Maar als wat dan? Want hebt toch nog nergens papieren voor?
Pollewoppy
Geplaatst: 28-05-09 20:13
Volgens mij mag je dan al wel lesgeven, omdat je bezig bent met je papieren te halen. Je moet dan binnen een bepaalde periode je papieren halen. Hoe dit precies zit weet ik niet omdat ik zelf een voltijdopleiding heb gedaan.
Ik heb even een topicje aangemaakt. Jij gaf les op een middelbare school?
Pollewoppy
Geplaatst: 28-05-09 20:16
op een MBO opleiding Jij wil PABO gaan doen zie ik
Edit: Wel dapper om weer te willen gaan leren. Ik zou er echt niet aan moeten denken. Komt die eeuwige faalangst weer om de hoek... Hoop dat je topic wat nuttige reacties oplevert!
Ik ga naar bed, nog even lezen en dan lekker op tijd slapen. Was een vermoeiend middagje.
Amaryllis
Geplaatst: 28-05-09 21:12
Ik zit voltijd op de Pabo, woon samen, en werk daarnaast 15 uur in de week Het is pittig hoor, maar dan niet qua theoretische belasting maar meer qua typtijd. Je typsnelheid gaat echt megasnel omhoog haha
Na mijn opleiding wil ik evt nog een cursus/opleiding gaan doen om les te mogen geven op de paardenopleidingen op het mbo. Heb dan al mijn lesbevoegheid, heb al relevante praktijkervaring, alleen nog een klein stukje pedagogische kennis die ontbreekt..
Ben trouwens vandaag (als ik dan toch offtopic ga, doe ik het goed ) met mijn 25 kleuters naar de boerderij van kennissen geweest, had een excursie georganiseerd omdat we over het thema boerderij werken Pony rijden, kalfjes de fles geven, veulentjes aaien, jonge zwaluwen bekijken én zelfs nog tractor rijden!! Het was echt grandioos, de kids en de hulpouders waren echt superenthousiast!!
koi
Geplaatst: 28-05-09 21:48
Zo hier was ik ook weer, het was toch nog best wel een drukke middag. Ben naar mn paardje geweest, kwam erachter dat de mobiele telefoons ver leeg waren dus ik kon, voordat ik naar mn ma ging, weer terug naar huis om de oplader. Ma belde dat ze later was dus nog maar even langs oma gegaan, toen bleek ze toch weer eerder thuis en kon ik niet meer naar mn andere oma. Tijdens het eten belde mn vriend, volgende week weten we meer, de vluchten rond die periode zijn nog niet bekend. Gevolg mn eten koud, dat had ik er wel voor over, toen snel met de hond en nog "even" een foto printen wat niet wilde lukken en dus een uur duurde, hoe moeilijk kan het zijn? Daarna snel naar huis want ik vond het alweer te laat worden en misschien was mn vriend nog wel even online maar helaas. Ben blij dat ik even zit maar moet nog wel tot rust komen, phoe dit was toch wel een beetje teveel zo.
koi
Geplaatst: 28-05-09 21:56
PW, wat goed dat je alles in de groep hebt gegooid, daar is lef voor nodig en je mag dan ook trots op jezelf zijn! Slaap jij dan een hele nacht als je vroeg naar bed gaat? Dat zou ik ook wel willen maar ik ga er al later in omdat ik anders midden in de nacht wakker word.
Sifra, ben je nog bij je opa geweest? (of heb ik daar overheen gelezen?)
Angela, wat fijn zijn brief, dat geeft wel rust! Zelf heb ik ook wel goede ervaringen met de arbo, hoef je deze maanden ook niet meer op gesprek? Geniet lekker van je rust. Ooit als je het zelf meer hebt geaccepteerd zul je er ook beter met anderen over kunnen praten, geef het wat tijd.
Petulan (studiebol;) Succes alvast met je gesprek, wanneer is het?b Leuk zo lekker erop uit met de kleuters, die hebben wel genoten zeker? Vind dat ze daar ook altijd nog het meeste van "leren" door ermee bezig te zijn. Die zullen wel lekker slapen vannacht!
Hee meiden. Ik ga morgen weer even op jullie reageren, gaat nu even niet meer lukken. Ben net terug van opa. Hij is weer erg achteruit gegaan. Het is heel naar om hem zo te zien. Hij had veel pijn en heeft een extra morfinepleister gehad. Hij wil niet meer drinken en hij wil ook niet van dat spul wat zn mond vochtig houdt. En dat droogt nu helemaal uit omdat hij hem de hele tijd open heeft. Hij herkent me wel iana is er* zegt ie dan en dan ligt hij even met een glimlach te staren, zo lief. Het doet echt pijn om hem zo te zien en ik hoop dat hij vannacht rustig mag sterven. Ik hoop het echt zo.
koi
Geplaatst: 28-05-09 22:36
Sifra, goed dat je bent gegaan zeker ook omdat het je opa zo goed doet/deed! Hoop dat hij snel vredig heen mag gaan, strekte meid in deze tijd.
koi
Geplaatst: 28-05-09 22:39
Slaap lekker dames, helaas voor mij was het rustig later op de vanavond maar dat is misschien wel een goed teken. Tot morgen.
Truste CIV, ben je wel een beetje tot rust gekomen nu?
koi
Geplaatst: 28-05-09 22:45
Hey lief dat je nog even reageert. Ik ben nu wel wat rustiger, het gesprek met mn vriend liep vanavond ook niet zo waardoor ik me toch niet erg prettig voel, wat gespannen. Hij mag geen privegegevens vrijgeven en die riep hij even door de telefoon, niet zo slim natuurlijk, hij deed het niet expres maartoch. Misschien valt het mee maar het zit me niet lekker.
Ben je bang dat hij daar problemen mee krijgt? Dat zou wel vervelend zijn idd, maar hopelijk valt het mee. En jammer dat je nog niet weet wanneer hij nou naar huis komt. Wel een beetje rustig aan doen hoor!
koi
Geplaatst: 28-05-09 23:04
Ben er nog dus reageer nog even, ik ben niet zo bang voor hem maar voor mezelf hij noemde onze adresgegevens op. We zijn hier voor gewaarschuwd want er zijn al meerdere mensen hier in NL lastig gevallen, hoop dat het meevalt. Wat een spanningen weer, verdorie. Maar jij hebt nu genoeg aan je hoofd, moet jullie hier niet mee lastig vallen misschien maar het zit me dwars. Vroeger was ik nergens bang voor en nu zie ik overal gevaar......
Hier even een egopost. Net ruzie gemaakt met vriend. Hij wil niet naar mij luisteren. Ik ben nu eigenlijk ook bezig met wat ik wil als ik beter ben. Ik wil nu mijn hart volgen. En hij vind dat ik daar nog niet mee bezig mag zijn. En dat terwijl een van mijn problemen is dat ik altijd werk heb gedaan wat sociaal verantwoord is. Ik deed het eigenlijk omdat het een beetje een status had... En dat wil ik niet meer.. Maar wat dan? Ben je 25, en weet je nog niet wat je wel wilt...
En wat ik wil moet ook financieel haalbaar zijn...
koi
Geplaatst: 28-05-09 23:18
Dat ken ik Angela, ik wilde ook altijd iets met status. De functie die ik nu heb is voor 20 uur is ipv 36 maar kwa salaris ga ik er niet veel op achteruit gelukkig. Ik ging op gesprek en had een bedrag in gedachten. Gelukkig deden ze gelijk een goed voorstel maar zo zie je maar dat je het nooit weet. Ik had verwacht veel in te moeten leveren maar dat valt gelukkig mee. Probeer gewoon iets wat je leuk vind maar richt je eerst even lekker op je herstel, betaald thuis zitten is even wennen maar het is zo slecht nog niet.
Heb net even de buddy van mn vriend gesmst, misschien weet hij of het erg is dat hij dat gezegd heeft. Ga me er steeds drukker om maken maar ik kan er niets meer aan veranderen. Maar hopen dat ze het niet hebben opgevangen Ga zo maar lekker naar bed want dit is ook niet goed.
koi
Geplaatst: 29-05-09 09:43
Goedemorgen, ik heb zijn buddy vanmorgen gesproken en hij zei dat ik me geen zorgen hoeft te maken, mn nachtrust was er helaas al wel gedeeltelijk door verpest. Vanmiddag met ma naar de stad en vanavond een verjaardag en misschien nog even oppassen. Ben wel zonder medicijnen inslaap gevallen, dat is positief maar vannacht werd ik wakker (nachtmerrie) en toen moest ik er alsnog even 1 innemen.
Hoe is het met jullie? Beetje geslapen?
Pollewoppy
Geplaatst: 29-05-09 10:08
CIV: ik vind het heel logisch dat je je er zo druk om maakte. Lijkt mij ook wel een eng idee. Fijn dat je nu een beetje door gerustgesteld bent. Goed trouwens dat je zonder medicijnen in slaap gevallen bent. Dat je er later als nog eentje nodig had is helemaal geen schande. Het is toch weer een stapje vooruit. Ik vind dat je het super doet!
Sifra: Hoe gaat het nu met je opa. Wat lijkt me dat vreselijk om je lieve opa zo te moeten zien lijden. Heel veel sterkte.
Angela: Lastig dat je vriend je niet goed begrijpt. Ik ind het juist positief dat je al een beetje over de toekomst nadenkt. Als het je het aankan om daarover na te denken, waarom niet. Als het teveel voor je zou zijn, zou je het ook niet doen lijkt mij.
Ik heb gisteravond voor ik naar bed ging nog weer een heel goed gesprek met mijn vriend gehad. We hadden het erover hoe het nu gaat en de hulp die ik krijg. Het was wel confronterend, want eigenlijk kwamen we tot de conclusie dat het nog niet goed gaat en dat moeten we duidelijk zien te maken bij mijn behandelaar volgende week. We hebben het idee dat zij het een beetje onderschat allemaal en zij zweert bij de cognitieve therapie, maar dat is gewoon alleen echt niet voldoende.
Ik ben pas net mijn bed uit trouwens. Had mijn wekker op half 8, wilde naar stal vanochtend en even bij mijn moeder langs. Maar ik trek het even niet en heb de hond uitgelaten, zit nu te ontbijten en ga zo weer terug mijn bed in. Het is me allemaal gewoon weer even teveel zonder dat ik echt kan aangeven waarom.
koi
Geplaatst: 29-05-09 10:17
PW Wel fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad, je vriend probeert je volgens mij echt te helpen en mee te denken! Doe vandaag rustig aan, het was confronterend en het was toch een zware week. Zo met je werk en de therapie, heb je wel een beetje geslapen? Dank je, was ook blij dat in zonder inslaap viel. Ben echt erg moe de laatste dagen.
Pollewoppy
Geplaatst: 29-05-09 14:47
Ik heb wel geslapen ja, en nu overdag ook nog weer. Komt ook voor een deel door mijn medicijnen (al is het overdag slapen niet nodig). Ben nu maar uit bed gegaan, ga vanmiddag weer sporten met mijn vriend. Het is dat we samen gaan, want anders was ik echt niet gegaan. Nu doe ik tenminste nog iets actiefs vandaag
Sifra: Ik had het wel gelezen, maar er niet op gereageerd: Wat een superleuk uitstapje had je georganiseerd zeg. Leuk dat de kinderen er zo van hebben genoten.
Wat een rust hier! Hoop dat dat een goed teken is!
Mijn dag begon wat minder, had naar mijn directe collega gebeld op mijn werk om haar een beetje op de hoogte te stellen. Kreeg wat minder nieuws te horen, haar contract word waarschijnlijk niet verlengt. Vind het echt super rot voor haar! Het bevestigd wel weer hoe mijn baas met mensen om gaat.
Daarna ben ik boodschappen gaan doen en ben ik thuis gaan lunchen. Ik probeer nu echt heel regelmatig te eten. Ik leef als het ware van maaltijd naar maaltijd. Vanmiddag ben ik bij de paarden geweest. Was wel lekker moet ik zeggen. Ik heb alle paarden omgezet van weiland, een hele klus maar het is me gelukt!
Nu moet ik hier thuis nog vanalles doen, maar daar heb ik even de puf niet meer voor..