Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StonedRomy schreef:Zelf heb ik het probleem andersom. Ik blijf maar meer medicatie slikken en mijn waardes blijven maar stijgen.
Shanna schreef:Goedendag,
Ik heb hier eerder dit jaar ook gepost omdat ik wegens haaruitval bloed had laten prikken bij de huisarts. Hier kwam een afwijkende schildklierwaarde van 4,7 uit. Na googlen bleek ik aan wel meer symptomen te voldoen. Ik moest nog een 2e keer weer prikken en toen zat ik onder de grenswaarde (3,7 of 3,9 geloof ik). Conclusie van de assistent was dus dat mijn schildklier gewoon gezond is.
De haaruitval is gestopt gelukkig, maar toch zit het me nog niet helemaal lekker..
Ik ben nog steeds altijd moe/ lui/ zeer weinig energie. Ook altijd koud, en mn huid is schilferig (maar wel vettig want puistjes en mee-eters blijven komen). Ook is afvallen of mn gewicht stabiel houden een ramp, ik moet echt eten zoals je bij een eetstoornis doet wil ik mn gewicht stabiel houden (onder de 63 kilo bij een lengte van 168 cm). Meer bewegen bij gewoon eten maakt geen verschil en daardoor kan ik daar de motivatie ook niet voor opbrengen..
Het eet-stoornis eetpatroon is 's ochtends alleen maar water/ thee drinken. Tussen de middag 1 cracker met beleg of 1 maar maximaal 2 sneetjes stevig volkoren brood. En 's avonds ook oppassen met de grootte van mijn porties. Ik eet geen groentes (helemaal niet, dat is weer een andere eetstoornis) dus koolhydraten of zetmeel schappen is geen optie hahaEnkel op deze manier kan ik enigszins stabiel blijven/ voorkomen dat ik weer terug omhoog kruip met mn gewicht, en enkel op deze manier ben ik af kunnen vallen..
Nu vroeg ik mij af, heeft het nut om opnieuw een bloedonderzoek te laten doen? Hoe groot is de kans dat de hoge waarde een toevalstreffer was of dat dat te maken had met de haaruitval die ik toen had?
En andersom ook, hoe groot is dat de gezonde waarde een toevalstreffer was?