[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissJ

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-07 19:44

Lovely1 schreef:
Wat een fijne verhalen van jullie Lachen en wendjuh gefeliciteerd!! Lekker na de H&M en Hunkemöller om sexy lingerie te kopen dat niet op die van oma lijkt Knipoog
Ik kijk net weer in de spiegel, ze zijn gewoon te groot en passen niet bij mij.. Boos!

Ach gut Ik weet zo goed hoe het voelt. Ach gut Maar het komt goed. Ja Lachen

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 21:46

Lovely1 schreef:
Wat een fijne verhalen van jullie Lachen en wendjuh gefeliciteerd!! Lekker na de H&M en Hunkemöller om sexy lingerie te kopen dat niet op die van oma lijkt Knipoog
Ik kijk net weer in de spiegel, ze zijn gewoon te groot en passen niet bij mij.. Boos!

Nee hoor,... Mijn Oma heeft nog steeds Sexy Lingerie ROFL Nagelbijten / Gniffelen
nee hoor das een grapje Tong uitsteken

Ja idd hoe meer je in de spiegel er naar kijkt! hoe erger je je eigen er aan gaat irriteren Verdrietig

Groetjesss

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:57

Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden voor de 17e... Hebben jullie nog tips voor me om de zenuwen een beetje in bedwang te houden?

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:04

Clovertje schreef:
Ik begin nu toch wel zenuwachtig te worden voor de 17e... Hebben jullie nog tips voor me om de zenuwen een beetje in bedwang te houden?

Ja dat geloof ik!, bij mij beginnen die zenuwen ook al, en ik ben de 21e aan de beurt, Uhm ja tips tegen de zenuwen..? Dat is een goede ja,.. die heb ik ook nodig Nagelbijten / Gniffelen

gewoon proberen alles rustig over je heen laten komen? maja dat is erg moeilijk!
en mischien denken aan de vele goede reacties van mensen die de operatie al gehad hebben!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:50

Meiden, ik heb echt even jullie advies nodig! Ik heb dus last van nek-schouderpijn, en vooral onderrugpijn. In het stukje tekst hieronder staat de beschrijving van mijn zorgverzekeraar, die zegt dat ik 'fors beperkt' moet zijn.. Scheve mond Maar wat bedoelen ze daar mee??

Borstverkleining
Een verkleining van cup DD/E en groter kan voor vergoeding in aanmerking komen als er sprake is van aantoonbaar lichamelijke klachten. Het gaat dan om klachten die u fors beperken en die veroorzaakt worden door de zwaarte van de borsten. Wij wijzen u erop dat uw gewicht niet te hoog mag zijn. Bij het opereren van te zware mensen is er namelijk een grote kans op complicaties en een aanzienlijk kleinere kans op een goed resultaat.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 17:53

Die je beperken in bijvoorbeeld de uitoefening van hobby's en sport, omdat je last van je borsten, nek en rug hebt. Ook kan het zijn dat je er psychische klachten van hebt en bijvoorbeeld niet durft te zwemmen ofzo, dat soort beperkingen. Zeg maar dat je borsten je ervan weerhouden sommige dingen te doen.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:54

Volgens mij kom jij ook in aanmerking ervoor hoor. Als je last van je schouders/nek heb kan het door je borsten komen. Bij mij werd het ook vergoed, had ook last van nek/schouder/rug.

Maar met beperking zullen ze wel lichamelijke klachten bedoelen, het word nl niet vergoed wanneer je ze niet mooi vind of dat je ze wil laten verkleinen zodat je leuke bh's kan kopen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:00

Hm, oke Lachen Ik kan idd mijn hobby/sport niet goed uitoefenen, autorijden is ook echt k.ut door de nek-schouderklachten. Ik kan nog geen kwartier mn handen normaal aan het stuur houden omdat ik anders echt gek word!
Heb het net verteld aan mn moeder dat ik er over zit te denken. Ze reageerde wel instemmend, maar begon wel gelijk in de zin van: denk aan de complicaties, en of ik met kleine borsten dan wél happy ben.. Dat 2e zowiezo, complicaties wil ik me graag verder over voor laten lichten.. Nerd

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 21:07

Welke complicaties verwacht jouw moeder dan? Hoe oud ben je, wat weeg je, rook en drink je?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 21:11

Ik ben 19, 1.80m ik weeg ongeveer 72 kg en verder heb ik eigenlijk niks speciaals. M'n moeder is gewoon bang dat het niet mooi genoeg wordt, zoals ik waarschijnlijk voor ogen zou hebben. Ik denk dat ze bang word dat het uitdraait op een soort van illusie wat niet waargemaakt kan worden.. Terwijl ik denk, dat ik me met kleine borsten weldegelijk beter zou moeten voelen...

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 12:50

Je krijgt natuurlijk aardige littekens. Ik vind het niet erg omdat ik geen last meer van klachten heb (en dat ging bij mij voor). Kan me voorstellen dat wanneer je klachten niet over zijn je jezelf meer gaat ergeren aan je littekens. Maar volgens mij zijn de meeste hier wel heel blij met het resultaat!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-07 12:55

Petulan, uit jouw verhaal kan ik eigenlijk geen reden voor complicaties bedenken. Het kan natuurlijk altijd misgaan, maar als je gewoon jogn en gezond bent, en je houdt aan de voorschriften van de arts, is de kans op complicaties erg klein.
Ja, je houdt er wel littekens aan over. Maar ik zie de mijne eerlijk gezegd nog nauwelijks, en liever wat lichte littekens dan die grote zware borsten en de klachten die er mee samenhingen.

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:16

Maar is de zogenaamde mooiheid van het reslutaat na de bvk belangrijker dan de lichamelijke en/of psychische klachten die je hebt??...

Ik heb een donkere huid waardoor bij mij de littekens redelijk goed zichtbaar zijn, ook heb ik regelmatig nog jeuk aan de littekens, maar de pijn die ik voorheen had voor de opera

missymb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:36

tie die zijn wel verwdenen, en daar heb ik die litekens en jeuk wel voor over!!!...

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:14

Ik heb ook best wat littekens over voor een goed resultaat.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:01

jaa ikke ook wel hoor!, alles beter als zoveel klachten met je rug en nek en je schouderss en nog meerdere klachten natuurlijk, heb ik er ook best wel wat voor over

Sannuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:20

Ja precies, ik word op het moment ook behoorlijk gek van mijn nek en hoofdpijn.
Heb morgen mijn tweede consult en dan ga ik proberen te zorgen (samen met mijn moeder Knipoog) dat ze er zo snel mogelijk uit kunnen.

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:11

pff ik word nu al gek van de zenuwen Huilen , nog 2 weken,
Ik lig over vanalles naar te denken,
wat nou als ik snachts en overdags naar de wc moet? kan ik dat zelf? of moet ik daarmee geholpen worden? wat ik helemaal niet zie zitten, dat mensen mij moeten helpen met naar de wc te gaan Verdrietig .
Kan ik snachts alleen maar op mijn rug liggen?
ik kan nu al moeilijk op mijn rug liggen vanwege de pijn Verdrietig
De pijn naar de operatie.
Zal ik wel blij zijn met het resultaat? krijg ik geen spijt?
Ik word gek van dat denken Verdrietig .
Ik mag eigenlijk niet meer roken voor de operatie, en dat is me goed gelukt,
behalve deze week, heb ik weer veel te veel gerookt Huilen
Wat moet ik doen tegen die zenuwen? tegen dat nadenken?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:17

wendjuh schreef:
wat nou als ik snachts en overdags naar de wc moet? kan ik dat zelf? of moet ik daarmee geholpen worden? wat ik helemaal niet zie zitten, dat mensen mij moeten helpen met naar de wc te gaan Verdrietig .

Allereerst een dikke knuffel voor de zenuwen. Ach gut Ik had het ook hoor. Ja Heb zelfs de avond voor de ingreep overwogen om alles af te blazen, want het viel toch best mee met mijn borsten? Clown Vork
Ik ben de eerste dagen dat ik naar de wc moest op de po geholpen door de verpleegkundigen. Nadat het verband verwijderd was en ik een bh aan had, kon ik zelf op en neer lopen.
Je kan de eerste tijd alleen maar op je rug liggen ja. Wat mij hielp, was om wat kussens om me heen te leggen. Dan kan je toch ietwat van houding veranderen, zonder het risico dat je op je wonden rolt.
Ik heb geen pijn gehad na de ingreep, maar je krijgt sowieso meerdere keren per dag pijnstillers aangeboden. Of je blij bent met het resultaat kan je van tevoren nooit weten. Daar was ik ook heel bang voor. Ok, ik had nu de balen van mijn borsten, maar je weet tenminste hoe ze eruit zien. Maar ik heb er geen seconde spijt van gehad. Je hebt natuurlijk niet voor niks dit besluit genomen. Ach gut Ik denk dat je jezelf zoveel mogelijk bezig moet houden. Ga lekker rijden, spreek af met familie en vrienden, doe leuke dingen. Ga voor mijn part sporten om de tijd te doden, is nog gezond ook. Lachen
Probeer jezelf niet gek te maken, het komt wel goed allemaal. Ach gut Lachen

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:27

wendjuh schreef:

Meid dat je de zenuwen hebt vind ik heus niet gek! Ik was als de dood om het te laten doen, ik was bang dat ze alles eraf zouden halen of dat een van die horrorverhalen van tv zou gebeuren. Achter heb ik nog steeds geen moment spijt van en ik zou het zo weer laten doen.
In het ziekenhuis moest ik idd eerst ook op een po Clown Omdat mijn drains met tairepjes (ik weet niet hoe je het schrijft) aan mijn bed vastzaten. Maar zodra die loswaren mocht ik gewoon zelf naar de wc en ik had echt geen hulp nodig. Helaas heb ik wel mijn nodige pijn gehad, maar ik heb ook geen een keer een pijnstillen nodig gehad (vind die dingen maar onzin)...
Ik heb ook wekenlang op mijn rug geslapen, ik kon ook niet op mijn buik slapen (wat ik normaal doe) door de pijn en druk op de wonden. Een slimme tip van MissJ die kussen Ja !
Dat roken raden ze drie weken voor en na de operatie alleen af omdat de kans dat het gevoel in je tepel minder word groter is dan. Maar voor de operatie zelf is het aangeraden om het zes uur van te voren niet te doen met het oog op de narcose.
Ik heb eerlijk gezegd voordat ik geopereerd werd ook gewoon doorgerookt, alleen erna heb ik wel drie weken niet gerookt Sigaar !
Nou het gevoel in mijn tepels is echt niet minder geworden, maar juist meer Haha!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 13:29

Haha! Hoera voor het gevoel in de tepels. Haha!
Ik rook niet, maar mijn pc had het erover dat de wondgenezing langzamer gaat als je rookt.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:40

MissJ schreef:
Haha! Hoera voor het gevoel in de tepels. Haha!
Ik rook niet, maar mijn pc had het erover dat de wondgenezing langzamer gaat als je rookt.

Ja dat is ook waar.. Lachen

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 13:41

Ik heb voor en na de operatie 1 sigaretje per dag gerookt, beter voor de wondgenezing dat je het niet doet..

Na de operatie schoven ze iets onder me zodat ik kon plassen, vond dit echt heeel vervelend maar moest zo ontzettend nodig.

Mijn moeder heeft me de eerste paar weken gedoucht, kon het echt niet alleen, afdrogen al helemaal niet! Ook liep ze de eerste week mee naar de wc om me onder het lopen te ondersteunen.. Ik ben echt een paar weken lang giga moe geweest..

Kreeg ook heel erg last van mn rug door het liggen, heb gelukkig een achterbuurvrouw die fysio is, zij kwam me dan ook vaak masseren. Misschien wel handig, ik heb bij de fysio een speciaal kussen gekocht, was wel een duur kussen maar de rugpijn werd daarmee wel een heel stuk minder!

En er is een winkel waar je als je zwanger bent klossen voor onder je bed gratis kan lenen, daar heb je ook van die rugdingen die je omhoog kan zetten zodat je in bed kan zitten, is misschien wel handig om te lenen daar.

Iig succes met de zenuwen!!

wendjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:41

Bedankt voor jullie lieve reacties Lovers !
Inderdaad veel afleiding zoeken! dat helpt, en zeker er over praten dat is ook fijn Ja !
Ik kom net van het ziekenhuis af,
voor een intakegesprek en ik moest bloed prikken,.
als ik erg zenuwachtig was de dag van de operatie geven ze mij iets dat ik rustig word.
en naar de operatie als ik dan veel pijn heb, krijg ik gewoon meer pijnstillers dat is wel een fijne gedachte Bloos .

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-07 18:00

wendjuh schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties Lovers !
Inderdaad veel afleiding zoeken! dat helpt, en zeker er over praten dat is ook fijn Ja !
Ik kom net van het ziekenhuis af,
voor een intakegesprek en ik moest bloed prikken,.
als ik erg zenuwachtig was de dag van de operatie geven ze mij iets dat ik rustig word.
en naar de operatie als ik dan veel pijn heb, krijg ik gewoon meer pijnstillers dat is wel een fijne gedachte Bloos .

Fijn dat je een beetje gerust gesteld bent. Lachen En idd, gewoon aangeven als je enorm zenuwachtig bent, of pijn hebt. Ik heb wel zo'n stresspil gehad, ideaal spul. En wat je ook te vragen hebt, stel je vragen gewoon aan de artsen en verpleegkundigen. Daar zijn ze tenslotte voor Lachen