judith_irene schreef:Het is bij mij ook de nifedipine wat niet goed gaat. .
deze gebruik ik ook, ik heb laatste tijd veel last van mijn maag, dat ik echt wakker word van de pijn, maastabletten helpen dan niet, had ook al rennies gehaald, als ik 6 in 1 uur slik dan werkt het iets.
ik heb vrijdagnacht voor het eerst sinds tijden niet kunnen slapen van de pijn,
hier werkt helaas ook alleen een douche om het warm te krijgen,ik heb dan geen dystrofie aan mijn voeten of benen, loop eigenlijk altijd op blote voeten of alleen sokken, ben zo gewend dat mijn voeten koud zijn ( raynaud) dat ik ook niet voel hoe koud ze zijn, en het juist vies vind als ze warm zijn hahaha.
maar mijn handen, die krijg ik amper warm. ik loop al vanaf september met handschoenen aan, ik weet dat er handschoenen en sokken in de handelzijn met zilverdraad erin, die zorgen dat je voeten/handen constant 37 graden blijven. enige nadeel is niet goedkoop en je moet elke dag schone aan hebben. heeft iemand hier al ervaring mee?
ik ben zo bang dat het toch te warm word en dat ik dan te veel pijn ga krijgen.
nog gelijk een vraagje, begin dec gaatje geboord bij mij, en sinds een aantal weken veel pijn aan die kant met eten, met kou kaak ook stijver, kan het zijn dat daar ook dystrofie zit, ik weet dat ik met raynaud trillingen zoveel mogelijk moet vermijden, en hij heeft wel een apparaat gebruikt wat enorm klopte/trilde.