Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:28

Ja Anouk, sinds een tijdje :)

@Romyv: kon fiets van zwager overnemen en vind persoonlijk dat robuuste wel prettig. Heb verder weinig ambities in de fietssport, wil gewoon lekker fietsen en dat gaat prima hiermee :)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 14:46

oww wat dat betreft geef ik je groot gelijk, dat hele lichte van mn racefiets went ook niet hoor :)

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:45

Zo gaat lekker hier! Ik ga vandaag ook nog ff rondje van 50 km doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 15:50

Oh daar is het inderdaad lekker weer voor Mandy, doen jullie trouwens ook wel eens paardrijden op dezelfde dag als fietsen met die afstanden?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:24

Toen ik nog 2 / 3 keer in de week trainde ging ik vaak eerst paard rijden en dan pas op de racefiets, dat vond ik fijner dan andersom.

Nu is mijn paard geblesseerd dus rijd ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 17:41

Ah, ik heb 2 weken terug ~50 km gefietst en ook nog 2½ uur paard gereden en 2 uur geholpen met de balken bij de springlessen, maar het is niet aan te raden. De volgende dag moest ik met de auto naar de manege en had ik voor de rest niet echt energie meer over. :P Was wel leuk trouwens. :D

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 18:08

68 kilometer met een avg van 27 :) Vind het best netjes aangezien ik mijn ren fiets pas 1 week heb..

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:46

Romyv schreef:
oww wat dat betreft geef ik je groot gelijk, dat hele lichte van mn racefiets went ook niet hoor :)

Heb van meer mensen gehoord dat ligt niet altijd fijn is.

Ik zal wel een zware hebben. Mijne is 25 jaar oud en van staal !
Letterlijk mijn stale ros !

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 19:49

12 kilo !!!

Mandy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:04

Mijn fiets is 9,5 kilo!

Ik rijd geen paard meer. Dus kan er niet over mee praten :)

Rondje van 53 km was lekker!

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:12

van mij kan nog zeker 8 kilo af.. daarna mis een andere fiets. Als ik trouwens lichtere velgen koop ben ik ook al een end.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:21

Vandaag m'n eerste racefiets gekocht.. Een goedkope maar ik wou het eerst eens proberen.
Straks zeg ik na 10 km ik vind het helemaal niks.
Net even een blokje van 5 km gefietst, en het is heerlijk!
Alleen verkeerde kledingkeuze... *kuch :o

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 22:42

foto!!! :D

Mijn racefiets weeg 7.3kg, mn MTB is 14kg dus het dubbele!

dit is mn trots :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:07

Hehehe, ik kan niet echt gewicht meer verliezen denk ik. Ik was eerst 79kg voor ik begon met paardrijden/fietsen, nu iets van 73-74kg, maar wel een stuk gespierder.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:08

hoelang ben je maarten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:18

1m83 of zo

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:28

oew, dat zou ik zorgen dat je niet verder zakt in je gewicht hoor! Weet je wat je vermogen is wat je weg trapt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 23:39

Zoiets dacht ik al. Mijn gewicht heeft zichzelf gestabiliseerd. Ik probeer wat meer te eten, vooral als ik actief ben. Ik drink ook heel wat limonade op de manege om mijn energie aan te vullen. :P

Trapvermogen durf ik niet te zeggen, maar moet ondertussen redelijk goed zijn. Het lukt me regelmatig om echte wielrenners bij te houden en in de rug te zitten, tot hun verbazing omdat mijn fiets niet lijkt alsof het een racefiets is. :D
Maar ik ben ook wel een paar echte racers tegengekomen en die kon ik niet bijhouden. Als ze speciale beschermbrilletjes op hebben weet ik dat het me niet gaat lukken. O:)

Mijn vader fietst zelf ook, heeft misschien heeft hij nog wel iets om te meten, ik zal hem eens vragen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:00

.....? wat een intens vaag antwoord! haha

ik zou juist stoppen met suikers als je je energie wilt aanvullen :=
Wielrenners met een brilletje zijn sneller dan zonder? owkeej....
WATT meet je met een SMA keuring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 00:16

Oh wat dan ipv suikers? Het gaat om onderweg als ik al actief ben en nog wat meer ga rijden, ik dacht dat je dan juist suikers nodig had.

En nee ik bedoel eigenlijk met brilletje dat ze dan dan meestal echt serieus bezig zijn met hard te trainen en niet zomaar rustig rond rijden. De meesten die ik tegenkom en dat doen hebben dan ook zo'n speciaal brilletje op. :) Meer wil ik er niet mee zeggen.

Oke mijn WATT zou ik dan echt niet weten, sorry. :(

ShilohJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:07

Ik zit te overwegen om te beginnen met wielrennen. Voornamelijk recreatief en om conditie op te bouwen en af te vallen.

Alleen behalve 1 keer per jaar lekker meekijken naar de tour de france, heb ik dus echt geen bal verstand van wielrennen of fietsen (ik kan nog niet eens een band plakken). Aangezien ik ook niet zeker ben of ik het wel echt leuk vind, wil ik ook in aanschaf/startbudget niet giga duur uit zijn.

Wat is een realistisch budget waar ik op moet rekenen als je wilt beginnen? (Tweedehands fiets sowieso) ik hoef niet de beste apparatuur om het snelst te kunnen fietsen, ik wil conditie en vet verbranden.

Ook zit ik op marktplaats te kijken ed. om een idee te krijgen. Maar heb ik geen idee van wat voor maat fiets ik nodig zou hebben. Ik ben ongeveer 1,64 en weeg ongeveer 68 kg.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:20

Ik heb echt exact dezelfde vragen als jij, haha! :)
Wil ook graag gaan beginnen met wielrennen om dezelfde reden. 1.64 en 63kg.
Ook de ballen verstand van fietsen en wielrennen haha!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:25

Een budget is afhankelijk van wat je wil. Nieuw, tweedehands, luxe, minder luxe. Voor een paar honderd euro kan je een leuke fiets kopen op marktplaats. Ik heb er zelf voor gekozen om voor 800 een nieuwe te kopen omdat ik dat liever deed dan een tweedehands.

Voor het opmeten zijn veel websites, het gaat vaak vooral om je binnenbeenlengte. Mar als j je echt goed wilt laten adviseren kun je het beste naar een winkel.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 10:30

Shiloh schreef:
Ik zit te overwegen om te beginnen met wielrennen. Voornamelijk recreatief en om conditie op te bouwen en af te vallen.

Alleen behalve 1 keer per jaar lekker meekijken naar de tour de france, heb ik dus echt geen bal verstand van wielrennen of fietsen (ik kan nog niet eens een band plakken). Aangezien ik ook niet zeker ben of ik het wel echt leuk vind, wil ik ook in aanschaf/startbudget niet giga duur uit zijn.

Wat is een realistisch budget waar ik op moet rekenen als je wilt beginnen? (Tweedehands fiets sowieso) ik hoef niet de beste apparatuur om het snelst te kunnen fietsen, ik wil conditie en vet verbranden.

Ook zit ik op marktplaats te kijken ed. om een idee te krijgen. Maar heb ik geen idee van wat voor maat fiets ik nodig zou hebben. Ik ben ongeveer 1,64 en weeg ongeveer 68 kg.

Ik heb voor 150 euro een 2ehands gekocht. Niks mis mee.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 12:40

SplashIsLief schreef:
Een budget is afhankelijk van wat je wil. Nieuw, tweedehands, luxe, minder luxe. Voor een paar honderd euro kan je een leuke fiets kopen op marktplaats. Ik heb er zelf voor gekozen om voor 800 een nieuwe te kopen omdat ik dat liever deed dan een tweedehands.

Voor het opmeten zijn veel websites, het gaat vaak vooral om je binnenbeenlengte. Mar als j je echt goed wilt laten adviseren kun je het beste naar een winkel.

Dat gaat alleen maar op als je een gemiddeld postuur hebt. Ik heb een binnenbeenlengte van 88 cm. Hoort bij iemand van +/- 1.88 - 1.90. Echter, ik ben 1.73m....
Ga gewoon naar een goede fietsenwinkel, laat je daar goed opmeten en betaal desnoods iets meer dan voor een fiets op marktplaats. Een fiets die niet goed past kan er gemakkelijk voor zorgen dat die binnen de kortste keren in de hoek staat en dan ben je nog duur uit.