Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-25 22:55

November.
Regelmatig yoga, pilates en bootcamp gedaan. Maar ook vaak afgezegd omdat ik erg moe was.
Genieten van wandelingen met de hond in het bos.
Rustige hardlooprondjes in het bos gedaan en 1 evenementen die best goed ging.
Een buitenritje met mijn pony.
Gemountainbiked tijdens een weekendje weg en dat had ik erg gemist!
Bijna wekelijks aan het schaatsen nu het weer winter is, maar ik lijk het plezier niet echt te vinden deze keer.

December
Meerdere hardloop evenementen gedaan naast mijn trainingen en over het algemeen ging het aardig goed.
Yoga intensief opgepakt en een maandabonnement bij een studio afgesloten.
Een keertje gezwommen omdat het te slecht weer was om buiten te sporten en dat beviel eigenlijk best wel goed.

Het nieuwe jaar opnieuw kijken hoe ik mijn dagen gaan vullen. Mijn paard is overleden door het vuurwerk. En even rustig een balans zien te vinden in de sporten die ik leuk vind, zonder dat ik moet afhaken omdat ik te moe ben om heen te gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:05

Jeetje wat heftig? Wat is er gebeurd als ik vragen mag? Sterkte :knuffel:

Hier gaat het wel lekker afgelopen weken. Sport 5x in de week en dan 2x paardrijden.

Tijdens de kerstdagen en vandaag ook thuis gesport.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 23:10

Hier consistent minimaal 4x per week aan het sporten. Over het algemeen kickboksen en hardlopen, maar doe soms ook even een kracht workoutje tussendoor, of een touwtje spring challenge ;)

Vandaag 5km voluit gelopen, was pittig, maar fijn. Morgen denk ik iets met kracht en vrijdag kickboksen :j

Sterkte @LMM!

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 14:44

In sport ook nog steeds.
Alleen wel met blessure |o heb een afwijkend voetstand. Yoga gaan doen voor balans en nu boze enkel banden. Wist dat ik ergens een keer geopereerd moest worden aan mijn voeten maar nu dus eerder als gehoopt.

Maar we sporten door. Met enkelband ontlastende oefeningen _O-

Heb voor mezelf een 100 dagen challenge uitgeschreven. Beetje zoals 75days hard. Met goede voornemens die ik in mijn vast routine wil houden. Minimaal 3 keer per week naar de sportschool en dagelijks wandelen met de hond zitten erin dus we’re going strong +:)+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:08

Ik ben gesloopt. Vanmorgen 1,5 uur paard gereden (buitenrit). En zojuist uurtje bodypump en half uur bodyattack

XxLMMxX

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-25 00:17

Wauw trots op jullie alledrie!
Ik heb gister helemaal niks uitgevoerd, moest echt even uithuilen. Maar vandaag een rondje van 12 km hardgelopen en dat deed mij goed. Lekker in beweging en in de buitenlucht. Hoofd leeg.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-25 00:14

Vanochtend een goede wandeling met de hond gepland, maar het meer waar ik heen liep was volledig afgesloten door bouw werkzaamheden dus zo weer thuis. Tegenvaller!

Morgen wat actiever aan de slag. Ik sport niet alleen om fit te worden en mij energiek te voelen, maar ook om mijn hoofd leeg te maken en emoties te verwerken.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 00:33

Vanochtend yin yoga op de planning en ik had geen zin om te gaan. Maar dat had ik gister ook al niet. Dus mijzelf heen gesleept en het was heerlijk daar!

Vanmiddag een hardloop evenement gehad die heel soepel ging. Misschien toevallig door de yoga. Misschien zat ik er gewoon zomaar goed in.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:00

Soms moet je je inderdaad even over de "ik heb er geen zin in" heen zetten en dan kan het zelfs inderdaad heel fijn zijn uiteindelijk :)

Gisteren een kettlebell workout thuis gedaan. Was wel flink werken, 30minuten, maar was wel echt stuk daarna :')

Vandaag was het tijd voor hardlopen. Ik vond het echt te slecht buiten, dus ervoor gekozen om op de loopband te stappen in de sportschool. 10km op rustig tempo gelopen. Helemaal prima :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:41

Ik heb vandaag niets gedaan. Wilde gaan sporten, maar toen ik uit het raam keek dacht ik: laat maar. Ga niet naar de sportschool toe glijden. En thuis kreeg ik me er niet toegezet

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 23:40

Zertab schreef:
Ik heb vandaag niets gedaan. Wilde gaan sporten, maar toen ik uit het raam keek dacht ik: laat maar. Ga niet naar de sportschool toe glijden. En thuis kreeg ik me er niet toegezet

Herkenbaar!
Mijn wekker ging en ik vertrok niet naar yoga. En motivatie voor thuis sporten heb ik niet. Dus gister de hele dag niet bewogen.

Vandaag heerlijk met de hond in het bos gewandeld voor de heftige wind kwam, dus dat was super.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 12:45

Nja het was overal spekglad en niet gestrooid. Dan ga ik mijn nek niet breken...

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 00:55

Gister hardgelopen en vandaag yoga. Gaat lekker deze week. Blij dat ik weer een sport ritme aan het vinden ben.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:34

Maandagavond wilde ik sporten, maar het spoor was dicht dus kon niet bij de sportschool komen -O-
Dus ben ik maar gaan wandelen.

Gisteravond bodypump. En zojuist uurtje bodypump en uurtje body attack.
Ik zou eigenlijk een half uurtje meedoen met de attack. Maar ik werd overgehaald :')

Ik ben nu wel echt dood op de bank. En mijn enkel zeurt wat. Even afwachten wat doe gaat doen. Dat was eigenlijk de reden dat ik gestopt was met de attack. En ik had geen conditie..

Nu ik een jaar al bodycombat volg en sinds twee/drie maanden crossfit, is mijn conditie echt wel verbeterd.
Voor dat jaar deed ik alleen bodypump. Maar bodypump doe ik dadelijk ook alweer zes jaar :D

Morgen weer crossfit, denk dat dat de hele wordt :')
En in de middag paardrijden.

Zaterdag paardrijden
Zondag de nieuw releases van lesmills volgen, dus is ook twee soorten.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:47

Niet vreemd dat je nu kapot bent :') wel goed bezig! Fijn om te merken dat je conditie verbetert dan hè? Ik vind het een heerlijk gevoel om fit te zijn...

Maandag heb ik gekickbokst, dinsdag rust, woensdag hardgelopen en gekickbokst en vanavond een thuisworkoutje gedaan van Grow with Jo :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 22:52

Gaaf hoor crosfit. Staat op m’n lijstje voor “ooit”. Deze winter pilates getest.

Musli knap dat je je tot thuis workouts kan zetten!

Ik heb geschaatst vandaag.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-25 22:54

@musli: ja is echt een lekker gevoel! :)
Jij bent ook lekker bezig!

@LMM: crossfit is leuk! :D

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 14:18

XxLMMxX schreef:
Gaaf hoor crosfit. Staat op m’n lijstje voor “ooit”. Deze winter pilates getest.

Musli knap dat je je tot thuis workouts kan zetten!

Ik heb geschaatst vandaag.

Ja, met de gedachte 'zonder zin kan het ook' kom je vaak wel een heel eind :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 16:50

Ik heb daar ook geen moeite mee om thuis te sporten. Maar ik zit ook in een lekkere flow :D

En ben ook 1kg afgevallen sinds de 28ste dus ik ben blij! *\o/*

en nee was geen kerst kilo, want ik was niet aangekomen na Kerst

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:26

Zertab schreef:
Ik heb daar ook geen moeite mee om thuis te sporten. Maar ik zit ook in een lekkere flow :D

En ben ook 1kg afgevallen sinds de 28ste dus ik ben blij! *\o/*

en nee was geen kerst kilo, want ik was niet aangekomen na Kerst

Lekker bezig! Hier is de weegschaal ook weer wat gunstiger de afgelopen dagen. Ik ga weer een beetje richting begin zomer vorig jaar. En daar wil ik graag heen :D

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-25 18:30

Ja ik heb ook gewicht in mijn hoofd waar ik onder wil komen :) bewegen lukt wel maar het stukje voeding is soms best lastig :')

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-25 23:43

Vrijdag is het mij niet gelukt om te sporten en zaterdag heb ik bewust rust gehouden. Resulteerde in een hardloopwedstrijd vandaag die ik heel fit liep.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-25 00:00

Vanochtend gewandeld en die zon deed mij zo goed! Graag meer dagen als deze. Dat maakt het buiten sporten makkelijker

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 09:34

Goed bezig! :)

Hier zondagochtend nieuwe release gedaan van 1,5 uur. (De nieuwe releases van lesmills, en dan van elke les drie nummers). Gisteravond bodycombat. Maar pff.. wat een spierpijn en verzuring van zondag!

Dus vandaag is sowieso mijn rustdag, maar ben ik ook wel aan toe.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 11:03

Leuk @Zertab. Leuke nieuwe releases ook? Wordt dat dan georganiseerd bij jou in de sportschool? Een les met een combinatie van de nieuwe releases? :)

Hier zondag hardgelopen en gisteren een thuisworkoutje gedaan, deels met een kettlebell, deels met bodyweight. Vandaag rust.

Morgen hardlopen en kickboksen, dat loopt toevallig zo. Dus rustig hardlopen en 's avonds lekker knallen! De rest van de week in ieder geval nog 1x kickboksen en 1x hardlopen. Maar weet nog niet helemaal hoe en wat :Y)