[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:38

Lous schreef:
Nee direct piercen met bioplast kan niet. Daarnaast wordt je niet gepierct met CS maar met titanium. Met CS piercen is verboden vanwege de nikkel die erin zit, waar veel mensen niet tegen kunnen.

mijn madonna is gezet met bioplast hoor
met zoiets:
http://www.alloverpiercings.nl/10194/1/ ... serts.html

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:39

Okee, maar dan heb je nog een gedeelte van metaal. Maar goed een bioplast achterkantje kan dus wel zo te zien ;)

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:42

Lous schreef:
Nee ik heb zelf geen labret, maar ken de verhalen van bekenden,vrienden en piercers :D
Ikzelf heb ook last van teruggetrokken tandvlees. Mijn tandarts heeft mij verteld dat dit dus komt door mijn beugel. ;)

ahh ja dat heb ik dus ook! heb nu geen beugel meer maar aan de voorkant in mijn onderkaak ligt een tand bijna helemaal open, daar komt dus die labret waarschijnlijk tegenaan dus vandaar dat ik daar extra voorzichtig mee ben..

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:45

Ik heb ook geen beugel meer, maar het komt dus door de orthodontische behandeling, zoals ze het toen letterlijk vertelde.

xDramaQueen

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:47

ik heb ook een labret gehad en heel erg teruggetrokken tandvlees, maar zou niet weten of een plastic staafje dat zo extreem tegenhoud..

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:49

oké iig bedankt voor de info :D iemand anders nog ervaring met een labret?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:50

Nee daar zat ik ook al aan te denken. Het kan over je tandvlees blijven schuren. Als je tanden nu al beschadigd zijn, zou ik het risico niet durven nemen :o , maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:51

Mijn tandvlees heeft zich zelfs herstelt na dat ik er bioplast in deed...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:52

Volgens al die mensen die ervoor gestudeert hebben kan teruggetrokken tandvlees zich niet meer herstellen.
Hoe is dit bij jou goedgekomen dan? Heb je eventueel foto's?
Want je maakt me wel heel nieuwsgierig :o .

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:55

mn tandarts zei dat dat terug getrokken tandvlees kwam doordat mijn tand eigenlijk in feite door de beugel naar voren geduwd is waardoor er dus een stukje van de tand open komt te liggen, maar het tandvlees zelf is dus eigenlijk niet weggetrokken.. en de tand is voor de rest ook niet beschadigd.. alleen ligt hij dus meer open dan de andere tanden >;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:55

Lous schreef:
Okee, maar dan heb je nog een gedeelte van metaal. Maar goed een bioplast achterkantje kan dus wel zo te zien ;)

gedeelte van metaal?
van mij is enkel het steentje (nouja, waar het steentje inzit) van metaal (goud)
maar dat komt zit toch niet door je huid?
hetgeen door mijn huid is volledig bioplast hoor

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:56

Aha okee, ja dan is dat idd iets anders dan ik heb denk ik..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:57

Lous schreef:
Volgens al die mensen die ervoor gestudeert hebben kan teruggetrokken tandvlees zich niet meer herstellen.

denk dat dat gewoon verkeerd gezien is, als je iets graag wil zie je het anders :j
tandvlees zal nooit meer teruggroeien :n

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:57

Duhelo schreef:
Lous schreef:

gedeelte van metaal?
van mij is enkel het steentje (nouja, waar het steentje inzit) van metaal (goud)
maar dat komt zit toch niet door je huid?
hetgeen door mijn huid is volledig bioplast hoor

Okee op die manier....
Het is nu duidelijk. ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:58

xDramaQueen schreef:
Lous schreef:

denk dat dat gewoon verkeerd gezien is, als je iets graag wil zie je het anders :j

Ja daarom, als tandvlees terug kan,lijkt me dat echt een wonder. :P
Dan wil ik daar natuurlijk meer van weten, want dan zou er voor al die mensen die daar last van hebben hoop zijn.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:00

Lous schreef:
xDramaQueen schreef:

Ja daarom, als tandvlees terug kan,lijkt me dat echt een wonder. :P

Het kan wel zwellen uiteraard, maar that's it, helaas..
anders lag ik allang onder de behandeling hoor, ik blijf er eeuwig last van hebben ;(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:04

Hier dus nog 1. ;(
Heb het even bij de tandarts nagevraagd. Maar ze zullen er niet 1,2,3 uitvallen hoor. Pas over een jaar of 50 heb je de kans dat er iets mee gaat gebeuren.
Heb wel het advies gekregen ze anders te poetsen. Dus met een klein borsteltje van beneden naar boven te poetsen ( niet van boven naar beneden).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:04

op AOP zie ik piercings met "PVD coated staal"
wat wil dit precies zeggen?
hou houd dit zich met relatief nieuwe piercings (8 mnd voor bv navel)
allergische feiten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:08

Er zijn tandartsen die zeggen dat het wel kan als het niet te lang duurt (het schuren) en ik heb na twee weken meteen een goed passend bioplastje er in gestoken. Het is nog steeds een beetje teruggetrokken maar niet meer zo fel als met de titanium. Dacht eerst ook dat het gezichtsbedrog was dus heb second opinion bij vriendje gevraagd en die zei ook meteen dat het minder was :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:08

Even googlen misschien? ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:09

Lous schreef:
Hier dus nog 1. ;(
Heb het even bij de tandarts nagevraagd. Maar ze zullen er niet 1,2,3 uitvallen hoor. Pas over een jaar of 50 heb je de kans dat er iets mee gaat gebeuren.
Heb wel het advies gekregen ze anders te poetsen. Dus met een klein borsteltje van beneden naar boven te poetsen ( niet van boven naar beneden).

ik mag er met me elektrische borstel niet over heen, maar bij mij staan de wortels ook bloot, want dan schuur ik er nog meer tandvlees weg, moet hem dus uitzetten en zachtjes poetsen :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:10

xDramaQueen schreef:
Lous schreef:
Hier dus nog 1. ;(

ik mag er met me elektrische borstel niet over heen, maar bij mij staan de wortels ook bloot, want dan schuur ik er nog meer tandvlees weg, moet hem dus uitzetten en zachtjes poetsen :j

Ja dat doe ik dus ook. Uitzetten en dan op bovenstaande manier overheen poetsen....
De wortels staan gelukkig niet bloot, maar wel het tandbeen :(:)

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:14

Ik heb nog geen last van tandvlees dat aan het verhuizen is.
Maar het komt haast niet tegen het tandvlees aan, dat zal ook wel een hoop schelen denk ik.

Ik heb ook van die bioplast-staafjes..maar ik krijg daar met geen goed fatsoen een balletje opgedraait

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:15

pharagirlke schreef:
Er zijn tandartsen die zeggen dat het wel kan als het niet te lang duurt (het schuren) en ik heb na twee weken meteen een goed passend bioplastje er in gestoken. Het is nog steeds een beetje teruggetrokken maar niet meer zo fel als met de titanium. Dacht eerst ook dat het gezichtsbedrog was dus heb second opinion bij vriendje gevraagd en die zei ook meteen dat het minder was :j

Okee das duidelijk. Maar als je er dus langer al last van hebt, lijkt het me dat het niet meer kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 21:17

Nee, als je er al jaren last van hebt (en erg fel) vrees ik niet dat er nog herstel mogelijk is. Maar ik had het dus niet zo extreem fel. Nu heb ik het overigens nog heel lichtjes. Maar je ziet nog geen tandbeen, je ziet alleen dat het iets lager staat als bij de tand er naast (heb het ook maar bij 1 tand :') ) en eerst zag je het vrij duidelijk, en nu moet je best goed kijken voor je het ziet..