Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 01:14

Anoniem1994 schreef:
Het gaat niet goed..

De keuze die ik een tijdje terug heb gemaakt over aangifte doen of niet, word absoluut niet geaccepteerd.(Is dat het goede woord?)
Sinds de directeur van school,AMK en de leerplichtambtenaar en bureau jeugdzorg weten dat ik geen aangifte heb gedaan, zijn ze erg veranderd..

De directeur zegt dat ik dit jaar nog niet op school ben geweest (Terwijl ik hem een week of 2 geleden nog heb gesproken), en toen mijn moeder zei dat ze me zelf gebracht had zei hij dat ik waarschijnlijk onder schooltijd de stad in ging! :\

De leerplichtambtenaar zit mijn moeder tegen me op te stoken, door te zeggen dat zij aangifte moet gaan doen...
'zelfs als ze het zelf niet wil, gewoon doen, ze is toch minderjarig'.
En hij zegt zelfs dat ik mijn blaasontsteking zit te faken... man, hoe zou ik dat moeten doen?!
Er zit bloed en alles in mijn urine, hoe zou ik dat kunnen faken? ;(

Ze maken me gewoon kapot.. |(

Mijn vader en moeder vinden dat ik moet doen waar ik me het beste bij voel, ík moet het verwerken en er mee kunnen leven.

Ik weet dat het niet waar is, maar ik krijg afentoe zo vreselijk sterk het idee dat ze me zo blijfen zieken, tot ik doe wat hun zint.
Of dat ik mezelf iets aandoe en ze dan een goede reden hebben om in te grijpen... zodat hun toch nog hun zin hebben...

Jeetje meid , het lijkt ook niet beter te worden.
Ik denk het enige wat je hier kan doen , is wat afstand te bewaren en een
beetje het gezegde; het ene oor in andere oor uit. Zoals je al zegt het lijkt
alsof ze je (expres) zitten op te fukken om gedaan te krijgen wat hun willen,
en als je dan hier teveel en te heftig op reageerd krijgen hun juist hun zin.

En wat je vader en moeder zeggen, doee waar jij!! je het beste bij voelt , n
laat je niks opdringne door iemand die zegt wat je moet doen. Als je hier niet
achterstaat doe je het gewoon niet. Als het toch tot een confrontatie komt
met bijv. de directeur of een instantie, probeer zo rustig en (wil het eigenlijk niet
zeggen) 'volwassen' over te komen en te vertellen wat jouw verhaal is in die
situatie, geloven ze het niet, pech . Jij hebt je verhaal gedaan hoe het zit,
en zonodig haal je bij elk gesprek je ouders erbij.

Hou vol meid, en laat je niet gek maken door die mensen. Jij weet beter!!
Onthoud dat!! Door jezelf iets aan te doen maak je de situatie alleen nog maar
erger en val je in hun val om je onderuit te halen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:42

Bespreek met je vader en moeder hoe jij je hieronder voelt en zorg dat je samen 1 front vormt tegen die zogenaamde hulpverleners. Zijn ze nou helemaal! Misschien dat je vader en moeder eens een stevig gesprek kunnen aanvragen met alle betrokken instanties zodat alle neuzen weer in de goede richting komen te staan.

Is er niet zoiets als een tuchtraad voor die hulpverlenende instanties waar jullie je beklag kunnen doen? Want op deze manier zagen ze de poten onder je stoel uit ipv dat ze ervoor zorgen dat je je beter voelt en juist sterker in je schoenen komt te staan zodat je misschien straks genoeg zelfvertrouwen hebt om wel ooit eens aangifte te doen.

Dikke virtuele knuffel van mij :*

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 17:21

Bureau jeugdzorg en AMK gaan.. hoe zeg je dat ookalweer..
Nouja we werden vandaag gebeld door een of ander hulp gedoe, waar wij het niet mee eens zijn, het is vrijwillig dus als we het niet zouden willen is dat geen probleem denk je.

Nou wél dus, als wij het niet doen gaan ze zorgen dat we verplicht hulp krijgen voor vanalles en nog wat..
Mijn moeder wil de ''hulp''instanties niet meer in ons huis hebben omdat ze ons kapot maken, maar nou zeiden ze dat de mij dan wel opzoeken op school!

Ik wil best hulp, maar niet op deze manier!

Ik word gek van die lui!
Eerst vertellen ze zonder mijn toestemming mijn moeder vanalles en dan doen ze nu zo?
Ik kap ermee, als ze wat aan me vragen zal ik niks meer zeggen!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:42

ts :(:) !

Als allereerst nogmaals veel sterkte.
Irritant zeg dat die hulpinstantie's je zo lastig vallen.

Het klinkt misschien heel makkelijk,
maar als je geen aangifte doet dan is dit voor de rest van je leven niet afgesloten, blijven de hulpmensen je lastig vallen, je buurjongen je lastig vallen..
Je komt er zo dus nooit van af, en je kunt het dan al helemaal niet verwerken\plek geven.
Nu is het alleen maar onzekerheid en twijfel wat je hebt.

Al is het aangifte doen super lastig voor je, daarna kun je wel verwerken en alles.
Dan is het misschien een week een nare tijd, in plaats van dat dit nog dagen,weken, jaren doorgaat ;)
( daarmee zeg ik dus niet dat als je aangifte wilt doen dat je dan ineens alles ben vergeten en heerlijk verder kan leven, maar dan kun je gaan verwerken etc, snapje :o )

Dit bedoel ik niet rottig, maar ik probeer je alleen maar te helpen!

Kom op ts doe het voor jezelf :D !!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:03

Voor mij is het misbruik gebeuren afgesloten, ik kan leven zonder aangifte..
Mijn ouders en zus beschermen me, en sinds ze het weten is er niks meer gebeurd.

Tuurlijk duurt het lang voor ik me goed voel, en afentoe vraag ik me af of het ooit nog komt, maar ik denk zelf niet dat het voor mij makkelijker word om het te verwerken als ik aangifte doe..

Ik heb gewoon tijd nodig, en vooral geen gez**k van 'hulpverleners'..

Oke denk dat het wel duidelijk is dat ik héél boos ben (Niet op jullie hoor ;)) en alles zo verschrikkelijk zat ben :o
-:(-

frankiej

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:09

op onze steun kun je blijven rekenen hoor!!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 21:14

Anoniem1994 schreef:
Mijn ouders en zus beschermen me, en sinds ze het weten is er niks meer gebeurd.

Tuurlijk duurt het lang voor ik me goed voel, en afentoe vraag ik me af of het ooit nog komt, maar ik denk zelf niet dat het voor mij makkelijker word om het te verwerken als ik aangifte doe..

Oke denk dat het wel duidelijk is dat ik héél boos ben (Niet op jullie hoor ;)) en alles zo verschrikkelijk zat ben :o

Oke :(:) , als jij het zo wilt vind ik dat het door iedereen geaccepteerd moet worden.
Het is jou'n leven! en wat frankiej al zegt, wij steunen je& en net zo lang als nodig!
Ik snap dat je kwaad bent, en die zogenaamde hulpverleners moeten je nu gewoon met rust laten!
Je mag me best is een pb sturen waar je al je woede er ff uit gooit :P het kan wellicht en beetje helpen :o

:(:) Go ts!

Liefs!!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 21:34

Bedankt Allebei :)

HeleneDas; In een PB m'n woede kwijtraken lukt me echt niet, daarvoor moet ik wat gaan doen.. sporten ofzo, of juist iets gezelligs doen, maar ik ben nogsteeds ziek dus dat word niks natuurlijk ;)
Maar bedankt hoor, als het me zou lukken had ik je een pb gestuurd om ff boos te doen! :Y)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:16

:knuffel:
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:06

Anoniem1994 schreef:

En wat als hij een nieuw slachtoffer maakt...?
Kan je er dan mee leven dat je geen aangifte hebt gedaan?

Ik wens je in ieder geval nog veel sterkte en veel geluk in je verdere leven TS!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:24

Anoniem1994 schreef:

Meid: ik kan me voorstellen dat je het even helemaal zat bent en die woede is ook heel begrijpelijk.
Dat je geen aangifte wil doen, is je eigen keuze en dat moet gerespecteerd worden.
Neem lekker de tijd, maar geloof aub niet dat je het misbruik gebeuren nu zo kan afsluiten en er klaar mee bent.
Je zal ermee moeten leven en hopelijk kan je het steeds verder achter je laten, maar wees niet te streng voor jezelf wanneer het ineens weer de kop op steekt.
Leer er mee omgaan, want helemaal wegstoppen gaat niet lukken. :(:)
sterkte!

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 13:35

de jongen zal er dus nooit voor gaan boeten helaas..

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:14

Maar TS wat ik dus niet snap, waarom wil je geen aangifte doen? Ik wil je niet kwetsen of kwaad maken hiermee, maar ik snap het gewoon niet.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je wilt dat iemand anders de hel mee moet maken die jij heb doorgemaakt.
Waarom doe je dan geen aangifte? Die jongen is ziek, ik kan het niet anders omschrijven. Hij is ook op zo'n jonge leeftijd hiermee begonnen, zou hij wel écht realiseren dat wat hij doet/deed fout is? Ik denk het namelijk niet, en als niemand hem 'leert' dat het fout is, zal hij alleen maar meer slachtoffers maken. De enige manier om hem dit 'af te leren' is door aangifte te doen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 14:17

savasan schreef:
Maar TS wat ik dus niet snap, waarom wil je geen aangifte doen? Ik wil je niet kwetsen of kwaad maken hiermee, maar ik snap het gewoon niet.

Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je wilt dat iemand anders de hel mee moet maken die jij heb doorgemaakt.
Waarom doe je dan geen aangifte? Die jongen is ziek, ik kan het niet anders omschrijven. Hij is ook op zo'n jonge leeftijd hiermee begonnen, zou hij wel écht realiseren dat wat hij doet/deed fout is? Ik denk het namelijk niet, en als niemand hem 'leert' dat het fout is, zal hij alleen maar meer slachtoffers maken. De enige manier om hem dit 'af te leren' is door aangifte te doen.

Helemaal mee eens!!

Laat hem niet nog meer slachtoffers misbruiken..

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:41

Het is makkelijk praten vanaf de zijlijn..

Aangifte betekent alles vertellen aan vreemden. Alle pijn, schaamte, verdriet, opnieuw voelen en beleven. De confrontatie met de dader aangaan.

Terwijl TS dolblij is dat dit eindelijk over is, en vooral wil beginnen met het opbouwen van een normaal leven, zónder misbruik. En als ze aangifte gaat doen, kan dat nog steeds niet, is ze er nog steeds constant mee bezig.

Dat is een enorme belasting. En natuurlijk is aangifte doen beter, zou de dader hiervoor gestraft moeten worden, en kan daarmee mogelijk ook worden voorkomen dat hij andere slachtoffers maakt. Ben ik het volledig mee eens.

Maar gun TS ook de kans op een beetje rust en regelmaat. Misschien komt die aangifte dan vanzelf wel, als ze daar klaar voor is. En misschien ook niet. Volgens mij wordt ze al genoeg gepusht door de omgeving om aangifte te doen, dus zal ze er echt wel goed over nadenken. En het is gewoon niet zo gemakkelijk en logisch als dat het als buitenstaander lijkt te zijn..

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:50

Niemand zegt dat het makkelijk is..

En al je schaamte pijn en verdriet kom je toch nog wel onder ogen in de verwerking..

MercuryDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:05

Ik begrijp best dat de TS geen aangifte wil doen. Het is niet alleen moeilijk qua verwerken/schaamte ed., maar ook een kwestie van vertrouwen. Als je zo door verschillende instanties in de steek word gelaten, dan is je vertrouwen in de hulpverlening en politie toch helemaal weg? Dan ga je niet je hele ziel en zaligheid daar ff blootleggen.... dat kost heel veel tijd. En wie weet komt er echt nog wel een moment dat het wel gaat gebeuren...

Uiteraard hoop ik dat deze jongen nooit andere mensen gaat lastig vallen. Maar mocht dat onverhoopt wel gebeuren is dat naar mijn mening nooit de verantwoordelijkheid van de TS. Iedereen is nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:23

idd Felipe.

Ik hoop dat iedereen haar keuze nu zal respecteren.
Begrijpen hoeft niet, maar respecteren wel.
Ts heeft genoeg voor der kiezen gehad, dus maak dat niet erger door je andere mening op te dringen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 21:11

Orlinapaard schreef:
Anoniem1994 schreef:

Ik ben al lange tijd een stille meelezer, en ik vind dat ik hier toch even op moet reageren.
Ik denk niet dat je weet wat je hiermee zegt. Is het de verantwoording van de TS dat deze jongen misschien een nieuw slachtoffer
maakt, alleen omdat zij geen aangifte wil doen?
Ik vind het echt niet eerlijk dat je dit zegt, dit legt haar alleen maar meer druk op, om iets waar zijn abslouut GEEN verantwoording voor heeft.
Al zou ze aangifte doen, en zou hij er de bak voor in draaien, en hij komt vrij... en dan..? Maakt ie misschien weer een slachtoffer.
Alleen HIJ is verantwoordelijk voor ZIJN daden.

TS, ik kan goed begrijpen dat je geen aangifte wilt doen, en ik denk dat je op dit moment alleen moet denken aan wat het
beste is voor jou. En als dat is dat je geen aangifte wilt doen, is dat goed. Want het gaat niet langer om hem, maar om jou. En als jij
het niet aankan, dan is dat gewoon zo... Als jij niet wilt, wil je niet, klaar.

Ik wens je heel veel sterkte!

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 22:22

Humpiedumpie schreef:
Orlinapaard schreef:

Ik ben al lange tijd een stille meelezer, en ik vind dat ik hier toch even op moet reageren.
Ik denk niet dat je weet wat je hiermee zegt. Is het de verantwoording van de TS dat deze jongen misschien een nieuw slachtoffer
maakt, alleen omdat zij geen aangifte wil doen?
Ik vind het echt niet eerlijk dat je dit zegt, dit legt haar alleen maar meer druk op, om iets waar zijn abslouut GEEN verantwoording voor heeft.
Al zou ze aangifte doen, en zou hij er de bak voor in draaien, en hij komt vrij... en dan..? Maakt ie misschien weer een slachtoffer.
Alleen HIJ is verantwoordelijk voor ZIJN daden.

TS, ik kan goed begrijpen dat je geen aangifte wilt doen, en ik denk dat je op dit moment alleen moet denken aan wat het
beste is voor jou. En als dat is dat je geen aangifte wilt doen, is dat goed. Want het gaat niet langer om hem, maar om jou. En als jij
het niet aankan, dan is dat gewoon zo... Als jij niet wilt, wil je niet, klaar.

Ik wens je heel veel sterkte!

Nee, klopt. Maar zo bedoelde ik het ook niet. Heb het wat krom neergezet. Sorry. Een persoon blijft nog altijd verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Daar heb je 100% gelijk in.
Maar het is dan wel niet jouw schuld, niet jouw verantwoordelijkheid, je kan wel met een schuldgevoel achterblijven als blijkt dat hij een nieuw slachtoffer maakt.
Schuld en schuldgevoel is vaak niet hetzelfde.
En met zo'n schuldgevoel leven lijkt me ook niet gemakkelijk, dat bedoelde ik eigenlijk..

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-10 22:41

Bedankt voor de berichtjes :j

Of ik er mee kan leven als hij een ander slachtoffer maakt weet ik niet...
Ik weet momenteel alleen dat ik geen aangifte wil doen, maar wat als hij nieuwe slachtoffer maakt... dat weet ik echt niet :n

Gisteren naar de huisarts geweest en raad eens? Dankzij Bureau jeugdzorg is er geregeld dat ik weer terug moet naar mijn oude psycholoog |(
Ik wil niet terug naar haar, en ik ga dus ook echt niet!

Wat ze ook doen, ik ga NIET!

Hulp is best, maar niet bij haar... het is toch logisch dat ik niet wil naar iemand die me dwingt te vertellen wat er is, en niet op een vriendelijke manier..

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 00:23

Meisje, ik ga nu iets zeggen wat je misschien niet wilt horen maar ik bedoel het goed. ;) Verschillende mensen zetten zich in om jou te helpen. Ik weet dat veel instanties (veel) fouten maken maar probeer ook te beseffen dat je wel hulp (aangeboden) krijgt. Als voorbeeld: toen ik in zo'n soort situatie als jij zat, was er niemand bij die (soortgelijke) instanties die mij hielp. Hoe hard ik ook probeerde. Nu achteraf zou ik wel willen dat ze zich zo hadden ingezet bij mij. :o
Nu zeg je: aangifte doe ik niet, naar die psycholoog ga ik niet, enz. Ik snap dat het moeilijk is om bepaalde mensen weer te vertrouwen maar misschien kun je dan zelf op een psychologenpraktijk afstappen en een afspraak maken?

Ik probeer alleen te zeggen: probeer een klein beetje te beseffen/waarderen dat je hulp krijgt en dat dat lang niet voor iedereen vanzelfsprekend is. En misschien kun je zelf daarin wat initiatief nemen, iets minder tegenstribbelen (hoe moeilijk ook; dat weet ik als geen ander) zodat je de touwtjes wat meer in eigen handen krijgt.

Heel veel sterkte meis!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:17

Ik ga volledig met toekie mee.
Er zijn zoveel dingen die je aangeboden worden, maar je neemt het niet aan.

Je gilt nog harder dat je geen hulp wilt, dan dat je over je problemen gilt.
Je zou eens moeten zeggen : oke , en nu ga ik die hulp accepteren en gaan we mijn problemen weghalen.

Ik denk dat als je zo doorgaat, er straks helemaal geen mensen meer zijn die je willen helpen.

Dit heb je nu ZELF in de hand.

Maar sinds je dit topic geopend hebt, heb jij niets meer van je buurjongen vernomen? leest hij soms mee op bokt ?

Ik reageer ook bewust nog weinig in dit topic.
Wat ben ik blij geweest met mijn aangeboden hulp toen ik het zo hard nodig had!!! En dan zie ik nu gewoon dat er iemand is... die die hulp negeert, die er alleen maar over klaagt... IK snap het niet... dat kan ik in mijn hoofd niet netjes krijgen.....
Er zijn mensen die om hulp schreeuwen en het niet krijgen, en jij wijst het af.
Dit ga je niet alleen redden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:00

Jolliegirl schreef:
Ik denk dat als je zo doorgaat, er straks helemaal geen mensen meer zijn die je willen helpen..

Ik denk dat zij dat gevoel al heel lang heeft ivm de verkeerde hulp die ze wel heeft gekregen.
Ze geeft nu duidelijk aan dat ze geen hulp meer wil en als je niet wíl kán ook niemand helpen. Ik vind het erg dat je aangeeft dat misschien straks niemand meer wil helpen, want dan wordt de stap alleen maar groter als ze merkt dat ze misschien straks wel hulp nodig heeft.
Probleem met hulp is dat je het nog altijd allemaal zelf moet doen en dan moet je goede hulp hebben om je de juiste kant op te sturen - iets wat niet vanzelfsprekend is en daarbij is haar vertrouwen al behoorlijk beschadigd.
Ik geloof ook dat ze nog wel hulp kan gebruiken, maar daar moet ze zoals gezegd wel zelf achter staan. Het is natuurlijk dubbel lastig als je aan het pubberen bent én nog zoveel druk van anderen (ouders/school/instanties) krijgt.
Ik ben ook wel eens naar een psycholoog geweest en heb er zelf een paar gebeld. Ik heb er 2 aan de lijn gehad waarbij ik bijna ruzie had, die zouden mij zeker zieker gemaakt hebben.(Ik ben chronisch lichamelijk(!) ziek) Nu was/ben ik volwassen en kan ik prima die keuze zelf maken, maar voor de ts ligt dat wel anders. Ts wordt natuurlijk meer als een kind behandeld en haar keuzes of/en bezwaren worden anders gezien. Ik heb er overgens wel 1 gevonden welke wel fijn was, maar begrijp nu wel hoeveel invloed een psycholoog (dus hulp) kan hebben.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 14:43

Helemaal mee eens superwoman...
Daarbij heb ik ook het idee dat hier vooral vanuit het boekje gewerkt wordt (vnl. door de hulpverlening, bokt even buiten beschouwing gelaten hier). Als een cliënt dit en dat heeft mee gemaakt, dan moeten we daar zus en zo op reageren. Ik krijg de indruk dat er vergeten wordt om naar de persoon achter de cliënt te kijken. Ik krijg de indruk dat de TS behoorlijk volwassen met dit gebeuren om gaat, zeker als je naar haar leeftijd kijkt. Wat superwoman ook zegt, ze zit midden in de pubertijd en de druk die ze krijgt van de mensen om zich heen, daar zouden volwassenen ook problemen mee hebben, zouden die in haar situatie staan. Ze doet duidelijk haar best, maar wordt en voelt zich onbegrepen doordat de hulpverlening enkel naar de situatie kijkt en niet naar hààr. Misschien is het voor de situatie wel het beste om aangifte te doen, maar is dat voor de TS wel het beste? Is ze momenteel wel in staat om het hele verhaal op papier te zetten, om daarmee alles opnieuw te beleven? Of zouden we hier beter nog even mee wachten tot het wat langer geleden is en de scherpe kantjes er misschien wat af zijn? Want wat ik begrijp is dat het hele probleem met die aangifte... dat ze haar verhaal moet doen, alles moet oprakelen, alles tot in de details moet bespreken. Dat lijkt me net zo erg als het allemaal opnieuw meemaken/voelen/beleven. En mogelijk is dát juist nu nog even te zwaar, waardoor de TS zich nog slechter gaat voelen.

TS, ik lees al heel lang mee, en reageer af en toe ook eens. Ik wil je nog eens een hart onder de riem steken. Ik vind je een hele dappere meid. Ik hoop dat je snel de hulp krijgt die bij jou past. Heel veel sterkte en een dikke knuffel!