fibromyalgie..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luuntje

Re: fibromyalgie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 15:10

Mijn zusje en de baby zijn helemaal gezond.
Wel erg moe.
Net even met mijn zwager meegeweest aangifte doen op gemeentehuis en boodschappen doen.

Ben helemaal op. Maar het was voor een goed doel.

@liesje 23 fijn dat je nu een diagnose hebt. Ben benieuwd hoe je nu verder gaat.

@spuit12, heel herkenbaar dat ze niet direct de juiste diagnose hebben gesteld. Ook bij bij zijn mijn klachten te erg voor fibro alleen. Wordt nu aan ehler-danlos gedacht.
Helaas ben je dus jaren voor het verkeerde behandeld.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:02

Ik had ook andere klachten de laatste maanden erbij gekregen, dus ik ben naar de neuroloog geweest en een oogarts. Ik heb een EMG gehad, waardoor dat tunnelsyndroom onderzocht wordt in je armen, maar dat had ik niet. Uit de bloedtest kwam dat ik een tekort had aan vitamine B12, en als ik dan op internet kijk.. staan daar verschrikkelijk veel van mijn klachten bij? Ook heel veel fibro klachten..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:11

@Tulandro wordt er nu iets aan je vitamine B12 tekort gedaan?
Zo ja en je houdt dezelfde klachten dan kan je je misschien laten doorverwijzen naar een reumatoloog.

@sronnie, hoe is het gegaan vandaag?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:13

luuntje schreef:
@Tulandro wordt er nu iets aan je vitamine B12 tekort gedaan?
Zo ja en je houdt dezelfde klachten dan kan je je misschien laten doorverwijzen naar een reumatoloog.

@sronnie, hoe is het gegaan vandaag?

Ik moet morgen terug naar de huisarts en die gaat het verder onderzoeken. Wat bedoel je met terug gaan naar de reumatoloog? Ik heb al een diagnose gekregen, en ik denk niet dat hij verder nog iets kan doen..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:27

Blijf je niet onder controle Tulandro bij de reumatoloog?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:28

Frozenstar schreef:

Nee, de diagnose is gesteld, en toen hoefde ik eigenlijk niet meer terug te komen..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 17:30

Oh wat raar?

Ik moet elke 3 maanden terug komen.

Nu ik er over denk, mijn nichtje met Fybro hoefde idd ook niet meer terug te komen..

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:11

@Tulandro, in sommige gevallen (zo ook mijn geval) wordt er eerst de diagnose fibro gesteld en pas later een andere aandoening.
Ik zou je klachten dan ook zeker serieus nemen en teruggaan naar de reumatoloog als je klachten erger worden.

Mijn reumatoloog wilde ook geen vervolgafspraak.
Gelukkig ben ik erg eigenwijs en ga ik komende maandag (doorverwezen door de revalidatiearts met vermoeden ehler-danlos) weer naar haar toe.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 18:11

Ik hoefde na de diagnose ook niet meer terug te komen, kon verder eventuele medicatie met de ha regelen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:02

Tulandro schreef:
Frozenstar schreef:

Nee, de diagnose is gesteld, en toen hoefde ik eigenlijk niet meer terug te komen..

Was bij mij precies hetzelfde hoor. Diagnose is toch al gesteld en ze kunnen verder toch niets doen, waarom zou je heen en weer blijven rijden??
Ik kreeg nog wel het aanbod me bij een of andere praatgroep aan te sluiten, maar dat heb ik vriendelijk afgeslagen Clown

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:17

Tulandro schreef:
Ik had ook andere klachten de laatste maanden erbij gekregen, dus ik ben naar de neuroloog geweest en een oogarts. Ik heb een EMG gehad, waardoor dat tunnelsyndroom onderzocht wordt in je armen, maar dat had ik niet. Uit de bloedtest kwam dat ik een tekort had aan vitamine B12, en als ik dan op internet kijk.. staan daar verschrikkelijk veel van mijn klachten bij? Ook heel veel fibro klachten..

Ik ben ook getest op vit B12 tekort en had dit niet. Blijkbaar hebben ze nu in het Clara door dat ze je daar ook direct ook moeten testen, want idd komen veel klachten ook daarvan.
Ik kreeg ook de aanbieding van een praatgroep, maar ook een cursus mbt fysiotherapie, omgaan met je lichaam, hoe je jezelf leniger en soepeler kunt houden en makkelijker NEE kunt zeggen.
Ik denk dat ik mezelf daar wel voor op ga geven.

Ik hoef ook niet meer terug te komen bij de reumatoloog. Wel werd ik erop gewezen dat er andere klachten ontstaan, ik dat niet moet wijten aan fibro en gewoon naar de huisarts moet gaan.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:35

Ik heb een chronisch tekort aan B12 en krijg hier injecties voor in mijn spieren toegedient, wanneer je geen injecties of zakjes met b12 preparaten krijgt is het tekort min of meer te verwaarlozen. Zo hebben vegetariers ook vaak een B12 tekort maar waarbij er geen ernstige klachten uit voortkomen.

Vandaag bij de osteo was echt zwaar prut, met mn wervels gaat het gelukkig erg goed alleen heb ik constant last van lichte ontstekingen in mijn slijmbeursen bij mn heupen wat dus komt door ''te veel'' werken, bij mn polsen zit een zenuw constant klem waardoor ik dus moeilijk mn vingers kan bewegen en ze ''krom'' worden getrokken. Sigaar
Oplossing: minder gaan werken, helaas gaat dat niet lukken Werk nu zo'n 10 uur per week en wanneer ik in September stage ga lopen zal dat 5 uur per week zijn, kan de inkomsten gewoon niet missen.

Ga denk ik toch maar weer de huisarts bellen, gisteren was mn hand echt ontzettend dik net of het 1 grote vochtophoping was, mn gevoel zegt dak t niet moet vertrouwen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 19:50

Nee, volgens mij zegt het feit dat het dik is al genoeg...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 23:34

http://www.bewegenmetreuma.nl
Kreeg deze link van iemand en heb me ook aangemeld, zijn geen moeilijke/zware oefeningen maar schijnen wel goed te werken.
Krijg je iedere week 3 nieuwe oefeningen gebaseerd op wat je die week daadwerkelijk hebt gedaan (moet je invullen op de site) en wat je sowieso dagelijks/wekelijks doet.

Ben benieuwd of ik dit ga volhouden Ja

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:51

Sronnie kom je niet in aanmerking voor de ziektewet?

Ga zo eens kijken op die site.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:01

sronnie schreef:
http://www.bewegenmetreuma.nl
Kreeg deze link van iemand en heb me ook aangemeld, zijn geen moeilijke/zware oefeningen maar schijnen wel goed te werken.
Krijg je iedere week 3 nieuwe oefeningen gebaseerd op wat je die week daadwerkelijk hebt gedaan (moet je invullen op de site) en wat je sowieso dagelijks/wekelijks doet.

Ben benieuwd of ik dit ga volhouden Ja

ik heb me ook aangemeld.
Maar de 1e oefening is opdrukken Scheve mond lijkt me niet echt verstandig.. maar goed ga het van de week eens proberen!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:01

luuntje schreef:

Ik ken iemand die is geheel afgekeurd met fibro, en heeft dus een wao uitkering ... maar die heeft het wel in ergere mate dan dat ik het heb hoor...

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:30

luuntje schreef:

De consulente zei dat ik niet eens naar het UWV hoefde te bellen voor informatie, moest mezelf een schop onder mn kont geven en niet zeuren. Mijn ouders zien ook wel dat het zo niet gaat maar die denken dat wanneer ik naar het UWV e.d. ga ik in een stressperiode kom wat alleen mijn klachten zal verergeren?

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:32

liesje23 schreef:
Ik ken iemand die is geheel afgekeurd met fibro, en heeft dus een wao uitkering ... maar die heeft het wel in ergere mate dan dat ik het heb hoor...

Is dat echt alleen op fibro? Misschien dat ik dan toch een poging ga wagen, hoef echt niet helemaal afgekeurd te worden en dat wil ik zelfs niet maar het is misschien toch voor mij de moeite waard.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:59

Een goede vriendin van me heeft fibromyalgie ..
Eerst kon ik het nooit zo goed begrijpen, en snapte ik ook niet waarom ze nou elke x ziek thuis was terwijl ze er toch helemaal niet ziek uit zag..
Toen hebben we samen een praktische opdracht erover gemaakt voor school, en nu snap k precies wat het is, en ook wat zij voelt en waar ze last van heeft.. Lachen heeft een heel stuk geholpen Bloos

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:04

als je in ergere mate fibo heb dan kan je 100% afgekeurd worden maar dan moet je het wel op alle punten hebben

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:06

Ja die vriendin van me kan ook problemen krijgen met werken later zei ze, echt niet leuk als je dan nog aan je hbo moet beginnen en al weet dat je miss niet helemaal kunt gaan functioneren als je aan het werk moet Boos!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 16:06

Bedoel je op alle tenderpoint spuit12? Want dat heb ik nl. de reumataloog begreep niet hoe die andere *** geen diagnose konden geven, kwamen achteraf met het excuus dat ze bang waren dat ik zou instorten omdat ik zo jong ben Huilen van het lachen

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 18:33

Sronnie ik heb mij ziekgemeld (werkte 32 uur pw op de boekhouding) in de veronderstelling dat ik alleen fibro had.
Regelmatig moet ik langs bij het UWV.
Omdat (naar mijn idee en dat van mijn fysio) mijn klachten steeds erger worden heb ik het ziekenhuis
gebeld voor nieuwe onderzoeken.
Nu blijkt dus dat mijn bindweefsel niet oke is.

Tot nu toe blijf ik in de ziektewet totdat alles is uitgezocht in het ziekenhuis.
Komende maandag moet ik weer naar de reumatoloog en vrijdag 3 augustus weer naar het UWV.
De arts bij het UWV zou mij voor 100% afkeuren als ik chauffeur was geweest (zit erg moeilijk).
Geen idee wat hij nu gaat doen nu minimaal 1x per week mijn pols uit de kom ligt.

Voorlopig ga ik niet sporten of oefeningen doen.
Heb vanmiddag uurtje met mijn zoon in het zwembad gelegen, pols uit de kom.
Pas net heeft mijn man hem erin kunnen trekken.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 09:04

Sronnie ben je al iets wijzer over een eventuele uitkering omtrent je ziekte?