Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:59

Succes renee!

Hier was ik een aantal dagen blijven steken op hetzelfde gewicht. Had niet veel geks gedaan dus vond het raar. 2 dagen niet gewogen om het in mijn hoofd rust te geven.

Vanmorgen ineens een kilo lichter , teller staat op -6,2 *D

Anoniem

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:28

Thanks. Ik laat iets weten als ik verder ben gekomen bij de huisarts. Ik hoop het maar.. voel me nu echt belabberd.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:50

Success Renee, en sterkte :knuffel:

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 14:18

Renee, succes en sterkte ook van mij. Hopelijk komen ze er snel achter en voel jij je snel weer een stuk beter!

Ik durf persoonlijk niet meer zo goed op de weegschaal te gaan staan O:) Wilde eigenlijk gisteren zoals "normaal" maar de avond ervoor hadden we nogal zwaar getafeld en ik had de dagen ervoor erg weinig gedronken.

Zaterdag komen mogelijk mijn schoonouders, dat kan altijd 2 kanten op. Of het is positief voor de weegschaal tegenover "normaal" of het is nadelig haha ligt aan de mood van mijn schoonmoeder.
Eventjes ter beeldvorming. Wij wonen in een boerderij met 3 huisdelen, daardoor zitten we nooit samen met schoonouders in 1 huisdeel kwa wonen maar mijn schoonmoeder neemt wel meestal compleet het koken op zich wat ik natuurlijk geen enkel probleem vind O:) :D

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 15:01

Omdat ik het echt vet moeilijk vind, ga ik eerst letten op mijn eten en drinken.
Ik weet nog steeds niet of ik naar de sportschool wil of wat anders ga doen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:15

Eindelijk onder het ronde getal waar ik vanaf wou! Nu doorzetten en niet doorslaan.. Ik ben volgens mij wel van mijn chipsverslaving af, want heb er oprecht geen zin in.. geef mij maar een rijstwafel. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:39

Woehoe, toch tof om jullie goede reacties te lezen hoor! Lekker bezig!!

Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk is het, zoals ik al vermoedde, mijn schildklier die niet goed werkt. Vrijdag bloedprikken, daarna terug op spreekuur.

bamisalami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:49

Renee1991 schreef:

Ik ben vanmiddag bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk is het, zoals ik al vermoedde, mijn schildklier die niet goed werkt. Vrijdag bloedprikken, daarna terug op spreekuur.

Oh, dan weet je iig iets! Na het bloedprikken, hoe snel krijg je daar de uitslagen van? En is er iets van medicatie voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:11

Spannend !

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 00:19

bamisalami schreef:
Renee1991 schreef:

Oh, dan weet je iig iets! Na het bloedprikken, hoe snel krijg je daar de uitslagen van? En is er iets van medicatie voor?

Voor schildklier is zeker medicatie! Het instellen van de juiste hoeveelheid duurt alleen vaak lang en geeft extra klachten die lijken op hypo of hyper klachten van de schildklier.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:03

marley93 schreef:
fannetje schreef:
Marley, mag ik vragen wat je zo spannend vindt aan de MRI? En wat voor onderzoek moest je? Ik werk zelf op de MRI, dus daardoor geïnteresseerd ;)

Ntuurlijk mag dat! Alleen maar goed als je je in de ervaringen van patiënten verdiept toch. :j
Ik vind niets naar aan de MRI zelf eigenlijk, maar anderhalf jaar geleden heb ik een aorta dissectie type B gehad. Sindsdien was ik bij iedere controle een paniekerig hoopje tranen, zelfs bij een simpele echo. Herkende ik mezelf totaal niet in, ik onderga alles eigenlijk altijd heel gemakkelijk, maar al het gedoe met die dissectie en de daaropvolgendr operatie was toch teveel. Ik heb toen hulp gezocht bij de medisch psycholoog, en dat heeft gelukkig zijn vruchten afgeworpen, blijkt nu. De scan ging super, en ik voel me nu weer een stuk meer mijn oude relaxte zelf. :D

Fijn dat het allemaal goed is gegaan.
Ik heb altijd het idee dat mensen denken dat de mri klein/smal/nauw is. En dat ze vast liggen en er niet uit kunnen. Sommige hebben zelfs nare ervaringen meegemaakt bij andere ziekenhuizen, dat er bijv niemand kam toen ze op de bel drukte, etc. We hebben er iig soms een hele kluif aan, om mensen er in te rijgen, vooral als ze claustrofobisch zijn. Maar de meeste zijn wel te overtuigen en vinden het ook meevallen achteraf. En soms overvalt de claustro ze gewoon, omdat ze in emotionele staat zijn en ineens niet meer "normaal" kunnen denken. Ik heb meestal heel veel begrip, behalve als mensen echt niet willen luisteren, dan houdt het ook echt op.

Renee, spannend dus even.
Muronia schreef:
Succes vandaag Renee!

Hier in een week maar -0,1. Dat was niet de afspraak hoor -O-

Het is een - toch geen plus, dus dat is alweer gewonnen toch?

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:49

Wederom, allemaal goed bezig!
Wees ook blij met een kilo!
Mijn doel bvb is "maar" 1kg per maand, maar wel een gezonde manier en blijvend!!

Nu 1 weekje bezig met het "detoxdieet" van de orthomoleculaire voedingsdeskundige.
Ik zat op dag 2 eigenlijk al gelijk in "Keto" fase.
Nu langzaam groenten en fruit aan het toevoegen en heb in de loop van de week mijn keto zien verslechteren (weer richting negatief), ondanks ik het schema goed volg, alles netjes afweeg. Nu heb ik haar daar vandaag een mailtje over gestuurd, want vind het wel gek.
Ik heb idd niet al teveel bewogen laatste week, maar mss toch al teveel groenten? Mss toch de kefir (zelfgemaakt met soyamelk) maar laten of thans geen stevia meer toevoegen?
Ik zit dus even op een dood spoor en hoop dat mijn begeleider mij snel terug stuurt hahaha :+ :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 12:58

Bij mij is er ook maar weinig afgegaan 0,7 kg.
Wel elke dag gesport en ruim 13000 stappen gedaan op gister na.
Ook het dieet gevolgd.

Soms gaat het minder snel.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:19

Vorige week goed bezig geweest maar een halve kg aangekomen en toen echt motivatie kwijtgeraakt. Hele week nu ook slecht gegeten, begin na de menstruatie wel weer opnieuw -O-

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:22

Laurahh schreef:
Vorige week goed bezig geweest maar een halve kg aangekomen en toen echt motivatie kwijtgeraakt. Hele week nu ook slecht gegeten, begin na de menstruatie wel weer opnieuw -O-

Mijn gewicht flutueerd ook elke dag, kan zomaar ene dag +0,5 en de dag erna -1. Weet niet of je 1x in de week weegt of dagelijks? Klinkt mij een beetje zonde in de oren om bij zo'n fluctuatie dan maar meteen een hele week weg te gooien?

Volhouden, je kunt dit!

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:25

Ik had ook niet een hele goede week, gelukkig gelijk gebleven aan de week ervoor! Vind t op dit moment ff heel moeilijk :Y)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:37

Ik zat ook anderhalve week hoger dan mijn meting van de voorgaande week. Maar vanochtend gewogen en was toch -0,7kg ten opzichte van mijn laatste laagste punt. Ik noteer niet continue mijn gewicht, enkel als ik een lager punt heb, ik heb een app die er dan een grafiekje van maak en zie dan mooi de dalende lijn met de foutmarge er omheen, en binnen die foutmarge zaten dan ook de gewichten van afgelopen week.

Afgelopen week wel slecht gegeten maar dat had niets met mijn fluctuerende gewicht op de weegschaal te maken. Ik had gewoon even niet de wilskracht. Desondanks toch een negatieve balans waardoor ik afgevallen ben.

Edit in totaal sinds begin dit jaar dus 6,4 kg afgevallen.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:46

BeFunny schreef:
Ook het dieet gevolgd.

Maar 0,7kg is veel! Dat is 36,4kg in een jaar.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:51

Laurahh schreef:

Het is voor vrouwen heel gewoon om rond hun menstruatie meer vocht vast te houden en dus wat zwaarder te zijn. Ik zou aanraden om of dagelijks te wegen en de trend bij te houden of eens in je menstruatiecyclus, op een constant punt in je cyclus. Het kan zomaar 1 á 1½ kilo schelen tussen net voor en net na je menstruatie, puur op vocht vasthouden.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 13:59

Ik heb mij deze week bewust niet gewogen vanwege mijn menstruatie. Gelukkig kwa eten wel een goede week gehad en kwa bewegen ook niet slecht :D

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:15

Vinden jullie het ook leuk om recepten te delen? Of moet ik daarvoor in een ander topic zijn? Ik ben ook erg benieuwd naar jullie eetpatronen en leuke eet tips!

Ik zit op -7,1 kg vanaf 8 januari. Bijna onder de morbide obesitas lijn. Dat is super tof !

Ik snap dat het erg demotiverend is om niet af te vallen. Ik vond het ook spannend na uit eten van afgelopen week. De volgende ochtend had ik +0,5 kg en maar in m’n hoofd gehouden dat het niet erg is. Volgende dag weer -0,7 kg. Als dat niet zo was, was ik ook echt chagrijnig geweest!

Succes allemaal!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:25

BeFunny schreef:
Ook het dieet gevolgd.

In een week tijd? 700 gram? Dat is veel hoor :+

Hier werkt de weegschaal even niet mee, maar verder gaat het goed :j

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:37

Vliendertje schreef:
Vinden jullie het ook leuk om recepten te delen? Of moet ik daarvoor in een ander topic zijn? Ik ben ook erg benieuwd naar jullie eetpatronen en leuke eet tips!

Ik vind dat wel leuk in ieder geval. :j

Ik ben bezig via WeightWatchers. De afgelopen week en vorige week wat minder lekker bezig geweest voor mijn gevoel. Er was vorige week een halve kilo bij op de weegschaal, maar ik heb ook eerder anderhalve kilo erbij gehad die er de volgende week precies weer af was, dus ik zie het allemaal wel. Ik focus me nu gewoon vooral op gezonder eten maar niet helemaal snackloos te gaan. Af en toe een bakje chips of een keer pizza eten moet gewoon kunnen voor mij, anders houd ik het niet vol.

Ontbijten doe ik met havermout, amandelmelk, lijnzaad, en een beetje kaneel. Lunch wisselt. Ik deed altijd volkorenknäckenbrod met cottage cheese en plakjes kalkoen, maar dat begint me de keel uit te hangen, dus als iemand iets anders weet? Avondeten probeer ik vooral mijn 250g groenten en peulvruchten in te stoppen. En als ik pasta eet ofzo kies ik voor de volkoren variant. Zit ik ook sneller vol van.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:40

Neverland schreef:
BeFunny schreef:
Ook het dieet gevolgd.

Maar 0,7kg is veel! Dat is 36,4kg in een jaar.

Ja maar in vergelijking met voorgaande weken. Is het weinig

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:44

Over een leuk receptje. Ik had van de week spanazie roergebakken met tomaat (cherrytomatjes), champignons, rode paprika en groene pesto en ik heb er wat hymalaya zout opgestrooid en aan het begin wat soyasaus en dat was erg lekker ik had er een zalm filetje bij.