Ik ben zaterdag, dus na de diagnose bronchitis van vrijdag, plots ernstig ziek geworden met griepverschijnselen en hoge koort (39.1). zondag ziek op bed gelegen, maandag, omdat de anti- biotica (van 3 dagen) niets gedaan hadden, naar het gezondheidscentrum gegaan, eigenlijk omdat ik wilde dat er even naar mijn longen geluisterd werd (ik had en heb nauwelijk hoest trouwens), ik kon daar niet terecht, het inloopspreekuur was vol en ik moest maar naar de eerste hulp van het ziekenhuis. Daar werd bij de triage accuut een masker op gedaan en ik moest er ook en opdoen en ik werd buitenom naar een isolatieruimte van het ziekenhuis gebracht. Ik was daar enige patient, er waren 10 bedden. Later werd er nog een tweede afgeleverd die erg haar best deed om zielig te lijken met veel aiaiais en hardop bidden, maar die werd resoluut doorgestuurd naar de KNO door de dienstdoende arts. Ze nemen dus niet elke patient met koorts als mogelijk griep A (zoals het hier heet) verdachte.
Er stond groot op een bord :Tamiflu is niet voor iedere patient, er moet een bewijs zijn voor de noodzaak. Ze delen dus ook niet zomaar Tamiflu uit.
Ze hebben eerst mijn bloed afgenomen en een longfoto gemaakt om te kijken of er een infectie geinstalleerd was.
Pas na de resultaten daarvan is er op nieuwe bloed afgenomen en slijm van neus en mond om op kweek te zetten en die uitslag krijg ik morgen telefonisch.
Ik kreeg meer anti biotica mee, omdat de eerste niets gedaan had en er een infectie zich aan het ontwikkelen kan zijn (ik heb gevraagd waarom er anti-biotica nodig was als er op de foto niks te zien was en de bloeduitslagen ook nergens op wezen...). Alweer een laatste redmiddel anti-biotica dat niet zo snel uitgeschreven wordt. Ik vind dat vervelend, want als ik daar resistent tegen wordt, wat rest er dan nog?
Het verbaasde me dat ze zo extreem deden terwijl de kans dat ik het heb vrij klein is, de arts zei zelf dat hij verwachtte dat het negatief terug kwam. Nou ja, misschien zijn ze blij dat ze af en toe wat te doen hebben.
Ik was er van 7 tot 23.30 en ben zeer goed verzorgd, heb ook eten gekregen. Er was 1 dienstdoende arts die alleen langskwam als het nodig was, en steeds twee verpleegsters die regelmatig wisselden, naar wat mij leek per uur. Ik heb er niet zo heel erg op gelet maar toch zeker 3 verschillende ploegen gezien.
Het lijkt mij dat ze zo'n "shift" dus naast hun gewone werk doen omdat het byzonder langdradig is. Het is daar stil (op het lawaai van de luchtzuivering na), geen ramen, geen internet of TV oftewel, elkaar een uur aanstaren...
Enfin, morgen heb ik de uitslag. Ik zit nu voor het eerst weer aan de computer en dat valt me zwaar tegen, maar wat ik nu voel kunnen gewoon bijwerkingen van de AB zijn...
Ik kan niet zeggen dat het meeviel, maar ook niet dat het nou zwaarder was dan andere griepen die ik doorsta. Het kan een seizoensgriep zijn. WEL zit dit, wat het ook zij, erg in mijn longen. Maar vreemd genoeg heb ik nauwelijks hoest! Ik heb zuiver erge PIJN in mijn longen.
PS, Zonder masker meds opgehaald bij de apotheek. Daar werd er nog gegrapt dat ik hem maar moest zoenen zodat hij meteen maar immuun kon worden. Ze doen er in elk geval niet paniekerig over. 
achteraf typefouten verwijderd