[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:41

05-02 wordt mijn koperspiraaltje geplaatst, wie weet hoe dit zit mbt. vergoeding van de verzekering? Ik heb een gewoon basisverzekering bij de OHRA met en aanvullende studenten verzekering.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 17:46

Informeer even bij de ohra die kunnen je het precies vertellen of kijk even op hun site

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:15

Hallo meiden!
Ik heb een vraagje. Ik neem Meliane, omdat ik me "veiliger" voel neem ik al een aantal maanden de strip uit gevolgd door 5 dagen stopweek ipv 7. Ik heb in het begin door het doorslikken van 2 strips na elkaar wel is een doorbraak bloeding gehad. Maar nu heb ik het plots (een week voor mijn stopweek) weer. (Volgens mij omdat ik de vorige keer pas op stopdag 4 mijn regels had en de 5de alweer een nieuwe strip ben begonnen). Maar krijg ik mijn regels dan normaal mijn regels of zal dit later vallen of??

alvast bedankt.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:54

Ik zou beginnen met een stopweek van 7 dagen, precies zoals de gebruiksaanwijzing schrijft. Grote kans dat dan je lichaam ook weer normaal gaat reageren.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 22:54

Hoezo voel je je dan veiliger? Een gemiddelde cyclus duurt 28 dagen, zo lang duurt je cyclus ook als je de pil normaal gebruikt. Als je steeds maar 5 stopdagen inlast i.p.v. 7 dwing je je lichaam in een kortere cyclus. Dan is het dus ook niet zo gek dat je pas aan het einde van je stop'week' ongesteld wordt. Aangezien je dan al bijna weer met de pil begint krijgt je baarmoeder niet de kans om zich helemaal te verschonen. Ik denk dat je daarom nu een doorbraakbloeding hebt. Waarschijnlijk word je gewoon ongesteld (misschien iets minder) als je je stopweek hebt. Voortaan kun je beter gewoon 7 stopdagen nemen, dan raakt je lichaam waarschijnlijk minder in de war en het is echt niet minder veilig. ;)

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:20

Morgen wordt voor het eerst de minera spiraal gezet! En ik vind het toch erg spannend hoor. Bedacht me laatst dat ik helemaal niet weet hoe mijn lichaam functioneerd zónder de pil. Vanaf het moment dat ik ongestelt werd ben ik aan de pil gegaan omdat ik toen ook al een vriend had. Ik had zelfs nog geen regelmatige cyclus op dat moment.
Eigenlijk heb ik dus geen idee hoeveel invloed de pil heeft gehad op mezelf en mijn lichaam omdat ik nooit beter heb geweten. En vanaf morgen weet ik dat dus wel!
Hoop echt dat het zetten van de spiraal morgen goed verloopt. Bij een vriendin van me deed het erg veel zeer en is het ook niet gelukt. Ik ben benieuwd!

Edit: zie net dat ik dit bericht beter in een ander topic had kunnen zetten.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:40

Sodeletuut schreef:
Hallo, ik kom even binnenvallen hoor.

Ik slik Mycrogynon en nu wordt het opeens niet meer vergoed! :oo
Nou kost het €26,63 voor 2 doosjes! :oo

Ik kreeg eerst een gratis merkloze vervanger....
Alleen die werd me keihard afgeraden hier op bokt.
Dus mn moeder naar de apotheek om deze weer op te halen, en nou
werd hij dus niet meer vergoed..!

Hebben andere Mycrogynongebruikers dit ook? Of zijn jullie wel op
een merkloze overgestapt?

Ik had eerst ook mycrogynon 30.
en nu dus die 'merkloze' stediril 30.
bevalt tot nu toe prima.
af en toe een beetje hoofdpijn als ik ongesteld ben, maar zodra ik dan weer met de pil begin is het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:07

Enige spoed:

Ik ben gevraagd mee te gaan op tour met twee Amerikaanse bands. Totaal onpraktisch: naar schatting word ik woensdag of donderdag ongesteld. Ik ben niet aan de pil. Is er een mogelijkheid m'n menstruatie nu (alsnog/zo kort voor de tijd) uit te stellen, zo ja, hoe?

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:17

Ik denk niet dat dat lukt nouks. Misschien gewoon extra grote tampons meenemen zodat je niet ieder half uur naar de wc moet rennen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 20:17

Oh 't gaat me er minder om hoe vaak ik naar het toilet moet dan om het feit van ongesteld zijn in een tourbus tussen 11 mannen... :+ Vind dat idee gewoon niet prettig :P

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:49

Ben ik even blij dat de Microgynon voortaan niet meer vergoed werd, wat een rotpil zeg.

Om de een of andere reden ligt Stediril 30 mij beter, terwijl er dezelfde hormonen inzitten.. Heel raar, maar zeker waar!
(van de Microgynon kreeg ik veel hoofdpijn, buikpijn en was vaak misselijk..)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 11:20

Nou jongens...ik ben van de stediril afgegaan omdat ik er allemaal bijwerkingen van kreeg. Gister is mijn mirena spiraal geplaatst. :S

Wat een pijn! als ik dit had geweten......ik kon het niet eens meer opbrengen vandaag om naar stage te gaan:( doet zo zeer.... Bij het inbrengen werd ik van de pijn helemaal bleek en zweterig en had op een duur een bloeddruk van 60:S ik kon niet opstaan omdat ik anders flauw viel, ik doe dat dus noooooooooooooooooooooooit weer.

Iemand ervaring met het eruit halen van de mirena? weet ik dat alvast ook weer

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:32

Bij mij viel het zetten reuze mee, heb hem nog niet laten uithalen. Veel beterschap hoor! Je bent er nu wel voor heel lange tijd vanaf :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 12:57

bij mij was het zetten ook vreselijk, en ben nog steeds ongesteld |(

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:23

Dat kan wel een tijdje duren ja, hoop dat jullie beide snel beter zijn!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 13:54

Het is heel storend, omdat k steeds denk,zoooo ik ben r vanaf, en dan heb ik het weer heel erg, t is te weinig om een tampon te kunnen gebruiken, dus me strings liggen al 3 weken heel zielig in de kast :o

plagom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:47

Ik heb een paar uur geleden de minera laten zetten en vond het helemaal geen zeer doen. Voel me nu ook kiplekker, voor zover dat kan als je ongestelt bent. Wat bijzonder hoe dat zo sterk verschilt per persoon!

@Malih; waarom gebruik je niet gewoon van die inlegkruisjes speciaal voor strings?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 15:51

[***] schreef:
Enige spoed:

Ik ben gevraagd mee te gaan op tour met twee Amerikaanse bands. Totaal onpraktisch: naar schatting word ik woensdag of donderdag ongesteld. Ik ben niet aan de pil. Is er een mogelijkheid m'n menstruatie nu (alsnog/zo kort voor de tijd) uit te stellen, zo ja, hoe?

Hoeft al niet meer :) Ben zo grieperig als maar kan, dus 't feest gaat sowieso niet door.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 00:52

plagom schreef:
Ik heb een paar uur geleden de minera laten zetten en vond het helemaal geen zeer doen. Voel me nu ook kiplekker, voor zover dat kan als je ongestelt bent. Wat bijzonder hoe dat zo sterk verschilt per persoon!

@Malih; waarom gebruik je niet gewoon van die inlegkruisjes speciaal voor strings?

Hier ook, niks geen last van het zetten maar ik kreeg ook verdoving. Maar ook van dat verdoven voelde ik helemaal niets :) Ik zou het zo weer doen :j
Ik kreeg alleen beetje krampen na de tijd maar was verder wel goed te pas :j Had af en toe een wat drukkende gevoel maar verder heb ik helemaal geen last gehad. Tis nu een maand geleden en ik voel me super :D Ook is het doorbraakbloeden gestopt..of ja..dat bruine slijmerig spul...tis helemaal klaar. Volgende week weer echo om te controleren dat alles goed zit maar ik denk dat dat wel zo is :D :D

Ben zo blij dat ik dat ding heb he :D lekker onverwachts seks kunnen hebben.. echt heerlijk!!

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 10:13

Oh ik ben werkelijkwaar dood zenuwachtig :+

Ik hor zoveel verschillende verhalen over het plaatsen van en spiraaltje. Mijn afspraak voor en koperspiraal staat voor 05-02. Ik ben benieuwd. Is het verstandig om een uurtje van tevoren en ibuprofen ofzo in te nemen? Hier hoor ik sommig mensn nl. ook over.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:47

Neem maar een brufen een half uur op voorhand, neem er 2 mee in uw handtas, ook een blikje cola (het wondermiddel tegen duizelen) en verder nie te veel nadenken want bij mij was het 3 keer niks, half uur later zat ik lekker op kantoor).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 23:49

Ik ga helemaal met poes mee :j
Bij mij was het ontzettend pijnlijk, maar ik vind dat geen reden om je druk te maken. Gewoon goed voorbereiden :j

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:02

plagom schreef:

Omdat het daar weer te veel voor is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 00:17

heiditjj schreef:
Oh ik ben werkelijkwaar dood zenuwachtig :+

Ik hor zoveel verschillende verhalen over het plaatsen van en spiraaltje. Mijn afspraak voor en koperspiraal staat voor 05-02. Ik ben benieuwd. Is het verstandig om een uurtje van tevoren en ibuprofen ofzo in te nemen? Hier hoor ik sommig mensn nl. ook over.

Ik kreeg toen ik het spiraaltje ophaalde bij de huisarts meteen een pijnstiller mee om een uurtje van tevoren in te nemen. Het plaatsen viel mij ook erg mee, het voelde wel even naar, maar het was zo klaar. Makkelijk gezegd van mij, maar maak je niet te druk. ;)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-09 00:47

Hoihoi!

Ik heb vandaag (eerste dag van menstruatie) mijn eerste pil ingenomen. Mij is verteld dat de pil nu meteen betrouwbaar is, maar word ik nu deze week wel gewoon ongesteld?

Alvast bedankt!