Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:31

Vanillia schreef:
Sorry ladies heb even geen energie om alles bij te lezen. Zieke dochter van 1,5, wij daarna ook ziek en ik heb sinds dit weekend ineens extreem veel pijn aan mijn bekken dus kan letterlijk niet op of neer. Vandaag afspraak in het ziekenhuis met de verloskundige over inleiden, hoop dat ze daar vaart mee maken want dit is echt geen doen zo.

Ik heb de online cursus van Dubbelzen gedaan bij mijn eerste, dat is heel goed bevallen.

Ik kan t even niet meer terug vinden maar ik meende me te herinneren dat wij vrij dicht bij elkaar zijn uitgerekend, begin januari toch?
Waarom ga je t nu al over inleiden hebben, als ik dat mag vragen? Omdat je zoveel last hebt van je bekken?

Vanillia

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:50

Ik ben 37wk dus loop wat voor op jou. We hadden besloten dat we graag wilden inleiden ivm de grootte van de baby en daar bovenop nu mijn bekkenklachten, dat zou dan met 38wk gebeuren maar dat liep even anders. Op zich goed nieuws gehad; m’n suikerwaardes zijn zo netjes nu dat de baby inmiddels op P80 zit ipv P96. Dat wil ook zeggen dat er geen medische reden meer is om in te leiden, dus we gaan nu gewoon weer afwachten tot het natuurlijk begint.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 21:04

Fijn voor de baby natuurlijk, maar voor jou wel minder als je zo'n last hebt van je bekken. Laat je lekker verwennen!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 21:08

Ik heb vanmiddag de 20 weken echo gehad. Duurde bijna anderhalf uur, echoscopiste in opleiding, baby die 4x volledig omdraaide en geen seconde stil lag, GUO met extra nadruk op hartje en nog wat extra controles omdat ik met een studie mee doe. Maar uiteindelijk alles goedgekeurd en super leuke foto’s meegekregen <3

Maandag afspraak met bekkenfysio. Hopelijk kan ze wat verlichting bieden en ook eens goed overleggen wat ik eventueel nog kan doen om pijn tijdens werk te verminderen.

Vanillia, hopelijk is het snel zover, maar wel fijn dat je gewoon kan afwachten!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 22:03

Nooit vervelend om zo lang naar je kindje te mogen spieken! Fijn dat alles goed was!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 10:59

jojoni schreef:
Gisteren de extra echo gehad en deze keer lag de baby wel goed *\o/* . Ze was nog steeds erg aan t bewegen maar de gyneacoloog was tevreden. Ze is iets groter dan gemiddeld maar nog steeds binnen de normen.

En ik heb gister ook iets gekregen voor mijn maag. En vanacht voor t eerst niet wakker geworden/gelegen van tnmaagzuur *\o/* *\o/*

Fijn dat de echo goed is gegaan :D En dat je eindelijk van je maagzuur af bent, dat zal een hele opluchting zijn!

Welkom Jody :)

Vanillia schreef:
Sorry ladies heb even geen energie om alles bij te lezen. Zieke dochter van 1,5, wij daarna ook ziek en ik heb sinds dit weekend ineens extreem veel pijn aan mijn bekken dus kan letterlijk niet op of neer.

Oooh rot is dat! Iedereen inmiddels weer opgeknapt?
Wat vervelend dat je ineens extreme pijn hebt. Helpen pijnstillers enigszins?

Vanillia schreef:
Dat wil ook zeggen dat er geen medische reden meer is om in te leiden, dus we gaan nu gewoon weer afwachten tot het natuurlijk begint.

Fijn dat de baby mooi binnen de curve ligt. Nu maar hopen dat ze niet te lang meer op zich laat wachten :*

linoleum schreef:
Ik heb vanmiddag de 20 weken echo gehad. Duurde bijna anderhalf uur, echoscopiste in opleiding, baby die 4x volledig omdraaide en geen seconde stil lag, GUO met extra nadruk op hartje en nog wat extra controles omdat ik met een studie mee doe. Maar uiteindelijk alles goedgekeurd en super leuke foto’s meegekregen <3

Geweldig *\o/*

Hier ging het eigenlijk wel goed, tot het gisteren ineens niet meer goed ging :\ Ineens zo'n pijn in mijn rug en bekken. Vannacht een paar keer wakker geworden van de pijn, ben daar best wel van geschrokken. Heb ook het idee dat de baby al heel laag ligt, maar eh... we moeten nog zo'n 10 weken :+ Vandaag afspraak bij de bekkenfysio en maandag echo bij de VK. Hoop dat die wat gerust kunnen stellen (en wat aan de pijn kan doen).

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 11:58

Oef Doubtless, dat klinkt verre van prettig. Hopelijk kan de fysio wat voor je betekenen.

Vanilia, fijn dat de baby op een mooie curve zit en je mag wachten tot de baby er zelf ook aan toe is om geboren te worden, het is wel te hopen dat 'ie daar geen weken voor nodig heeft :D.

Linoleum, mooi dat de echo goed was! En ook voor jou is het te hopen dat de bekkenfysio wat kan betekenen.

Hier gaat het wel lekker z'n gangetje, de weken vliegen voorbij en ik voel me prima. Binnenkort maar eens verdiepen in de zorgverzekering 2024!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 12:10

Noeps schreef:
Binnenkort maar eens verdiepen in de zorgverzekering 2024!

Fijn dat je je goed voelt :D

Ik ben van de week al ff in de zorgverzekering gedoken. Wat een prijzen joh, dit jaar!
Normaal heb ik eigen risico op maximaal staan, maar dat wordt 385 dit jaar ivm oog op eventuele operatie. Verder zou ik weinig interesse hebben in aanvullend verzekeren (omdat het niet per se goedkoper is). Maar nu verwacht ik volgend jaar een pakketje van zorg nodig te hebben (kraamzorg, fysio, ogen laseren, steunzolen) en dan loont het ineens wel. Ben dan wel zo'n 2100,- kwijt voor een jaar. Dat is 800,- meer dan vorig jaar %)

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:13

Hoe was de intake met de kraamzorg, Welmoed?

Hele dag zitten is idd niks, linoleum. Wat mooi dat de vorige bevalling zo op rolletjes liep. Fijn dat de echo goed was!

Jammer dat er geen zwangerschapszwemmen is, Yonker, maar baantjes trekken is straks ook heel lekker! Fijn dat het in het zh goed was.

Wat een goede van de kerstverlichting, Noeps! Hier moeten we er idd ook over nadenken. Maar wat een mooie bevalkamers!!! Hier ook van de week contact gehad met zorgverzekeraar, maar moest nog even wachten tot de nieuwe voorwaarden eind november vaststaan.

Wat vervelend zo’n dwarsligger, yesterday! Zeker met die harde buiken als gevolg.

Welkom en gefeliciteerd, Jodym! Vervelend dat de vorige bevalling niet fijn was.

Centering is heel leuk, Yipee! Heb ik vorige keer ook gedaan. Veel aan gehad.

Fijn dat de baby er nu goed voor lag, Jojoni. Hier ook bevalplan pas met 34 weken hoor.

Pittig Vanillia, al die zieken. Fijn dat je kunt afwachten!! Spannend hoor!

Slaap je met een Voedingskussen, doubtless? Dat helpt hier heel erg.

Hier dinsdag intake gehad met kraamzorg. Zelfde als vorige keer, echt een fantastisch mens!

Woensdag hadden we een groeiecho. Met 20 weken had de baby een grote buik, met 28 meer richting gemiddeld en nu met 31 was het gemiddeld. Nu moeten we over 3 ipv 4 weken terug, omdat het niet nog verder af mag nemen. Dit was bij de eerste precies zo, dus maak me niet zo’n zorgen.

Verder deze week drukke week gehad met 5 dagen op werk, intake verloskundige en gisteravond een pre-baby verrassingsdiner met wat vriendinnen. Heel leuk, maar ben flink moe, haha! Vandaag weer een drukke dag. Morgen proberen rustig aan te doen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 11:36

Wat een leuk idee, een pre-baby diner! En kun je op drukke dagen als vandaag tussendoor ook een momentje van rust pakken? Fijn dat de buikgrootte van de baby gemiddeld is, lekker zo doorgroeien :j.

Ik zal binnenkort eens bellen voor een pretecho rond de 27/28 weken, vonden we bij onze dochter ook een leuk moment. Er staan verder geen echo’s meer op de planning, anders moeten we nog heeeeeel lang wachten tot we de kleine pas in het echt zien!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:10

linoleum fijn dat alles goed was!

Doubtless wat oliebol van de pijn :( Het enige wat voor mij helpt tegen de bekkenpijn is rustig aan doen en niet te lang hetzelfde. Dus niet te lang achter elkaar zitten, liggen of lopen. Niet tillen (lastig met een meisje van nog geen 1.5), goed op 2 benen staan ipv met gewicht op 1 been, benen niet kruisen. Hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen maandag!

19marjo90 Goed van je dat je je niet druk maakt! Heb je de kraamverzorgende die bij jullie komt al ontmoet? Onze intake was met iemand van kantoor, we merken op het moment dat ze voor de deur staat pas wie er daadwerkelijk komt.

Noeps krijg je ook geen groeiecho meer? Als je voor een 3D echo wil gaan zou ik rond de 26/27 wk gaan, ik was bij 28 en toen merkte je al wel dat het een stuk minder makkelijk was om hem volledig in beeld te krijgen :=

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:42

Hele week wel meegelezen maar even geen puf voor reacties gehad of een bijleespost nu, sorry dames. Zag wel goede echo's voorbij komen, heel fijn! Doubtless heel oliebol van de pijn zeg! Helpt warmte er een beetje tegen of tegendruk?

Pittige week gehad hier, zondag babyshower gehad, super lief! Dinsdag hebben we de uitvaart van mijn man zijn opa gehad, dat was een hele mooie dienst :j
Donderdag bekkentherapeut waar ik best wat napijn van heb nog steeds en daarna de gyn om het plan van aanpak door te spreken. Vanaf begin is het duidelijk geweest dat ik zou bevallen met een keizersnede in verband met iets neurologisch in mijn rug. Alleen hebben we deze week nieuwe informatie ontvangen van de neuroloog, wat maakt dat we nu toch alle plannen omgooien en het vaginaal gaan proberen, wel onder hele duidelijke richtlijnen en binnen duidelijke kaders. Gezien er nooit enige twijfel is geweest over de wijze van bevalling, moet ik toch wel heel erg schakelen dat ik nu met 31 weken ineens zo'n ander bevalplan heb dan verwacht :o Gelukkig heb ik altijd wel rekening gehouden met het 'stel dat' scenario, misschien voorgevoel, en me wel een beetje verdiept in wat ik allemaal wel en niet wil. Hebben nu een privé bevalcursus gepland dus dat is wel een fijn vooruitzicht :)
Ook al 3 nachten op rij veel last van oefenweeën, zat vannacht tot een uur of 3 onder de douche en daarna nog 3x van wakker geworden. Volgens de vk heel normaal en niet zorgelijk, maar vind het zelf wel vroeg met 31+3. Hoop dat het weer afzwakt als de rust hier wederkeert, geloof niet dat ik er een leuker mens van wordt als dit 9 weken zo doorgaat -O-

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:02

Heb jij helemaal geen echo meer, Noeps? Ook geen liggingsecho?

Poeh, kan me voorstellen dat je even moet switchen nu met deze info, Bellex. Wel heel fijn dat het nu vaginaal kan. Ik vind het ook wel vroeg klinken met oefenweeën, idd niet fijn als je dit nog 9 weken zo hebt…

Gisteren is het tussendoor rustig aan doen niet gelukt, maar vandaag hebben we een rustiger dagje, gelukkig!

Idd de kraamverzorgster zelf al gezien, Vanillia. Wij hebben expres gekozen voor een zzp’er, zodat we van tevoren zeker weten wie er komt. En deze hadden we vorige keer ook en was heel erg fijn!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:30

Noeps doen jullie een normale echo als pretecho of dan 3D? Inderdaad lange tijd zonder echo's!

19Marjo90 fijn dat vandaag wel rustig is, mooi even wat bijkomen. En lijkt me best fijn al precies te weten wie er komt :j
Hier gelukkig gisteren een rustige dag en nacht gehad, en voor vandaag ook lekker niks op de planning dus ga na de formule 1 mooi wat slaap inhalen van afgelopen dagen :')

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:32

Oh dat lijkt me echt heel fijn marjo! Wij hopen ook dezelfde kraamhulp te krijgen als de vorige keer, maar dat weten we pas op het moment zelf.

Gisteravond zijn mijn vliezen gebroken met 37+1. Omdat ik medisch ben zijn we vannacht in het ziekenhuis geweest voor een CTG, die was goed alleen zetten de weëen helaas niet door. Ik mag vandaag nog afwachten thuis en anders word ik morgenochtend ingeleid, gaat toch ineens snel nu!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:34

Vanillia, spannend! Heel veel succes!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:49

Wat spannend Vanilla! Hopelijk snel goede weeën en een vlotte bevalling. Succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:56

Even zonder reageren,ik heb alles wel bijgelezen maar deze week was zwaar....

Vanillia succes! Hopelijk zet het snel door.
Word er wel enthousiast van hoor haha,eerste baby in het topic.

Ik ben morgen 31 weken maar deze afgelopen week veel last van krampjes,volgens mij daalt de kleine meid iets in.
Gaat gepaard met veel rugpijn en harde buiken.

afgelopen dinsdag de eerste groeiecho gehad en ze is super netjes gemiddeld kwa groei en lijkt ook de kleinste van alle 3 te zijn.
Ook nog een 3D echo meegekregen wat wel fijn is.
We hebben bewust niet gekozen voor een dure pretecho omdat mijn placenta ervoor ligt en dan lukt 3D gewoon slecht.
Maar wel blij met het resultaat van deze echo.
Verder blijkt de baby rhesus positief te zijn en ik negatief dus ik heb meteen een injectie gekregen tegen antistoffen.

Een buikfoto van 30 weken een week geleden.
Afbeelding

En ons meisje in 3D
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:14

Hier even weer een bijleespost, ik lees veel over klachten door een zittend beroep, hier hier andersom. Hele dagen staan word mij nu heel zwaar. Ik heb me voor 25% ziek gemeld voor deb laatste 2 weken werken, dus ga nu 3 dagen van 7 uur werken ipv 4 waardoor ik die dag echt kan rusten als mijn zoontje in de opvang is.
Bewegen wordt hier ook moeilijker, vooral fietsen. Ik ben maar 1.58m dus bij elke keer mijn knie omhoog voel ik haar kont naar boven schuiven bij mijn navel :+

Noeps hier veel gedachtes over het bevalplan maar nog niet concreet, wij hebben deze week. Nog een korte bevalcursus gedaan en dat heeft wel geholpen. Ik heb een beetje in grote lijnen een idee.
Niet per se meteen qua sfeer maar wel qua opties. Ik heb de laatste weken nog getwijfeld om toch voor een geplande keizersnede te gaan, omdat ik wil voorkomen dat het tot een inleiding komt mocht de baby toch wel groot zijn of als ik over tijd ga. (Inleiding na een eerdere keizersnede geeft meer risico's).Maar er is ook de optie om natuurlijk te willen bevallen en dan als je de 40wk over gaat alsnog een keizersnede te plannen, al op voorhand. Dat wil ik denk ik!

Vanillia ergens 'jammer' dat je niet gaat inleiden omdat je nu wat meer moet afwachten maar wat fijn dat het zo goed gaat met de baby! Wel heel naar van je bekken. En zijn jullie ook weer helemaal beter in het gezin?

Linoleum fijn dat de 20wk echo goed was!

Doubtless de rugpijn komt me bekend voor, hier ook vooral zeurende pijn in mijn onderrug maar af en toe ook tussen mijn schouders en een stijve nek, ik kan echt geen houding vinden af en toe. Nu 32wk zwanger.

Wat heftig die oefenweeen Bellex, moet je dan na zo'n nacht ook gewoon weer aan het werk? Lijkt me pittig! En een heel andere mindset tussen keizersnede of natuurlijk bevallen, gelukkig heb je er rekening mee gehouden. Ik hoop dat het gaat zoals jij wil!

Wat spannend Vanillia! Ik hoop dat het op natuurlijke wijze doorzet, succes!

Mooie foto's eillinora, en wat naar dat je klachten hebt.

Ik heb nu sinds deze week een hele pijnlijke buik en ik kon niet plaatsen wat het was, het waren geen harde buiken en ook geen oefenweeen, ook niet mijn maag. Maar ik denk nu dat het mijn darmen in de verdrukking zijn, ben gelukkig niet geobstipeerd maar ze zitten gewoon echt knel in mijn kleine lijf. Het voelt heel erg beurs en als een soort spierverrekking bijna. Boven langs mijn baarmoeder.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 10:22

Wat spannend Vanilia, ik wens jullie een mooie ontmoeting met de kleine toe!

Nee geen liggings- of groeiecho meer, mijn verloskundige bepaalt beide met de hand. Vorige keer zat ze met haar schatting heel dichtbij het uiteindelijke geboortegewicht, 50 gram ernaast geloof ik. En de ligging kon ik op een gegeven moment zelf ook al best goed voelen?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:06

Eilinora wat ene mooie buikfoto en echo! Fijn dat de groeiecho goed was en je de Rhesusprik binnen hebt :) Waren je andere kindjes ook positief? Hopelijk kun je een beetje bijkomen na deze zware week :j

Set_Elkol goed om een stapje terug te doen! Goed compromis ook om tot 40 weken af te wachten en dan desnoods nog voor de ks te kiezen. Wat vervelend dat je zo'n buikpijn hebt, gelukkig geen verstopping maar toch niet chill! Niet ook wat last van je middenrif toevallig? Sterkte ermee in ieder geval :)
Ik hoef erna gelukkig niet aan het werk, ik ben al een poos thuis omdat ik mijn werk nu niet mag uitvoeren en er geen vervangend werk was. Een geluk bij een ongeluk dus.

Noeps wat knap dat je verloskundige dat zo goed had ingeschat puur op de hand! Dat is echt kunde

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 16:48

Ja misschien ook middenrif hoor! Het is echt de hele bovenzijde van mijn buik, waar er rek en druk op staat.
Gelukkig hoef je niet te werken, dan kan je overdag nog rust pakken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:28

Spannend Vanillia, heel veel succes!!

Fijn dat alles goed is qua groei Eilinora, je hebt ook echt een prachtige buik <3

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:03

ooooh Vanillia, wat spannend. Heel veel succes! Het eerste baby'tje in het topic. *\o/*

Eilinora wat een mooie echo zeg. Is een duidelijk beeld van jullie meisje. En mooie buik ook hoor!

Belle dat is wel op tijd met oefen weeën, vooral als je nog eventjes moet. Hopelijk neemt het nog wat af.

Set Elkol dat klinkt ook niet fijn zeg!

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 20:20

Wat gaat het weer snel hier in dit topic. Ik ben een weekje naar Duitsland op vakantie geweest. Wel lekker meegelezen met jullie allen en zelf heerlijk bijgekomen. Ik merk dat het tweede trimester is begonnen, de klachten zijn een stuk minder hier. Ik pas alleen mijn broeken niet meer zo goed, dus toch maar wat zwangerschapsbroeken gekocht haha. ;)

Vanillia veel succes! Hopelijk zet het allemaal natuurlijk door en verloopt alles soepel. Dan ben je de eerste met een baby in dit topic. *\o/*

Als 'pret/extra echo' hebben wij komende vrijdag een echo voor de geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd. Gevoel dat het een jongetje is blijft. Nog even afwachten. Wij hebben tijdens de 13 weken echo ook een paar 3D plaatjes meegekregen van de echoscopiste. Was leuk om te zien. Als baby goed ligt dan kan het mooie plaatjes opleveren.

Mooie foto en 3D echo Eilinora! Toch wel wat te zien met de 3D echo, mooi plaatje en lief gezichtje. Jammer van de klachten. Gelukkig wel de laatste loodjes.

Komende zaterdag weten we het geslacht en gaan we maar eens echt beginnen met shoppen. Kinderwagen krijg ik van mijn ouders dus dat is sowieso het doel voor komende zaterdag om uit te zoeken. :)