Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:49

@ Angela: Wat vervelend, maar ik was er al een beetje bang voor. Hopelijk wordt het toch nog een beetje een leuke avond.

@ Crossmonster: Kan me goed voorstellen dat je er even helemaal kapot van bent. Huilen er om mag, is geen schande. Het is toch een van je maatjes die je weggebracht hebt. Sterkte ermee!

@ Petulan: Lekker dat je in ieder geval geestelijk uitgerust bent. Doe je laatste weekje vakantie lekker rustig aan, zodat je ook lichamelijk even kan bijtanken.

Ik ben zelf niet helemaal lekker. Ben licht in mijn hoofd, heel vervelend. Denk zelf dat het een beetje de naweeën zijn van mijn drukke week.

CM_

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:50

Herkenbaar PW .

Dat nare gevoel in je hoofd is zo allesoverheersend..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:51

Ja bah. Als ik mijn hoofd draai is het net alsof het van binnen niet meteen meekomt zeg maar. Beetje raar uitgelegd misschien, maar zo voelt het.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:52

Ik kan het ook niet omschrijven, omschrijving die het dichst bij komt is het gevoel in je hoofd na een avond flink doorzakken.. een soort kater-gevoel...

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:53

Nou ik kom even egoposten, had net mn mannetje aan de telefoon en ik vertelde over mn paardje, mn vriendin etc. maar hij vond het allemaal maar gezeur en zo waren er nog meer dingen, heb echt weer een K-gevoel na dit gesprek. Dan zegt hij: "Veel plezier vanavond" maar ondertussen doet hij wel zo, dit is trouwens niet de eerste keer dat hij zo doet als ik weg moet. Vind het een beetje vervelend en ik moest het even kwijt. Ga zo mn vriendin ophalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 02:15

Ik heb het overleefd en het was best gezellig. Gelukkig veel paardenmensen aanwezig. Heb een nieuw bit en een zadelhoes van de eigenaren van Garuna gekregen. Van mijn ouders een nieuw runningpakje en een stappenteller, en verder geld en wat parfums enzo.

Ik duik nu maar snel mijn bedje in.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 03:04

Nou ik wist niet dat je je van stappen zo ellendig ging voelen want dan ging ik nooit meer uit. Aan het begin van de avond vond ik het heel moeilijk en had ik nog bijna een paniekaanval, het huilen stond me nader dan het lachen maar ik ben gebleven. Kwam misschien ook omdat er iemand mee reed. Daarna ging het gelukkig wel maar het alleen naar huis rijden en alleen thuis komen, dat valt echt zwaar tegen, zit nu dan ook te huilen en ik had nog een emailtje van mn vriend dat we beter maar even niet kunnen bellen. Had op een ander mailtje gehoopt |( Voel me echt ellendig en alleen nu, heb nog het idee dat ik moet overgeven ook. Daarnaast liep iedereen daar maar te kuchen en liep ik me daardoor druk te maken over de mex. griep. Al met al was het geen geslaagde avond. (ps mn vriendin stond een hele avond knus te doen met haar ex) Ik heb nu iets ingenomen en hoop wat te slapen.

Angela, gelukkig viel het bij jou mee, slaap lekker

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:20

Angela, fijn om te horen.
Gelukkig heb je het overleefd !!

Oh nee CIV, meid. Wat een kl0teavond.
En dan kom je thuis met zo'n email van je vriend, bah . Vind het heel erg voor je.
Heb je vandaag vrienden waar je naartoe kunt?
Je hebt wel wat afleiding nodig denk ik :(:)

Sterkte meid

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:20

Hoi CM, hoe is het met jou?

Ik ben gelukkig vrij snel inslaap gevallen, was ook wel moe en heb geslapen maar ik voel me nu weer wel emotioneel, voel mn tranen branden. Had alweer een emailtje van mn vriend of ik wilde emailen hoe het was? Heb ik net gedaan maar ik doe het liever via de tel want dan hoor ik zijn reactie. Jammer dat hij niet snapt dat ik het zonder hem niet gezellig heb. Eigenlijk is het ook wel raar want normaal staan we ook niet samen maar het is het idee dat hij er niet is en iedereen vraagt er ook naar.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:55

Jeetje CIV wat een rotsituatie!
Het lijkt me vreselijk moeilijk zo. Je probeert dingen te ondernemen met alle moeite die het je kost, krijg je ook nog zo'n reactie. Hij zal het vast niet heel verkeerd bedoelen, maar dat hij voorlopig even liever niet wil bellen moet heel moeilijk voor je zijn! Sterkte meid, ik denk aan je.

Angela: Fijn dat je verjaardag toch nog een beetje gezellig was. Was het toch een beetje de moeite waard. Doe vandaag lekker rustig aan, want het zal je waarschijnlijk wel veel energie gekost hebben.

crossmonster: Hoe gaat het met jou? Heb je een beetje kunnen slapen of heb je veel aan je kat gedacht?

Voor allemaal :(:)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:45

PW, dank je wel voor je lieve woorden, doet me goed. Hoe is het met jou? Mn hond heeft net ook nog een epilepsie aanval gehad dus het gaat allemaal erg lekker, 2 weken terug had ze er ook al 1 en normaal komen ze (nog) niet zo snel, dus dat is ook weer even balen. Ga nu even richting mn schoonzusje en daarna richting mn ma. Jij nog plannen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:49

Wat vervelend van je hond zeg. Naar gezicht lijkt me dat.

Met mij gaat het redelijk. Vanochtend flink uitgeslapen, maar het liefst duik ik weer mijn bed in. Moet vanavond koken. Normaal gesproken is donderdag mijn dag, maar afgelopen donderdag heb ik niet gekookt. Moet dus nog bedenken wat ik ga maken en ook nog boodschappen doen. Nou ja, is misschien ook wel goed, even een beetje actief worden.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 14:42

Oef dat is idd niet goed met je hondje dan.
Wat zegt de dierenarts ervan?

Wij hebben ook dieren gehad met epileptie. sneu om te zien altijd.

Mensen kun je nog uitleggen wat er gebeurd is, een dier is na een aanval vaak helemaal van slag.

Ik heb vannacht goed zat geslapen, alleen als ik smorgens eenmaal wakker ben val ik niet meer in slaap, of ik val in een slaap waarbij ik enorme nachtmerries heb , dus dan sta ik maar liever op :+

Om poeslief maak ik me geen zorgen, die zit daar echt wel goed.
Ben alleen wat chagerijnig vandaag omdat ik uit mijn ritme ben van het late naar bed gaan gisteren.
Daarom heb ik een hekel aan laat naar bed gaan gekregen :+

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 16:59

Zo ik ben ook weer terug, even bij mn schoonzusje geweest. Wat groeit ons nichtje toch hard, altijd weer leuk om te zien. Daarna nog even bij mn ma geweest, ze had niet echt tijd voor me dus ik was zo weer weg, ze zijn druk met verhuizen. Wel jammer want ik had haar een week niet gezien.

PW, boodschappen met de zondag? Ben je er al aan uit wat je gaat maken? Je bent misschien nu wel aan het koken. Ik schuif zo weer bij mn pa aan, lekker frietjes eten.

CM, we weten sinds dit jaar dat ze het heeft, toen had ze haar 2de aanval en dachten we dit is niet goed, over het algemeen heeft ze het 1x in de 2 a 3 maanden maar nu is het 2x achter elkaar, hoop dat het weer even wegblijft. Dierenarts kan er nu nog niets aandoen, ze doen er pas wat aan als ze het dagelijks heeft. Heb wel een spuit voor als ze in een aanval 'zou blijven', dan kan ik haar die geven. Merk het ook wel aan der maar heb der trigger nog niet gevonden. Had mn vriend gemaild dat ze weer een aanval had en die emailde dat we der misschien maar een spuitje moeten geven? Nou dat was ik (nog) niet van plan.

Wat jij hebt met slapen dat het herken ik ook wel, erg vervelend en als ik moet werken kan ik mn bed niet uit. Heb je nog iets gehoord over je kater? Heb je nog iets gedaan vandaag of lekker gerelaxed?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:05

Tssk een spuitje??? Komop hee wat een onzin.

De trigger kunnen verschillende dingen zijn.
bij een van onze katten was het jeuk.. soms als je dr aaide over dr rug kreeg ze al een aanval. Arme ding.

Maar kan ook bepaalde kleurstoffen zijn,of teveel licht, geluid, noem maar op..

Ik heb vandaag nog niets van ze gehoord, gisterenmiddag was alles in orde :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:41

Het kan ook zijn dat ze het heeft van de stress van afgelopen week, was toch wennen zo met dat andere hondje voor der, merk wel dat ze nu van slag is. Straks haal ik haar nog even binnen, meestal vind ze hier niks aan maar ik denk dat ze het nu wel prettig vind. Als het niet meer gaat dan verlossen we haar uit haar lijden maar ik hoop dat dat nog erg lang duurt. Hoe was jou dag?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:44

Ik heb vanochtend gepoetst, alle kattenbakken flink uitgesopt, normaal doe ik er twee per keer, maar was nu toch bezig ik denk doe ze meteen allemaal tegelijk.
Heel mijn tuin bezaait met kattenbakken :')

Daarna paarden gedaan, alleen Sjaan ff gereden want Lazy had ik geen puf meer voor.

Dus rest vd dag beetje uitgerust.

Heb dalijk een soort van date :=

We draaien al maanden om elkaar heen,maar lijkt nu eindelijk wat schot in te zitten :+

Maar nu heb ik net een irritant zenuwtrekspiertje bij mijn oog :+ zul je altijd zien.
Komt vast door de stress van gisteren van de kat, en dan ook nog het laat naar bed gaan,
najah we doen het er maar mee he.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:49

Je bent goed bezig geweest vandaag en zometeen een date, dat is spannend. Komt hij naar jou toe? Veel plezier en maak er wat van, is weer eens een leuke afwisseling. ;) Hoe me maar op de hoogte, ben benieuwd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:18

Veel plezier crossmonster!
Druk bezig geweest met de kattenbakken. Moet wel een voldaan gevoel geven denk ik?

@ CIV: Waar heeft je vriend last van? Hij is niet erg te spreken momenteel he? Misschien even een dipje..

Boodschappen doen op zondag is hier inmiddels heel normaal. Ik moest er eerst ook wel aan wennen, maar het went snel en is toch wel heel makkelijk moet ik zeggen. Ik heb kantonese kip gemaakt, was wel lekker.

Na het eten nog maar even gefietst, omdat ik denk dat het goed is om ook nog even wat actiefs te doen. Al met al hier wel een redelijk dagje gehad.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:21

PW, klinkt lekker en daarna fietsen, geloof dat dat ook weer gezond is voor je spijsvertering, bewegen na het eten. Dus je bent extra goed bezig geweest. Weet niet waar mn vriend last van heeft, hij emailde net dat hij toch even belt, ben benieuwd en hoop dat het beter loopt dan gisteren want door die gesprekken kan ik me echt down voelen. Had je vanavond nog plannen? Bij mij zou er misschien nog een vriendin langskomen die op het dorp was maar ik verwacht haar nu niet meer.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:27

Ik heb geen plannen voor vanavond. Ga lekker op tijd naar bed.
Hopelijk loopt het telefoongesprek inderdaad wat beter. Ik vind het niet meer dan normaal dat je na een rotgesprek down voelt.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:29

Klopt PW maar het was wel jammer dat ik daarna niet meer echt van mn avond heb kunnen genieten, eigenlijk begrijpt iedereen dat uitgaan als je 'alleen' bent niet leuk is behalve hij, hij snapt dat echt niet? Hij vind dit zeer extreem, missen is normaal maar elkaar met uitgaan missen niet? Voel me nu verder wel oke en kijk uit naar weer een normale werkweek.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:33

Fijn om te horen dat je in ieder geval uitkijkt naar een normale werkweek. Dat is een goed teken!

Jammer dat je vriend het van het uitgaan niet begrijpt. Ik zou ook niet weten hoe je het hem wel duidelijk kan maken..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:42

vervelend dat het zo rommelt in je relatie, Civ.

Misschien eens goed uitspreken naar elkaar?

Idd fijn dat alle kattenbakken weer lekker fris zijn.
Heb een oude in de schuur gezet, die breng ik naar het asiel, heb ook nog wat mandjes ed voor ze staan.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 20:13

CM, goed dat je aan het asiel denkt, die zijn er vast blij mee. Mn vriend belde net nog en hij was wel wat meer begripvol maar moest ophangen omdat hij naar bed wilde :? Hij zei verder niet kwaad te zijn ofzo, nouja we moeten het er maar op houden dat hij moe is. Moet je nog niet op date of is de date al ten einde?