Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:12

Nikass schreef:
Choiix schreef:
De griepprik sms is vandaag nog altijd niet verstuurd… nog geen info waarom kunnen achterhalen. Ook met de boosterwachtrij voor zorgverleners gaat het niet goed qua oproepen.

De griepprikgroep krijgt trouwens Pfizer of Moderna al naar gelang de beschikbaarheid op locatie. Als beiden er is: 50+ Moderna en 50- Pfizer. Dat laatste ivm het niet weg prikken van Moderna bij bepaalde groepen jongeren plus dat de meeste 50+ers Pfizer hebben gehad en een combi van vaccins een grotere hoeveelheid antistoffen oplevert.

Is dat laatste zo? In Duitsland vaccineren ze bij voorkeur met één en hetzelfde vaccin. Dus als je begonnen bent met pfizer, wordt je booster ook pfizer. Zelfde geldt voor Moderna. Waarom is Moderna minder geschikt voor jongeren?

Dat geldt dan niet voor heel Duitsland, want hier vaccineren ze het liefste cross, dus als je eerst het ene hebt gehad, dan krijg je het andere wanneer mogelijk. Moderna is wel pas vanaf 30 jaar vanwege risico op hartzakontsteking. Ik heb dus 2x Pfizer en 1x Moderna, mijn vader ook maar een vriend nu 1x Astra en 2x Pfizer omdat ie nog geen 30 is. Anders had ie 1x Astra, 1x Pfizer en 1x Moderna

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:18

bigone schreef:
Uitleg over wie er een sms gaat krijgen van de site van het rivm :

Alleen mensen die eerste vaccinaties bij GGD kregen
Het gaat om mensen uit de griepprikgroep die de eerste twee vaccinaties bij de GGD hebben ontvangen en op basis van hun leeftijd nog geen uitnodiging via (sociale) media hebben gekregen. Door de sms-actie krijgen zij, afhankelijk van hun leeftijd, mogelijk tot 2 weken eerder de gelegenheid om een afspraak te maken dan hun leeftijdsgenoten. Omdat deze mensen bij de GGD bekend zijn, kunnen zij op deze wijze uitgenodigd worden.

Eh, ik ben bij de huisarts geprikt.
Cohort 1955-1960.
...kijk ik nu voor Jan Doedel elke dag of ik namens Hugo de Jonge een sms krijg?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:29

Janneke2 schreef:
bigone schreef:
Uitleg over wie er een sms gaat krijgen van de site van het rivm :

Alleen mensen die eerste vaccinaties bij GGD kregen
Het gaat om mensen uit de griepprikgroep die de eerste twee vaccinaties bij de GGD hebben ontvangen en op basis van hun leeftijd nog geen uitnodiging via (sociale) media hebben gekregen. Door de sms-actie krijgen zij, afhankelijk van hun leeftijd, mogelijk tot 2 weken eerder de gelegenheid om een afspraak te maken dan hun leeftijdsgenoten. Omdat deze mensen bij de GGD bekend zijn, kunnen zij op deze wijze uitgenodigd worden.

Eh, ik ben bij de huisarts geprikt.
Cohort 1955-1960.
...kijk ik nu voor Jan Doedel elke dag of ik namens Hugo de Jonge een sms krijg?

ik vrees van wel, ik ben van dezelfde lichting en van mij is er geen dossier bij de GGD omdat ik door de huisarts geprikt ben en nog nooit bij de GGD getest ben. Ik heb online een afspraak gemaakt en mag nog een poosje wachten voor ik de booster krijg

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:49

Citaat:
De groep met 1968, 1969 of 1970 als geboortejaar kan een afspraak maken via de website. Ze hoeven niet te wachten tot ze de schriftelijke uitnodiging hiervoor hebben ontvangen. De prik wordt gezet door de GGD

Nos

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:03

Voor mensen met brief van werkgever kan 1980 al worden ingevoerd! Nog even en dan kan ik een afspraak maken zonder dat ik 2 weken moet wachten :')

Nou ja als goed is krijg ik binnen nu en een week de sms voor een afspraak het is maar wat sneller gaat.

Ik had vannacht wel gedroomd dat ik 30 december een afspraak had :') helaas

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:44

Ik kreeg net een sms van het RIVM dat ik niet binnen twee weken na aanmelding op de wachtlijst een afspraak krijg...hopelijk krijg ik toch nog op tijd een afspraak, anders kan ik vanaf 1 februari niet meer naar school toe :')

Afbeelding

Edit: Ik vind die 'voorrang' persoonlijk een beetje nep beginnen te lijken. Mijn moeder (1972) staat ook al bijna twee weken op de wachtrij, maar heeft nog steeds geen uitnodiging gekregen. Binnen een paar dagen kan ze via haar leeftijd al een afspraak maken.

Marije_jiplover

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:57

Mijn man is net terug.
Ging allemaal vlot, allemaal militairen die het centrum daar draaiden.

Zijn eerste en tweede vaccinatie waren met Pfizer, heeft nu Moderna gekregen.
Heeft er helemaal niks van gevoeld, was al klaar voor hij er erg in had.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:14

Joy_Mennings schreef:
Ik kreeg net een sms van het RIVM dat ik niet binnen twee weken na aanmelding op de wachtlijst een afspraak krijg...hopelijk krijg ik toch nog op tijd een afspraak, anders kan ik vanaf 1 februari niet meer naar school toe :')

[ [url=m/Ijvunz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: Ik vind die 'voorrang' persoonlijk een beetje nep beginnen te lijken. Mijn moeder (1972) staat ook al bijna twee weken op de wachtrij, maar heeft nog steeds geen uitnodiging gekregen. Binnen een paar dagen kan ze via haar leeftijd al een afspraak maken.

En intussen zijn 70+ nog steeds deels niet geprikt en worden niet mobiele ouderen pas eind januari op zijn vroegst geprikt omdat er geen capaciteit is.

Hoe kan het dat zorgmedewerkers via de GGD op een wachtlijst staan? Hier in de regio zijn alle zorgmedewerkers door zorgmedewerks geprikt (zorg prikt de zorg), ik moest er wel voor naar een ziekenhuis verderop ipv op het prikpunt op 3x struikelen van mijn huis, maar hij zit erin.
Heel bijzonder hoe elke regio zijn eigen werkwijze heeft

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:18

Polly schreef:
En intussen zijn 70+ nog steeds deels niet geprikt en worden niet mobiele ouderen pas eind januari op zijn vroegst geprikt omdat er geen capaciteit is.

Hoe kan het dat zorgmedewerkers via de GGD op een wachtlijst staan? Hier in de regio zijn alle zorgmedewerkers door zorgmedewerks geprikt (zorg prikt de zorg), ik moest er wel voor naar een ziekenhuis verderop ipv op het prikpunt op 3x struikelen van mijn huis, maar hij zit erin.
Heel bijzonder hoe elke regio zijn eigen werkwijze heeft

Het gaat ook om een afspraak maken, niet om al een prik te krijgen.

Zoals ik al eerder benoemd heb hier, heeft niet elke zorginstelling mensen in dienst die mogen prikken. Zo ook deze stichting. We hebben via solopartners codes voor de GGD aan moeten vragen, maar dat heeft dus weinig nut.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:32

Joy_Mennings schreef:

[ [url=m/Ijvunz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dan ben ik ook nog niet lang aan de beurt! Maar je kan gewoon bij de ggd een afspraak maken via brief en jaartal je kunt met een brief het jaartal 1980 al invoeren en dan lukt een afspraak maken wel. Dit loopt verder op per dag Ik ga via daar maar een afspraak maken. Verder ben ik niet te spreken over het beleid ze laten mensen die 11 maanden geleden zijn gevaccineerd maar lekker lopen wat een onzin

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:36

Zebrastreep schreef:
Oh dan ben ik ook nog niet lang aan de beurt! Maar je kan gewoon bij de ggd een afspraak maken via brief en jaartal je kunt met een brief het jaartal 1980 al invoeren en dan lukt een afspraak maken wel. Dit loopt verder op per dag Ik ga via daar maar een afspraak maken. Verder ben ik niet te spreken over het beleid ze laten mensen die 11 maanden geleden zijn gevaccineerd maar lekker lopen wat een onzin

Mijn ouders hebben beide nog geen brief ontvangen (beide uit 1972). Maar ze zullen binnen een paar dagen gewoon online kunnen plannen verwacht ik.

Ik ben zelf van 1999 dus ik vrees dat ik nog een lange tijd moet wachten. Hopelijk kan ik toch voor 1 januari een datum plannen, zoals in de sms staat. Maar eigenlijk verwacht ik van niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:42

Joy_Mennings schreef:
Zebrastreep schreef:

Mijn ouders hebben beide nog geen brief ontvangen (beide uit 1972). Maar ze zullen binnen een paar dagen gewoon online kunnen plannen verwacht ik.

Ik ben zelf van 1999 dus ik vrees dat ik nog een lange tijd moet wachten. Hopelijk kan ik toch voor 1 januari een datum plannen, zoals in de sms staat. Maar eigenlijk verwacht ik van niet.

Als 1989 dan aan de beurt is kan je via de plek waar je een booster in kunt plannen al 1999 invoeren en dan gaat het scherm ook verder. Dus nog even geduld helaas. Collega’s van mij uit 1970 konden zo een afspraak inplannen toen 1962 kon inplannen. Die zijn gisteren geboosterd

Dus bij maakt uw afspraak voor booster ja aanklikken en bij heeft u een brief van uw werkgever en dan als 1989 in kan plannen kan jij ook inplannen! Ik moet wachten tot 1987 maar heb nog geen sms gezien verder. Maar ik was eigenlijk wel van plan om vanaf 1 januari te gaan inplannen hoor!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:55

Zebrastreep schreef:
Als 1989 dan aan de beurt is kan je via de plek waar je een booster in kunt plannen al 1999 invoeren en dan gaat het scherm ook verder. Dus nog even geduld helaas. Collega’s van mij uit 1970 konden zo een afspraak inplannen toen 1962 kon inplannen. Die zijn gisteren geboosterd

Dus bij maakt uw afspraak voor booster ja aanklikken en bij heeft u een brief van uw werkgever en dan als 1989 in kan plannen kan jij ook inplannen! Ik moet wachten tot 1987 maar heb nog geen sms gezien verder. Maar ik was eigenlijk wel van plan om vanaf 1 januari te gaan inplannen hoor!

Bedankt voor de tip! Ik ga het zeker proberen wanneer 1989 aan de beurt is dan. Zal het straks met mijn moeder alvast proberen te plannen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:28

Geloof dat je nu al een afspraak kunt inplannen als je uit 1970 komt, ook als je nog geen brief hebt gehad. Begin deze week was het nog 1965, het gaat echt heel snel zo.

Ik denk dat 1972 dus ergens halverwege volgende week aan de beurt is.

Als je een afspraak hebt ingepland dan is het soms ook nog wel mogelijk om eerder te komen. Op rustige momenten kun je dan langs gaan voor je booster en dan wordt daar ter plekke je afspraak verzet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:37

Het gaat met dag met 2-3 jaargangen omhoog, dus morgen vermoedelijk 1971 en 1972, want ze gaan gewoon de kerstdagen ook door.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:41

Als ik het dan zo uitreken kan ik over ongeveer 9 dagen een afspraak maken , wat mij betreft wel prima ben wel veel thuis of op werk waar nu al veel geboosterd zijn.

Ik maak mij wel een beetje zorgen om eerlijk te zijn... Vindt deze vaccinatie ronde aardig slecht geregeld voor de zorgmedewerkers om eerlijk te zijn. Voor het eerst dat ik roep dat de regering iets verkeerds doet. Voor de rest altijd eens geweest met de maatregelen , vaccinaties enzovoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:45

Zebrastreep schreef:
Als ik het dan zo uitreken kan ik over ongeveer 9 dagen een afspraak maken , wat mij betreft wel prima ben wel veel thuis of op werk waar nu al veel geboosterd zijn.

Ik maak mij wel een beetje zorgen om eerlijk te zijn... Vindt deze vaccinatie ronde aardig slecht geregeld voor de zorgmedewerkers om eerlijk te zijn. Voor het eerst dat ik roep dat de regering iets verkeerds doet. Voor de rest altijd eens geweest met de maatregelen , vaccinaties enzovoort.

Deze ronde lijkt idd best dramatisch te gaan.. Dat jij obv je leeftijd nu eerder aan de beurt bent dan omdat je in de zorg werkt is toch bizar :n

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:24

Ibbel schreef:
Het gaat met dag met 2-3 jaargangen omhoog, dus morgen vermoedelijk 1971 en 1972, want ze gaan gewoon de kerstdagen ook door.

Ze kunnen wel jaargangen vrij geven om een afspraak te maken, maar dan is er nog niks geprikt Voorlopig kan ik 1957 (zoals velen) in januari pas een vaccinatie laten zetten. Ik in elk geval 8 januari, afspraak gemaakt online op13 december.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:35

Ik ben van 1961, kon op 15 december een afspraak voor 22 december maken. Dus kan ook heel snel gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:37

Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 2e Kerstdag. Er wordt enorm opgeschaald. Marije, je man is zeker in Duiven geweest? Ik hoorde van een kennis dat daar militairen werden ingezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:38

Ik hoor idd nu allemaal mensen die nog voor oudjaar terecht kunnen.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:47

Als ik die zelfde sms zou krijgen als Joy zou ik echt weer boos worden. Het is toch van de zotte dat je als zorgmedewerker dus uiteindelijk geen voorrang krijgt. Als de volgende booster campagne ook zo'n rotzooitje is doet dat niets goed voor mijn moraal.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:13

Ibbel schreef:
Ik ben van 1961, kon op 15 december een afspraak voor 22 december maken. Dus kan ook heel snel gaan.

Dat geloof ik onmiddellijk hoor, heeft ook met je woonplaats te maken denk ik. Een jaargenoot uit het oosten maakte zijn afspraak via de website op 12 december ook de 15e gevaccineerd. Beetje geluk hebben waarschijnlijk.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:49

Fitzroy schreef:
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt voor 2e Kerstdag. Er wordt enorm opgeschaald. Marije, je man is zeker in Duiven geweest? Ik hoorde van een kennis dat daar militairen werden ingezet.

Ik heb afgelopen woensdag online een afspraak gemaakt en kon vanochtend al terecht in Duiven. Inderdaad allemaal militairen. De boosterprik werd gezet door een militair met mega spierballen en strak t-shirt aan. :wow: ik heb van de hele prik niets gemerkt want ik was behoorlijk afgeleid. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:56

Silvia schreef:
Fitzroy schreef:

Ik heb afgelopen woensdag online een afspraak gemaakt en kon vanochtend al terecht in Duiven. Inderdaad allemaal militairen. De boosterprik werd gezet door een militair met mega spierballen en strak t-shirt aan. :wow: ik heb van de hele prik niets gemerkt want ik was behoorlijk afgeleid. :D

Haha doe mij die :D