wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 21:59

Tja, ik weet het nog niet.
Ik ben nu nog niet goed ingesteld.
Nu weet ik niet of het aan de teva ligt of aan de thyrax gelegen heeft.
Het ging al een tijdje niet echt goed en ik liep zelf wat te rommelen met de thyrax in de hoop dat het snel weer leverbaar was en ik de gewone dosering weer kon aanhouden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 22:31

Duurt wat ik hoorde nog tot 2017 schande gewoon voor het weer leverbaar is, ben blij dat ik ander goedje heb, alleen als dat wegvalt heb ik een groot probleem is enige lactose vrije medicijn voor schildklier.

Ik ben kwa drukte en onrust en hartkloppingen weer ingeregeld. Alleen nu door de sterke teruggang en vermindering gaat hoofd weer blee doen. Kan duidelijk minder hebben en ben sneller van slag. Stom ding een foute schildklier. Nu wordt het testen welke dosering ik nu op uitkom.

Iedere dag 1,25 is te veel. Paar dagen 1 om snel terug te gaan en daarna afwisselend 1 en 1.25 is weer te laag zo te merken. Denk dat ik 2 keer 1.25 en dan een keer 1 eens ga proberen of dat werkt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 07:55

Als het tot 2017 duurt mag ik toch hopen dat iedereen tegen die tijd goed ingesteld op zijn nieuwe medicatie.
Ze kunnen de thyrax dan beter helemaal van de markt halen.
Als betrouwbare naam heeft het al aardig ingeboet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:24

Karuna zou 112,5 niets zijn dan iedere dag?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:08

Niet te doen. Pillen zijn alleen in 50 of honderd te krijgen. Mini klein en erg bros. Zit dus al te prutsen met kwart pilletjes die niet altijd even groot zijn. Zit dus nu tussen 50 en 62,5 aan dosering. Zoals gezegd is ander pilletje als wat jullie slikken. Werkt ook sterker. Endocrinoloog zei destijds dat je ongeveer de helft nodig hebt dan de standaard pillen. Zijn wel peperduur maar verzekering vergoed netjes.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:25

Ohh dat is lastig dan! Ook niet met een pillenknipper? Wel fijn dat je verzekering het netjes vergoedt. Ik moet zeggen dat ik sinds twee jaar overgestapt ben naar DSW, na mijn hele leven bij Agis/Zilveren Kruis te hebben gezeten, en die zijn gelukkig ook niet moeilijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:30

Heeft geen zin, de pilletjes zijn zo bros dat je ze met een pillensnijder nog sneller tot gruis hebt dan met de hand.

Ik ben noodgedwongen met de verandering van agis naar zilveren kruis meegegaan. Moet zeggen dat de service is verslechterd maar deze vergoeden ze gelukkig gewoon, overstap naar ander is voor mij kwa aanvulling niet te doen, veel duurder. Ellende is dit is het enige medicijn dat lactose vrij is, het is deze of niks.

alleen mij verbaasd me dat ze het zo weinig aan anderen voorschrijven. Heeft namelijk geen bijwerkingen, volledig smaakloos en omdat ze zo mini klein zijn zo weg te slikken. Alleen de schildklier bijwerking dan kwa inregeling. Nadeel is idd de keuze uit twee doseringen maar daar wen je wel aan. Beetje prutsen met breken alleen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:06

Dat ze zo weinig voorgeschreven worden komt waarschijnlijk door het kostenplaatje.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:18

Maar ik heb ook een veel lagere dosering ervan nodig dus of het in gebruik duurder is vraag ik me af. Ik doe met een potje bijna 3 maanden omdat er 100 pilletjes inzitten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 11:06

Ik stuur je pb karuna anders gaan we off-topic hier.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 16:50

Ok even omhoog. Heb van ellende de huisarts maar gebeld. Morgen bloedprikken. Ik krijg mezelf niet op een goede waarde lijkt. Ik heb het idee dat ik nog steeds veel te hoog in medicatie zit. Zit mezelf in de weg gewoon. Zo druk onrustig en hyper dat ik overprikkelt dreig te raken en mezelf echt veel te veel belast, hartslag steeds iets te hoog en bij inspanning vliegt ie omhoog. Zweten zweten zweten en het bloedje heet hebben. Darmen zijn veel te actief ook.

Na de b12 afgelopen maandag waar ik toch al energie van krijg is het nu helemaal pfff.

Ben inmiddels van 5 keer 1,25 en dan een keer 1,5 pil terug naar 3/4 pil afwisselen met 1 en dat is nog steeds te hoog. En zoveel meer ben ik niet afgevallen. Gek toch jaren lang stabiel en nu opeens dit.

Kan me niet voorstellen dat schildklier opeens weer gaat werken als je hashimoto hebt. :?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:47

Dat is heel raar. Verder niet iets veranderd aan je eetpatroon of extreem afgevallen? En anders toch terug naar een endocrinoloog?

Zelf heb ik het probleem andersom. Ik blijf maar meer medicatie slikken en mijn waardes blijven maar stijgen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:49

Ik ben wel afgevallen maar niet extreem, nu 8 kilo omdat ik weer kan sporten. Dat is het enige verschil. Eetpatroon is al 1,5 jaar bijna gelijk en daarvoor ook al ivm voedselallergie

Kan hooguit zijn dat vet spier geworden is en dat dan anders verbruikt. Irritant is het wel

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:51

8 kilo zou wel iets uit kunnen maken, maar inderdaad echt niet zoveel. Lastig die schildklier...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:59

Klopt dat ik naar beneden moet is logisch. Alleen dat ik eerst redelijk stabiel was maar nu te hoog lijkt. Of ik begin te reageren op de pillen zelf als bijwerking. Niet te hopen want dit is de enige versie die ik mag hebben.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:18

Nu zeg je me iets ja. Zal er zelf eens met een arts over gaan praten of overstappen naar een andere medicatie voor mij niet een oplossing kan zijn.

Voor jou natuurlijk wel heel vervelend, zeker als dit de enige is die je mag hebben. Ze hebben in de tussentijd niet iets veranderd aan de medicijnen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:20

Nee zelfde nog steeds, middel is al stokoud zoals veel middelen die ik als enige mag hebben, ook deze is de enige die lactose vrij is. -O-

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:53

StonedRomy schreef:
Zelf heb ik het probleem andersom. Ik blijf maar meer medicatie slikken en mijn waardes blijven maar stijgen.

Heb ik ook. Elke keer weer een tsh van 4.7 ondanks ophoging met een halve pil. Zit nu op 3. En elke keer voel ik mij even goed en na 6 weken is er geen verbetering en zit de tsh op dezelfde te hoge waarde.

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:28

Hoe gaat het met iedereen? Inmiddels allemaal al goed ingesteld en gewend aan de nieuwe medicijnen?

Ik gebruik Levothyroxinenatrium, sinds Thyrax er niet meer is heb ik daar twee keer een potje van gekregen. Van de week haalde ik een nieuw recept op, en nu zit het weer in drukstrips, net als de Thyrax vlak voordat het niet meer te krijgen was. Toen waren er ook klachten van veel mensen, dat het door symptomen erop leek of het medicijn te sterk werkte.
Ik hoop niet dat dat het geval is, ben er eindelijk aan gewend.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 16:49

De teva zat bij direct al in doordrukstrips.
Mij bevallen ze wel.
Ik sta nu wel lager ingesteld als met de thyrax en moet misschien nog minder slikken.
In overleg met de arts hebben we besloten om deze dosis de eerste drie maanden aan te houden, omdat ik anders te veel ga schommelen.
Ik hoop voor jou dat de doordrukstrips geen verschil gaan maken met de losse in een potje.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:52

Helaas nog niet ingesteld.

Teva bevalt mij goed maar schildklier wordt langzaam steeds slechter.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 20:15

ookal heb ik niet over moeten stappen sta ik heel beroerd ingesteld. net bloed uitslagen en tsh was 7,5 t4 was boven de 100 echt hoe dan, ik slik al zoveel. heb dus tussendoor iets met natrium erin gehad? en nu weer de gewone euthyrox zonder buitenlandse verpakking en natrium erin en merk nu wel of ik mijn medicijnen heb in genomen. met de met natrium merkte ik niets verschil met wel en niet slikken.

die in strips en in potjes zullen toch wel dezelfde pillen zijn lijkt me?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 12:45

Ik zou beginnen bij je eetpatroon. Als dit echt je eetpatroon is kan jr lijf vreemde dingen gaan doen en zou de hoge waarde van je schildklier daar best mee te maken hebben. :-)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:33

Shanna schreef:
Goedendag,

Ik heb hier eerder dit jaar ook gepost omdat ik wegens haaruitval bloed had laten prikken bij de huisarts. Hier kwam een afwijkende schildklierwaarde van 4,7 uit. Na googlen bleek ik aan wel meer symptomen te voldoen. Ik moest nog een 2e keer weer prikken en toen zat ik onder de grenswaarde (3,7 of 3,9 geloof ik). Conclusie van de assistent was dus dat mijn schildklier gewoon gezond is.

De haaruitval is gestopt gelukkig, maar toch zit het me nog niet helemaal lekker..
Ik ben nog steeds altijd moe/ lui/ zeer weinig energie. Ook altijd koud, en mn huid is schilferig (maar wel vettig want puistjes en mee-eters blijven komen). Ook is afvallen of mn gewicht stabiel houden een ramp, ik moet echt eten zoals je bij een eetstoornis doet wil ik mn gewicht stabiel houden (onder de 63 kilo bij een lengte van 168 cm). Meer bewegen bij gewoon eten maakt geen verschil en daardoor kan ik daar de motivatie ook niet voor opbrengen..

Het eet-stoornis eetpatroon is 's ochtends alleen maar water/ thee drinken. Tussen de middag 1 cracker met beleg of 1 maar maximaal 2 sneetjes stevig volkoren brood. En 's avonds ook oppassen met de grootte van mijn porties. Ik eet geen groentes (helemaal niet, dat is weer een andere eetstoornis) dus koolhydraten of zetmeel schappen is geen optie haha :+ Enkel op deze manier kan ik enigszins stabiel blijven/ voorkomen dat ik weer terug omhoog kruip met mn gewicht, en enkel op deze manier ben ik af kunnen vallen..

Nu vroeg ik mij af, heeft het nut om opnieuw een bloedonderzoek te laten doen? Hoe groot is de kans dat de hoge waarde een toevalstreffer was of dat dat te maken had met de haaruitval die ik toen had?
En andersom ook, hoe groot is dat de gezonde waarde een toevalstreffer was?

van zo n vitamine arm dieet gaat je haat uitvallen. heb je dit ook aan de huisarts gemeld? enne al die post over lengte en gewicht doen mij altijd een beetje dik voelen ookal ben ik dat echt niet maar wel 157 en 62 kilo dus don t worry about it

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 10:48

Ik zou toch jezelf gaan aanleren groente en fruit te eten. Kan nooit zijn dat je helemaal niets eet.

Zelf net weer een hogere dosis gekregen. Zit nu op 100, dus niet overdreven hoog. Wel nog altijd enorm veel last van de symptomen... Nu alweer 3 maanden ongesteld door de pil en andere hormoon pillen heen.