C_arola schreef:Laten rusten hoeft absoluut niet wegstoppen zijn.
Laten rusten kan ook het niet geficseerd zijn op datgene waar je zo mee bezig bent omdat je er niet verder mee komt.
's Nachts ermee bezig zijn en daar geen oplossing voor hebben ligt vaak aan emoties dat je idd in je lichaam hebt en nog niet los kan laten. Je stopt het als het ware weg en je lichaam laat weten dat het er is maar je hoofd probeert er oplossingen voor te vinden want dat is overleven.
Het is heel goed dat je bent gaan huilen daar! Dan sta je het toe en vandaar kan er genezing optreden.
Mijn lichaam laat zeker weten dat het er is. Het protesteert aan alle kanten. Heb het hele weekend al heel erg spierpijn wat begint bovenin tussen mijn schouders en doortrekt in mijn rug. Mijn spieren zijn gewoon verkrampt van de spanning.
Ik heb trouwens de afgelopen dagen nog een stukje in het boek gelezen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Weet niet zo goed wanneer iets bij mezelf nou een vorm van afweer is en wanneer niet. En zo ja, welke vorm van afweer enz. Lastig hoor.
Hoe zit dat dan met toestaan? Vandaag op school dat ik moest huilen, terwijl ik niet kon aangeven waarom. Toch luchtte het een beetje op. Ik snap er af en toe helemaal niks meer van, ook van mezelf niet...
Nou ja, eerst morgen maar weer even zien hoe het bij de psycholoog gaat. Mijn vriend gaat met me mee. Het is beter dat ik zelf niet ga autorijden. Kleine stukjes (naar de winkel bijvoorbeeld) durf ik nog wel aan, maar langere stukken even niet. Vorige week ben ik nog wel zelf geweest en dat was niet zo verstandig...