Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:04

PW, dank je en hopelijk kun jij deze week nog lekker nagenieten van gisteren, dat is toch ook niet niks maar je hebt het maar mooi gedaan, is dan ook niet gek dat het vandaag even iets minder gaat.

Maaaike, waar komt de spanning van?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:06

En Maaike: ja mijn loge is al weg, schreef net dat ik blij ben dat alle aanloop weer weg is...

Inderdaad CIV , de moeheid komt er nu lekker uit. En ik kan er aan toegeven (mag er aan toegeven van mezelf).
Er zijn veel dingen op z'n plek gevallen gisteren.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:07

Weet ik PW, waarschijnlijk iets te snel op verzenden geklikt ;)!
En matchte de aanloop even niet met de loge die opgehaald werd..

Heb van de psych de opdracht gekregen om m'n levensverhaal dusver op papier te zetten, en ik wil elke x beginnen, maar ik schiet gelijk in de stress. Nu staat er heel de dag al heel dapper een leeg worddocumentje in m'n taakbalk, maar that's it. Het hoefde ook niet volgende x af, het was af als ik het af vond en al had ik er een jaar nodig. Dus aan de ene kant denk ik, laat maar even rusten, maar eigenlijk wil ik gewoon beginnen, want ik denk dat het dan wel eenmaal gaat. Maar dat beginnen lukt dus maar niet.. Afijn, ik denk dat daar de spanning momenteel even van komt.

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:10

Het begin is altijd moeilijk.
Maak een keuze. Of nu beginnen of het van je af zetten. Nu blijf je er in hangen en dat schiet ook niet op :n

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:12

Inderdaad en dat doe ik al de hele dag. Bedankt, geloof dat ik dit zetje even nodig had.
Weg ermee, volgende keer gewoon in 1x beginnen, al is het maar een zin.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:15

Precies. En de eerste zin duurt altijd het langst voordat die op papier komt. daarna lijkt het vanzelf te gaan. Maar kwel jezelf niet langer en leg het gewoon weg. Sluit het worddocument en begin er een andere keer aan. Zoek voor nu afleiding zodat je wat kan ontspannen, dat lijkt me het beste :j

Edit: Heb ook een levensverhaal moeten schrijven. Neem er de tijd voor en doe het ook niet in één keer is mijn advies. Hak het in stukjes, anders is het echt te belastend waarschijnlijk...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:21

Ja, dat heb ik geloof ik een beetje onderschat, PW.
Ik dacht, doe ik even! Maar zo simpel is het niet.

Ik ga mezelf even dwingen buiten een rondje te lopen met de hond. Beetje buitenlucht en beweging kan geen kwaad :)

Als ik je niet meer zie hier PW, geniet van je vakantie!!! Geniet ervan, kom tot rust :)!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 17:24

Heel herkenbaar hoor, ik dacht ook dat doe ik even. Mijn ervaring was ook dat dit toch iets anders lag ;) Wandelse, de buitenlucht zal je goed doen!

En bedankt, gaat vast goed komen. Even een weekje geen verplichtingen, wat ben ik er aan toe. Zelfs het kleine schuldgevoel wat ik had omdat ik dan een week niet kon sporten is na gisteren weg, omdat ik volgende week zelfs NIET eens MAG sporten. Komt goed uit dus ;) Kan me er nu (en dat is ook voor het eerst) aan overgeven dat ik niks moet...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:28

Maaaike, kan me voorstellen dat het je spanning geeft. Nog lekker een frisse neus gehaald? Als je buiten bent geweest dan moet dat frisse ook wel lukken want warm is het niet ;)

PW, je leert nogsteeds bij en je komt er wel. Gewoon lekker genieten en niets moeten, heerlijk, Droefie mee, wat wil je nog meer. Trots op jezelf zijn dat je ditmaal optijd aan de bel hebt getrokken, kan het niet vaak genoeg zeggen maar ik vind het heel goed van je!

Hoe is het met de andere, mis jullie wel een beetje. Even een knuffel voor jullie en voor onze stille meelezers :(:)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:34

Ik ben er heel eventjes :) Heb weer een griepje te pakken, maar heb gister wegens vreselijk collegiale (not..) collega's de hele dag moeten werken.. :( Gisteravond helemaal ingestort en ben nu eindelijk weer een beetje wakker. Ga van de week naar de dokter, logopediste wil mij graag naar de KNO hebben voor mn amandelen te bekijken/verwijderen omdat ik altijd verkouden ben en met neus/keelklachten zit.

PW, veel plezier op je vakantie!! Geniet van het niets doen, echt NIETS he!! ;)

Maaike, take it easy. Morgen weer een dag voor je brief, hij hoeft niet gelijk af als huiswerk op de middelbare school hihi.

CIV, die van mij is ook werken.. Zit hier met de hond op de bank alleen te wezen haha. Soms vind ik die rust heerlijk, maar op momenten als vandaag (ziek) voel ik me dan wel alleen

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:42

Lisette: Beterschap!! Zou balen zijn als je amandelen eruit moeten, maar als je er zo vaak last van hebt, is het misschien wel het beste..
Sterkte ermee!

Nu net terug, heerlijk bijna 1,5 uur buiten gelopen. En m'n hoofd een beetje leeg kunnen maken.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 18:45

Twas lekker buiten he :) Ben net ook nog buiten geweest, helemaal ingepakt inclusief zonnebril omdat het hier echt supermooi weer was. Waande me heel even in Oostenrijk op de wintersport! :+:

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:06

Hier was het ook lekker buiten, de sneeuw is er gelukkig niet meer maar er wordt weer een nieuwe laag verwacht geloof ik.

Petulan, leuk (als ik het zo mag noemen) dat je er weer bent. Hoop dat de griep snel over zal zijn, geloof dat er hier meerdere kwakkelen met hun gezondheid. Wij kunnen je helaas ook een hand geven. Moet je morgen werken of laat ik het anders vragen : Ga je morgen werken? Hoop niet dat je onder het mes moet maar ze zeggen wel dat het veel verlichting geeft. Hoe sta je er zelf tegenover?

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:10

Hier lag helaas nog wel sneeuw, het was op veel stukken nog verradelijk glad!
Ze voorspellen inderdaad weer nieuwe sneeuw (helaas).

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:12

Ja, ik weet het niet zo goed. Heb laatst laryngitis gehad (ontsteking van alle slijmvliezen in keel/mond) en dat was qua pijn te vergelijken.. Is even doorbijten maar aan de andere kant overleef ik dat ook wel weer ;) Ga het van de week even voorleggen bij de huisarts!

Hoef morgen alleen 's avonds even 3 uurtjes te werken, rest van de dag werk ik thuis aan school en moet ik leren voor n tentamen op dinsdag.. Druk zat nog dus ;) En moet ook deze week weer aan mn portfolio voor school werken. Veel typwerk, en ik hou er niet van om de hele dag aan de pc gekluisterd te zitten :\ Maar dat zal het komende half jaar wel vaak zo zijn aangezien ik niet voor niets een halfjaartje tussen de studie heb geplakt om alle achterstanden weg te werken. Maar wel een hele bewuste keuze; vorig jaar was ik overspannen door de o.a. de druk van school en dat overkomt me niet nog een keer!!!

Balen he, dat er nog meer sneeuw komt :( Ik kan echt niks met de paardjes doen, behalve een beetje door de wei wandelen. Heb ik ondertussen ook wel gezien, ik wil weer keihard met Neel trainen en van t voorjaar op wedstrijd!!! Aaahhh -:(-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:30

Oke, ik heb even zitten twijfelen, maar ik moet toch even iets kwijt.
Ik baal eerlijk gezegd behoorlijk. CIV heeft het laatst al aangekaart en ik ben het volledig met haar eens. Jammer genoeg zie ik weinig echte verandering. Mensen reageren wel wat op elkaar, maar ik vind het erg oppervlakkig. Ik lees zelfs soms meerdere pagina's terug, maar anderen doen dit niet. Ik vind het heel jammer, ik steek er veel energie in, wil jullie oprecht steunen en adviezen geven, maar heb niet het idee dat ik het terugkrijg.

Het gebeurt niet alleen bij mij. Ik zie het ook bij anderen gebeuren. Dat vind ik jammer. Er worden naar mijn mening alleen nog maar oppervlakkige vragen aan elkaar gesteld. Als iemand schrijft dat ie spanning heeft, wordt er daarna gevraagd hoe het gaat. Ik mis het doorvragen een beetje. Waarom heeft iemand last van spanning? Als je daar naar vraagt, kun je vervolgens misschien een tip geven. Bovendien kom je dan ECHT geïnteresseerd over. Ik doe mijn best om interesse te tonen in iedereen, toon belangstelling in de therapieën van anderen en als ik dan zelf een verhaal post over mijn eigen vooruitgang, krijg ik daar vrijwel geen reactie op (CIV en Maaike wel) dat doet me echt pijn. Nou weet ik wel dat het rustig is geweest, maar mijn berichtje is nu 2 pagina's terug, dus de kans is klein dat iemand er nog op terug komt. En dat vind ik jammer. Ik probeer dat namelijk wel bij anderen te doen.

Nu ga ik eerst een week op vakantie en daarna zal ik wel even weer zien.
Ik vind het jammer dat de diepgang eruit is en ik dat kan voor mij een reden zijn om na de vakantie weg te blijven. Daar zit ik dan ook hard over na te denken. Het kost me momenteel meer dan het me oplevert... Ik vind het niet erg om energie in anderen te steken, maar juist van mensen die in hetzelfde schuitje zitten hoop ik dan wel op een klein beetje belangstelling terug...

Ik zit hier al vanaf deel I en vind het heel jammer hoe het momenteel gaat. In die twee jaar dat ik nu onderweg ben en in dit topic kom, heb ik het nog nooit zo onpersoonlijk ervaren... |( Maar goed, het kan dat dit de nieuwe manier is en anderen zich er wel prettig bij voelen. Ik in ieder geval niet...

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:50

Jammer PW, dat je het zo ervaart :(:)
Ik zit hier natuurlijk pas, dus weet niet hoe het was, kan het niet vergelijken.
Je had me van de week ook een pb gestuurd en hoop wel dat je daar nu iets van kan merken, ik doe er in ieder geval wel echt m´n best voor.
Hopelijk blijf je hier, ik heb tot nu toe erg veel aan je posts gehad. Kan ook inderdaad merken dat je er echt je best voor doet.
Logisch dat je dat dan terug verwacht :)

Ik wens je in ieder geval een hele fijne vakantie met Droef en man, laat alles lekker even achter je en kom even los van alles.
Geniet ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:36

PW: Ik kom hier momenteel veel minder omdat ik niet de puf heb om op iedereen te reageren, en ik vind het dan niet netjes om mijn eigen sores wel te gaan vertellen en verwachten dat iedereen daar netjes op reageerd. Ik hoop dus niet dat je mij dat kwalijk neemt, want het is echt niet zo bedoeld.

Verder heb je wel gelijk met je verhaal, en misschien dat dat ook wel meespeelt waarom ik hier bijna nooit meer ben...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 09:52

PW, Ik wil je toch nog even snel een fijne vakantie wensen.
Heerlijk met Droef en je ventje weg, en even gewoon je hoofd op niks zetten!
Moet zeggen dat ik het met Civ eens ben, je hebt op tijd e rem erop gezet en dat betekent at je je grenzen aangeeft!
En dat betekent je bent op de goede weg!!! En dat betekent “ik ben apetrots op je”

Petu,… aaai ik hoop at je amandelen mogen blijven , maar als het te lang duurt is het misschien wel beter,
Is ook iets wat steeds terug komt en altijd weer opspeelt… Hoop dat de HA je een goed advies geeft.

Civ, heb je nog een beetje kunnen genieten van je zondag? Onverwachtse dingen zijn altijd balen zeker als je lekker samen van de dag wilt genieten, maar at kunnen jullie dan vrijdag inhalen. Is je vriend oproepbaar in het weekend? Of soort van wissel weekend dienst

En dan wil ik het ook even kwijt!

Ik voel me op het moment niet zo op mijn gemak in het topic, ik heb ook niet echt de puf om op zoveel te reageren,
Het is me gewoon te druk hier. Is niet vervelend bedoeld verder want iedereen zoekt zijn steun , maar ik kan jullie niet verder helpen met mijn woorden.
Wordt me teveel en kost me teveel energie en die heb ik niet.
Ik zit er ook bijna vanaf het begin bij en de meiden zijn me aan het hart gegroeid, maar er is even geen ruimte voor nog meer … ( sorry kan het even niet anders verwoorden)
Ik mis het hier best wel, maar ik merk dat als ik al alleen maar mee lees ik het al niet meer volg laat staan reageren, en tuurlijk zou ik mij best kunnen doen om alles van iedereen te lezen , te onthouden en dan te reageren…. Maar ik kom hier niet om mijn best te doen, maar om mezelf te zijn en de meiden weten mijn achtergrond en ik hoef het niet weer 10 keer uit te leggen!
Sorry maar moest het ook even kwijt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:35

PW, ook ik hoop dat je hier zult blijven. Heb veel aan je steun, tips en ervaringen. Geniet eerst maar lekker van je vakantie en wie weet is het hier wel helemaal anders als je terug komt. Ben zelf wel benieuwd hoe de nieuwe leden hier tegenover staan? Je merkt toch dat er veel bijval is uit de 'vaste club' maar misschien ervaren zij het anders. Hoop dat ze dit met ons willen delen zodat iedereen zich hier weer fijn zal voelen.

Angela, als je je verhaal eens wilt doen dan weet je me te vinden :(:) ;) Mis je hier wel en als je aangeeft dat je het even niet op kunt brengen om op iedereen te reageren en toch je verhaal wilt doen, dan kun je volgens mij ook hier posten maar ik snap je gedachtengang.

Pilipa, hoe was je weekend en hoe voel je je verder? Mijn zondag was wel oke, heb thuis wat kunnen doen en moet me nu gaan zetten tot minder leuke activiteiten :list:

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:48

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik heb erg zitten twijfelen of ik het wel of niet moest plaatsen. Het zat me zo in de weg dat ik het goed vond om te doen. Ik had ook al zo mijn vermoedens en vind het heel erg jammer om die bevestigd te zien (dat 'oude' leden van dit topic wegblijven omdat ze zich hier niet meer prettig voelen).

Ik wil met mijn bericht helemaal niet zeggen dat ik tegen nieuwe mensen in het topic ben. Absoluut niet. Ik vind het fijn als ik mensen kan helpen en tips kan geven vanuit mijn eigen ervaring. Ik zit toch al wat verder in het proces, dus weet er inmiddels wel het een en ander van.

Wat ik wel heel lastig vind is dat er steeds meer een 'ieder-voor-zich-sfeertje' is ontstaan. Zoals ik in mijn vorige post al uitgelegd heb, vind ik het ook fijn om oprechte interesse terug te krijgen. En dat is wat ik van sommige nieuwen gewoon echt mis. Natuurlijk is dat ook iets wat moet groeien, hoe langer je elkaar in het topic spreekt, hoe meer je weet wat je aan elkaar hebt. Maar ik merk nu alleen maar achteruitgang i.p.v. vooruitgang...

Zoals CIV ook zegt is het helemaal niet erg als je eens een keer alleen over jezelf post omdat het je allemaal teveel is. Maar zet dit er dan bij. Wanneer je in je eerdere posts blijk hebt gegeven van oprechte interesse (en dus geen gemaakte interesse...) is dit helemaal niet erg. We zijn er juist om elkaar te steunen in de moeilijke momenten. Maar het leven is geven en nemen... Op het ene moment geef je wat meer steun, om het later in een moeilijke periode van de anderen terug te krijgen.

Nogmaals: Het is niet mijn bedoeling om de nieuwere leden weg te jagen of aan te vallen. Ik ben net als CIV wel heel benieuwd hoe het voor jullie voelt. Ook omdat sommigen van jullie hebben aangegeven dat het lastig is om in zo'n hechte club binnen te komen vallen. Dat begrijp ik ook, maar ik heb zelf de indruk dat we jullie vanaf het begin het idee hebben gegeven welkom te zijn...

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:25

Goedemorgen,

Ik ben dit weekend niet op dit topic geweest sorry hiervoor!Ik ben van mening dat ik altijd teruglees en dat ik dan vervolgens op iedereen reageer. Ik heb wel het idee dat ik erg weinig reacties terugkrijg. Ik lees ook vaak dat mensen namen door elkaar halen en daarom maar niet reageren op de nieuwe in dit topic. Ik vind dit niet redelijk. Het kost mij een hoop energie om te reageren. Ik schrijf zelf alle namen op met de tekst erbij die ik wil plaatsen en type het vervolgens over. Ik twijfel dan ook of ik hier nog wel wat moet plaatsen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:28

Ik kan me je twijfel goed voorstellen.
Ik weet van mezelf dat ik géén namen door elkaar haal. Dit komt door de manier waarop ik reageer op de voorgaande posts. Soms namelijk met twee schermen open, zodat ik kan teruglezen en reageren tegelijk. Ook ben ik van mening dat ik wel uitgebreid op je reageer, maar dat kan voor jou anders voelen. En hoe minder reactie ik zelf terug krijg, hoe minder zin ik heb om energie in iemand te steken...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:35

Viootjuh schreef:
Goedemorgen,

Ik ben van mening dat ik altijd teruglees en dat ik dan vervolgens op iedereen reageer.

Daarbij heb ik ook aangegeven dat sommigen idd wel reageren, maar dat ik de diepgang in de reacties mis...
Ik heb nergens gezegd dat je niet op anderen reageert...

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:43

PW: ik bedoel jou hier ook zeker niet mee! Jij bent een van de weinigen die altijd reageert (samen met CIV en JantineS). Een over mijn diepzinnigheid: daar kan ik niet goed over oordelen haha!