[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsemarie

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:35

nuvaring is veiliger ;) Want overgeven/diarree/tijdstip van innemen heeft geen invloed!

Nuvaring klinkt misschien op het eerste niet zo prettig maar is heel handig in gebruik! je brengt hem in (ring is weliswaar 5 cm doorsnee maar zeer dun en flexibel, je kan hem dubbelvouwen tot dunner dan een tampon) en na 3 weken haal je hem er voor 1 week uit en dan begin je weer opnieuw, je kan ook doorringen.
Met sex hoeft hij ook niet uit, de meesten hebben er geen last van, een enkeling wel (dan kan je hem 3 uur per 24 uur uit doen).
Ik vind nuvaring heeel handig en heel simpel! Veel makkelijker dan de pil! En vind het voor mezelf ook een vertrouwder gevoel.

Kijk eens op www.nuvaring.nl

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:49

Mijn libido is met de Nuvaring juist onder het nulpunt gezakt (ik zei al tegen mijn vriend algehele onthouding is natuurlijk ook een vorm van anticonceptie :P). Ik ben daarom en nog vanwege tig andere redenen twee weken terug overgestapt naar de Inplanon. Die geeft ook heel weinig hormonen af en kan 3 jaar blijven zitten. Wel zo prettig.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:02

was dat niet eng? ik ben niet zo van de naalden...
en als ie nou niet bevalt en je word er toch naar van, dan kan je er niet zo makkelijk meer mee stoppen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:24

Ik heb mn eerste stopweek met de nuvaring nu! Kan er nog niet veel over zeggen haha Als er sneeuw komt krijg ik altijd hoofdpijn dus ik verwacht dat de hoofdpijn gisteren daardoor te verklaren is. Vandaag nergens last van.

Nuvaring is niet eng hoor, gewoon er in stoppen en als je een smsje krijgt er weer uit halen haha Oke ik haal m er wat vaker uit want ik wil m "schoonmaken" haha Ik spoel m af onder de kraan.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:26

dat is eigenlijk mijn grootste "probleem" met het idee. dat dat ding dan drie weken zit te stinken in m'n appelflap _O-

maar wat ik eigenlijk graag wil weten is: hoe veilig is het met alleen een condoom?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:30

Niet heel erg veilig, als je m vergeet of hij gaat kapot heb je een ander probleem.
Je mag de ring gewoon afspoelen onder de kraan hoor haha ik was ook altijd met lactacyt, geeft me een schoner gevoel! Wij halen m er bij het sexen wel uit trouwens, vind het zelf geen prettig idee. Maar das een fluitje van een cent!

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:33

ik heb even een vraagje tussendoor, ik ben nu ongeveer 3 maanden geleden gestopt met slikken van de pil (diane 35) omdat ik er naar mijn gevoel depressief van werd. Ik heb nu geen depressieve gevoelens meer, maar mijn menstruatie blijft uit. Ik kan niet zwanger zijn, dus dat is niet de reden.. Meer mensen die dit hebben na gestopt te zijn met de pil? Ik ben het na mijn laatste stripje nog 1 keer geweest, maar daarna niet meer..

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:34

Ik dacht dat het best nog wel een tijdje kan duren voordat je voor het eerst weer echt ongesteld word.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:37

Kan even duren voordat je natuurlijke cyclus weer hersteld is.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:40

Even een vraagje, ik heb nu ook de nuvaring sinds een maand, net mijn nieuwe ring er weer ingedaan nadat hij er een week uit is geweest, maar ik word helemaal niet ongesteld? :+

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:49

Nog bedankt voor de reacties op mijn vraag wb de Nuvaring. :) Ik heb hem direct die dag in kunnen brengen (werd zowaar die dag ongesteld, was wel een hele lichte week), en heb van het weekend weer geslachtsgemeenschap gehad. Was bang dat hij hem zou voelen, maar geen probleem mee gehad. Tijdens wat handwerk kwam hij hem wel tegen, maar bij penetratie alle keren niet.
Nog geen bijwerkingen gehad tot nu toe, heb hem nu een week in. Ben benieuwd of het wat wordt als ik hem er over 2 weken uithaal, omdat ik altijd al onregelmatig ben geweest. We zullen zien. Hopelijk gebeurt er niet hetzelfde als bij Negra_Lover. :+

Citaat:
maar wat ik eigenlijk graag wil weten is: hoe veilig is het met alleen een condoom?

Mijn huisarts vond een condoom niet veilig genoeg.

abeltje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:54

@ lillytjuh: ik heb nooit gesnapt hoe je een condoom kan vergeten bij de seks. niet in huis hebben is geen seks en tijdens het voorspel denk je daar toch aan. of ben ik nou zo gek :P

@ denise: ja daar was ik al bang voor. toch maar mijn huisarts bellen dan, voor een consult.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 23:59

Een vorm van de pil en condoom is heel veilig maar niet altijd een optie.
Zo ben ik allergisch voor latex en heb dus speciale condooms nodig, a minimaal 2 euro per stuk.
Ik heb een vaste relatie en zou dus 5 tot 8 keer per week een nodig hebben dat tikt al snel aan.
Ik vertrouw volledig op mijn nuvaring, hij is zo makkelijk in gebruik en door de smsjes en mailtjes niet te vergeten.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 00:15

@abeltje: je moest eens weten hoe vaak het voor komt! Op maandag heb ik er altijd wel een aantal aan de balie op mijn werk!

@negra: kan gebeuren, had ik bij mijn vorige pil ook in het begin. Mijn lichaam moest erg wennen aan de hormonen. Maar als je je er niet zeker over voelt altijd de dokter bellen!!!!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 10:47

De eerste paar maanden dat ik een relatie had, heb ik het alleen maar met condoom gedaan. Aangezien ik de pil absoluut niet wilde en ook niet echt durfde om aan de hormonen te gaan. Na een tijdje wilde ik het echt zelf in de hand hebben en ben ik op advies van therapeut én de huisarts begonnen aan de nuvaring.

In het begin was het allemaal wennen, maar tegenwoordig stap ik na het douchen even naar de wasbak, haal ik de ring eruit, spoel hem af en doe m weer terug, waar mijn vriend gewoon bij staat. Het lijkt heel raar en dat vertel ik hem ook, maar ik heb hem ook verteld dat tot nu toe dit de beste manier is voor mij en dan accepteert hij dat ook volledig.
Uitdoen tijdens de seks vind ik geen fijn idee, het is wel een stuk idealer haha, maar ben bang dat ik m kwijtraak of vergeet, aangezien we daarna lekker in elkaars armen in slaap doezelen.
Ik spoel m wel na elke seksbeurt ( :Y) ) af en zo tussendoor als ik uit de douche kom.

Voor mij is de nuvaring veiliger i.v.m. hoeveelheid hormonen en het geleidelijk afgeven van hormonen, wanneer ik moet overgeven of last van mijn darmen heb, blijft de nuvaring werken en ik ben als een kanon gevoelig voor hormonen, dus dat is niet altijd even fijn.
Heb erg snel last van stemmingswisselingen, maar door de ring zijn ze wat geleidelijker geworden. Dus niet meer in een keer heeeeel erg boos, maar nou is het zo van dat je merkt aan mij dat er iets is en dan pas gebeurt er iets. :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 01:47

Mijn spiraal is er na zeven maand net uitgekomen, ben gewoon geschokeerd! wat als ik seks had gehad!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 09:56

oh bah, merk je dat wel? :+
ik ben bang dat ie er uit komt en dat ik het niet merk :')

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 10:39

heb je die onderbuikkrampen gehad wanneer die erin ging, die krijg je wanneer het eruit gaat.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:03

die heb ik alleen de eerste menstratie gehad, of ieder geval een paar dagen er voor en toen ben ik eerder gaan menstrueren, dus ik denk dat dat daardoor kwam!
verder niks in het toilet gevonden of horen vallen :') dus dan zal ie nog wel zitten!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 15:41

Die buikkrampen heb ik wel vaker dus in dat geval moet 'ie er een paar keer per maand uitkomen :P

Zonder al te veel ranzige details, hoe kwam ie er uit dan? Had je kramp en zat 'ie toen ineens halverwege ofzo?

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 17:28

mm heb inmiddels 2x 5 jaar een mirena gehad, en er gelukkig nog nooit uitgevallen.
Heb de laatste wel zelf verwijderd i.v.m gewenste zwangerschap.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:30

Eerste stopweek met de Nuvaring overleeft! Eerste dagen heb ik me wel ellendig gevoelt. Ik hoop dat het met de combinatie stress, sneeuw, oververmoeidheid te maken had. Als het nu volgende maand weer is weet ik het ook niet.........

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:33

je lichaam moet 3 maanden wennen!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 20:34

ik weet er alles van maar ik herken dit uit het verleden...... als de migraine eenmaal begint dan gaat ie ook niet meer weg.

shannana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 14:52

even een vraagje.. :+

in het kort:
eerste pil van mijn strip meer dan 12 uur te laat ingenomen, in de 5 dagen ervoor is mijn vriend zegmaar nog wel blijven slapen ehum :Y)

heb ik een erg groot probleem?