Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 11:57

Elke86 schreef:
Mag ik me melden?
Gisterenavond voor de eerste maal terug gaan hardlopen en het beviel me super. Heerlijk toch dat gevoel als je de laatste meters een beetje bijdoet in tempo om dan al die endorfine in je lichaam te voelen gieren :D .
Dat laatste voel ik dus nooit? Moet zeggen dat er ik er nog steeds niet van kan genieten. Tuurlijk is het wel een prettig gevoel wanneer je merkt dat je het telkens langer vol kan houden, maar daar blijft het ook wel bij. :=

A0000

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:45

Same here Elessar, ik vind het ook nog steeds echt niet leuk! Had gehoopt dat die verslaving waar ik vaak mensen over hoor snel zou komen, maar nee... Ik blijk weer niet gevoelig :+

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:52

@ Rommie, jammer , ik heb wel dat gevoel en nu baal ik vreselijk.

Ik ga nu echt voorlopig maar even stoppen. Gisteren les gehad met alleen neckrope (zonder zadel) en ik heb iets te fanatiek ingewerkt met mijn zit.
Ik ben nu bijna een jaar geleden bevallen en kreeg pas na mijn bevalling last van bekken en si gewricht. Door gisteren heb ik daar dus weer last van. Mijn linker kant van mijn heup/bekken lijkt wel uit de kom. Zo erg natuurlijk niet, maar het voelt alsof het keihard moet knakken of zo. Niet lekker.
Ik baal nu echt zoooo erg.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:53

Ik had me al even op dit topic geabboneerd maar nu dan ook mijn berichtje. Heb tijden lang gelopen en tot ong, 2 maanden liep ik wekelijks 7 a 8km totdat ik van het paard ging vallen en even niets meer kon.
Nu net afgelopen week weer opgepakt en maar gelijk een rondje van 4km gedaan. Verging van de spierpijn en gister 2x 3km gerend naar de stal en weer terug en voel me al stukken beter.
Lijf moet nog weer ff bijkomen merk ik maar het valt me niks tegen hoe makkelijk ik het wel weer oppak.

verslavingsgevoel is totally back....
Trouwens in het begin duurt dat echt heeeel lang voordat je daar een beetje komt hoor. Vooral als je nog veel interval doet. Pas bij lange stukken kom je op een gegeven moment in "de roes" althans vind ik.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 16:57

"de roes" krijg ik alleen buiten. Binnen pak ik daardoor graag interval om afwisseling in het lopen te houden....

Balen Jeaninne, van je bekken... :(:)

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:02

binnen loop ik niet dus heb daar geen ervaring mee maar kan me voorstellen dat interval er dan wel voor zorgt dat het een beetje spannend blijft.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:05

Ik heb een hekel aan in het donker lopen (ben ook een beetje nachtblind, dus als ik een tegemoetkomende auto heb zie ik evt onregelmatigheden in het pad niet meer), dus ik moet wel binnen lopen. Wil nu ook mijn snelheid verbeteren, dus loop ik interval. Zodra ik mijn snelheid op of over de 10 km/uur goed vast kan houden op een half uur tot 3 kwartier ga ik met de hellingen spelen... En als ik dat zat ben hoop ik dat het weer lang genoeg licht is om buiten te lopen... :D

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:11

Klinkt eigenlijk best leuk op die manier!

kan me voorstellen dat je met halve nachtblindheid liever niet buiten rent. Ik zelf vind het eigenlijk heerlijk dat het lekker koud en donker is

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:27

Die kou is heerlijk! Ik loop op zondag wel lekker buiten altijd, in het daglicht, en dat loopt zo veel lekkerder dan binnen (waar het 18 -20 graden is).

Tja, als je alleen maar naar zwetende mensen kunt kijken...:D
Hoewel ik wel scheef naar de tv kan kijken, maar dat loopt weer niet ideaal... *zucht*

Nah, vanavond ga ik ff loslopen, dan 3 minuten 10km/uur, en dan 2 minuten 8km/uur, dat 3 keer herhalen en dan 3/1/3/1/3/4.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 17:32

Ik meld me ook even :wave:. Ik ben sinds een maand of twee aan het rennen. Ik heb het geluk dat ik meestal met een stalgenootje samen kan gaan, wat enorm motiverend is (ik wil me echt niet laten kennen, ookal ga ik dood :D). Ik ren 2 tot 3 keer per week en ga dan 10 km, of een korter stuk van 5-6 km. Ik neem ook vaak een van mijn honden mee, gezellig (allebei met knipperlichtjes en reflectie, net een stel kerstbomen). Ik kan niet zeggen dat ik echt veel afgevallen ben tot nu toe (een kilo of 2,5), maar qua omvang is het wel goed zichtbaar. Al met al heb ik er wel een beginnende verslaving bij. Op http://www.podrunner.com kun je trouwens leuke mixjes downloaden met een vast tempo. Als je je fijnste looptempo weet, is het heel prettig rennen op de passende muziek.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 09:26

Pffff heel zwaar getraint gister. Ik kon echt niet meer, maar het is me wel gelukt! Heb echt moeie benen ervan vandaag... :D Morgen ga ik weer, zelfde schema rennen... :D :=

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:12

Hallo iedereen
ik was een 2 tal weken bezig
en ren nu ongeveer 3 x 10 minuten
nu ben ik ziek geweest deze week (vanaf zondag al)
zal ik een weekje lager beginnen of proberen om gewoon het schema verder te lopen ?

zo iedereen doe het super zo te horen :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 11:23

Mag ik mezelf ook nog melden? :)

Ik ben een paar dagen geleden begonnen. En ik ga vanmiddag even wat fatsoenlijke sportkleding kopen.

Wil er wel een beetje leuk bij(hard)lopen :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:30

rommie schreef:
Same here Elessar, ik vind het ook nog steeds echt niet leuk! Had gehoopt dat die verslaving waar ik vaak mensen over hoor snel zou komen, maar nee... Ik blijk weer niet gevoelig :+
Nou ja, een verslaving is ook weer het andere uiterste. :=

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:35

Verslaving kan echt. Mn vader heeft een tijdje gehad, was allesbehalve leuk. Die moest kosten wat kost lopen. Zelfs op verjaardagen ed. Kon het niet loslaten.

Ik heb 2 zware trainingen gehad, dus ga straks even stukje lekker rustig joggen. Ben benieuwd; lang geleden. :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:40

Sportverslaafd is inderdaad niet best.. Zijn veel mensen die zichzelf de druk opleggen om te presteren en telkens ook die lat stukken hoger leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:42

Elessar schreef:
Sportverslaafd is inderdaad niet best.. Zijn veel mensen die zichzelf de druk opleggen om te presteren en telkens ook die lat stukken hoger leggen.

Ik ben daar ook gevoelig voor..

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:42

Klopt, wat dat betreft moet ik ook oppassen, het moet voor mij ook altijd beter omdat er altijd wel iemand beter is dan ik en ik ben graag de beste. Moet mezelf dus heel duidelijk vaak remmen. Daarom heb ik mezelf ook een beperking opgelegd in hoevaak ik mag sporten en welke sporten dan en welke training ik dan mag doen. Dus niet altijd maar alles voluit.

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:05

Heb ik dan weer totaal geen last van. Wel dat als andere mij motiveren te gaan lopen ik misschien wat sneller ga maar als het een compititie word haak ik heel snel af.
Dan laat ik de ander liever winnen dan tot het naadje gaan.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 15:43

Daar moet ik zelf ook mee oppassen, ik merk nu al dat ik helemaal fanatiek ben om te lopen. Ik kan heel slecht een stop maken en durf dus al heel snel mijn lichaam tever pushen.

Verder voel ik me nu al een stuk beter in mijn vel sinds ik terug gestart ben met lopen, echt dit is voor mij een ideaal iets om de winter-dip tegen te houden := .

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:05

Angela_ schreef:
Elessar schreef:

Ik ben daar ook gevoelig voor..

Ikke ook, ik heb een tijd lang echt veel gelopen. Moest om de dag van mezelf, dat was niet leuk meer, maar dat is al meer dan 10 jaar terug hoor.
Ik weet nog wel op 1ste kerstdag, mijn ouders en zusje waren zich knap aan het maken en ik moest en zou eerst een rondje hardlopen. Erg he.
Dat heb ik nu niet meer, maar vind het nu geen probleem om 2 of 3 dagen niet te lopen, maar dan gaat het wel weer kriebelen. Maar niet zoals vroegah.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 17:55

Wildflower schreef:
Heb ik dan weer totaal geen last van. Wel dat als andere mij motiveren te gaan lopen ik misschien wat sneller ga maar als het een compititie word haak ik heel snel af.
Dan laat ik de ander liever winnen dan tot het naadje gaan.

Ik haak al af als mijn huisgenootje vindt dat we 3 minuten moeten lopen ipv 2 :o In mn eentje loop ik zo 10 minuten maar dan beslis ik iedere keer aan het einde van de minuut of ik er nog een minuut bij zal doen. Als ik mezelf van tevoren opleg 10 minuten te gaan lopen kan ik je op een briefje geven dat ik het geen 3 minuten vol ga houden :+

Wildflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 18:17

haha herkenbaar :j

Ik ga gewoon lopen en zie wel. Heb wel ong een rondje in gedachte maar geef mezelf altijd de mogelijkheid om een shortcut te nemen maar dat doe ik dan toch niet want het gaat eigenlijk wel lekker.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 20:45

Ik ben net terug van het lopen. :) Het ging wel goed, kreeg na een uurtje wel last van mijn knieen. Maar dat was na een kwartier weer weg getrokken.

Ben nog een andere hardloper tegen gekomen, we zijn elkaar toevallig 2 keer tegen gekomen. Toen hebben we een stuk samen gelopen en wat geklets (echt leuk, dat je zo nog eens contact maakt :j ) We zullen elkaar vast nog wel vaker tegen komen! :)

Heb net snel even een koud/lauwe douche gehad :) dat vind ik echt heerlijk na het lopen :)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 20:49

En ik heb sinds 3 weken ook weer gelopen! Ben maar gewoon bij les 1 gestart om te kijken hoe het ging met mijn voet. En dat terwijl ik al bij 11 was :( Maar het ging goed en doe de volgende keer gewoon weer les 3 en dan sla ik wel wat over. Voelt weer fijn dat ik heb kunnen lopen. In het begin voelde ik mijn enkel wel.