Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:15

Waarom heeft vriendje echt alleen maar pindakaas en kruidenboter in huis .... zucht!

Eetschema dus:
O: 2 geroosterde bammen met heel dun laagje kruidenboter
T: niks, laat ontbijt)
L: 2 bammen pindakaas
T: nectarine
A: salade met brie en bruin broodje

En vanavond een klein bakje wokkels denk ik :D!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:16

Gelijk heb je, Miep ;)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:48

zoo weer terug!
Heb om 6 uur paardrijles, dus eet zo een vk broodje met 1 haring en uitjes, en als ik terug kom van training (rond half8) 1 kom taichicken soep,lekker licht!

vanavond terassen met goede vriend,drink zelf de hele dag alleen thee en water, en sap als tussendoor, maar vanavond mag ik de koekjes bij de thee lekker opsmullen van mezelf! :P

fijne avond iedereen!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:02

Hihi Gekkie, op je trouwdag zou ik trouwens echt ALLESBEHALVE lijnen, gewoon genieten Flettie! Wanneer is de grote dag?

Kaitlin, je bent enorm aan het crashen, super slecht en je zult er uiteindelijk alleen van aankomen en je metabolisme verpesten. Zeer grote kans dat er over aan jaar het dubbele aanzit als wat je er nu af wilt hebben! Je bent echt te jong om het zo aan te pakken! Wil je echt afvallen vraag dan info bij dietiste of doe het onder begeleiding. Dit lijkt zo nergens op!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 16:23

Loesss schreef:
Hihi Gekkie, op je trouwdag zou ik trouwens echt ALLESBEHALVE lijnen, gewoon genieten Flettie! Wanneer is de grote dag?

ksb, je bent enorm aan het crashen, super slecht en je zult er uiteindelijk alleen van aankomen en je metabolisme verpesten. Zeer grote kans dat er over aan jaar het dubbele aanzit als wat je er nu af wilt hebben! Je bent echt te jong om het zo aan te pakken! Wil je echt afvallen vraag dan info bij dietiste of doe het onder begeleiding. Dit lijkt zo nergens op!

Voor de herhaling, ik ben niet aan het afvallen, zo eet ik altijd al,probeer alleen regelmaat in mijn voeding te houden. Ben verder stikgezond!!
En crashen nee.. ik eet gewoon 5/6 keer per dag, dus zal wel meevallen.. ;) En dat ik voornamelijk water en thee drink,dat is een persoonlijke keuze,heeft voor mij niks met dieeten te maken.

De een heeft nou eenmaal meer nodig als de ander, ik ben klein van stuk en nooit een grote eter geweest, alleen een periode veel aangekomen (voor iemand van 1.63m is 4kg veel voor het zicht) door enorme chocolade/snoep freetbuien, heb ik besloten dat ik regemaat nodig heb. Maar heb dit volgensmij al 3x uitgelegd. Hierbij neem ik op feestjes altijd gebak en snoep ik gewoon lekker mee als we naar de bios gaan. Simpel gezegd (alweer) ik ben heel anders met eten bezig als de mensen die écht aan het lijnen zijn. Vind het alleen erg fijn om de motivatie uit dit topic te halen, maar daar word ik onderhand ook een beetje moedeloos van.....

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 18:00

Tja ik snap dat je motivatie zoekt in dit topic dat doen wij allemaal... :(:)

Alleen komt het voor mij en ik denk een aantal andere vreemd over als je heel eenzijdig eet (met je cruesli)
en heel weinig.... (ik eet al erg weinig maar jij nog veel minder)
Maar daarin tegen wel koekjes/ nootjes ed eet.

Eet liever wat meer gezondere dingen en probeer wat te mindere met de koekjes en nootjes......
Ook al wil je alleen maar op gewicht blijven......... persoonlijk zou ik liever wat gezondere dingen op je lijstje willen zien.

En een flinke uur paardrijden op alleen een broodje haring lijkt me ook niet zo gezond.......
Jij noemt het lekker licht.... maar je lichaam heeft echt wat meer nodig.

Verder moet je het ook vanuit onze kant zien.......
Wij willen je ondersteunen en zijn er ook om je te laten zien waar de eventuele verbeter punten zijn....

Ik ben trouwens ook klein (1.65)

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 19:24

morge weg tot maandag
Naar brabant :o naar een vriendin.
Ik zal me zeker inhouden met eten.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 20:57

Ik ben ook klein van stuk (1.64), dat heeft er IMO weinig mee te maken, ieder mens moet een bepaalde hoeveelheid voedingsstoffen binnen krijgen. En jij mist die voedingsstoffen gewoon, of je dit nu doet om nu af te vallen of altijd al deed, dan is het sowieso nog steeds slecht! Maar goed als jij hier geen onderstuening, geen waarschuwing wil voor je slechte eetpatroon weet ik niet wat mij rest te doen. Is het niet zo dat personen die te weinig eten dit nooit willen horen.

Ik heb net de docu vel over probleem gekeken, heftig zeg!
Laatst bijgewerkt door Loesss op 17-07-09 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:10

oke dit gaat te ver, probeer je nou te zeggen dat ik een eetstoornis heb?? schrijf me uit voor dit topic

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:13

Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat mensen die te weinig eten vaak zeggen dat dat niet het geval is, dat van die eetstoornis had geen betrekking op jou verder, maar snap dat het zo overkomt, zal het even editten.

Maaruh vanwaar de felle reactie? Take it easy, ik wil je alleen advies geven en je behoeden voor een verkeerd eetpatroon.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:19

nou het is niet zomaar iets als je dat zegt..
maargoed, ik vind het hier bijzonder overdreven, neem de schijf van 5 en ik ben gewoon gezond bezig. en er zijn zát mensen die cruesli/cornflakes eten. maargoed, laat het maar ontopic ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:21

Kaitlin, iedereen hier wil gewoon dat je voldoende eet en wil je steunen en tips geven ;) Dan hoef je imo niet zo fel te reageren!
Je mist bepaalde voedingsstoffen en mensen proberen je tips te geven die je allemaal wegwuift..No offence..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:29

ik ga hierover niet meer in discussie, blijf bij mijn besluit om niet meer te posten.

Ik wens iedereen heel erg veel succes!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 21:38

Kaitlin schreef:
ik ga hierover niet meer in discussie, blijf bij mijn besluit om niet meer te posten.

Ik wens iedereen heel erg veel succes!!

Your loss, succes en denk aan jezelf!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:23

Erg jammer dat je de tips niet aanneemt Kaitlin! Zoals jij eet is toch niet helemaal volgens de richtlijnen van het voedingscentrum.
Ik snap dat het niet erg motiverend voor je werkt als andere mensen er niet achter staan zoals jij eet, maar om nou zo fel te reageren... Ik zie je graag terug in dit topic, en zou al helemaal mooi zijn als je eens kijkt naar de tips van anderen en hier wat info over opzoekt op internet. :j Het is voor je eigen gezondheid, als je bepaalde vitamines mist, ga je je op een gegeven moment hierdoor heel futloos voelen.... We hebben hier het beste met je voor. Denk er eens over na. ;)
Voor meer info kan je op deze site kijken: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... r-dag.aspx en vergelijk die tabel eens met wat jezelf inneemt op een dag. Diëtisten houden dit schema in praktijk ook vaak aan, vooral aangezien jij niet in dit topic bent om af te vallen maar om gewoon een gezond eetpatroon aan te houden.
Ik hoop dat je het nog leest! :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:40

Morgen officiele weegschaalmoment, ben benieuwd!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:43

Ik ook, als het goed is! Ben ook erg benieuwd!

Hoor van veel mensen dat ze het aan mijn gezicht zien, echt leuk om te horen :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:47

Ja dat heb ik ook vooral, krijg echt muizenbekkie en ook erg slanke schouderpartij en borst zeg maar, alleen die buik en benen, bleeeeh! Die blijven! Maar ga gewoon even nog door!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:55

Zo daar ben ik weer, schema van vandaag:

-O: 2 boterhammen met gestampte muisjes en becel light
-T: milk break en een plakje ontbijtkoek
-L: 3 boterhammen met delight en cup-a-soupje
-T: niets
- A: paar pijltjes friet, salade met tomaat en komkommer en aromatje er over gestrooit.
-T: lu crackers en half zakje van die stomme maltesers.... heb al veel weggegeven dus het einde komt in zicht hahaha

Beweging: mn benen onder mijn kont uit gerent op het werk, het was mega chaos en super druk! Vanavond nog ff stuk gelopen met vriendlief om mijn hoofd weer een beetje leeg te krijgen na zo'n hectische dag! Ik ben nu weer helemaal klaar voor het weekend!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 07:49

Jammer Kaithleen dat je besluit om niet meer te posten.
Ik dacht dat we hier altijd leuk met elkaar bezig waren, elkaar steunden in de strijd tegen de kilo's en op respectvolle wijze elkaar advies gaven bij wat wel en wat niet te doen.......

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:34

58.8 op de weegschaal :D!

Nog 800 gram te gaan! En dan behouden, dat word het allermoeilijkste en zeker niet gaan JOJO-en!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 08:49

Aah goed zo loes! Ik weeg dus volgens onze nieuwe weegschaal meer, maar dan heb ik er in 2 dagen alweer 500gram af, dan zou ik nu dus op 60,1 zitten terwijl ik altijd maximaal 59,6 woog.. Maar dan ga ik nu dus verder met mijn kilo's van die nieuwe weegschaal, dan kan het niet meer tegenvallen :P.

Mijn schema vandaag:
O: 2 donker deezem boterhammen, 1 met honing, 1 met pindakaas light 1 glas optimel en 1 banaan
T: Mogelijk niks, anders een plakje volkorenkoek (soort ontbijtkoek)
L: 2 Tarwe bolletjes met kipfilte
T: Evergreen
A: Spaghetti of bami, maar lust geen bami en spaghetti vind ik ook niet lekker, dus even kijken wat ik ga nemen!

Ik hoop dat ik snel achter Loess aan ga hihi!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:05

Ik weeg op onze weegschaal toch een kilo of 2 minder dan op de weegschaal waar ik wekelijks gewogen word, dus ik houd die andere wel aan :))

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:46

Jammer Kaitlin dat je besloten hebt niet meer te posten in dit topic........
Vooral omdat je aangeeft in de topic te komen voor steun........ en alle hulp in de wind slaat.

Vandaag:
O: cracker stroop en een banaan
T: niets ivm laat ontbijt
L: vk pistolet ham/kaas gezond, sinaasappel
T: 250 gr. magere vruchten yoghurt
D: roerbakgroenten,woksaus, rijst en kip
T: bakje light zoutjes, glas jus

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 10:03

Môguh!

O: 3 cracottes (2x kipfilet, 1x vlokjes :o ), bakje Activia
T: fruit
L: 2 boterhammen met....., 1 beker Optimel
T: fruit
D: BBQ--> bij voorkeur kip eten, sla/rauwkost/fruit, rode saus en oppassen met brood