bigone schreef:Niemand is heilig en iedereen, zelfs al let je nog zo goed op de regels gaat wel eens over de grens.
Maar je hebt 'per ongeluk te dicht bij iemand in de buurt komen' en 'met een heleboel mensen een foto maken op het bordes terwijl je minister van Justitie bent die een paar weken terug een persconferentie heeft gegeven over het belang van je aan de regels houden.'
Die twee zijn niet helemaal hetzelfde, toch?
Citaat:
Er zijn gewoon drie groepen in Nederland , de mensen die zich aan de regels houden en die maakt het weinig uit wat grappi heeft gedaan want ze doen het voor hunzelf en naasten. De groep die overal schijt aan heeft , die zullen dit ook weer dankbaar aangrijpen om een hoop stennis te schoppen en de derde groep , de twijfelaars en die is het belangrijkst want als die groep nu ook zegt , weg met het beleid dan hebben we een probleem .
Dan ben ik groep 4: ik vind het stoppen van corona belangrijk, hou me daarom niet alleen aan de regels maar ben ook voorzichtig voorbij die regels. En ik vind dit heel beschamend, het maakt het cynisme groter, het brengt mensen in gevaar, het maakt de tegenstellingen nog groter. (En vertelt opnieuw heel duidelijk: de regels zijn er voor anderen, maar niet voor ons.)
Dat gaat niet alleen om het vertrouwen in het coronabeleid, maar het is ook nogal zuur voor al die mensen die in enorme problemen komen door het keiharde incasseringsbeleid van Justitie (waarbij een banketstaaf fout met de verzekering kan uitgroeien tot een eindeloze schuldenberg.)
Citaat:
Laten de tegenstanders maar met Grapperhaus afrekenen bij de verkiezingen , voor nu, gewoon de regels volgen.
Het gaat helemaal niet om 'tegenstanders van Grapperhaus' maar ook gewoon om mensen die willen dat we gewoon integere ministers hebben. Dat we dat gewoon als basis nemen (en echt, zo hoog ligt die lat echt niet) Geen verkiezingspunt, er hoeft ook helemaal geen debat van te komen: dit was gewoon niet acceptabel. Het maakt me niet eens uit (want het maakt helaas niet uit) of hij opstapt of blijft, maar het idee dat we dit zo normaal vinden...
Citaat:
Vind het nogal dom om nu te zeggen; Wij mogen nu ook!
Waarom? Welke reden is er om dat niet te zeggen, voor al die mensen die het beleid niet snappen en niet uit zichzelf voorzichtig willen zijn maar zich alleen maar aan de regels houden omdat het moet?