Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Horloges zitten er vaak heel ver vanaf ja, maar zo'n berekening is natuurlijk ook maar arbitrair. Als jij een dag meer beweegt haal je dat gemiddelde alweer omhoog, beweeg je een dag minder haal je het omlaag. Ik denk dat 1650 in jouw geval een prima mikpunt is.
Je lijstje is zo een beetje incompleet, maar ik zou zeggen een beetje karig ook. Vooral in je lunch kan je echt wel wat meer eten zo te zien. Reken je hierbij alles mee? Dus bijvoorbeeld ook de boter op je brood of de olijfolie van je avondeten? Dat zijn wel belangrijke factoren. Daarnaast kan ik je aanraden om een paar dagen af te wegen, ook je boterhammen enzo. Dan krijg je een veel completer beeld.
m9ara schreef:@IMAY1990, Ik denk dat je in de goede richting zit wanneer je 1650 kcal aan gaat houden! Hierbij zou ik niet teveel naar verbranding kijken, omdat dit nooit echt heel betrouwbaar is. Je BMR is inderdaad hetgeen dat je lichaam in de basis nodig heeft, dus daar moet je zeker niet onder gaan zitten. Als dit lijstje echt alles is wat je op een dag binnenkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat dat qua kcal wat laag uitvalt. Zoals Emma aangeeft is het wel belangrijk om te zorgen dat je echt alles meeneemt om een realistisch beeld te krijgen, maar ik krijg het idee dat je dat ook wel doet.
Ik weet niet wat precies je doel is? Maar anders is het misschien een idee een wat meer naar je macro's te kijken en op basis daarvan nog wat voedingsmiddelen toe te voegen aan een dag?
Kimmie25501 schreef:Gisteren helemaal blij met mijn ochtendplanning, wilde eerst een rondje gaan wandelen met paard, ongeveer een half uurtje en daarna bij Holland en Barret een gezonde muesli uitzoeken. Die planning liep in de soep, want ik was vergeten dat ik online college had Daarom dus de hele ochtend hard gewerkt aan school en alleen maar op mijn stoel gezeten, 's middags nog wel even gewandeld met paard en die was druk, dus dat zorgde dan ook wel weer voor wat beweging.
m9ara schreef:Vandaag na een week weer kunnen sporten, zonder dat mn knie zeer deed. De keren ervoor kreeg ik het gewicht steeds niet lekker omhoog. Vandaag gewicht dus nog niet op mijn top gedaan en ook niet tot het gaatje gegaan, om weer wat zelfvertrouwen te winnen. Ging goed!
m9ara schreef:@IMAY1990, Ben je nu in de coronatijd dan niet al wat afgevallen? Ik kan me namelijk voorstellen dat je voorheen echt wel wat hoger in kcal zat dan nu, als je alles kant en klaar bij de AH of in de kantine kocht.
Ik vind het op basis van deze informatie lastig adviseren wat je toe kan voegen aan je dag. Je noemt eiwitten. Je zou bijv. wat meer kwark/yoghurt kunnen gaan eten? Echter blijft het totaalplaatje belangrijk om goed mee te kunnen denken.
Laura82 schreef:Imay, ik vind die 78 kcal voor 250 gram yoghurt wel heel weinig, klopt dat wel?