 naar 10 in 6 weken, moet lukken toch?
Fiona, goed zo!

Blaren nooit gehad, ik heb dunne running sokken van de Hema, lopen heerlijk

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:02

Goedemorgen!

@Fiona Welkom! Zoals hier al vaak in het topic geschreven is, zijn goede schoenen heel belangrijk! Niet alleen omdat het je loop plezier enorm kan verhogen, maar slechte/niet geschikte schoenen zorgen voor ernstige blessures! En de aanschaf van goede schoenen stimuleert juist om het vol te houden... ;)
@ Wenk, keurig 9,5 in 61 min.! Toppie!
@Marjolein Knappe prestatie op de loopband! (vind de loopband zooooo saai.... :O
@Tara Ik eet ook meestal na het sporten of juist ervoor en dan wacht ik ongeveer anderhalf uur voordat ik ga lopen. Op een lege maag loop ik ook niet echt fijn.
@Mymy Fijn gevoel hé! Maar als je slechts een paar weken bezig bent, doe je dan wel een beetje rustig aan! Blessures zijn zomaar gelopen!
@Jaan Goed gelopen! Alleen balen dat je nu last hebt. Kan zo niet inschatten wat er niet goed is gegaan... Misschien een misstapje gedaan?
@Bom Fijn dat je gesprek goed is gegaan! Met dat zelfvertrouwen komt het ook vast helemaal goed!!! Fijne mamadag vandaag!

Mijn les gister ging SUPER!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Juffie vond hem zelfs fijner en soepeler lopen dan voor onze winterstop! Zelfs qua conditie heeft ie het uur helemaal vol gelopen. Ikke blij en trots!! <3

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:03

Morning!
Fan, mooi doel. Ik heb 10 km op 15 mei als doel! :)
Jaan, balen van je blaren en zere achillespees :(:)
Klots (mag ik je zo afkorten :D ), fijn dat je les zo goed ging!

Ik ga vanavond ook weer een stukje rennen!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:56

_Noor schreef:
Klots (mag ik je zo afkorten :D ), fijn dat je les zo goed ging!

Nee, ik wil graag dat je me iedere keer met mijn volledige boktnaam aanspreekt en het liefst koninklijke hoogheid ervoor... :j _/-\o_ _O- :D
Zeg maar Judith...

Loopze vanavond!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:02

Oké KH. Klots dan :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 11:07

Jaan, wat balen van je pees en die blaar zeg... Zeker als je toch lekker gelopen hebt.

Sakkia, jij bent vrolijk :D

Marjolein, doktersassistente. Lijkt me best een leuk en afwisselend beroep! Nja voor op de bank vind ik jullie hond vrij groot :P

Judith, wat goed dat je les zo fijn ging!

Geeft wel geruststelling dat jullie ook gewoon eten na 't lopen!

Huisgenootje en haar vriend dachten volgens mij dat ze alleen thuis waren... Of ze denken dat 't huis minder gehorig is dan dat 't echt is. Ik wil een appartementje voor mezelf :')

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:57

Ff stiekem bokken :D

@Tara, je kunt even aankloppen, of je moet helpen? _O-
@Bom, heb die 10km medium niet ;) Weet je toevallig welke lessen het precies zijn, ze komen van de easy af, neem ik aan? ;)
@Lekker SAK, lekker jankfilm op en brullen maar. Lucht enorm op, spreek uit ervaring! :D
@Koninklijke Hoogheid Klotshtiduj fijn dat U content bent over Uw les. :')

Lekker lopen vanavond! *\o/* Heb er zin in. :D

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:58

Fanneke schreef:
@Koninklijke Hoogheid Klotshtiduj fijn dat U content bent over Uw les. :')

:') _O-

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:03

ik mag vanavond ook weer :D

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:03

-Haha tara, dat is niet prettig als je al hun geluiden hoort! ;)
-Bom, jij vroeg nog of ik de loopband ook een standje omhoog zet he? Dat doe ik eigenlijk nooit, maar daarentegen loop ik ook elke week wel een keer buiten hoor, dus dan merk ik 't wel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot op heden weinig verschil merk. Maar ik snap 't wel dat je dan de buitensituatie 't meeste na bootst.
-Judith, fijn dat je les zo goed ging. Mooi compliment ook dat hij nog beter liep dan voor de winterstop!
-Fan, 't is een heerlijk weertje om vandaag te lopen!!

Ik ben net terug van m'n 'verzorgpaard' (laat ik 't zo maar noemen!). Heb een heerlijke wandeling met haar gemaakt van 45min. We zijn bij de heide geweest, altijd mooi! Ze was erg braaf, lekker ontspannen, oortjes naar voren liep ze mee. Van te voren natuurlijk even lekker geborsteld, ook daarmee was ze erg braaf. Ik vind het fijn dat ik elke week even bij haar mag komen! (ze is het schimmeltje in mijn profiel) :) Nu net een kopje warme chocomelk op, straks even wat eten maken!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:00

Fan, het was heel vreemd, 2 seconden na de oh's en ah's ging hun deur open en kwamen ze naar buiten.
Jij had laatst my sister's keeper gezien toch? Denk dat ik die ook eens ga kijken.

Marjolein, het is ook echt al de 2e keer dat ik ze hoor :=
Het is wel mooi weer om te wandelen! Ik ga morgen weer naar m'n verzorgpaarden, al geven ze voor morgen regen op...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 15:27

Met dit weer krijgen we allemaal weer de kriebels lees ik wel! :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:16

haha iedereen zin om hard te gaan lopen?
ik ga morgen even kijken denk ik wat schoenen kosten, hoorde van een vriendin dat ik er wel +- €100,00 voor uit moet trekken maar miss ook meer...
Dus loop vanavond nog even op gewone sport schoenen en overleg vanavond even hier thuis over die schoenen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:21

Ja, rond de 100€ voor goede schoenen ben je wel kwijt, maar het is het zeker waard.

Iedereen lekker lopen met dit weer? Ik vind het aan de ene kant heerlijk en aan de andere kant heb ik het zo wel erg vlug warm hoor. Maar goed, we hebben het niet voor het kiezen....

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:26

Telt het ook als je een beetje voor de lol en je conditie gaat hardlopen? :')
Heb goede moed gekregen, ben gisteren ook maar weer eens begonnen.
Ik hockey ook, dus het viel me mee! :D Ging goed, nu spierpijn.. :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:38

Fiona, ik was 130 euro kwijt en een huisgenoot van me ook.

WenK, zo warm is 't nog niet toch? Gisteravond was 't nog goed te doen iig.

Straww, welkom! Niet om je direct te demotiveren, maar al loop je maar voor de lol, goede schoenen en een schema zijn echt belangrijk!

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:48

Hallo Dames!

Mag ik mij hier ook melden? Ken een aantal van jullie al via het afvaltopic! En ben sinds vorige week fanatiek begonnen met harlopen!

Om mezelf even voor de stellen ! Ik ben Annika 21 jaar oud en heb 1 paard genaamd Nepal! Studeerde tot voorkort rechten aan de VU maar wegens een vervelende thuissituatie de studie even tijdenlijk stop gezet ( om hem hopelijk in sept weer op te pakken) Momenteel werk ik 3 dagen per week op een deurwaarderskantoor op de roladministratie en als ondersteunend jurist!

Ik ben nu rustig aan het lopen voor de 5 km en hoop ooit uit te bouwen naar de 10! Ik merk wel dat ik echt niks meer gewend ben en barst iedere keer van de spierpijn en mijn bovenbenen/kuiten! En soms wat gevoelige scheenbenen! We doen het dus maar heel rustig aan om geen blessures te krijgen!

Nou dit was het wel zo een beetje :P

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:58

Straww, ik ben ook "voor de lol" begonnen en inmiddels zwaar verslaafd :o Een schema is erg handig bv voor op je mp3 speler.

Fiona, ik was ook rond de 130 kwijt :$

Het is heerlijk weer om te lopen alleen ik kan nu niet lopen :n Kids zijn dan mamaloos := Ze zijn nu wel buiten aan het spelen met vriendjes en vriendinnetjes, maar toch, blijf liever thuis. Vrijdag ga ik weer lopen :j

Tara, leuke huisgenoot :=

Annika, welkom! Goed rekken en strekken als je terugkomt en oppassen met die schenen. Heb zelf ook beenvliesonsteking eraan gehad (shinsplits) en da's geen pretje. En je bent een tijd uit de "running". Heb zelf destijds wel gewoon het 5 km schema gelopen en iedere keer als ik thuiskwam er een ice-pack op gedaan. Daarnaast ook oefeningen om de kuiten sterker te maken erbij en het is nu over.

Ik heb zelf het 10 km schema uitgelopen maar merk dat ik 3x30 min per week wel genoeg vind. Heb nog zoveel andere dingen die ik ook wil/moet doen (gezin, werk, studie, paard, vrienden) dat ik er niet meer tijd aan wil besteden.