Ik ben ook even gaan rennen maar er brak zo een boom af voor mijn voeten Dus dat was dan wel weer reden om om te keren, maar goed ook want daarna kwam het echt met bakken eruit!
Lauralarissa gefeliciteerd, wat goed!!
Als je je zo rot voelt zou ik iig mijn doelen bijstellen, lager. Jezelf ook nog met je hobby te moeten bewijzen is misschien niet handig?
NIKS geen spierpijn overgehouden aan gisteren. Heerlijk, weet dus dat mijn lichaam het wel aan kan
Britt
Geplaatst: 15-09-10 09:17
Hier stormde het ook flink, ben niet gaan rennen want we waren pas laat thuis. Daar baalde ik wel erg van, dan vanavond maar gaan rennen. Ben gisteren ook niet gaan rijden, met die wind krijg je alleen maar flinke rodeo's
Soms lukt het ook gewoon niet, is niet erg; als je maar niet door rent denk ik.
MamboBeach
Geplaatst: 15-09-10 09:28
lauralarissa schreef:
Zo, vanavond taart eten en het er ook weer aflopen. Ben geslaagd voor mn rijbewijs!
Volgens mij wordt het eind van de middag/vanavond weer hetzelfde weer als gisteravond Rijden gaat bij mij dan ook niet, vliegles zou je het dan eerder kunnen noemen
Hardlopen weet ik nog niet of ik dat ga doen, hoorde dat het ook zou kunnen gaan onweren, dan ben ik binnen te vinden
als het ontweert ga ik alvast niet, maar rijden kan ik wel waarderen in de regen. Paard wil dan alleen maar met haar achterste in de regen lopen... en zo krijgen wij de mooiste zijgangen er dan wel ineens uit
Ik hoop vanavond heel ff te kunnen gaan, gewoon beetje intervalletjes, en dan morgen ook nog weer.
Ik weet dat ik bepaalde dingen ff niet moet doen, maar kan niet alles van het ene op het andere moment uit m'n handen laten vallen. Het is nog 2 a 3 weken doorzetten en daarna meer rust. Dan start ik Lis 2 maanden niet, dan heb ik geen wedstrijden te organiseren en kan ik wat dingen afmaken die al te lang liggen. Daarbij heb ik dan als het goed is ook zekerheid over per wanneer mijn contract hier ingaat en ik dus niet meer via het UZB werk, wat ook een enorme hoeveelheid stress wegneemt. Tenslotte staat mijn vader tegen die tijd ook weer bij ons op stal met zijn paardje waardoor ik in de weekends minder hoef te regelen (kunnen we ze gewoon onderling binnen en buiten zetten).
Hey fanatiekelingen !! Ook ik heb vanochtend gelopen, 9 uur vanochtend al .. een rondje van 9,2 km in ong 70 minuten.. wat wel fijn was is dat ik niet hoefde te stoppen, benen verzuurden niet en ademhaling gaat goed Maar goed, over 2 weken de 10 km lopen in haarlem .. Heb er nu alle vertrouwen in!!
Misty23
Geplaatst: 15-09-10 11:47
Super netjes! Wow, dat doe ik je nog niet na!
Ik probeer nu zo om de dag te lopen, dus 7 keer in 14 dagen. Dit gaat me aardig goed af! ben nu ongeveer 3.5 week bezig en gaat best goed, al zeg ik het zelf! Maar ben nog wel een beginneling uiteraard. Heb nu 12 keer gelopen. Morgen ook weer. Gister niet te ver gegaan, het regende en het stormde! Maar toch ging het wel goed. Ik kan nu merken dat ik een beetje conditie begin te krijgen. Dat ik nu ongeveer 2 km aan een stuk door kan hardlopen en vervolgens met een (steeds kleiner wordend) stukje wandelen weer goed op adem ben en weer verder kan. Mijn ademhaling gaat ook steeds beter, en de laatste 2 keer verzuurden me benen ook niet. Ik ga het hardlopen zo steeds verder proberen uit te bouwen, voel me er goed bij. En ik ben gemotiveerder dan ik dacht! (Dat krijg je als je successen behaalt voor jezelf, steeds verder kan lopen enzo!) Bij ons op de laan doe ik vaak nog versnellingsoefeningen, om nog meer conditie te kweken!
Wij hadden gisteravond training, ging erg lekker en ik kon weer meelopen bij mij tempogroepje van voorheen. Ik zal dit tempo nog geen 15 km vol kunnen houden, maar het begin is er weer. En, geen pijn!
We zijn begonnen met een warming up en hordenlopen. Omdat daar de vorige keer mijn blessure erg mee geworden is, heb ik maar een paar keer mee gedaan. Ik ben er ook niet zo heel goed in hahaha! Daarna hadden we loopscholing en sprinten. Dat ging eigenlijk heel lekker, heb me vol gegeven en eindigde de laatste 2 keren als 1e. Helaas konden wat heren dat niet waarderen, sommige mannen kunnen het niet hebben als ze worden ingehaald door een vrouw! Vervolgens zijn we met de eigenlijke training begonnen. 1600 m op tempo Z4, 400 m dribbelen, 1200 m op Z4, 400 m dribbelen, 800 m op Z4, 400 m dribbelen, en 400 m op Z4 met een eindsprint en 400 m uitdribbelen. Uiteindelijk 4800 m in 27 minuten afgelegd.
Zaterdag hebben we estafetteloop, in teams van 5 personen, ieder 5 km. Ik moet als 4e starten. Spannend dus! Zondag de dam tot dam ladiesrun, beetje veel in een weekend, maar voor een keertje maakt dat niks uit denk ik..
Mirkim
Geplaatst: 15-09-10 12:25
@ Ladyisabella, ik rijd 2 paarden waarvan 1 met pensioen is en de ander rijd ik af en toe een wedstrijdje mee.. Daarnaast werk ik in de horeca (veel onregelmatigheid en veel lange dagen) en doe ik invalwerk als groepsleidster. Ook moet ik mijn scriptie nog af zien te ronden en bezig met een opstart te maken voor mijn minor. Ik moet 2 keer in de week naar de stad toe voor fysio omdat ik hardloop wat ik 3 keer in de week doe. Ik weet niet hoe ik het allemaal doe, maar het is erg veel en vandaag heb ik een vrije dag (hoewel vrij? ik moet de twee paarden doen en ik moet nog aan mijn scriptie werken en ik moet nog hardlopen), maar ik ben er blij mee! Kwestie inderdaad van inplannen. Voor mij is de winterperiode vaak een stuk rustiger dan de zomerperiode.
@ Wenk, knap hoe je gisteravond er mee om wist te gaan! En lekker dat je vandaag weer gelopen hebt!
@ Lauralarissa, gefeliciteerd met je rijbewijs? Direct doorgaan voor je E?
@ Sakkia, mooie tijd en fijn dat je geen spierpijn hebt! De 4Mijl ga jij echt wel redden!!
@ Dreeetje, ook knap gedaan zeg!
@ Angela, leuk om jouw stuk hier te lezen! Ik herken veel bij wat je zegt dat de heren het niet echt kunnen waarderen. Zondag liep ik voor het eerst mee in het loopgroepje. Maar het ging voor mijn gevoel zo traag dat ik mijn eigen tempo maar ging opzoeken Uiteindelijk kreeg ik wel wat opmerkingen van de heren naar mijn hoofd geslingerd Hordenlopen klinkt wel erg leuk!
Ik ga zo een rondje doen, ik zou eigenlijk ook gisteren, maar mijn hoofd stond er niet echt naar. Ik ben benieuwd, ik moet 1 x 30 minuten rennen in zone 1 - 2.. Het is een tijd geleden dat ik 30 minuten achter elkaar gerend heb, dus ik ben heel benieuwd hoe dit gaat.
Britt
Geplaatst: 15-09-10 12:27
Het zou hier de hele dag droog blijven, evt rond 8 uur nog regen. Als het slecht weer wordt dan ga ik naar de sportschool (voor het eerst )
Pfoe hordenlopen, dat ziet er altijd dodelijk vermoeiend uit
@lauralarissa Gefeliciteerd met je rijbewijs! Wees er zuinig op een veel veilige km gewenst!
Gister tussen de buien door een "klein" rondje gedaan, 5km. Was in 27 minuten thuis. Maar jeemig wat een grote dikke woei gister! Pffff, best zwaar gehad onderweg!
Vanavond les op spekkie, nu maar hopen dat het nog een beetje fatsoenlijk weer wordt... Gister tot op de onderbroek nat geregend...
Vanmiddag even rijden en nog even hardlopen..hopelijk blijft het droog. Gisteren vond ik het weer echt te slecht en dan in het bos, nee toch maar een dagje extra rust genomen
@WenK, zit nog niet echt lekker in je velletje he?! Luister goed naar je zelf. Hopelijk heb je na die 2 weken wat meer rust.
Allemaal goed bezig! Een hoop zullen snel hun doelen halen!!
Ik zit hier het laatste uurtje weg te tikken. Heb er zin in, na het lezen van al deze verhalen! Snel boodschappen doen en dan hup in de nieuwe schoenen! Ik heb een nieuwe route uitgezet, voor als het straks donker wordt en die ga ik vandaag lopen. Ben benieuwd! Meiden even volhouden met werk en tot snel
Fanneke, nee. Ben overloaded en loop op reserve-energie. heb "dieet" er aan gegeven voor de komende 2 a 3 weken en lopen doe ik alleen als ik er echt tijd voor heb, ga er niet voor rekken en draaien om het passend te krijgen. Wat af moet moet af en de rest blijft maar even liggen... De komende weken is dus echt even overleven, maar daarna kan ik weer balans zoeken en orde op zaken stellen.
Slim Wenk.... Sterkte met het doorlopen van de komende weken en met daarna het herstel... Hoop dat je snel weer makkelijk de draai kunt pakken...
Thnx voor de schoppen, 't heeft geholpen. Ik moest een half uurtje sjokken en ik was bang dat ik dat helemaal niet zou redden. Ging prima dus. Ik heb het volgehouden!! Jeuh!
Komt wel goed. Ik houd mezelf steeds voor: "ik heb voor hetere vuren gestaan" en die cd van "de Kast" waar dat nummer op staat zit ook weer in m'n auto..
En als ik tijd heb ga ik lekker lopen, wil m'n conditie niet kwijt. Hoop morgen ff een half uurtje te hebben voor wat intervaltraining.