GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

Ipsilonka: hahaha die dachten; meer voor ons!

fjordjes: netjes toch! Ben benieuwd wat de weegschaal zegt :)

Suzanne F: klikjes tellen? 37 zijn er wel veel, ik zou bij de 20 de tel al kwijtraken denk ik :')

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Annelies, wat goed zeg! Waarom wil je dat nimand er iets van zegt?

Eerste x Ozempic zit er in bij mij :) Ik ben nu heel benieuwd wanneer ik er iets van ga merken. Hoe snel was dat bij jullie?
Ik voelde er trouwens helemaal niets van. Die CGRP remmer die ik 1x per maand moet zetten is veel vervelender.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:37

Ik voelde er ook niks van. Echt peanutprikje.
Ik merkte na 1-2 dagen al dat ik geen honger en zoete trek meer had.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:54

Ik heb een adertje geraakt met prikken, nu zit er een blauwe plek en doet zeer bij aanraken :+ ach ja overleven we ook wel weer.

Heb nog geen bijwerkingen van de verhoging, wel iets last van maagzuur maar kan ook aan het eten liggen. Gelukkig hongergevoel weg want werd gek gisteren en vandaag met de neiging van ik MOET eten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Adertje geraakt? In je buik? Hoe dan? Ik heb al heel wat plekken gehad nu in die vetrol maar geen adertje tegengekomen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

Ja blijkbaar, ik weet het ook niet. Deed het zoals altijd en ineens zag ik een druppeltje bloed zitten.

_Hedi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:05

Koekie73: ik ben super benieuwd! :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:23

Ik weet niet of ik teveel gemanifesteerd had van te voren. Maar ik had de eerste dag meteen een ander gevoel. Vandaag laatste dag wel iets meer trek, maar ik ben er niet voor gezwicht. Ook wel een beetje trots. :o er lag zoveel lekkers in de winkel hihi

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:27

Koekie73 schreef:

Eerste x Ozempic zit er in bij mij :) Ik ben nu heel benieuwd wanneer ik er iets van ga merken. Hoe snel was dat bij jullie?
Ik voelde er trouwens helemaal niets van. Die CGRP remmer die ik 1x per maand moet zetten is veel vervelender.

Oh mijn god, blij dat ik iemand lees die dit ook prikt!
Ik ben gewend van prikken zetten bij mezelf onder andere destijds 2 maanden na elkaar omwille van (wat toen nog) sudeck genaamd werd in mijn knie...
Maar die cgrp remmer spuiten went echt niet, die doet gewoon venijnig pijn elke keer weer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Suzanne F. schreef:
Adertje geraakt? In je buik? Hoe dan? Ik heb al heel wat plekken gehad nu in die vetrol maar geen adertje tegengekomen.

In de huid lopen overal gewoon haarvaatjes hoor.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:31

Heb ik ook een keer gehad, grote blauwe plek.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:40

Little_Gift schreef:
Koekie73 schreef:

Oh mijn god, blij dat ik iemand lees die dit ook prikt!
Ik ben gewend van prikken zetten bij mezelf onder andere destijds 2 maanden na elkaar omwille van (wat toen nog) sudeck genaamd werd in mijn knie...
Maar die cgrp remmer spuiten went echt niet, die doet gewoon venijnig pijn elke keer weer.

Die zijn echt vervelend he? 1 van de Sumatriptan prikpennen is ook zo pijnlijk.
Maar goed, Ozempic hoeven mensen zich niet druk over temaken; pijnloos.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:15

400 gram eraf. Niet veel maar beter dan niks.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:44

Op 3,75 toch?
Hoe bevalt die dosis?
Ik weeg dagelijks. Gewicht kan zo fluctueren dat je met 1x per week net op een piek kijkt.
Ik maak me niet druk om de pieken, het gaat er toch wel af.
Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:50

Ik weeg 1 x in de week en dat werkt voor mij het beste. Al sla ik soms een week over. Als ik mijn periode heb dan weet ik dat ik zwaarder ben dus dan weeg ik niet.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

opisop_shop schreef:
Mijn internist zei voor ik begon dat ik gerust langer dan de reguliere 4x op de 2,5 kon blijven.
Ik blijf dat dan ook doen zolang het goed gaat qua afvallen en bijwerkingen.
Mij lijkt de kans op bijwerkingen groter als ik overstap en het is duurder omdat ik minder lang met een pen kan doen. Zolang het afvallen goed gaat zitten er dan alleen maar nadelen aan ophogen.

Kan best hoor, ik zit al 16 weken op 2.5mg, en ik ben over de 26kg kwijt. Zolang het werkt blijf ik erop, is goedkoper :)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Er zou trouwens ook weer iets nieuws zijn. De nog sterkere versie van Tirzepadite, nl Retatrudite. Zou hetzelfde effect hebben dan Mounjaro, maar het metabolisme zou verhogen, en ook aan ververbranding doen blijkbaar. Maar ik denk enkel in Amerika te verkrijgen ofzo

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:42

Opisop ik heb gisteren pas voor het eerst de 3,75 geprikt dus lastig om nog wat over te zeggen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:07

@fjordjes 400 gram is ook netjes hoor in een week. Soms gaat het ook gewoon even wat langzamer.

Ik ben wat misselijk na de eerste injectie gisteravond. Verder merk ik nog niet zoveel.

Midoy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:28

Ik heb mijn eerste week met Mounjaro erop zitten.

Dosis heb ik gekozen voor 1,25 en dit te splitsen over 2x prikken (van 0.62) om bijwerkingen te voorkomen.

Bijwerkingen totaal geen last van gehad.
Tegelijkertijd merkte ik ook pas na de 2e injectie dat de trek in eten weg was. Wel had ik nog zin in koffie (latte macchiato is mijn verslaving). Weet niet of ik dit zo helder uitleg.

Vanmorgen gekozen voor gelijk 1,25 dosis om te kijken hoe dat gaat. Ik wil de opbouw echt rustig houden.

Ik ben een pond aangekomen in die week.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Helaas heb ik de afgelopen 2 weken totaal geen voortgang gehad, merkte ook eigenlijk niks meer van de ozempic. Enige bijwerking die ik nog heb is obstipatie maar daar heb ik zakjes voor waardoor dat ook niet meer echt speelt. Ik ga met 2 weken ophogen naar 1ml, hopelijk dat het dan weer een beetje zijn werk gaat doen. Ik heb afgelopen 2 weken ook alleen maar nachtdiensten gedraaid en ik merkte dat het in de avond/nacht echt zwaar was. Had heftige cravings en foodnoise om het maar zo te zeggen. Nu even een maand geen nachtdiensten meer dus even aankijken hoe het dan gaat. Ik houd m’n eten bij met wat ik allemaal binnen krijg, de meeste dagen zit ik rond de 1300/1400 calorieën ong. soms wat minder en soms wat hoger. Het gekke is dat ik met mn nachtdiensten tot ca 23:00 echt netjes eet, niet snoepen, gezonde eetlust, goede proteïne etc, maar daarna was het dus drama.

Wel echt super voor iedereen met de positieve resultaten *\o/* vriendin van mij zit er sinds zondag ook aan alleen zij eet naar mijn inziens nu wel echt te weinig, waar zij mij eerst op aansprak spreek ik haar nu op aan :')
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op Vandaag, 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:57

@Midoy: Wat een lage dosering joh. Hier op 2,5 mg Mounjaro per week, gestart 2,5 maanden geleden ongeveer en blijf daar voorlopig ook op verwacht ik. Nu bijna 10 kilo kwijt. *\o/*

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:13

@midoy dat is ook echt mijn verslaving haha. Ik houd altijd bij wat ik eet in myfitnesspal dus ik calculeer de cappuccino/cafe latte gewoon in.
Maar schrijf je nou dat je aangekomen bent? Is die 1.25 de reguliere startdosering voor Mounjaro?

@rennie nachtdiensten lijken mij ook echt een uitdaging icm afvallen. Ben benieuwd wat het ophogen jouw gaat brengen.

@mariska wat een topresultaat!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

Deertje schreef:
Er zou trouwens ook weer iets nieuws zijn. De nog sterkere versie van Tirzepadite, nl Retatrudite. Zou hetzelfde effect hebben dan Mounjaro, maar het metabolisme zou verhogen, en ook aan ververbranding doen blijkbaar. Maar ik denk enkel in Amerika te verkrijgen ofzo

Komt vast ook wel een keer in Europa beschikbaar. Wauw, 26 kilo? In die 16 weken? Dat is echt bizar. Hoeveel moet je er nog?

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:24

[quote="Suzanne F."

Komt vast ook wel een keer in Europa beschikbaar. Wauw, 26 kilo? In die 16 weken? Dat is echt bizar. Hoeveel moet je er nog?[/quote]

Eigenlijk ben ik er. Maar ik wil graag nog wat extra eraf (kilo of 3) , voor wanneer ik er helemaal mee stop. Ik heb nog voor een half jaar spuiten, maar ik denk dat ik er binnenkort volledig mee stop, en als ik voel dat ik weer een paar kilo bijkom, ik dan weer een maandje spuit ofzo. Ik ga ze dan houden in tijden van nood, want ik denk dat het zeer moeilijk gaat worden voor mij, wanneer ik helemaal niets meer spuit

Ik denk dat het moeilijkste deel voor mij nu gaat beginnen, het gewicht behouden wat ik nu heb :)