Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:26

Bekende van mij had ook binnen 12 uur uitslag (negatief), zij is getest in Assen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:26

ik heb uiteindelijk ongeveer 24 uur moeten wachten. heb vorige week vrijdag getest. had vage klachten. mn neus zat verstopt en had 's ochtends denk het gevolg ervan steeds last van een jeukende keel. nieste en kuchte ook niet. en ben bekend met hooikoorts en stof allergie. maar het risico kan je niet nemen. En de timing was alles behalve perfect want ging afgelopen dinsdag met mijn ouders verhuizen. dus toen heb iet och even zelf gebeld. mocht niet, maar in mijn situatie moest ik wel kijken. en de uitslag was toen al binnen. maar ik begreep (weet niet of het waar is) dat de mensen die wel positief getest zijn als eerst getest worden. Omdat ik toen belde rond 11 uur die volgende dag, dacht ik dat ik niet meer gebeld zou worden want wist de uitslag. maar werd vervolgens alsnog pas 19:45 die zelfde dag gebeld. Wat ik wel heel fijn vond was dat ik half 9 belde en om 10 uur al terecht kon voor de test. Vond de test overigens heel erg meevallen. in mn keel vond ik het vervelendst maar dat is omdat ik ook een heel hoog kokhals reflex :')
Laatst bijgewerkt door HorseTimeXL op 16-08-20 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:27

pumpina schreef:
Ik vind t eigenlijk ook wel bijzonder dat ik maar 1 iemand ken die corona heeft gehad en dan nog 2 mensen via via. Ik zit ook in de randstad dus niet echt afgelegen ofzo.. Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat ik de cijfers niet geloof oid, maar wel dat ik het best raar vind.

Ik ook zoiets - maar ik denk dat we daar vooral heel erg blij mee moeten zijn :)

Hebben jullie trouwens ook dat je in deze tijd echt elk pijntje/kwaaltje enorm opblaast? Voel ik nou wat? heb ik nou een beetje keelpijn of niet? Is 3x kuchen per dag
'hoesten'? Dat soort dilemma's...

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:34

Sheran schreef:
pumpina schreef:
Ik vind t eigenlijk ook wel bijzonder dat ik maar 1 iemand ken die corona heeft gehad en dan nog 2 mensen via via. Ik zit ook in de randstad dus niet echt afgelegen ofzo.. Waar ik overigens niet mee wil zeggen dat ik de cijfers niet geloof oid, maar wel dat ik het best raar vind.

Ik ook zoiets - maar ik denk dat we daar vooral heel erg blij mee moeten zijn :)

Hebben jullie trouwens ook dat je in deze tijd echt elk pijntje/kwaaltje enorm opblaast? Voel ik nou wat? heb ik nou een beetje keelpijn of niet? Is 3x kuchen per dag

Nu niet maar ik gok dat ik daar aan het eind van deze week wel last van heb. Normaal moet mijn stem al wennen aan weer werken en dat geeft klachten :( dus daar zie ik wel tegen op.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:35

Ja kan ik me goed voorstellen... ben je tevreden met de maatregelen die je school heeft genomen? Voel je je veilig? Ga je er wat van zeggen als een leerling zit te kuchen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:45

Sheran schreef:
Ja kan ik me goed voorstellen... ben je tevreden met de maatregelen die je school heeft genomen? Voel je je veilig? Ga je er wat van zeggen als een leerling zit te kuchen?

Maatregelen denk het wel. Er is goed naar mijn astma wens geluisterd en ik geef les in een koel lokaal op de hoek dus qua ventilatie heb ik er vertrouwen in (veel ramen/bij het trappenhuis)
Ook hebben we goede routes, verschillende plekken waar leerlingen de school in moeten, ook genoeg desinfectie etc.
Maar de rest, de onzekerheid van een groep, dat moet ik zien :)
Tja ik hoor ze nu al nep kuchen op dag 3 :') dat deden vorig jaar geregeld. We gaan het zien. Heb er wel zin maar toch wat extra spanning dan de normale vakantie spanning :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 23:20

Sheran schreef:
pumpina schreef:

Ja ik kan daardoor klachten in stand houden. Zo heb ik al 6 maanden keelpijn hoesten en snotneus en je raad al bij afleiding spontaan over. Ik heb hyperventilatie dus die zorgt ook wel voor veel klachten zoals een keer druk op de maag wat voelt als benauwdheid.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 01:39

Wat 'fijn' om te lezen zebrastreep, ik heb hetzelfde. Al sinds maart af en aan keelpijn en hoesten, komt opzetten als ik iets moet doen waarvoor ik veilig wil zijn en gaat over bij afleiding... In maart ook hyperventileren maar dat is gelukkig over.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:52

Sheran schreef:
Wat 'fijn' om te lezen zebrastreep, ik heb hetzelfde. Al sinds maart af en aan keelpijn en hoesten, komt opzetten als ik iets moet doen waarvoor ik veilig wil zijn en gaat over bij afleiding... In maart ook hyperventileren maar dat is gelukkig over.

Ja precies vooral bij onrust begint het. Maar zit echt meer tussen mijn oren. Terwijl echt koorts en keelpijn bij mij heel anders voelt omdat ik altijd extreem erge keelpijn krijg

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:13

Vraagje voor diegene in het topic die enkele maanden geleden corona gehad hebben: Zijn jullie volledig hersteld? Iemand nog klachten overgehouden? En hoelang duurde het herstel? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:24

hwn schreef:
Vraagje voor diegene in het topic die enkele maanden geleden corona gehad hebben: Zijn jullie volledig hersteld? Iemand nog klachten overgehouden? En hoelang duurde het herstel? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor.

Ik ben niet getest want dat gebeurde nog niet toen. Echter zowel huisarts , arts op de covid poli en mn behandelend internist zeggen dat ik naar alle waarschijnlijkheid covid had. En ik heb nog steeds klachten. Ze wisselen elkaar af, beetje benauwd, keelpijn, brandende luchtpijn, extreem moe, en meer

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:26

@Tokedri, en kunnen ze niet achterhalen (op basis van antistoffen of zo) of je het effectief had/hebt? Want straks denk je dat het nog nasleep is van de eerste besmetting, terwijl het een tweede is. Er zijn al mensen die het meer dan 1x gehad hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:28

hwn schreef:
@Tokedri, en kunnen ze niet achterhalen (op basis van antistoffen of zo) of je het effectief had/hebt? Want straks denk je dat het nog nasleep is van de eerste besmetting, terwijl het een tweede is. Er zijn al mensen die het meer dan 1x gehad hebben.

Heb je daar een link van? Want nog nergens gelezen dat het definitief bewezen is .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:44

Ik ben ook niet getest, maar heb wel het vermoeden dat ik het gehad heb. Eerst een dag flink moe en hoofdpijn, daarna kreeg ik het ineens extreem koud; met 25 graden onder een winterdekbed en nog steeds rillen en tintelende vingertoppen, en met paracetamols ging dat op en af van loeiheet en flink zweten naar ijskoud en rillen. Ik was vooral enorm moe, rechtop staan om een boterham te smeren was eigenlijk al te veel, en bij het trappen lopen moest ik halverwege echt even pauzeren. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit in die 35 jaar zo slecht heb gevoeld, ook vroeger niet.
Ik heb gelukkig nooit last gehad van mijn longen en ik voelde me na een dag of 5 weer beter. De vermoeidheid is ook redelijk snel weggetrokken.
Ik merkte wel dat ik ineens heel veel behoefte had aan vers fruit en groente. Nog nooit zoveel fruit weggewerkt op een paar dagen tijd, en zelfs potjes koude bonen en worteltjes leeg gelepeld :') Vitamine C 1000 tabletten, brandnetelthee.. Geen idee of het heeft geholpen, en of het überhaupt corona was, maar wat was ik blij toen ik er vanaf was!
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 19-08-20 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:01

hwn schreef:

Ik heb vandaag op antistoffen geprikt
Lastige is dat niet iedereen antistoffen aan maakt en dat ze snel lijken te verdwijnen

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:07

hwn schreef:

Dat kan toch immers niet. Anders zijn ze een volledig niet werkend vaccin aan het maken.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:08

8nnemiek schreef:
Ik ben ook niet getest, maar heb wel het vermoeden dat ik het gehad heb. Eerst een dag flink moe en hoofdpijn, daarna kreeg ik het ineens extreem koud; met 25 graden onder een winterdekbed en nog steeds rillen en tintelende vingertoppen, en met paracetamols ging dat op en af van loeiheet en flink zweten naar ijskoud en rillen. Ik was vooral enorm moe, rechtop staan om een boterham te smeren was eigenlijk al te veel, en bij het trappen lopen moest ik halverwege echt even pauzeren. Ik kan me niet herinneren dat ik me ooit in die 35 jaar zo slecht heb gevoeld, ook vroeger niet.
Ik heb gelukkig nooit last gehad van mijn longen en ik voelde me na een dag of 5 weer beter. De vermoeidheid is ook redelijk snel weggetrokken.
Ik merkte wel dat ik ineens heel veel behoefte had aan vers fruit en groente. Nog nooit zoveel fruit weggewerkt op een paar dagen tijd, en zelfs potjes koude bonen en worteltjes leeg gelepeld :') Vitamine C 100 tabletten, brandnetelthee.. Geen idee of het heeft geholpen, en of het überhaupt corona was, maar wat was ik blij toen ik er vanaf was!

Je lichaam weet meestal prima wat het nodig heeft :j

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:54

bigone schreef:
hwn schreef:

Heb je daar een link van? Want nog nergens gelezen dat het definitief bewezen is .

In een ander topic hier op Bokt (Corona in België) vertelde een Bokker (ik dacht Pandora, maar ben niet zeker) van iemand die ze persoonlijk kende die het een eerste keer had, ervan genezen was, het intussen een tweede keer kreeg en daaraan overleden is.

Inderdaad, een vaccin lijkt me nutteloos of heel beperkt in tijd. De eerste corona-besmette hier in België (werkte toen in China voor een Belgische firma, was symptoomvrij maar testte positief) heeft intussen geen antistoffen meer. Beter zou zijn om in te zetten op medicatie, of algemeen weerstand verhogen (om de T-cellen te stimuleren)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:03

Dat was toch een oudere mevrouw in een verpleegtehuis in Nederland ? Daar was nog niet echt een verklaring voor gevonden geloof ik.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:06

Ik weet niet of het om een Nederlands overlijden ging, was een Belgische die het postte, maar die kan natuurlijk ook Nederlandse vrienden/kennissen (gehad) hebben. Ik had de indruk dat het niet om een geval ging die in de media gekomen was, maar weet er het fijne niet van.

Feit is dat mijn overbuurvrouw, die eind maart zelf op IC lag met Covid-19 en wiens man eraan overleden is, heel vaak een mondmasker op heeft, omdat haar gezegd werd dat ze door haar verminderde weerstand extra vatbaar zou zijn om het opnieuw te krijgen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:10

quote verkloot. :+
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 19-08-20 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:10

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:13

Het rivm zegt dat ze zover ze nu weten je niet zo snel al voor de 2x besmet kan wezen.
Mocht je positief testen dan zijn dat nog oudere virusdeeltjes die uit je longen komen.
Terwijl mensen denken al genezen te zijn.
Ook geven ze aan dat je immuunsysteem volop draait, het virus herkent dmv antistoffen en je daardoor veel minder snel ziek wordt/herbesmet raakt.

Maar aan de andere kant, het heeft er denk ik wel mee te maken in wat voor gradatie je het hebt gehad. Want er waren mensen die eerder positief testte maar erg weinig antistoffen hadden ertegen. Of ze waren alweer snel afgenomen in het bloed. Meen dat dit naar voren kwam uit een Duits onderzoek

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:58

hwn schreef:

Ik heb bewezen covid gehad ( doneer nu plasma) half Maart. Geheel geen restklachten meer. 1 week ziek geweest, 1week herstel nog een beetje hangerig en daarna nog zo'n 3 weken verlaagde saturatie ( 96%) en snel buiten adem. Ook verlies van smaak en reuk heeft tot 2 maanden aangehouden maar is nu voor 95% terug.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 01:19

Hier ook COVID gehad in maart, maar nog steeds veel klachten. Vermoeidheid, soms verhoging/koorts die plotseling weer op komt zetten en dan 3 weken aanhoudt, heel vervelend. Tussendoor nog 2x getest voor de zekerheid tijdens die koortsperiode, en geen nieuwe besmetting te pakken gelukkig. Ook geprikt op antistoffen in juni maar die had ik toen al niet meer. :n Schijnt nog wel vaak voor te komen (Engels artikel, maar met wat meer info https://www.google.nl/amp/s/mobile.reut ... SKBN23T1CJ )