[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 14:54

Mientjeuh schreef:
Grr. Ik heb nog geen 2 weken geleden een stopweek gehad, mooi netjes weer op tijd mijn pil beginnen slikken en nu lijkt het erop dat ik doorbraakbloedingen heb/ongesteld word >;) Moet nu wel toegeven dat ik hem eergisteren vergeten was en om 12u 's middags heb genomen ipv 22u 's avonds (geen nood, er is echt geen kans op zwangerschap :)) ) maar heb hem sindsdien gewoon normaal genomen.

Kan je misschien door stress/veel heftige emoties op korte tijd dit ook krijgen? Ik dacht dat daardoor je ongesteldheid net uit bleef...

Heb je vaker doorbraakbloedingen gehad toen je de pil te laat in nam? Een vriendin van me had dat namelijk ook. Als die de pil ipv 's morgens een keertje vergat en dan 's avonds nam, was ze meteen 4 dagen ongesteld...

Marchador

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 15:56

Met de mirena bleef ik ook gewoon ongesteld, erger/ pijnlijker dan normaal trouwens. :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:03

Het is afkloppen, maar gisteren was het 4 weken geleden dat 'ie geplaatst is en ik heb nog nergens last van :)
Paar drupjes 2 weken na het plaatsen en dat was het!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:05

Vriendin van mij heeft ook nergens last van gehad, werd niet ongesteld, voor haar is de mirena heilig :+

Ah ja ongesteld zijn is zo erg nog niet, maar met de mirena was dat bij mij echt vreselijk haha :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:41

dus het is echt een kwestie van proberen wat je het meest ligt?

hmm ik ga het er eens met mijn huisarts over hebben :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:07

Yessy schreef:
Mientjeuh schreef:
Grr. Ik heb nog geen 2 weken geleden een stopweek gehad, mooi netjes weer op tijd mijn pil beginnen slikken en nu lijkt het erop dat ik doorbraakbloedingen heb/ongesteld word >;) Moet nu wel toegeven dat ik hem eergisteren vergeten was en om 12u 's middags heb genomen ipv 22u 's avonds (geen nood, er is echt geen kans op zwangerschap :)) ) maar heb hem sindsdien gewoon normaal genomen.

Kan je misschien door stress/veel heftige emoties op korte tijd dit ook krijgen? Ik dacht dat daardoor je ongesteldheid net uit bleef...

Heb je vaker doorbraakbloedingen gehad toen je de pil te laat in nam? Een vriendin van me had dat namelijk ook. Als die de pil ipv 's morgens een keertje vergat en dan 's avonds nam, was ze meteen 4 dagen ongesteld...

Ik ben hem tot nu toe nooit vergeten (*trots :+ ) dus ik zou het niet weten. Normaal krijg ik na 3 maanden doorslikken tegen het einde aan wel doorbraakbloedingen, maar dat is ergens wel normaal. Het gekke is dat ik nog geen 11 dagen geleden mijn stopweek heb gehad.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:13

Even een vraagje...
Heeft er iemand hier ervaring met de Nuvaring? Ik ben gestopt met de pil en wil er ook echt niet meer aan beginnen dus zoek naar alternatieven. Iemand een idee?

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 20:29

Yessy schreef:
Het is afkloppen, maar gisteren was het 4 weken geleden dat 'ie geplaatst is en ik heb nog nergens last van :)
Paar drupjes 2 weken na het plaatsen en dat was het!

hier hetzelfde :D
De Mirena is heilig!

Jenthe_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 21:13

ff een vraagje, wat doe je als je je pil een dag vergeet ?
ga binnenkort aan de pil, en vraag me dat af (:

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:33

Dat ligt er aan in welke week je zit, maar dat staat allemaal in de bijsluiter. :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:40

De nuvaring wil ik ook weleens proberen, spreekt me best aan, alleen ik hoor dat het niet vergoed word... kan iemand mij vertellen hoe duur dit grapje is? als student ben ik eigenlijk niet van plan er bakken met geld aan uit te geven...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:41

Staat hierboven volgens mij nog ergens. ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:44

ah ik zie het... hmm valt nog best mee...
zal het eens met me moeder bespreken :j

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:19

Ik kom ook even binnenvallen met een vraag..
Kun je van tijden veranderen na de stopweek?
Als je dus eerst altijd de pil om half 9 in de ochtend slikt, dan een stopweek hebt, en dat je daarna bijvoorbeeld om 10u s'avonds de pil gaat slikken.

Was ik even benieuwd na, want ik slim hem nu s'ochtends, maar in het weekend heb ik geen zin om de wekker te gaan zetten zodat ik m'n pil niet te laat inneem.. (ik kan lang uitslapen O:) )

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:27

Als je hem binnen 12 uur neemt is hij veilig, dus je hebt 12 uur lang om extra uit te slapen, niet genoeg :Y) ?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 23:40

MonicaG schreef:
Ik kom ook even binnenvallen met een vraag..
Kun je van tijden veranderen na de stopweek?
Als je dus eerst altijd de pil om half 9 in de ochtend slikt, dan een stopweek hebt, en dat je daarna bijvoorbeeld om 10u s'avonds de pil gaat slikken.

Was ik even benieuwd na, want ik slim hem nu s'ochtends, maar in het weekend heb ik geen zin om de wekker te gaan zetten zodat ik m'n pil niet te laat inneem.. (ik kan lang uitslapen O:) )

Ja hoor, volgens mij kan dat perfect na een stopweek. Lijkt mij logisch, want je hebt je week (of minder) gehad en begint dan opnieuw. Denk niet dat je dan gebonden bent aan het tijdstip dat je de maand ervoor hebt gebruikt :))

Ik heb het ook altijd 's avonds gedaan, vind ik veel makkelijker :j Ik zorg gewoon dat 'ie altijd in mijn handtas zit. Als ik dan ergens anders slaap heb ik 'm ook bij mij.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 11:10

Ik zou dan de stopweek met een halve dag (of meer) verkorten, dus stel je begint altijd vrijdag om half 9 's morgens, dan nu donderdag avond.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 13:05

Marchador schreef:
Met de mirena bleef ik ook gewoon ongesteld, erger/ pijnlijker dan normaal trouwens. :+

Dan ben jij één van de uitzonderingen waarbij het gewoon niet goed werkt. Ik ben bijna niet meer ongesteld. meestal 1 dagje in de zoveel weken dat ik een klein beetje bloederige afscheiding heb. verder helemaal niks. Dus ik ben heel blij met de Mirena!! :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:40

Ik ben sinds dag van plaatsing helemaal ongesteld-vrij, en dus al een jaar. Voelt zowaar echt als een bevrijding. :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:01

Na ruim 2 jaar aan de Depa Provera(prikpil) geweest te zijn heb ik gisteren een Mirena spiraal laten plaatsen.

De Depa Provera beviel prima omdat ik absoluut niet meer ongesteld werd, geen druppeltje niks. Wel merkte ik dat als ik aan het eind van de 12 weken kwam ik me altijd iets beter begon te voelen, iets minder stemmingswiddelingen, hoger libido dus daardoor ben ik naar een alternatief gaan zoeken. Wilde absoluut niet aan de "normale" pil omdat ik die geheid vergeet en een kindje zit ik al helemaal niet op te wachten. Ook wilde ik graag geen menstruatie meer terug, ik geef autorijles en naar het toilet gaan is al een groot probleem voor mij dus dat is geen optie en vind het zelf verschikkelijk vies ook. Na wat zoeken zag ik dat de Mirena een goede oplossing zou zijn, veel minder hormonen dus eigenlijk geen invloed op je emotionele gesteldheid en heel weinig of zelfs geen menstruatie, ik was helemaal enthousiast, gelijk een afspraak bij de gynocoloog gemaakt. Kreeg wel te horen dat dit eigenlijk tijdens de menstruatie moest, en aangezien ik die dus niet heb en daar ook niet op wilde wachten dus toen kreeg ik pijnstillers en een pilletje voor dr in mee om het allemaal wat makkelijker te laten vergaan, ik nog steeds heel enthousiast.

Maar oh my god wat deed dat plaatsen pijn! Eerst al de eendebek die de (mannelijke) gynocoloog met wat weinig glijmiddel had ingebracht en dus even nodig had voordat hij niet meer "trok". Toen moest ik even kuchen en daarna weer helse pijn, hij zei dat ie een klem op mijn baarmoedermond had gezet? Hield het bijna niet meer van de pijn maar zei ga nou maar door want nou heb je me toch al zoveel pijn gedaan veel erger kan het niet worden. Toen plaatste hij de Mirena en dat deed nog verschrikkelijk veel pijn maar toen zat ie en toen werd de pijn langzaam weer verdraagzaam. Naar de auto kon ik bijna niet lopen, in de auto kon ik bijna niet zitten laat staan autorijden maar wilde graag snel naar huis, gelukkig was het niet zo ver en ben met nog een pijnstiller op de bank gaan liggen. Had al gelezen dat je krampen zou krijgen die leken op weeën en dat had ik inderdaad. Iedere keer werd de pijn weer erger, gelukkig zwakte het vervolgens weer af. Na 2 uur op de bank was het gelukkig iets minder want had een afspraak voor een onderzoek bij mijn paard, het maken van thermografische foto's en videobeelden die je vervolgens heel langzaam kan afspelen om te kijken of er een onregelmatigheid inzit, zou dus ook moeten rijden (onbelast en belast) maar gelijk maar gezegt dat dat m niet ging worden. Gisteren nog redelijk wat pijn dus nog wat ibuprofen genomen, ook wat bloedverlies(lekker is dat als je dat al 2 jaar niet meer hebt en dus ook niks in huis hebt). Vandaag geen krampen meer gelukkig maar voel m wel zitten heb ik het idee en dat voelt nog niet helemaal lekker....

Nou zijn mijn vragen dus:

Wie heeft er ervaring met de Mirena?
Deed jouw Mirena inbrengen ook zo'n pijn?
Nog lang last van gehad?
En hoe zit het met het bloedverlies?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:18

Hier tot nu toe alleen maar goede ervaringen, inbrengen deed pijn maar dat was 2x 15 sec vreselijk en verder enkel kramp (nog een dag of 5 ofzo, niet de hele dag gelukkig). Na plaatsen 2 dagen bloedverlies, toen 12 dagen niet, toen 2 dagen een beetje en sindsdien (3 weken) niets meer.
Heb er helaas wel een bacteriele infectie aan over gehouden dus nu aan de antibiotica, maargoed als het hierbij blijft...

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 13:27

corinepgek schreef:
Na ruim 2 jaar aan de Depa Provera(prikpil) geweest te zijn heb ik gisteren een Mirena spiraal laten plaatsen.

1. Wie heeft er ervaring met de Mirena?
2. Deed jouw Mirena inbrengen ook zo'n pijn?
3. Nog lang last van gehad?
4. En hoe zit het met het bloedverlies?

1. Ik dus!! ;) (sinds juni 2008)

2. Prettig was het niet, van de eendenbek heb ik geen last gehad. De 2 plaatselijke verdovingsprikjes waren even niet prettig en het plaatsen van de spiraal deed ook wel even pijn. Maar ik vond het allemaal wel draagzaam

3. Gelijk na het aanbrengen ineens duizelig en warm. De dag zelf beetje raar gevoel in de buik/rug. Maar geen weeen idee ofzo. Daarna nog ongeveer 2 weken last gehad van de onderrug, dat was niet prettig.

4. Eerste paar weken regelmatig wat licht bloedverlies. Daarna 1x in de 4-5 weken een beetje bloederige afscheiding. Maar dit is zo weinig dat je er eigenlijk geen maandverband/tampon voor nodig bent. Die dag dan ook een beetje 'ongesteldheidsgevoel'

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:26

corinepgek schreef:

Wie heeft er ervaring met de Mirena?
Deed jouw Mirena inbrengen ook zo'n pijn?
Nog lang last van gehad?
En hoe zit het met het bloedverlies?

1: Ik ook:D
2: Bij mij deed het ook flinke pijn, inderdaad die klemmen en wanneer ze de baarmoedermond ingingen om op te meten en te plaatsen ging ook ook door de grond, heb die dag nog wat bloedverlies gehad.
3: Ik heb nog steeds af en toe last van flinke krampen, de eerste 3 weken bleef he maar doorgaan, maar de afgelopen 2 is het al minder.
4: Vorige week was ik ongesteld en had ik 2 dagen last van een klein beetje bloedverlier, oen 2 dagen niet en daarna 1 dag weer een beetje.
Maar in ieder geval 100 keer minder als normaal want voor de mirena moest ik de eerste 2 dagen om het half uur naar de wc.
Wel heb ik nu met de mirena echte krampen voor ik ongesteld word, krijg ook last van me rug, dat had ik normaal niet, maar dat was maar 1 dag.

Al met al ben ik toch wel positief!

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 15:33

1. Ik :P
2. Inderdaad, vreselijke pijnen... vond het echt niet grappig maar het werd gelukkig vrij snel na plaatsen beter.
3. Wel nog erge krampen gehad 2 of 3 dagen
4. Ik heb de mirena 23 september laten plaatsen en heb tot op de dag van vandaag welgeteld 4 bloed-vrije dagen gehad. De overige dagen kon ik echt niet zonder tampon (wel een mini) de deur uit, en ik begin er inmiddels behoorlijk zat van te worden

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 17:06

Hmm het is dus allemaal iets minder rooskleuriger dan ik allemaal had gelezen bij mijn research. Gelukkig vandaag een stuk minder last. Wel heb ik het gevoel dat ik die 2 takjes gewoon voel zitten, het doet niet echt pijn maar het voelt ook niet 100% prettig. Net nog wel even Ibuprofen 400mg genomen maar verder geen bloedverlies meer vandaag(gisteravond even goed schoongespoeld wil ook altijd wel helpen.

Over 6 weken moest ik nog even terug komen voor controle, ben benieuwd of ik nog ga vloeien(al 2 jaar nergens last van nml). Voor de zekerheid maar wat spulletjes in huis halen denk ik...