@Romyv: kon fiets van zwager overnemen en vind persoonlijk dat robuuste wel prettig. Heb verder weinig ambities in de fietssport, wil gewoon lekker fietsen en dat gaat prima hiermee

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Ik zit te overwegen om te beginnen met wielrennen. Voornamelijk recreatief en om conditie op te bouwen en af te vallen.
Alleen behalve 1 keer per jaar lekker meekijken naar de tour de france, heb ik dus echt geen bal verstand van wielrennen of fietsen (ik kan nog niet eens een band plakken). Aangezien ik ook niet zeker ben of ik het wel echt leuk vind, wil ik ook in aanschaf/startbudget niet giga duur uit zijn.
Wat is een realistisch budget waar ik op moet rekenen als je wilt beginnen? (Tweedehands fiets sowieso) ik hoef niet de beste apparatuur om het snelst te kunnen fietsen, ik wil conditie en vet verbranden.
Ook zit ik op marktplaats te kijken ed. om een idee te krijgen. Maar heb ik geen idee van wat voor maat fiets ik nodig zou hebben. Ik ben ongeveer 1,64 en weeg ongeveer 68 kg.
SplashIsLief schreef:Een budget is afhankelijk van wat je wil. Nieuw, tweedehands, luxe, minder luxe. Voor een paar honderd euro kan je een leuke fiets kopen op marktplaats. Ik heb er zelf voor gekozen om voor 800 een nieuwe te kopen omdat ik dat liever deed dan een tweedehands.
Voor het opmeten zijn veel websites, het gaat vaak vooral om je binnenbeenlengte. Mar als j je echt goed wilt laten adviseren kun je het beste naar een winkel.