Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:02

Sky_Britt schreef:
_Penotti schreef:
Ik weet wat een precedent is.
Maar lijkt me hier niet van toepassing, zelfs niet als de minister nu door een foto de boete krijgt.

Ik denk het wel want dan kan voortaan iedereen die iets strafbaars van een andere burger op de foto heeft staan via de rechtbank gaan eisen dat het OM diegene vervolgd. Het wordt voor een rechter dan een stuk moeilijker om dat af te wijzen als dat met deze zaak zo gedaan zou worden.
Mischien heb ik teveel tv programma's gekeken maar volgensmij zijn er redelijk wat mensen bereid om een soort van heksenjacht te beginnen als ze eenmaal bonje hebben met iemand :')

Precies :j

Anoeska schreef:
Dan zitten wij anders in elkaar (en dat is prima). Ik hou me aan de regels omdat ze op mij logisch en doordacht overkomen. En omdat ik denk dat ik zo mn steentje bijdraag aan het beperken van het virus. Het maakt mij daarbij echt niet uit of de minister op de bruiloft z’n moeder geknuffeld heeft. Ik vind hem wel oerstom, maar in het grotere plaatje maakt het voor mij niet zoveel uit voor mn handelen.

Eens.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:22

Voor mij is het niet zo belangrijk dat hij nou een boete zou moeten krijgen evt met strafblad. Maar meer dat hij nu ineens veel ongeloofwaardiger overkomt, en ik daardoor gelijk in mijn achterhoofd denk: ja ja, en dat moet jij zeggen, bij wat hij zegt.. Dat maakt dat het voor mij logisch zou zijn als hij af zou treden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:45

Het verbaast mij dat mensen integriteit en geloofwaardigheid zo ondergeschikt vinden in een minister van justitie en dat ze het feit dat hij loog blijkbaar geen enkel probleem vinden.

Daarnaast is het koren op de molen van de groeiende groep mensen die niet geloven in of twijfelen aan de coronamaatregelen, niet alleen Viruswaanzin, die groep is groter. Het ondermijnt het draagvlak, dat is gewoon een probleem.

Ik zit nu het debat te kijken en merk nu al dat iedere keer als hij iets zegt zoals: "ik sta nog steeds achter de regels en het beleid" ik echt alleen maar kan denken: Tuurlijk joh. :roll: :n Do as I say, not as I do. Nee, dat gaat echt niet meer werken.

Iedereen debatteert wel heel netjes, zelfs Wilders.

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:47

Wilders vind ik sowieso soms best wel sterke punten hebben de laatste tijd. Niet altijd hoor en lang niet alles. Maar hij heeft al wel een aantal rake dingen gezegd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:52

Niemand is heilig en iedereen, zelfs al let je nog zo goed op de regels gaat wel eens over de grens.
Ik houd me zo goed mogelijk aan de regels, mijn man vergeet het wel eens en dan herinner ik hem er aan. Vraag ik ook geen echtscheiding aan.
Er zijn gewoon drie groepen in Nederland , de mensen die zich aan de regels houden en die maakt het weinig uit wat grappi heeft gedaan want ze doen het voor hunzelf en naasten. De groep die overal schijt aan heeft , die zullen dit ook weer dankbaar aangrijpen om een hoop stennis te schoppen en de derde groep , de twijfelaars en die is het belangrijkst want als die groep nu ook zegt , weg met het beleid dan hebben we een probleem . Laten de tegenstanders maar met Grapperhaus afrekenen bij de verkiezingen , voor nu, gewoon de regels volgen.
Vind het nogal dom om nu te zeggen; Wij mogen nu ook!
Wilders doet het inderdaad aardig netjes ,zal ook wel komen omdat hij in de peilingen weer naar boven schiet ten koste van de FVD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 21:54

Ik vind Wilders vreselijk, eigenlijk altijd. Maar ik.kon me wel vinden in wat hij net zei in gesprek met de minister. Maar dat geldt eigenlijk wel voor iedereen die tot nu toe aan het woord is geweest. Behalve Grapperhaus dan :+ .

Ik denk dat Wilders netjes was omdat hij wel echt respect heeft voor de mens Grapperhaus en hem graag mag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-09-20 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:11

bigone schreef:
Niemand is heilig en iedereen, zelfs al let je nog zo goed op de regels gaat wel eens over de grens.

Maar je hebt 'per ongeluk te dicht bij iemand in de buurt komen' en 'met een heleboel mensen een foto maken op het bordes terwijl je minister van Justitie bent die een paar weken terug een persconferentie heeft gegeven over het belang van je aan de regels houden.'

Die twee zijn niet helemaal hetzelfde, toch?

Citaat:
Er zijn gewoon drie groepen in Nederland , de mensen die zich aan de regels houden en die maakt het weinig uit wat grappi heeft gedaan want ze doen het voor hunzelf en naasten. De groep die overal schijt aan heeft , die zullen dit ook weer dankbaar aangrijpen om een hoop stennis te schoppen en de derde groep , de twijfelaars en die is het belangrijkst want als die groep nu ook zegt , weg met het beleid dan hebben we een probleem .

Dan ben ik groep 4: ik vind het stoppen van corona belangrijk, hou me daarom niet alleen aan de regels maar ben ook voorzichtig voorbij die regels. En ik vind dit heel beschamend, het maakt het cynisme groter, het brengt mensen in gevaar, het maakt de tegenstellingen nog groter. (En vertelt opnieuw heel duidelijk: de regels zijn er voor anderen, maar niet voor ons.)

Dat gaat niet alleen om het vertrouwen in het coronabeleid, maar het is ook nogal zuur voor al die mensen die in enorme problemen komen door het keiharde incasseringsbeleid van Justitie (waarbij een banketstaaf fout met de verzekering kan uitgroeien tot een eindeloze schuldenberg.)

Citaat:
Laten de tegenstanders maar met Grapperhaus afrekenen bij de verkiezingen , voor nu, gewoon de regels volgen.

Het gaat helemaal niet om 'tegenstanders van Grapperhaus' maar ook gewoon om mensen die willen dat we gewoon integere ministers hebben. Dat we dat gewoon als basis nemen (en echt, zo hoog ligt die lat echt niet) Geen verkiezingspunt, er hoeft ook helemaal geen debat van te komen: dit was gewoon niet acceptabel. Het maakt me niet eens uit (want het maakt helaas niet uit) of hij opstapt of blijft, maar het idee dat we dit zo normaal vinden...

Citaat:
Vind het nogal dom om nu te zeggen; Wij mogen nu ook!

Waarom? Welke reden is er om dat niet te zeggen, voor al die mensen die het beleid niet snappen en niet uit zichzelf voorzichtig willen zijn maar zich alleen maar aan de regels houden omdat het moet?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:22

Het probleem is gewoon dat hij glashard heeft gelogen tegen de kamer en dan ben je imo niet betrouwbaar. Maar als ie vorige week nagedacht had, had die al gemeld dat er ook geknuffeld was etc want een foto betekend meer foto’s. Het is gewoon oerstom. Ik hoop dat die zijn biezen pakt want er komen een deze dagen weer nieuwe foto’s uit en dan wordt de pijn nog erger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:49

Mensen die de regels niet snappen en de regels in twijfel trekken hebben dat al lang gedaan en ook al zou Grapperhaus van onbesproken gedrag zijn, dan vertikken die het nog om zich aan de maatregelen te houden . Misschien niet in het openbaar maar achter gesloten deuren des te meer.
Wat betreft beleid, Grapperhaus had gewoon direct af moeten treden want hij is inderdaad zijn geloofwaardigheid kwijt. Gewoon oerstom van hem en berouw komt altijd na de zonde.
Voor mij maakt het gewoon niets uit, ik hou me voor mijn eigen gezondheid aan de regels . Maar de twijfelaars zullen nog erger gaan twijfelen en dat is het meest vervelende aan de hele toestand.
Ik denk ook dat Rutte een goede move had gedaan door Grapperhaus te laten aftreden . Wanneer hij hem nu laat zitten heeft hij gewoon een groot probleem met het coronabeleid in het algemeen .

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 22:54

bigone schreef:
Mensen die de regels niet snappen en de regels in twijfel trekken hebben dat al lang gedaan en ook al zou Grapperhaus van onbesproken gedrag zijn, dan vertikken die het nog om zich aan de maatregelen te houden . Misschien niet in het openbaar maar achter gesloten deuren des te meer.
Wat betreft beleid, Grapperhaus had gewoon direct af moeten treden want hij is inderdaad zijn geloofwaardigheid kwijt. Gewoon oerstom van hem en berouw komt altijd na de zonde.
Voor mij maakt het gewoon niets uit, ik hou me voor mijn eigen gezondheid aan de regels . Maar de twijfelaars zullen nog erger gaan twijfelen en dat is het meest vervelende aan de hele toestand.
Ik denk ook dat Rutte een goede move had gedaan door Grapperhaus te laten aftreden . Wanneer hij hem nu laat zitten heeft hij gewoon een groot probleem met het coronabeleid in het algemeen .

De uitdrukking ‘ExcuusTruus’ is nu ‘ExcuusGrapperhaus’ geworden. En in de VS schijnt Speaker of The House Nancy Pelosi (D) de fout in gegaan te zijn in een kapperszaak. Zo onhandig!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:41

sureido schreef:
Het probleem is gewoon dat hij glashard heeft gelogen tegen de kamer en dan ben je imo niet betrouwbaar. Maar als ie vorige week nagedacht had, had die al gemeld dat er ook geknuffeld was etc want een foto betekend meer foto’s. Het is gewoon oerstom. Ik hoop dat die zijn biezen pakt want er komen een deze dagen weer nieuwe foto’s uit en dan wordt de pijn nog erger.

Dit heb ik dus ook. Dat het is gebeurd, oke. Hij is een mens en iedereen kan fouten maken. Maar eerst roepen "sorryy, het was 1 momentje, de rest van de dag ben ik de hele dag bezig geweest mensen er op te wijzen". En puntje bij paaltje staat hij te knuffelen met schoonmoeder, daar heb ik geen respect voor. Ik vind dat hij had moeten opstappen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:45

Ik denk dat iedereen wel eens te dichtbij een ander is gekomen. Dat is gewoon erg moeilijk.
Een keer hand schudden kan nog per ongeluk maar omhelzen niet.
Al moet ik zeggen dat het handen niet schudden hier eigenlijk ook al best gewoon is geworden. Dat per ongeluk vond ik ook meer van in het begin, of ervaren jullie dat anders?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:49

_Penotti schreef:
Ik denk dat iedereen wel eens te dichtbij een ander is gekomen. Dat is gewoon erg moeilijk.
Al moet ik zeggen dat het handen niet schudden hier eigenlijk ook al best gewoon is geworden. Dat per ongeluk vond ik ook meer van in het begin, of ervaren jullie dat anders?

Met dat handen schudden heb ik daar ook niet zo veel moeite meer mee.
Maar met andere dingen wel. Zoals gister op de crematie. M’n schoonmoeder mag dan niet m’n vriend die in tranen is omhelzen. Dat is gewoon verschrikkelijk. En ja dan kom je dus eigenlijk wel te dichtbij. Dus het ligt totaal aan de situatie en de emoties die daarbij horen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:50

_Penotti schreef:

ik heb er ook niet zoveel problemen mee. Af en toe gebeurd er iets dat je denkt "woeps". Spelletje spelen met een groep en dan een enthousiaste high five willen geven bijvoorbeeld.
En in zakelijke situaties waarbij je nieuwe mensen ziet vind ik het soms nog wel een beetje awkward.

lenaa_tje schreef:
_Penotti schreef:

Maar met andere dingen wel. Zoals gister op de crematie. M’n schoonmoeder mag dan niet m’n vriend die in tranen is omhelzen. Dat is gewoon verschrikkelijk. En ja dan kom je dus eigenlijk wel te dichtbij. Dus het ligt totaal aan de situatie en de emoties die daarbij horen.

Eens, ik vond de begrafenis van mijn opa om die reden ook heel zwaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:55

lenaa_tje schreef:

Dat zijn ook verschrikkelijke zaken. Die anderhalve meter gaat zo enorm tegen onze natuur als mensen in. Dat maakt het wat mij betreft wel tot de zwaarste maatregel in de omgang met de mensen die je goed kent. Tegelijkertijd begrijp ik de noodzaak weer wel. Maar als ik dan weer lees dat in de trein alle stoelen weer gebruikt mogen worden dan slaat bij mij ook de verwarring toe.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 08:57

Ja bij een begrafenis niet kunnen troosten begrijp ik dat het moeilijk is.
En eerlijk, ik begrijp ook nog dat je het gewoon zou doen. Verdriet wekt voor mij een gevoel op dat ik zou kunnen zeggen, barst met de regels.
Maar omhelzen bij een trouwerij vind ik dan weer wat anders, voor mijn gevoel dan althans.

Pas kwam ik ook ergens waar ik iemand nieuw ontmoete en inderdaad geen hand geven is raar.
Maar beide dachten we er wel aan.
En eigenlijk was het ook wel een soort makkelijk begin van een gesprek meteen.
Zo van hallo, handje geven mag niet maar aangenaam. En het gesprek liep al meteen :)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:00

_Penotti schreef:
Ja bij een begrafenis niet kunnen troosten begrijp ik dat het moeilijk is.
En eerlijk, ik begrijp ook nog dat je het gewoon zou doen. Verdriet wekt voor mij een gevoel op dat ik zou kunnen zeggen, barst met de regels.
Maar omhelzen bij een trouwerij vind ik dan weer wat anders, voor mijn gevoel dan althans.

Pas kwam ik ook ergens waar ik iemand nieuw ontmoete en inderdaad geen hand geven is raar.
Maar beide dachten we er wel aan.
En eigenlijk was het ook wel een soort makkelijk begin van een gesprek meteen.
Zo van hallo, handje geven mag niet maar aangenaam. En het gesprek liep al meteen :)

Het gaat ook om het feit dat een minister regels op legt die niet vol te houden zijn op langere tijd op straffe van een hoge boete inclusief aantekening in het strafdossier. En zich vervolgens zelf niet aan de regels houdt.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:04

lenaa_tje schreef:

Kijk, en het zijn dit soort belachelijke situaties waardoor mensen zich nicht meer strikt aan de regels willen houden. Wel op school/werk/bus vlak naast kennissen of zelfs wildvreemden mogen zitten, maar niet je eigen familie mogen knuffelen als iemand het moeilijk heeft? Kom op nou!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:21

_Penotti schreef:

Ik wilde laatst uit automatisme iemand een hand geven. Was ook echt raar dat het niet kon

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 14:21

Ik zie trouwens in die sneltest met resultaat binnen 15 min wel opties met de clubs en kroegen. Want dan weet je zo of mensen het hebben en kan je alleen mensen binnen laten die het niet hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-20 20:10

Lijkt me sowieso mooi voor van alles, als die test echt goed werkt!

Vandaag was er een hoorzitting over de coronawet, met deskundigen. Die hadden wel goede punten. Vooral dat de kamer maatregelen gewoon moet bekrachtigen ipv dat de kamer alleen een motie kan indienen, die de minister vervolgens naast zich neer kan leggen, ook al zou de hele kamer tegen zijn. Heel slecht plan lijkt me dat.

Coronawet: kritiek van experts (en van demonstranten verderop) - https://nos.nl/l/2346765

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:31

Ja leuk zo'n test,die er nu is....staat er gewoon op:je bent negatief getest. Dat betekent dat je NIET BESMET was met het coronavirus OP HET MOMENT VAN DE TEST.
Nu...leg mij maar eens uit wat een nut dit heeft,het is dus pure moment opname!

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:34

Wat wil je dan? Dat zo'n test zegt dat je in de toekomst niet besmet kunt raken? Of dat je in het verleden besmet bent geweest? Wat heb je daar aan? Het gaat er om dat je op dit moment geen mensen kan besmetten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:38

Kom je daar niet een beetje laat achter na 6 maanden dat het een moment opname is?
Natuurlijk is het een momemt opname, het is geen glazen bol.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:39

vivana schreef:
Ja leuk zo'n test,die er nu is....staat er gewoon op:je bent negatief getest. Dat betekent dat je NIET BESMET was met het coronavirus OP HET MOMENT VAN DE TEST.
Nu...leg mij maar eens uit wat een nut dit heeft,het is dus pure moment opname!

Ja dat is toch logisch :?

Die test weet toch niet of je de week erna iemand tegen zal gaan komen waardoor je besmet raakt en alsnog positief zal testen?

Die test zegt dat de klachten die je hebt op het moment dat je test niet veroorzaakt worden door het corona-virus.
Daarom moet je ook bij elke nieuwe klachten of veranderende klachten testen.