Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kytha schreef:Wie van jullie slikt hier de pil?
Ik kom namelijk op het internet enorm veel verhalen tegen van mensen die de pil slikken en darmklachten hebben. (voornamelijk met de Jasmin/ Diane pil), en zodra ze met de pil gestopt zijn, de darmklachten gewoonweg verdwenen.
Nu zit ik nogal te twijfelen of ik ook niet gewoon over ga op de nuvaring o.i.d.
mysa schreef:Huh, Simone, jij ook hier? (Myr, IJF)
Over de pil: ik heb geen spastische darm maar Crohn, al 17jr klachtenvrij. Maar toen ik nog ziek was leken de onstekingen op te vlammen wanneer ik weer met de pil begon. Heeft dus vast wel invloed op de darmen.
Ik kom namelijk op het internet enorm veel verhalen tegen van mensen die de pil slikken en darmklachten hebben. (voornamelijk met de Jasmin/ Diane pil), en zodra ze met de pil gestopt zijn, de darmklachten gewoonweg verdwenen.
Nu zit ik nogal te twijfelen of ik ook niet gewoon over ga op de nuvaring o.i.d.
Shanelle schreef:Hallo iedereen, bij mij is er al enkele maanden iets aan de hand. Ik heb vaak een énorm opgeblazen buik (dagelijks) en voel me echt niet 100%. Ben heel vaak futloos ed, ik voel gewoon dat er iets niet juist is. Nu heb ik eens even gegoogled op PDS, en ik heb toch wel héél veel raakpunten met de vaakst voorkomende symptomen. Waar ik geen last van heb is slijmerige ontlasting of bloedverlies bij ontlasting en ik val ook hoegenaamd geen gram af (integendeel zelfs). Maar buiten dat, komt bijna alles overeen. Zou het kunnen dat ik ook PDS heb ? Het is vaak zo erg dat ik mijn darmen HOOR rommelen en borrelen en dat ik gewoon verschuivingen (van wat ik denk lucht) voel ! Dit is echt niet leuk meer, heb er nooit eerder wat van gemaakt omdat ik de afgelopen tijd regelmatig met stress heb gezeten, maar dit is nu al maanden aan de gang en komt steeds vaker voor. Help ..
_Lott schreef:PDS heb je al gauw.. huisarts hoorde mijn klachten aan, voelde aan mijn buik (echt gespannen) en zei dat het PDS is
heb ook ALTIJD immoodium bij me. anders kan ik wel gek worden en eet ik niets meer