De ziekte van lyme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:23

Goede morgen.
Hoe is het vandaag met mijn lotgenootjes?

juudii5

Re: De ziekte van lyme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:35

Het gaat redelijk. Met jou?

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:39

Ook wel redelijk...het lijkt erop dat de hoofdpijn wat aan het weg ebben is.
Nu zou ik nog wel een paar emmers energie willen ;)

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:46

Wat een mooie paarden allemaal! Ik ben jaloers op jullie :o
Na een half jaar ziekte heb ik mijn paarden moeten verkopen. Ik was ontzettend moe steeds, had simpelweg de energie niet
om voor ze te zorgen. Een week nadat ik ze had verkocht, ging ik naar Spanje en toen werd ik nog veel zieker.
In het begin leek het alsof ik ze verkocht had omdat m'n interesse in paarden er niet meer was. Ik wist namelijk nog niet dat ik echt ziek was.
Ik was ontzettend moe en vond het niet eerlijk tegenover de paarden om ze te houden, deed bijna niets meer met ze. Achteraf was dit
gewoon al de Lyme. Ik heb geen spijt van de verkoop omdat ik nu nog steeds ziek ben en ze alsnog niet had kunnen verzorgen, maar
ik kwam er al gauw achter dat ik ze puur door de Lyme had verkocht en niet omdat de interesse weg was. Iedere keer als ik nu een paard zie,
wil ik m'n paarden ook terug. Maar ja, keus is al lang gemaakt. Ze staan nu bij een hele lieve vrouw die veel aandacht geeft, dat maakt het
toch nog een beetje goed.

Ik ben iemand die ergens 100% voor wil gaan en niet voor maar 50%. Ik vond het niet eerlijk tegenover de paarden omdat ik er vrijwel niets meer mee deed. Alleen borstelen en af en toe longeren.

Hoe redden jullie het trouwens? Om voor je paarden te zorgen? Ik kan net voor mezelf zorgen, laat staan voor een paard. Ook al stonden mijn paarden aan huis, ik ben de enige die van paarden houd en ik wilde mijn ouders er ook niet mee opzadelen.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:55

Mijn paarden staan op een pension stal en worden verzorgt.
Ik heb Onassa op half pension maar dat ga ik nu zeker de wintermaanden omzetten in vol pension en Drop staat 24/7 op de wei.
Ze worden binnen en buiten gezet en gevoerd.
Ik heb ook tijden dat ik er nauwelijks iets mee kan doen.
Maar zolang ze nog dagelijks lang genoeg buiten komen, verder goed verzorgt worden heb ik er geen moeite mee en leg ik me erbij neer.
Juist in tijden dat ik me niet best voel en toch even naar ze toe wil (het is vlakbij) dan lijkt het alsof ze het voelen want dan zijn ze veel knuffelbaarder dan anders.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:58

Onassa schreef:
Ook wel redelijk...het lijkt erop dat de hoofdpijn wat aan het weg ebben is.
Nu zou ik nog wel een paar emmers energie willen ;)

ahhh hier hetzelfde!!!
Hoofdpijn trekt weg.. maar zei net al tegen mn ma.. waar mn energie gebleven is... alles is weggezogen ofzo.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:00

Mienousch is niet van mij zelf.. ze staat dichtbij. Ik kan erheen wanneer ik wil, mag ermee doen wat ik wil.
Die mensen weten van mij (en lyme) af...
Ik hoef niet te bellen wanneer ik erheen ga, mag er gewoon heen.. dat is erg prettig voor mij.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:00

Onassa schreef:
Mijn paarden staan op een pension stal en worden verzorgt.
Ik heb Onassa op half pension maar dat ga ik nu zeker de wintermaanden omzetten in vol pension en Drop staat 24/7 op de wei.
Ze worden binnen en buiten gezet en gevoerd.
Ik heb ook tijden dat ik er nauwelijks iets mee kan doen.
Maar zolang ze nog dagelijks lang genoeg buiten komen, verder goed verzorgt worden heb ik er geen moeite mee en leg ik me erbij neer.
Juist in tijden dat ik me niet best voel en toch even naar ze toe wil (het is vlakbij) dan lijkt het alsof ze het voelen want dan zijn ze veel knuffelbaarder dan anders.

Dat scheelt een heel stuk :)
Ik moest alles zelf doen. 's Morgens, 's middags en 's avonds voeren, paarden buiten en weer binnen zetten, omzetten naar een andere wei of bak etc.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:04

Rapido, dat zou ik ook niet trekken als ik dat allemaal zelf moest doen.
Mijn man neemt gelukkig ook vaak voor me waar, niet rijden,maar wel de dingen daarnaast.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:05

Nee ik ook niet!
Ik zit steeds te denken om een eigen paard.. maar denk dat dat nu niet haalbaar is.. was vorig jaar al aan het kijken etc.. maar moest toen ook staken omdat het slechter ging.
Ben blij dat ik mienousch heb.. al droom ik wel van een eigen paard en lekker bezig ermee te zijn etc.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:10

Juud, wat niet is kan nog altijd komen meid!
Blijven dromen meid en nu geoon lekker van Mienousch genieten ;)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:13

Jaa doe ik ook zeker.. Zit me nu te vermaken met prachtige filmpjes van een meisje die ik erg bewonder!
Doet me echt goed dat te zien en hoop ooit ook zover te komen :)

Wil je mn eigne filmpje zien :)?

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:26

juudii5 schreef:
Nee ik ook niet!
Ik zit steeds te denken om een eigen paard.. maar denk dat dat nu niet haalbaar is.. was vorig jaar al aan het kijken etc.. maar moest toen ook staken omdat het slechter ging.
Ben blij dat ik mienousch heb.. al droom ik wel van een eigen paard en lekker bezig ermee te zijn etc.

Een eigen paard is geweldig, echt. Maar in jou geval zou ik het nu niet doen. Misschien over een paar maanden/jaren als het beter gaat.
Het kost wel bakken met tijd. Ik heb 8 jaar een eigen paard gehad, 7,5 jaar helemaal voor gegaan, laatste half jaar niet meer en dan is het ook niet eerlijk om ze te houden omdat jij de enige bent die ze verzorgd. Dan verdienen ze gewoon beter.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:31

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:32

Ja klopt.. daar zit ik idd ook mee..
Daarom ben ik nu ook blij met Mienousch.. maar mn droom komt ooit uit :)

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:32

jeetje echt jammmer van Totilas

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:02

Jee wat gaan jullie snel opeens ! Bedankt voor de complimenten over ons huis. Was iid een heel oud hok uit 1950 wat we hebben opgeknapt, maar het is nog niet klaar. We zitten nog met een oude kleine badkamer en er moet een nieuwe grotere komen t.z.t. Maar hier kan dit allemaal, is in Nl amper te betalen. Ik vind het ook nog dagelijks een paradijs op aarde hier.
Paarden staan ca. 2 km verderop aan de rand van een mooi groot teken en dazenbos, net 100 meter van de manege af. We hebben daar ca. 4 hectare en een deel bos erbij, waa rikdus geenstap in zet, jullie begrijpen wel waarom. Evengoed word ik enorm vaak gebeten.

En jeeemig, wat een mooie paarden hebben jullie allemaal zeg ! Kom ik aan met mn knollies haha.....

Totilas staat hier niet erg ver vandaan trouwens.....hmm....ik gun het die fokker niet. Beetje krom misschien maar in een rechtzaak om mijn verongelukte paard bij de manege hier was iemand van Sh..
de advocaat van de tegenpartij....en die kon zo enorm liegen en dingen verzinnen dat ik gelijk een soort
van antipathie tegen ze heb opgebouwd. daarbij beweerde de advocaat dat hun stallen precies zo gebouwd zijn....dus niet, ik heb het gezien.....leugens leugens leugens....blegh. Ze heben dus ook een advocatenkantoor in Duitsland. Jammer van Totilas, hij had in Nl moeten blijven en zeker niet aan Sh...verkocht moeten worden. Zo zie je dat het puur om het grote geld gaat en verder niets.....

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:17

Perr jij hebt prachtige paarden!!!! <3

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:40

juudii5 schreef:
Perr jij hebt prachtige paarden!!!! <3

Ech nie.....kijk nou haha..... _O-

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:42

<3 Die is zoooo mooi he :D!!!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:43

Ohhhhh Per jawel, een geweldig paard!
Met een super enorm lief snuutje, ik vind hem super!!! :P

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:44

hahaha ik ook :D
en je friezen ook!! :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:08

Wat een stresskip op dat filmpje Per :P zier eruit als een lief en fijn paard :) Je woont idd prachtig,jammer van de teken/dazen.

Nog meer mooie paarden voorbij zien komen,kunnen mijn jongens ook niet ontbreken :D

Ik heb 2 IJslanders,Fax (de bonte) en Pipar/Beer.

Waar ze staan hoef ik niet elke dag te komen en er wordt veel werk uit handen genomen,anders had ik ze ook nooit kunnen houden.Momenteel doen ze weer niets,dit keer vanwege het weer...was net weer beetje aan het opbouwen :\
Echt rijden doe ik niet,dat kost teveel energie.Nu longeer ik 4x p/w een kleine 10 minuten en stap ze uit...ze kunnen met z'n 2 tegelijk dus dat scheeld energie.Soms leg ik er na het longeren een schapenvacht op en stap dan een beetje.Onder het zadel minder,dat heb ik de afgelopen 3/4 maanden 3x gedaan omdat dat te vermoeiend is.Als ik er al opstap dan is dat maar 1 paard,de andere is dan de volgende keer de l#l...als ik fit genoeg ben :P

De 1e 2 foto's zijn van vorig jaar...dit jaar helaas niet kunnen doen :\

Afbeelding
Afbeelding

Onderbroeken lol :P
Afbeelding

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:11

<3 mn favo :D

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:22

:D

O...ik heb trouwens de uitslag van mijn vit.D vandaag gekregen....die was goed...right >;) ik wil een getal.Nou die was er...

57 :+ zeg dat is dus niet goed :( moet tussen de 50-150 liggen,maand of 2 geleden was het 78 en heb er toen nog een boost ingedrukt,wil ik niet weten hoe het over een paar weken is want dan zit ik weer te laag.
Afgelopen april was het 24,8 geloof ik en toen kon ik niet meer staan,zwart voor de ogen,misselijk...enzenz.Dat wil ik dus nu voorkomen.
Even afspraak maken dus :\