maikeltje schreef:Wij hebben toen ik zwanger raakte een huis gezocht waar de paarden aan huis konden staan. Mijn partner werkt veel 's avonds en ik zag het niet zitten om iedere dag een oppas te moeten regelen zodat ik naar mijn paarden toe kon. Maar ik besef me maar al te goed dat dit niet voor iedereen is weggelegd. Ik heb hierdoor mijn hobby niet aan de kant hoeven schuiven, voor ons een ideale oplossing.
Een dergelijke oplossing zoeken wij nu ook. Bovendien heeft een paardenvriendin van me in hetzelfde dorp ook kleintjes, wie weet kunnen we zowel zorg voor kids als paardjes samen doen. Zou ik geweldig vinden, vooral omdat het een heel leuk mens is!
Er zijn meer oplossingen, waarbij je je paard kunt behouden:
Uit een paarden-vriendinnenclubje zijn 3 dames die recentelijk kinders hebben gekregen.
Eén heeft haar paardje een paar jaar op de wei met pensioen gestuurd, is wat verder weg maar ze gaat er paar keer per maand (bv. als gezellig uitje met kid) naar toe. Nummer 2 heeft paardje minder ver op (gehandicapten-)manege (geloof ik) gestald, waar wordt gereden en gezorgd. Ze heeft niet meer de dagelijkse zorg, andere kinderen zijn dolblij ermee, ze gaat er wel regelmatig heen.
Derde heeft een ouder die in de buurt woont en gaat er met die ouder en kind 3x per week heen, verzorgen, rijden, wandelen.
Ik geloof dat in alle gevallen goed voor het paard is gezorgd en toch ruimte en tijd gemaakt voor het moederschap in de eerste jaren.