Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:29

Rebeccaa schreef:
Maarja..
Met mij gaat 't op zich wel goed..
Met snijden dan, verder niet.. Weet niet hoe ik het doe, maar ik blijf van mezelf af.. Nu al bijna een half jaar geloof ik! Echt.. apart.. Heb echt élke dag het gevoel van; Ik moet, ik moet, ik moet.. Kan dan serieus helemaal huilen en in paniek raken, maar doe verder niks.. gelukkig :)

ik heb precíes hetzelfde :(
ben blij dat ik gestopt ben, maar soms...

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:47

Ik heb het zelf ook een tijdje gedaan, maar niet constant.
Op een gegeven moment kon ik niet meer tegen de stress en spanning waar ik onder stond, en toen gebeurde er iets waardoor er iets knapte. Sinds die keer heb ik elke keer dat ik in paniek raakte, of onder veel stress stond, naar iets scherps gegrepen. Zo vergat ik even alles, en kon ik even alles vergeten.

Maar daar ben ik een paar maanden geleden mee opgehouden. De situatie waar ik in zit is verschrikkelijk verbetert, ik heb geleerd beter met stress om te gaan, en me veel minder aan te trekken van wat anderen zeggen.

Het enige wat ik nu nog doe is mijn bovenarmen openkrabben, maar ik weet niet of je dat onder automutilatie kan rekenen...

Als ik nu nog de neiging heb om het te doen, probeer ik iets te doen waardoor ik ook even alles vergeet, maar wat niet negatief is. Ik heb wel eens dat ik uren achter elkaar gitaarspeel, alleen maar om weer controle over mezelf te krijgen. :o

En ohja, er zijn maar 2 mensen die echt weten dat ik dit heb gedaan, maar daar heb ik tegen gezegd dat ik het zelf wilde oplossen. Als ik er hulp bij gekregen had, was ik waarschijnlijk niet sterk genoeg om het ook echt vol te houden.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:30

Hmmm zou hij hier misschien een account hebben?
Ofwel hij is gewoon helderziend...

Gisteravond kwam hij naar me toe dat hij met me wilde praten. Hij heeft me verteld dat hij wel snapt wat ik doe, en dat hij me geen freak vind ofzo, maar dat hij daarom er nog niet persé achter staat.
We hebben echt heel erg lang zitten praten en we hebben besloten dat ik hulp ga zoeken. Niet zo zeer voor het snijden, maar wel om alles te verwerken wat er is gebeurt.

Alleen zal dat nog eventjes moeten wachten want op dit moment heb ik Pfeiffer... :Y)

ZusJacobs

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 12:32

:o , maar het is wel fijn dat hij er zo goed mee om gaat! En dat hij hulp voor je wilt zoeken! Lieve vriend :)

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 15:34

Meiden wat fijn dat het hier allemaal wat beter met jullie gaat :) Goed dat jullie allemaal aan het stoppen zijn.

Ik heb volgens mij in September 2008 het laatst iets gedaan, tenminste heel vaak. De laatste tijd krab ik steeds meer (gelukkig pak ik er niets scherpers meer..) Ben opzich wel blij dat mijn vriend zo vaak bij mij is, dan heb ik er gewoon geen kans meer voor om het te doen.

@ meik : Super dat je hulp gaat zoeken, ik weet hoe fijn het kan zijn! ben echt super trots op je meid :D Als je veel dingen hebt verwerkt voor wat er gebeurt is, ga je waarschijnlijk ook minder snijden :D Super! :))

@ Rebecca : vind het goed van je dat je een manier hebt gevonden meid :D ik kan helaas nog steeds niet echt een manier vinden.

@ zusjacobs : hoelang ben je er nu weer van af? Keep your head up girl!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:14

Uh, ik denk nu 3 maanden. Als ik nu iets kwijt moet mep ik echt heul hard ergens tegen aan. Vind het voor mij zelf nog altijd beter dan mijn arm mollen.. Maar het gaat echt zo veel beter de laatste tijd, ik voel me echt goed :) Hopelijk ben ik niet de enige die zo lekker in zijn vel zit :)
Moet wel toegeven, krabben, en nagelbijten is er voor terug gekomen. Maar heb liever wondjes door krabbende katten oa en korte nagels dan dat ik het zelf doe.
Groetjes

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:39

Hoi!
Hier ook iemand die het doet..
Eergister zelfs nog :S
Mijn (nu ex) heeft tegen mij lopen liegen, en ik voelde al dat vandaag de laatste dag zou zijn dat we zou hebben, zagen dr allebei geen toekomts in.
Maar hij is dus niet meer verliefd, een kleine helft van mij voelt nog voor hem.. en ik weet ni hoe ik daar af moet komen :S
Maar als ik bij mijn ouders ben enzo ben ik vrolijk, maar zodra ik alleen ben slaat mijn hoofd weer op hol, en als ik douche, is een scheermesje aanlokkelijk..
Als iemand mij hier mee wil helpen stel ik dat zeer op prijs, PB!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:14

Ik dacht dat het goed ging maar :( niet dus....

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:24

Bij mij gaat het 3 maanden goed en dan begint het weer..
en dan is het weer moeilijk om het niet te doen

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:30

Ik heb een tijdje een sigaret opgestoken als ik niet wilde snijden. Maar dat is ook niet echt positief :P Dus daar probeer ik ook weer mee te stoppen. Dat gaat vrij goed alleen het snijden wordt nu weer erger nu ik niet naar buiten mag rennen om een sigaret op te steken :P

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:35

Sigaretten kunnen ook gevaarlijk zijn..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:38

nagels ook... ;)
m'n tandvlees is weer naar z'n grootje nu... :\

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:05

Krijg je daar geen ontstekingen van? :S

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:06

nee, ik i.i.g. niet, maar het lijkt me niet verstandig om het te doen met een mes dat je ook gebruikt om de kip te snijden.

Wat voelen jullie als jullie je snijden ?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 00:23

Willy_UrsB schreef:
Krijg je daar geen ontstekingen van? :S

uh ja, vast wel...
en m'n mond is ook niet mooi meer, maar ik kan het niet goed tegenhouden... :\

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:21

Als ik de pijn voel en het bloed zie, vallen alle nare dingen van me af, en ben ik leeg, dan voel ik mij weer even goed..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:17

ik word kalm, emotieloos bijna...

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:33

lor1_1984 schreef:
ik word kalm, emotieloos bijna...

Precies, dat had ik ook... Maar toen ik eenmaal vervangende middelen ervoor had gevonden die me hetzelfde gevoel gaven, waardoor ik ook alles vergat, maar waardoor ik mezelf niet open hoefde te halen, lukte het me uiteindelijk wel om te stoppen...

Nu kan ik een tijdje bijna niets doen omdat ik ben aangereden (paardrijden en gitaarspelen gaat bijna niet) begint het weer een beetje te kriebelen. Maar ik probeer het vol te houden, ook zonder dat ik mezelf kan afleiden :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:39

ik moet zeggen dat ik het ook vrij weinig doe hoor. ;)
Er is een periode geweest dat ik het wel vaak deed, en tot gister heb ik het een paar maanden niet/nauwelijks gedaan.
Nja, toen kwam er gister een heel heftig en emotioneel gesprek en nadien ben ik dus wezen krabben... :\

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:40

Ik heb het een tijd niet gedaan, maar toen ik hoorde dat mijn vriend(nu immiddels ex) heeft gelogen tegen mij heb ik het weer gedaan..

wanuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 12:23

Eigenlijk doe ik het zelf best vaak, echte reden hiervoor heb ik niet.. Maar het is gewoon als ik het doe dat ik het gevoel heb dat alles van me af valt, en dat vind ik fijn ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:01

Ik am ook door mijn eetstoornis.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 18:13

Ik heb het alweer een poos niet gedaan. Ik denk ook dat het komt doordat ik nu eindelijk weet waar ik aan toe ben en dat ik eindelijk bij mensen (neurologie) begrepen word. Nu wachten op het nah centrum en voor mij zelf vol houden :D *trots*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:49

Ik kras en snij op men bovenbenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 23:07

Ik ben ook aan het stoppen maar het lukt niet.