[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essepoester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:19

Ben sinds kort aan de pil microgynon 30.
Op de bijsluiter staan wel verschillende bijwerkingen, maar met een kleine kans.

Heeft iemand bijwerkingen? aankomen, hoofdpijn etc?

LittleRose

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:27

Die heb ik ook en heb nog nooit iets van die bijwerkingen gehad.
En dat van aankomen is niet bij iedereen zo. Ik kreeg gewoon erge vreetbuien, hahah en daar kom je van aan . Maar dat zal allemaal wel mee vallen.

Essepoester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:29

Ik hoor van veel mensen dat ze er ineens veel dikkere borsten van krijgen...
Is dat zo? >;)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:50

Hahah die zijn bij mij idd ook een maat groter geworden

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:23

Ik heb ook de nuvaring en ben ook erg tevreden Hij is gelukkig nog nooit gebroken, ik denk dat hij dan ook niet zo makkelijk zou blijven zitten eigenlijk.

En ik vind 16 ook wel erg jong om een mirena te zetten eigenlijk. Ik neem aan dat je een vriendje hebt? No Offense, maar als het uitraakt dan kun je met de pil makkelijker stoppen. Hoe minder hormonen in je leven hoe beter dacht ik zo.

LittleRose

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:03

poes schreef:
Ik heb ook de nuvaring en ben ook erg tevreden Hij is gelukkig nog nooit gebroken, ik denk dat hij dan ook niet zo makkelijk zou blijven zitten eigenlijk.

En ik vind 16 ook wel erg jong om een mirena te zetten eigenlijk. Ik neem aan dat je een vriendje hebt? No Offense, maar als het uitraakt dan kun je met de pil makkelijker stoppen. Hoe minder hormonen in je leven hoe beter dacht ik zo.

Ja heb idd een vriend maar daar gaat het niet om. Wil het gewoon voor mezelf. En vroeg me af of ze dat zouden doen bij 16 jarige ?!

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:45

Haha, die nuvaring is nog aardig groot trouwens. Dacht ook dat het wat soepeler zou zijn Maar ik ben benieuwd hoe het zal gaan allemaal!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 10:49

Heb van microgynon geen last gehad van de bijwerkingen Ook niks aangekomen ofzo.

Annelou

Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:21

thabs schreef:
Is dat zo? >;)

Ja dat hoor ik ook van meerdere.

Ben z'n probleem geval dat ik onregelmatig en ook weinig ongesteld ben... Ik zit daardoor te twijfelen of ik aan de pil wil gaan. Ik bedoel ik vind het helemaal niet vervelend om een keer een maand over te slaan zonder dat ik dat zelf hoef te regelen. Maar nu hoor ik toch van mensen om me heen die me aan raden naar de dokter te gaan omdat ik al 3 maanden niet ongesteld ben.. (even voor de goede orde ik doe het veilig )
Kan dat ook aan je gezondheid of gewicht liggen dat je weinig ongesteld bent?

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 13:35

Ik was ong. maar 2x per jaar ongesteld. Toen ik naar de dokter ging voor de pil moest ik dat eerst laten onderzoeken. Heeft bij mij een achterliggende (ingewikkelde) oorzaak.
Maar het kan idd ook aan je gewicht liggen heb ik wel eens gehoord. Als je té licht bent...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:38

Ben ook voor even aan de pil, ben 11. Want ik heb binnenkort kamp en anders zou ik het midden in kamp worden en ik heb altijd super veel buikpijn en rugpijn als ik ongesteld ben dus daarom voor 'n maandje. Ik weet al niet meer hoe die heet... Ik heb m'n moeder gewoon de huisarts laten bellen en die heeft het geregeld. Ik vergeet hem niet ofzo, maar ben wel al 'n x d'r bijna in gestikt Dat kwam doordat ik hem ff wilde doorslikken met wat cola en toen moest ik hoesten en lachen En toen stikte ik er dus bijna in, maar snel nog wat gedronken en het ging weer goed

Coot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:42

Ik heb van Microgynon alleen grotere borsten gekregen, maar ik vond het niet erg om van AA naar B te gaan hoor

Essepoester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:18

@Cootjuh: snap ik.
Maar niet dat ik in No-time van die big-boobs heb, want ds niet de bedoeling he;)

Lenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:13

thabs schreef:
Is dat zo? >;)

Het blijft niet bij alleen dikkere borsten helaas. Je kan je broeken ook vort wel een maatje groter kopen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:09

noami10 schreef:
Ben ook voor even aan de pil, ben 11. Want ik heb binnenkort kamp en anders zou ik het midden in kamp worden en ik heb altijd super veel buikpijn en rugpijn als ik ongesteld ben dus daarom voor 'n maandje. Ik weet al niet meer hoe die heet... Ik heb m'n moeder gewoon de huisarts laten bellen en die heeft het geregeld. Ik vergeet hem niet ofzo, maar ben wel al 'n x d'r bijna in gestikt Dat kwam doordat ik hem ff wilde doorslikken met wat cola en toen moest ik hoesten en lachen En toen stikte ik er dus bijna in, maar snel nog wat gedronken en het ging weer goed

Lieverd, niet innemen met cola en vind je zelf niet dat je erg jong bent om aan de pil te gaan?

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:18

Waarom is dat erg jong?
Als dat meisje toch heel veel last heeft van kramp en rugpijn dan is dit toch de perfecte oplossing??? Kan je ook een beetje plezier hebben op kamp. Dit gebeurt veel vaker dan je denkt hoor. Gewoon even een maandje aan de pil i.v.m. vakanties ed.
Is heel normaal hoor.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:42

Ik neem hem ook wel eens in hoor met limonade oid

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:54

ik slikte het gewoon zo door .. zonder drinken
TOEN

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 09:56

thabs schreef:
@Cootjuh: snap ik.
Maar niet dat ik in No-time van die big-boobs heb, want ds niet de bedoeling he;)

Tja het kán. Bij mij is het nooit gebeurd (helaas ) En bij velen met mij ook niet. Ga er dus niet vanuit ofzo.

_girl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:45

ik ben nu ongeveer 4 weken aan de pil. heb hier eerder gepost dat ik tot m'n stopweek ongesteld was. ben niet naar de dokter geweest ofzo.
maar je bent in je stopweek ook beschermd he? want donderdag heb ik heb weer voor het eerst ingenomen ( stopweek voorbij ) en gelijk die dag nog sex gehad, vrijdag ook, en zaterdag ook sex gehad maar niet in mij gekomen. Is het gewoon onzin dat ik me ongerust maak?

edit: want woensdag ben ik thuis gebleven omdat ik vreselijk buik
+ hoofdpijn had, dacht dat het over was maar sinds gisteren (vrijdag) is het weer terug gekomen en nu nog steeds..

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 12:08

Ik begin vandaag aan de nuvaring, ben heel benieuwd hoe het bevalt!

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 13:40

Misschien een hele domme vraag maar ik kom er zelf niet uit....
Ik lees op de site van de nuvaring dat je die zelf in moet brengen, net als een tampon, tot zo ver kan ik het nog begrijpen.

Na 4 weken moet je hem er weer uit halen.
Maar als je dan sex hebt gehad dan is hij toch helemaal diep naar binnen "gestoten"?
Hoe krijg je hem er dan nog uit????

Paardennamen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:28

LittleRose schreef:
poes schreef:

Ja heb idd een vriend maar daar gaat het niet om. Wil het gewoon voor mezelf. En vroeg me af of ze dat zouden doen bij 16 jarige ?!

Gewoon even aan je huisarts vragen. Mijn huisarts stuurde mij door naar de gyn voor het spiraaltje omdat ik nog nooit kinderen heb gehad. Het schijnt dan wel meer pijn te doen.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 16:33

Suzanne F. schreef:
noami10 schreef:

Lieverd, niet innemen met cola en vind je zelf niet dat je erg jong bent om aan de pil te gaan?

Lees mijn héle bericht dan door! Want het heeft 'n reden!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:57

Citaat:
Ik heb van Microgynon alleen grotere borsten gekregen, maar ik vond het niet erg om van AA naar B te gaan hoor

Zou ik ook leu vinden inderdaad

Wilde zelf binnenkort aan de pil, en vroeg me af wat jullie aanraadden?
een cupje groter is dus welkom haha, maar ik wil absoluut geen puistjes ervan krijgen, en eigenlijk ook geen stemmingswisselingen..
En een beetje aankomen kan geen kwaad, maar liever niet...

TIPS?