Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Binck8

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:39

Nou ben ik wel benieuwd wat je voor lekkers in oven hebt staan?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:47

Blonde brownies. :D :D gewoon omdat ik meestal op blond val. :Y)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:53

geniet van je cheat Roosch!! klinkt lekker.
Ik heb net ook een koekje bij de koffie op...anders zou die helemaal alleen overblijven in de koektrommel.. dat kan natuurlijk niet.

die ketose teststrips heb ik ook wel eens gehad. tja. het werkt wel om af te vallen.. maar het is in mijn ogen geen gezond en uitgebalanceerd dieet. Ik ga toch voor de schijf van 5 (en dan wat minder). en probeer op de suikers te letten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 10:54

Hier wordt er even niets gecheat, het moet eraf, en niet eraan.

Vanmorgen lekker 2 gebakken eieren met spek gehad, en straks staat er een heerlijke salade
met gerookte zalm op het menu :9 !

Ik ben ook dol op blond Roosch maar nu even niet :+

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-20 11:05

Lekker Roosch!

Ik heb er idd nog zo één op FB, die was 20kg afgevallen en voelde zich zoooo goed na "de kuur" en je mocht via PB weten wat het was. En daaronder ook een paar mensen die helemaal happy waren, even verder kijken en idd ook afgevallen met "de kuur". Maar niet gewoon zeggen wat het is. Ik kan daar niet zo goed tegen :x

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:14

Vet toevallig, in een ander topic heeft iemand het idd nu over die
ketonen zakjes.

Hahaha ik ben wel nieuwsgierig, zal eens vragen wat ze kosten ;) :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:16

Ohnee laat maar zitten, 50 ekkies voor 5 zakjes :roll:

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:29

Ik doe het goed op wat minder koolhydraten en vooral minder suiker, maar dat is zeker geen keto. Zou ik ook niet volhouden.

Hier net genoten van een ijskoffie met amandelmelk en een schepje vanille/kaneel eiwitpoeder.

En lunch wordt Griekse salade met o.a. Olijven en feta. En moet nog even een courgette plukken in de tuin.

Ik eet echt lekkerder, gezonder en uitgebreider dan ooit :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:41

Als ik koolhydraten ga schrappen kom ik nooit meer aan genoeg calorieën per dag denk ik. Ik moet ‘gewoon’ minder snaaien en snoepen.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:41

Butterfly schreef:
Lekker Roosch!

Ik heb er idd nog zo één op FB, die was 20kg afgevallen en voelde zich zoooo goed na "de kuur" en je mocht via PB weten wat het was. En daaronder ook een paar mensen die helemaal happy waren, even verder kijken en idd ook afgevallen met "de kuur". Maar niet gewoon zeggen wat het is. Ik kan daar niet zo goed tegen :x

Haha dat heb ik ook.
Zooooooo irritant!!

Maar het is natuurlijk de bedoeling om mensen hun nieuwsgierigheid te trigeren.
Die nieuwsgierigheid heb ik ook gehad, maar inmiddels ben ik wel wijzer en weet ik dat het om bijv shakes of hele dure dieeten gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:44

lizy29 schreef:
Als ik koolhydraten ga schrappen kom ik nooit meer aan genoeg calorieën per dag denk ik. Ik moet ‘gewoon’ minder snaaien en snoepen.

Dat is ook de reden dat mensen die niet in ketose komen maar wel hun koolhydraten beperken wel goed afvallen :j Tussen de 30 en 70g khd per dag is daar in principe heel fijn voor, juist omdat je met zo'n hoeveelheid dingen als pasta en rijst wel een beetje moet vermijden (en die zijn erg hoog in kcal) maar je wel gewoon groenten en fruit kan eten zonder heel goed te hoeven tellen. Ketose is echt een alternatieve verbrandingsmethode waar de meningen over verdeeld zijn, maar koolhydraten beperken kan natuurlijk gewoon heel prettig zijn.

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:49

BloemBloem schreef:
Vet toevallig, in een ander topic heeft iemand het idd nu over die
ketonen zakjes.

Hahaha ik ben wel nieuwsgierig, zal eens vragen wat ze kosten ;) :+

Die ketonen heb je helemaal niet nodig om in ketose te komen. Als je onder 30 tot 50 gram koolhydraten blijft per dag kom je na zo'n 48 uur in ketose. Je lichaam gaat dan het vet aanspreken voor energie. Normaal gebruikt het lichaam hier koolhydraten voor omdat die makkelijker om te zetten zijn. Je schakelt dus zeg maar over op een andere brandstof. Extra ketonen is dus dikke BS als je netjes heel weinig kh eet. Je lichaam maakt ze zelf.

Het is juist de bedoeling dat je je koolhydraten voor het grootste deel uit groenten haalt. Beetje afhankelijk van welke leer maar voor mij zijn dat voornamelijk de groene groenten die boven de grond groeien. Verder dierlijke eiwitten en goede vetten uit bv vis (ben ik zelf niet zo'n liefhebber van) en zoveel mogelijk pure en onbewerkte producten.

Het grote voordeel voor mij is dat ik kan eten zoveel ik wil en dus absoluut geen honger hoef te hebben. Een stukje komkommer met kruidenroomkaas of een rookkaascracker met filet of eiersalade....jammie :9
Grootste nadeel is dat alles meer tijd kost. Een boterham uit het pak halen is er niet bij.....je maakt veel zelf en daar gaat tijd in zitten.

Het is dus echt niet het vetdieet wat veel mensen voor ogen hebben.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 11:53

Mijn oom deed dat ooit ook. Die obtbeet met in vet drijvende roerei, spek en ui en kaas. Droge worst, biefstuk echt bulten vlees at hij.. En viel mega af... Zit er ondertussen weer aan..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:01

Ik doe dat ook, vanmorgen nog!
En tussendoor bifi's :9

Maar eet ook netjes mijn groentes, en goede vetten.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:32

Lekker Roosch!!

Nou hier zijn de eerste 5 kilo er af!! Gisteren lekker Viët mee naar huis genomen voor vanavond.. Was ik vergeten dat ik bbq heb.. Nou maar als middag eten op en zondag maar echt op rantsoen weer.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:36

Ik was vandaag -1,1kg *\o/* net niet onder de 110, maar toch reden genoeg voor een feestje! *\%/* .
Ik combineer intermittend fasting met koolhydraat beperkt. Zo zorg ik er vooral voor dat mijn eerste maaltijd na het vasten alleen uit eiwitten en vet bestaat. Ik kom altijd eiwit tekort, dus voor mij is eigenlijk al mijn eten gericht op eiwitten toevoegen aan mijn eten. Op deze manier lukt dat goed.
Vandaag begin ik bijv. Met wat parmaham, brie, boterhamworst, ei en kaas. Tapas alla laura _O-

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:37

Afbeelding
Love it! En ja ik eet het allemaal op :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 12:55

Zou ik ook doen :j Dit was mijn lunch:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:03

Echt, ik vind dat dus allemaal niet te hachelen he.. Daarom is keto ook niks voor mij, ik moest gewoon iets van koolhydraten bij mijn groenten hebben :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:04

Relaxed schreef:
Echt, ik vind dat dus allemaal niet te hachelen he.. Daarom is keto ook niks voor mij, ik moest gewoon iets van koolhydraten bij mijn groenten hebben :+

:D :D :D

Neem je er een cracker bij oid. Kan natuurlijk gewoon.

Ik zoek een kha cake recept zonder boter, want dat heb ik niet
in huis O:) :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:07

Daarom is er ook geen standaard dieet wat voor iedereen werkt :j

Je moet het wel lekker vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:08

BloemBloem schreef:
Relaxed schreef:

Jaa zalm met sla vind ik op een broodje of kracker idd wel lekker..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:12

Ik snap het wel hoor het is vaak allemaal van zachte textuur,
ik hou ook altijd wel van een beetje bite!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:15

BloemBloem schreef:
Relaxed schreef:

Ja maar zo'n cracker is natuurlijk niet keto. :')

Ik had laatst brownies gemaakt met kokosolie in plaats van boter, beviel erg goed! Heb je dat toevallig in huis?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-20 13:18

Sanne, nee niet helemaal, maar het is altijd een bewustere keuze dan een wasaatje sesam :+

Ik eet altijd de Tasty Basics crackers ( nu toevallig met zonnebloem- en pompoenpitten )
van de AH! 70% minder khd per cracker. Zelf eet ik ze max 1 keer per week, en vaak doe ik dat op zaterdagavond,dan maak ik er een toastje van :))

Dat maakt de totale score van 1 cracker 3,4 gram