Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:05

ik heb af en toe ontzettende steken in mijn tepels. Heel kort maar heftig. is dit een soort oefenen voor het TSR?
heb overigens rond week 30 lekkende borsten gehad, maar dat is nu helemaal over. Ook als ik in de tepel knijp komt er niets?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:16

ankem schreef:
Duke schreef:
Ik heb maar een paar dagen daar last van gehad, dat m'n baarmoeder samentrok tijdens het voeden. Maar die zat dan ook binnen een week weer netjes op z'n plek. Maar ik heb geen problemen met mijn baarmoeder gehad. Kun je dit niet met je dokter of gyno bespreken? Want kan me voorstellen dat je het nu wat lang vindt duren.

Heb morgen een controleafspraak bij de gyn en zal dit meenemen. Er ligt nog een bult aan vragen hiero. Het gekke is, dat mijn baarmoeder ook snel was gekrompen na de bevalling en toch bleken er nog allerlei resten in te zitten, tot 3x toe.

Dat zegt imo niet zo veel, mijn baarmoeder was ook snel weer gekrompen bij de middelste maar na bijna 6 weken moest ik toch ook nog een curretage ondergaan. Volgens mij heeft dat niets met elkaar te maken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:18

benangelique schreef:
ik heb af en toe ontzettende steken in mijn tepels. Heel kort maar heftig. is dit een soort oefenen voor het TSR?
heb overigens rond week 30 lekkende borsten gehad, maar dat is nu helemaal over. Ook als ik in de tepel knijp komt er niets?

Dat van die steken weet ik eigenlijk niet meer, er ligt me wel iets van bij...
Stom is dat hè... :o

Joh, ik had geen druppel melk verloren voor ik ging bevallen maar dat zegt echt helemaal niets, ik had BV voor 10! :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:21

Ik verloor vanaf de 26 weken wat melk geloof ik.
Maar dat kon per week verschillen hoor... zoals MB al zegt zou ik me daar niet al te sappel om maken, dat wil helemaal niets zeggen want ik moest in het ziekenhuis mijn voeding nog op gang kolven :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:21

oh gelukkig mambo! ging al twijfelen of ik wel voeding zou hebben...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:23

Ja, kun je nagaan, het zegt allemaal niets hoor! Niet druk om maken BA! Het schiet wel lekker voor je op meid! :j

Ik beken: Gisteravond ben ik je op gaan zoeken of je nog aan het berichten was... :o :D Ja eeeeh, je weet maar nooit hè! O:)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:24

Echt niet onzeker zijn!!! En ik lieg niet, ik had echt veel voeding dus laat die beeb maar komen! :D
Weet je zelf wat het wordt?
Ik denk een meisje!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:25

haha, cyn leest in 1 vd topics waar ik actief post, dus mocht ik bevallen zijn wil zij dat hier vast melden :j
ik weet idd al wat het word, maar zeg lekker nog niets! waarom denk jij een meisje?

over de omgeving: gelukkig gaan meer en meer mensen achter mijn keuze staan. alleen mijn moeder blijft bijzonder negatief en dat vind ik wel heel moeilijk eigenlijk. stom is dat, want is mijn lijf, mijn keuze.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:29

Nou, als ik jou iedere keer voorbij zie komen :D dan denk ik aan een meisje... :j

Inderdaad, het is jouw lijf en jouw ding en niemand moet zich ermee bemoeien! Snap ik eigenlijk niet van je moeder... :n
Mijn moeder zei op een gegeven moment wel en mijn vader, zit ie nu nog aan de tiet? Dan dacht ik, nee, hij is daar liaan het zwaaien... :roll:

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:32

haha, wie weet meis! nog ff geduld hebben, dan hoor je het vanzelf.

mijn moeder is jaren kraamverzorgende geweest en heeft veel ellende gezien wbt borstontstekingen, kloven etc. denk dat dat haar gedrag verklaard. kap het nu gewoon af, ze doet het er maar mee.

proest, dat liaan-zwaaien hou ik erin!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 12:34

Ik lees/reageer er maar met mondjesmaat BA, dat topic gaat me ook iets te rap ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 12:42

benangelique schreef:
haha, wie weet meis! nog ff geduld hebben, dan hoor je het vanzelf.

mijn moeder is jaren kraamverzorgende geweest en heeft veel ellende gezien wbt borstontstekingen, kloven etc. denk dat dat haar gedrag verklaard. kap het nu gewoon af, ze doet het er maar mee.

proest, dat liaan-zwaaien hou ik erin!

Ben benieuwd! :D

Oh, op die fiets! Maarja, het gaat ook zo heel vaak goed! :j Als ik mag vragen, heeft jouw moeder dan ook geen BV gegeven?

Goed hè, liaan zwaaien! *D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 13:06

nou, dan zal ik hier ook ff plaatsen als guppie er is!

mijn moeder heeft idd zelf ook geen borstvoeding gegeven mb.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:09

Ja, moet je doen, ik ben benieuwd!

Was ik gewoon benieuwd naar! :j

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 14:31

Ik voel de tsr helemaal vanonder mijn oksel vandaan komen. De eerste dagen voelde ik het niet, maar nu wel, hahaha, soms ook als het nog geen tijd is. Gelukkig zijn er van die senseo pads ;) Heb trouwens van de week voor het eerst lekkage gehad. De pad was verschoven.

Ik ben 1x een paar druppels melk verloren tijdens de zwangerschap, maar heb een zeer goede productie.
Belangrijk is om de eerste dagen veel rust te nemen (dus ja kruip maar lekker in bed en laat je verzorgen) en heel veel aan te leggen. Legde haar soms wel om het uur aan, omdat ze dan wakker was en daar moest ik gebruik van maken...
Eis een goede begeleiding, mocht je in het zh belanden voor een paar dagen. Die heb ik niet gehad en dat was de reden van de kloven. Laat ze na het aanleggen niet te snel weglopen, want dat deden ze bij mij en dan liet Elianne weer los en dan moest ik zelf prutsen. Pas met de kraamhulp hebben we het weer goed gekregen.

Borstontsteking kan gebeuren, heb ik gehad, maar dat was bijna onvermijdelijk. Had zoveel stuwing en Elianne kon er niet tegenaan drinken. Ik had een gigantisch ei onder 1 oksel hangen, door de stuwing. Met ab, flink kolven en in verschillende houdingen aanleggen, was het snel weer over. Ook de kloven waren na een paar dagen smeren met bepanthen en goed aanleggen weer weg.
Ik moet nu ook nog alert zijn op borstontsteking, volgens de vk, omdat ik een erg verminderde weerstand heb en dan slaat het toe. Ik voel wel eens wat harde plekken, maar die masseer ik direct weg, tijdens het voeden.

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik soms wel overweeg om te stoppen, vooral wanneer ik erg moe ben en ze wat vaker komt. Maar ik geniet ook erg van "onze" momentjes en ik dan denk ik, ik heb het ondanks alles volgehouden en dan zal ik nu zeker stoppen...dus we gaan gewoon door.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-10 15:42

Die instelling heb ik ook ankem :j
Had ook al 10 keer kunnen stoppen maar hou niet zo van opgeven, zeker ook omdat dit zo speciaal is!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 20:25

petje af voor jouw doorzettingsvermogen hoor anke! zeker als ze idd vaak komt moet het momenteel voor jou erg zwaar zijn!
wbt de begeleiding; ik ga in principe voor een thuisbevalling, maar mocht ik in het ziekenhuis terecht komen, komt het vast in orde. zij hebben namelijk de naam 'babyfriendley hospital' en moeten daarom voldoen aan allerlei europese eisen op het gebied van bv.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:40

Wat een doorzettingsvermogen Ankem, goed hoor!
Ben jij ook heel veel bloed kwijtgeraakt?

Als ik een tip mag geven, die stuwing is heel normaal, ik heb ook ontzettende stuwing gehad maar ik ben eigenlijk geen voorstander om het dan af te kolven. Kolf het anders 1 keer af maar meer niet... Kolven is ook om meer productie vragen! :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:41

Ga je anders in Rotterdam bevallen BA?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 21:48

Ik had ook niks, heulemaals niks voor de bevalling. Duurt ook 3 dagen voor het goed op gang komt, maar een babymaagje is zo klein dat ze eerst aan een paar druppels colostrum genoeg hebben he! Ik moest ook kolven voor de 2e na de bevalling, nou, kwam echt niks, paar druppels, maar is allemaal goedgekomen, is allemaal normaal.

Juist omdat je moeder kraamhulp is geweest zou je verwachten dat ze pro was toch? Al die organisaties zijn er erg op gericht tegenwoordig. Al heb ik er ook voorbij zien komen die de bv vakkundig om zeep hebben geholpen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:21

MamboBeach schreef:
Ga je anders in Rotterdam bevallen BA?

nee, Leiderdorp; het Rijnlandziekenhuis

wow, toen mijn moeder kz was, was de bv een heel ander verhaal dan nu. is al weer 30 jaar geleden ook...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:23

Dat ZH ken ik niet! :n

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 22:48

Ah idd, toen was flesvoeding volgens mij juist weer "in"...

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 09:57

@Mambobeach
Veel dames ken ik uit een ander topic en die kennen het verhaal.
Ik ben eerst opgenomen op 37+4 met zwangerschapsvergiftiging en ingeleid.
Twee weken na mijn bevalling heb ik een baarmoederontsteking gehad, doordat er nog placentaresten zaten. Ik ben toen gecurreteerd en heb toen wel redelijk wat bloedverlies gehad. Alleen hebben ze het niet in 1x goed gedaan, waardoor ik in de 2,5 week die daarna volgden, nog een flinke bloeding heb gehad en nog 2x curretage. Ik heb totaal iets van 2 weken in het zh gelegen.
Helaas heb ik nog steeds buikpijn en voelt het nog niet goed. Ik heb zo een controleafspraak in het zh.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 10:05

Goedemorgen dames!

Nou ik ben vrijdag bij de ha geweest, [***] heeft idd spruw.
Ze heeft er een drankje voor gekregen en ik heb zalf gekregen voor mijn tepels.
Ook moet ik naar de fysiotherapie voor mijn bekken.
Morgen kan ik er terecht, ben benieuwd!
De bv verloopt verder super, madam drinkt nog wel wat onrustig maar het is goed te doen.
En ik heb al een kleine mijlpaal gehaald, ik geef nu al 7 weken en een aantal dagen bv, zonder pijn etc en bij [***] ( de eerste) ben ik rond de 5 a 6 weken gestopt ivm aanhoudende pijn. * ben best wel een beetje trots dat het zo goed gaat :o *