4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:52

Ik ben nu een tijdje zelf bezig en aan het meelezen en ik heb nu toch even advies nodig. Ik heb op de in de startpost genoemde site voor BMR gekeken en daar kwam het volgende uit: "Jouw huidige BMR bedraagt 1307. Wanneer je beweegt zoals je daarjuist hebt opgegeven heb je 1797 kilocalorieën nodig om op dit gewicht te blijven." Ik neem aan dat die 1307 dan het getal is waar je in ieder geval niet onder moet komen? MyFitnessPal had automatisch als doelaantal 1650 ingesteld, dat zou dan best een stukje al boven die hoeveelheid zittenen ik heb een sporthorloge die een indicatie van verbrande callorieën aangeeft en die zit nu om 15:45 in de middag op een schatting van 1367, ik verwacht dat die rond de 2100 á 2200 callorieën gaat uitkomen, wat toch fors meer is dan de in de berekening genoemde 1797 (die genoemd wordt op basis van geen tot weinig lichaamsbeweging). Zit dat horloge er dan zo ver vanaf?

En los van die hoeveel verbrand ik nu verwarring hou ik nu een paar weken ook echt bij wat ik daadwerkelijk eet, en volgens myfittnesspal zit ik op slechts 1250 callorieën op een dag wat me ook verbaast omdat ik voor mijn gevoel niet weinig eet en mezelf ook niet echt dingen ontzeg. Mijn gemiddelde dag is ongeveer als volgt:

O (rond 9:00) - 2 volkoren boterhammen met vleeswaren (osseworst, rosbief, rookvlees) á 215-265 callorieën afhankelijk van de vleeswaren
M (rond 12:30) - 2 volkorenboterhammen met 20 gram pindakaas á 290 callorieën
T (rond 15:30) - 250 gram Griekse yoghurt 5.5% eiwit, 0.1% vet of een koekje á 75 - 85 callorieën
A (rond 19:00) - Verschilt per dag maar qua callorieën rond de 600

Dan kom ik in totaal als ik de bovengrenzen pak op 1240

Mis ik iets hierin of eet ik echt minder dan ik dacht naar binnen te werken?

Anoniem

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 16:55

Horloges zitten er vaak heel ver vanaf ja, maar zo'n berekening is natuurlijk ook maar arbitrair. Als jij een dag meer beweegt haal je dat gemiddelde alweer omhoog, beweeg je een dag minder haal je het omlaag. Ik denk dat 1650 in jouw geval een prima mikpunt is.

Je lijstje is zo een beetje incompleet, maar ik zou zeggen een beetje karig ook. Vooral in je lunch kan je echt wel wat meer eten zo te zien. Reken je hierbij alles mee? Dus bijvoorbeeld ook de boter op je brood of de olijfolie van je avondeten? Dat zijn wel belangrijke factoren. Daarnaast kan ik je aanraden om een paar dagen af te wegen, ook je boterhammen enzo. Dan krijg je een veel completer beeld.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 17:04

Emmaa_ schreef:
Horloges zitten er vaak heel ver vanaf ja, maar zo'n berekening is natuurlijk ook maar arbitrair. Als jij een dag meer beweegt haal je dat gemiddelde alweer omhoog, beweeg je een dag minder haal je het omlaag. Ik denk dat 1650 in jouw geval een prima mikpunt is.

Je lijstje is zo een beetje incompleet, maar ik zou zeggen een beetje karig ook. Vooral in je lunch kan je echt wel wat meer eten zo te zien. Reken je hierbij alles mee? Dus bijvoorbeeld ook de boter op je brood of de olijfolie van je avondeten? Dat zijn wel belangrijke factoren. Daarnaast kan ik je aanraden om een paar dagen af te wegen, ook je boterhammen enzo. Dan krijg je een veel completer beeld.

Ja, ik probeer echt alles mee te tellen. Ik hou niet van boter op mijn brood dus dat doe ik er niet op, maar bij bijvoorbeeld een custom recept dat ik voor mijn macaroli heb aangemaakt op MFP heb ik wel de bak&braad boter er ook in gestopt evenals de kruiden. Dat ziet er dan als volgt uit:

Afbeelding

Ik haal er minstens 4 porties uit maar dan zit ik ook echt op ploffen zegmaar dus ik zou er zelfs iets minder pasta bij kunnen doen en ook een voldaan gevoel kunnen hebben. Callorieën per portie nu 558, en dan doe ik er ketchup bij maar zelfs dat meegenoen kom ik niet boven de 600 uit. En vleeswaren en pindakaas weeg ik inderdaad ook af.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:23

DE SPORTSCHOOL BIJ MIJ OM DE HOEK GAAT OPEN :D
Ik krijg een mega drukke periode op school dus moet nog even aankijken of ik me direct in schrijf voor de buitenlessen die ze aanbieden, maar super fijn nieuws! Het gaat goed hier; ben gevraagd mee te werken aan een tof project door iemand met wie ik heel graag werk en tegen wie ik best wel op kijk dus dat was een ego streling. Verder qua eten en sporten ook fijn. Hoe was je entrecote mjwb? Haha Kim ja ravigotte is inderdaad voor vis maar ik vind het echt lekkere saus en eet het ook bij mijn tosti :')

Lijstje:
O: 2 Tosti's van 4 mini broodjes boulot volkoren met 2 plakken lightlife en wat saus
T: Theelepel pindakaas M&M
L: 200 Gram krieltjes uit de oven, ravigottesaus
T: 300 Gram Optimel vla, lolly
A: Marokkaanse bowl; kikkererwten, 50 gram couscous, 300 gram kipfilet, komkommer en granaatappelpitjes
T: 2 Maiswafels met çemen, zelfgemaakte proteïne chocomelk
B: 10.000 stappen en half uur HIIT training.
:)

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:29

@mjwb wat fijn dat het verhogen van je kcal aantal goed gaat!

@Maanlicht super fijn dat je weer kan trainen en daar motivatie uit kan halen!

@m9ara leuk dat je een proefje hebt ingestuurd, ik ga voor je duimen!

@lis_ol super goed dat je zo veel bent afgevallen! Weer extra motivatie om door te gaan!

@IMAY1990 ik zou het ook niet weten hoe dat zit in MFP, ik ben ook nog een beetje aan het worstelen met die voedingswaarden, daar ben ik net een weekje mee bezig. Hopelijk lukt het om het (evt met hulp van anderen hier) om het uit te zoeken!

@Castilja wat fijn dat de sportschool weer open gaat! En leuk dat je een tof project mag doen! Wat voor soort project is het?

Jullie lijstjes zien er allemaal erg goed en lekker uit trouwens!!

Ik ben rustig bezig om mijn eetgewoontes gezonder te maken en te letten op mijn kcal inname en proberen om dingen af te wegen! Ik merk vooral dat ik mijn eiwitten nog mis en nog te veel vet binnenkrijg. Komende tijd eens proberen of ik die balans kan veranderen.

Mijn lijstje vandaag
O: 160 gr Griekse yoghurt, 60 gram muesli met noten en een handje blauwe bessen
M: twee speltboterhammen met een gebakken ei
A: bami met chilisaus, doperwten, stukjes kip en nog wat groentes waarvan ik helaas niet weet wat het was :+
Er zal nog wel iets van chips bij komen vanavond, haha
Qua beweging vandaag: drie kwartier gewandeld met de hond, 2 uur paard gereden en een uur gefietst!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:22

@Lis_Ol, Wat fijn dat je al beter thuiskwam van je werk! En -0,9, wat een topresultaat! Zo zie je maar dat wat cheaten tussendoor echt geen kwaad kan, als je het met mate doet. Ga zo door :D
En ja klopt, ik heb altijd geroepen dat ik nooit een groot paard zou willen en kijk mij nou :') . Hij is nu net 7 geworden en ik heb het idee dat hij iedere dag nog groeit.. Ik hoop niet dat hij net als die van jou de 1.90 gaat halen, al zit ik nu best lekker zo hoog :D. Het brengt rijtechnisch wel nieuwe uitdagingen met zich mee.

@Maanlicht, Herkenbaar hoor, die voeden/vullen strijd met jezelf. Vaak is het bij mij ook echt in periodes dat ik daar meer last van heb. Ik hoop voor je dat het dus langzaamaan weer makkelijker wordt nu je ook weer kan sporten :) Geen buikpijn meer gehad vlak na je shake?

@Kimmie, Een Philly Cheesesteak is eigenlijk een broodje met dungesneden biefstuk en een kaassaus. Mega lekker! Zelfgemaakte soep, ook altijd een hit! Dat je veel hebt gegeten maakt niet uit, je zat uiteindelijk heel laag in kcal zo te zien.

@_mjwb, Wauw ik kan me echt niet voorstellen dat ik met 2 maanden trainen al 10 kilometer binnen het uur zou lopen. Echt heel knap!

@IMAY1990, Ik denk dat je in de goede richting zit wanneer je 1650 kcal aan gaat houden! Hierbij zou ik niet teveel naar verbranding kijken, omdat dit nooit echt heel betrouwbaar is. Je BMR is inderdaad hetgeen dat je lichaam in de basis nodig heeft, dus daar moet je zeker niet onder gaan zitten. Als dit lijstje echt alles is wat je op een dag binnenkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat dat qua kcal wat laag uitvalt. Zoals Emma aangeeft is het wel belangrijk om te zorgen dat je echt alles meeneemt om een realistisch beeld te krijgen, maar ik krijg het idee dat je dat ook wel doet.
Ik weet niet wat precies je doel is? Maar anders is het misschien een idee een wat meer naar je macro's te kijken en op basis daarvan nog wat voedingsmiddelen toe te voegen aan een dag?

@Castilja, Oh wat top dat jouw sportschool ook open gaat! Toch een fijn idee dat je weet dat je zou kunnen gaan, ook al heb je zelf nog even geen tijd.

@Lisa_22, Ik snap dat het even zoeken is om de juiste balans te vinden. Hoe langer je er bewust mee bezig blijft, hoe makkelijker het wordt! Ik moest in het begin ook heel erg puzzelen om aan mijn eiwitten te komen, nu gaat het bijna vanzelf om 2x lichaamsgewicht in grammen per dag binnen te krijgen. Goed bezig!

Ik heb vanochtend weer op de weegschaal gestaan, weer een halve kilo kwijt. Ik ben nu ongeveer 1,5 jaar heel bewust bezig met eten en sporten. Een half jaar geleden sprak ik nog met mezelf af dat ik echt niet onder de 64 kg mocht wegen, ondertussen is het 61,7. Echter voel ik me beter in mijn lichaam dan ooit, dus is het ook helemaal niet erg! Volgende week ben ik 4 dagen vrij, door hemelvaart en een vrije dag. Met mezelf afgesproken dat ik dan even 4 dagen de teugels laat vieren. Dit zou ik mezelf normaal niet toestaan.

Vandaag is het feest: Frietjes :D Echt twee weken naar uitgekeken haha!
O: Havermouttaartje van 40gr havermout, 1/2 ei, 10gr whey vanille, 50gr magere kwark, 100gr aardbeien
T: Speculaas cake van Beukers, pruim, halve peer
L: 500gr Kvarg vanille en 20gr whey crispy
T: Smart bar crunchy
D: Frietjes met mayonaise en een viandel
Totaal: 1983 kcal

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:17

m9ara schreef:
@IMAY1990, Ik denk dat je in de goede richting zit wanneer je 1650 kcal aan gaat houden! Hierbij zou ik niet teveel naar verbranding kijken, omdat dit nooit echt heel betrouwbaar is. Je BMR is inderdaad hetgeen dat je lichaam in de basis nodig heeft, dus daar moet je zeker niet onder gaan zitten. Als dit lijstje echt alles is wat je op een dag binnenkrijgt, dan kan ik me voorstellen dat dat qua kcal wat laag uitvalt. Zoals Emma aangeeft is het wel belangrijk om te zorgen dat je echt alles meeneemt om een realistisch beeld te krijgen, maar ik krijg het idee dat je dat ook wel doet.
Ik weet niet wat precies je doel is? Maar anders is het misschien een idee een wat meer naar je macro's te kijken en op basis daarvan nog wat voedingsmiddelen toe te voegen aan een dag?

Doel is om op verantwoorde wijze een aantal kilo's kwijt te raken. De lockdown zorgt er voor dat mijn leefpatroon helemaal op zijn kop is gegooid, ik werkte 5 dagen in de week buiten de deur en had ook zeker 4 avonden in de week en een weekend dag dingen buiten de deur te doen. Ik had nooit eten in huis want ik vergat toch altijd 's ochtends om ontbijt en lunch mee te nemen naar werk en ik kwam langs niet 1 maar 2 AH to go's onderweg. 1 bij het opstappunt van mijn metro en 1 bij mijn uitstaphalte. Daarnaast heeft mijn werk een betaalbare kantine vol met lekker maar niet altijd gezond eten En wat avondeten betreft was het ook altijd haasten, kant-en-klaar, bestellen of buiten de deur even snel wat halen. Nu werk ik de hele week thuis en moet ik dus wel eten in huis halen. Ik ben een redelijk kieskeurige eter, ik lust bijvoorbeeld de meeste rauwe groentes niet. Gelukkig eet ik wel graag brood, sommige vleeswaren en pindakaas. En hagelslag en nutella maar dan is pindakaas toch een betere optie.

Ik ontzeg mezelf geen enkel eten op dit moment, als ik een keer zin heb in een burger en frietjes moet dat ook kunnen. Dat zou het beter vol te houden moeten maken als werk straks weer op kantoor is. Ik moet mezelf niet slecht gaan voelen als ik af en toe te moe ben om te koken of gewoon zin heb in iets ongezonds maar ik probeer wel echt meer zelf te koken dan ik voorheen deed.

En wat betreft inhoud van het eten, ik merkte in MFP dat ik relatief veel vet en weinig eiwitten binnen kreeg. Aan de hand daar van heb ik de afgelopen weken gekozen voor andere vleeswaren voor op brood: rosbief, rookworst en ossenworst in plaats van boterhamworst; Ander vlees bij het avondeten: Mager rundergehakt i.p.v. gewoon rundergehakt door de pastasaus, kipfilet in plaats van slavinkje etc.; En ik heb bij de griekse yoghurt voor de 5.5% eiwit variant gekozen.

Ik zou graag willen weten wat jullie zouden toevoegen in mijn dag en wanneer precies. Bij de lunch zou ik naar 3 boterhammen kunnen wisselen, maar dan denk ik dat ik om 15 uur echt nog geen trek heb in een tussendoortje.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 17:04

Jip, ja oké dat is wel waar. Voor mij komt wegen 's avonds meestal beter uit, omdat ik het 's ochtends altijd vergeet. Als ik eraan denk, zal ik de volgende keer 's ochtends wegen!
Ik denk eigenlijk nooit na over het voeden/vullen, maar ik zou dat eigenlijk wel moeten doen. Meestal kijk ik alleen naar kcal, maar ik kan natuurlijk beter kijken naar wat er echt goed voor me is.

Mjwb, en? Wat vond je van ravigotte bij het vlees? Wauw, ik vind het echt heel knap dat je met twee maanden trainen als 10 kilometer in een uur kunt lopen!

Ik denk zo over alle mensen die hardlopen :') Dat is dus echt niet aan mij besteed.

Horloges zitten er inderdaad zoals Emma zegt vaak vanaf, maar ook zo'n berekening is niet de waarheid. Eigenlijk zou je als je het echt wilt weten een speciale meting moeten doen, maar dat is natuurlijk niet per se nodig. Ik vind het lastig om je verder tips te geven op je lijstje IMAY1990. Wat ik wel denk, is dat het te weinig is. Ik zou dus wat meer gaan eten. MFP is goed om je kcal in bij te houden en om naar je verhoudingen qua macro's te kijken, maar verder moet je niet kijken naar de beweging of de kcal die hij je aanraadt. Dat is echt beter om met je eigen gezonde verstand en de OP zelf uit te rekenen, zoals je idd al had gedaan. Ik denk dat je wel in de goede richting zit met je 1650 kcal, ik zou in ieder geval niet heel veel minder gaan eten.

Lis_Ol, supergoed dat je al zo veel bent afgevallen!

Castilja, wat fijn dat de sportschool weer open gaat!

Goede en lekkere lijstjes komen er voorbij!

Mara en de rest met de uitleg, oeh, dat klinkt idd heerlijk!

Lisa_22, ik snap dat het even zoeken is om de juiste balans te vinden. Dat komt vanzelf en als je vragen hebt, kun je die hier altijd stellen!

Ik wil mezelf eigenlijk weer vaker gaan wegen, dat lijkt me iets beter om meer zicht te houden op wat ik doe. Niet iedere dag of om de dag, dat is dan weer te veel. Ik denk dat ik me morgen weer een keer weeg, zodat het niet weer helemaal mis kan gaan :')
O: 40 gram krokante muesli noten, 150 gram Griekse yoghurt 0.1% vet, druiven. (316)
T: lichte cracker spelt met hummus. (120)
L: gevulde kippensoep
yoghurt met bosbessen fruitspread. (380)
T: havermoutreep. (142)
A: kikkererwtensalade met feta kaas, paprika, verse tomaat en olijfolie extra vergine. (334)
T: ovengebakken krokante ontbijtgranen (cranberry's). (104)
B: 10 minuten fietsen, met paard bezig zijn en vooral heel veel aan school werken.
Totaal kcal: 1398.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 22:30

Castilja - Yessss eindelijk!! Wat fijn!
De entrecote was echt heerlijk <3 Wat jij met ravigotte heb, heb ik met mosterd dille saus, dat is zo lekker! Alleen bij vlees heb ik dat nog nooit op. Lekker lijstje!

Lisa - Het puzzelen met de eiwitten vind ik ook heel lastig alhoewel het de laatste tijd veel beter zegt. Wat Mara al zegt, een beetje gewenning en dan kom je al heel ver!

Mara - Dankje! Ik had het zelf ook niet verwacht maar ben wel blij dat het nu al lukt. Het geeft zo’n gevoel van voldoening!
Wat super zeg, dat je je zo fijn voelt in je lichaam! Lekker even genieten van je vrije dagen volgende week, dat kan je echt wel hebben! Ik herken het wel heel erg hoor. Ik had als doel gezegd dat ik 65 kilo goed vond. Toen ik dat gehaald had was 63 kilo echt goed en hoefte ik van mezelf niet meer af te vallen. Inmiddels weeg ik 59,6 kilo en voel ik me echt beter dan ooit in mijn lichaam! Ik wil absoluut niet meer afvallen maar ik wil ook niet een eens aankomen. Ik merk ook echt dat ik buikspieren krijg en alles echt strak begint te worden.
Heerlijk je patat! Ohh viandel; ik was helemaal vergeten dat dat bestaat <3

Kimmie - Ik heb een klein reepje geprobeerd maar vond het niet zo heel lekker. Ik denk dat ik het maar voor bij vis hou. Ik heb uiteindelijk paturain als saus/smeersel gebruikt en dat smaakte goed!
Dankje!! Zo dacht ik eerst ook totdat ik zelf ging lopen. En nu kijk ik echt op tegen alle mensen die een marathon lopen. Zo gaaf en ik wil het ook zo graag!
Misschien werkt 3 keer in de week wegen en daar het gemiddelde van nemen?

Mijn lijstje van vandaag is niet waardig om hier neer te zetten dus dat doe ik maar niet. Ik heb wel super genoten van mijn rookworst <3

Oh en ik heb het echt uitgevonden; 200 ml amandelmelk, 1 schep whey cookies&cream en 1 theelepel matcha. In de blender mixen ipv shaken. En echt, ik krijg het nu zo veel makkelijker weg. Door de matcha is het niet meer zo mierzoet.

Morgen ga ik weer mijn zelfverzonnen “low kcal” nacho’s maken <3

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:34

Mjwb, dat had ik al wel verwacht hahaha! Goede tip, dat vind ik wel slim inderdaad.

Gisteren helemaal blij met mijn ochtendplanning, wilde eerst een rondje gaan wandelen met paard, ongeveer een half uurtje en daarna bij Holland en Barret een gezonde muesli uitzoeken. Die planning liep in de soep, want ik was vergeten dat ik online college had :') Daarom dus de hele ochtend hard gewerkt aan school en alleen maar op mijn stoel gezeten, 's middags nog wel even gewandeld met paard en die was druk, dus dat zorgde dan ook wel weer voor wat beweging.
O: Griekse yoghurt 0.1 % vet, yoghurt Griekse stijl 10% vet, krokante muesli noten en druiven.
T: lichte cracker spelt met hummus.
L: vijf boterhammen (oeps) met haring, rosbief, zalm, filet americain en nutella. (724)
T: kersen.
A: tuinbonen, erwtjes, wortels, aardappel en gebakken kabeljauw.
T: chips (gepland, maar wel iets meer dan de bedoeling was :+ )
B: 7000 stappen, 10 minuten fietsen en 30 minuten paard verzorgen.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 13:41

@IMAY1990, Ben je nu in de coronatijd dan niet al wat afgevallen? Ik kan me namelijk voorstellen dat je voorheen echt wel wat hoger in kcal zat dan nu, als je alles kant en klaar bij de AH of in de kantine kocht.
Ik vind het op basis van deze informatie lastig adviseren wat je toe kan voegen aan je dag. Je noemt eiwitten. Je zou bijv. wat meer kwark/yoghurt kunnen gaan eten? Echter blijft het totaalplaatje belangrijk om goed mee te kunnen denken.

@Kimmie, En was de weegschaal lief voor je vanochtend? :) Ik weeg me eens per week en probeer het ook niet vaker te doen om obsessief op gewicht focussen te voorkomen. Goed lijstje weer, je bent goed bezig! Niet te weinig gaan eten hoor :)

@_mjwb, Dan zitten we een beetje in hetzelfde schuitje denk ik, fijn he! :D Ik blijf het wel een lastige uitdaging vinden om een nieuwe balans te zoeken. Ik blijf snel weer neigen naar het kcal aantal van toen ik echt nog gewicht kwijt wilde.
Lekker je nacho’s, moet ik ook weer eens maken <3

Vandaag na een week weer kunnen sporten, zonder dat mn knie zeer deed. De keren ervoor kreeg ik het gewicht steeds niet lekker omhoog. Vandaag gewicht dus nog niet op mijn top gedaan en ook niet tot het gaatje gegaan, om weer wat zelfvertrouwen te winnen. Ging goed!

Vandaag lekker weekend lijstje:
O: 40gr havermout met kersen, blokje 99% chocolade, 5gr lijnzaad, 5gr whey en flesje yakult.
T: body &fit pro bar en stukje gezonde fudge
L: Turks brood met tomaat, paprika, ui en kaas
D: Pasta bolognese (saus staat al te pruttelen, zoo lekker)
T: ? Ik denk wel wat wijntjes en toastjes met magere filet americain

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 17:53

Kimmie25501 schreef:
Gisteren helemaal blij met mijn ochtendplanning, wilde eerst een rondje gaan wandelen met paard, ongeveer een half uurtje en daarna bij Holland en Barret een gezonde muesli uitzoeken. Die planning liep in de soep, want ik was vergeten dat ik online college had Daarom dus de hele ochtend hard gewerkt aan school en alleen maar op mijn stoel gezeten, 's middags nog wel even gewandeld met paard en die was druk, dus dat zorgde dan ook wel weer voor wat beweging.

Dat is irritant he, dat je van alles gepland hebt en een andere verplichting dan toch roet in het eten gooit. Ik hoop dat het college op zijn minst interresant was.

m9ara schreef:
Vandaag na een week weer kunnen sporten, zonder dat mn knie zeer deed. De keren ervoor kreeg ik het gewicht steeds niet lekker omhoog. Vandaag gewicht dus nog niet op mijn top gedaan en ook niet tot het gaatje gegaan, om weer wat zelfvertrouwen te winnen. Ging goed!

Klinkt goed, zal wel erg fijn geweest zijn om te kunnen

m9ara schreef:
@IMAY1990, Ben je nu in de coronatijd dan niet al wat afgevallen? Ik kan me namelijk voorstellen dat je voorheen echt wel wat hoger in kcal zat dan nu, als je alles kant en klaar bij de AH of in de kantine kocht.
Ik vind het op basis van deze informatie lastig adviseren wat je toe kan voegen aan je dag. Je noemt eiwitten. Je zou bijv. wat meer kwark/yoghurt kunnen gaan eten? Echter blijft het totaalplaatje belangrijk om goed mee te kunnen denken.

Sinds ik begonnen ben met wegen 21 april ben ik ongeveer 2½ kilo kwijt al. Ik denk in totaal sinds 16 maart al wel iets meer denk ik. Het helpt mee dat ik sinds 15 april een racefiets heb en ook echt 3 keer in de week er mee ga fietsen. Nog niet hele lange stukken maar inmiddels toch wel al opgebouwd naar ongeveer een uur per keer.

Het lijstje dat ik eerder noemde is redelijk standaard, ik heb wel mijn lunch uitgebreid. Vandaag was het bijvoorbeeld

O - Twee volkoren boterhammen met in totaal 30 gram rookvlees (197)
L - Twee volkoren boterhammen met in totaal 30 gram pindakaas en een boterham met 40 ram ossenworst (449)
T - 250 gram Griekse yoghurt 5.5% eiwit (78)
A - Wraps, eigen recept. Inclusief 2 tortilla wraps 687 callorieën

Als ik ga fietsen voeg ik sowieso nog een 100% fruit knijpfruit dingetje toe direct na mijn tocht

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 18:07

Imay, ik vind die 78 kcal voor 250 gram yoghurt wel heel weinig, klopt dat wel?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-20 21:52

Laura82 schreef:
Imay, ik vind die 78 kcal voor 250 gram yoghurt wel heel weinig, klopt dat wel?

Dat is wat MFP zegt en ook wat er op e verpakking staat. Het is de 5.5% eiwit, 0.1% vet variant van de AH. 47 kcal per 100 gram staat er op. Hmm, dan gaat er toch iets verkeerd. Even kijken hoor.

Edit: ik zie het al, in MFP staat 47 kcal per 150 gram. Ik ga meteen daar even een wijziging aanmaken. Dan komt het op 117,5 uit in plaats van 78

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 14:03

Goed bezig Imay1990! College was wel oke, vooral zelf werken in groepjes, maar was iig blij dat ik mijn groepje niet in de steek gelaten had. Ah zo komen de kcal voor je yoghurt idd iets beter uit.

Mara, hij was best aardig! Hij gaf 66.2 aan, in vergelijking met de laatste keer dat ik 's ochtends woog 400 gram meer, dus dat voelt inderdaad al een stuk beter! Ik let inderdaad op dat ik niet te weinig eet, mijn lijstje van eergister was dat ook zeker niet, eerder te veel. Grote lunch en veel chips op. Daarom wissel ik het zo wat af.
Klinkt goed! Fijn dat je weer kon gaan!

Gisteren weer wat meer koolhydraten gepakt, dat vult bij mij toch vaak beter. Meer dan twee plakjes vleesbeleg gegeten, heb besloten dat niet meer zo te gaan minderen.
O: twee boterhammen met Limburgse speciaal cervelaat en fruitstroop. (261)
L: drie boterhammen met Limburgse speciaal cervelaat en krabsalade. (362)
T: lichte cracker spelt met hummus. (120)
T: ovengebakken krokante ontbijtgranen cranberry. (104)
A: Thaise curry met kip. (668)
T: knoppers. (137)
B: 5000 stappen, 10 minuten fietsen, 60 minuten paarden verzorgen en 20 minuten paardrijden, stap.
Totaal kcal: 1653.

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 17:42

Kimmie - Balen van je onlineles! Dat is wel het ergste wat je je kan realiseren. Denk je dat je lekker vrij bent en dan moet je alsnog voor de laptop zitten.
Ik krijg altijd honger van jouw boterhammen. Haring en zalm zijn echt favorieten bij mij maar we hebben het echt nooit in huis.
Dit lijstje ziet er ook weer heel lekker uit!! En fijn van de 400 gram!

Mara - Ik snap het helemaal! Ik heb nu twee dagen wat meer gegeten dan voorheen (+250 kcal) en bleef daardoor schommelen tussen de 60,5 en de 59,5. Daarna twee dagen weer gegeten als voorheen en gelijk weer 0,5 eraf. Dus vandaag weer wat meer kcal en dan hopen dat ik gewoon rond de 60 kilo blijf wegen. Ik vind het zo lastig! Ik ben ook zo bang dat ik dadelijk een eens weer heel veel aan kom als ik steeds iets meer ga eten.
Wat super fijn dat je weer hebt kunnen sporten, heerlijk!! En een super lekker lijstje!

Imay - Misschien kan je tussendoor een koekje nemen of na het avondeten een toetje? Dan heb je toch een beetje afwisseling tussendoor ipv alleen maar brood. Wel super goed bezig!!

Mijn lijst:
M - 3 geroosterde boterhammen met old amsterdam en een halve avocado
T - een ijsje (gehaald met mijn paard; ik het bolletje (banaan) en hij het hoorntje :D)
T - een paar aardbeien uit de schaal gepikt (mag mijn moeder niet weten want is voor het toetje :'))
A - ribeye met een salade (blauwe kaas appel van de AH) en twee geroosterde boterhammen
T - halve H&C koek, halve plak bananenbrood met aardbeien en 50 gram Griekse yoghurt

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 19:29

Even een karige bijlees vanaf m’n telefoon!

Mjwb: hoe waren je Nacho‘s geweest?

Mara: fijn dat je knie weer goed is! Lekker kunnen sporten?

Fijn dat de meeste goede resultaten hebben gehad op de weegschaal!

Hier t weekend best redelijk gegaan

Lijstje van gister;
O: 150 gr Griekse yoghurt, 1/2 banaan, 50 gr blauwe bessen. 200 ml optimel drink
L: kaasbroodje
T: klein hazelnootgebakje
A: asperges met ham, ei en saus. 200 gr gekookte aardappels.
T: klein bakje b&j
T: paar toastjes met oude kaas salade.

Vandaag:
O: 150 gr magere kwark, 1/2 banaan, 50 gr blauwe bessen en 200 ml optimel drink.
L: opbak stokbroodje, 1/2 met 20 gr kip rolade, 25 gr komkommer. Andere deel met een plak oude kaas
A: hamburger broodje met een javaanse burger, plakje cheddar cheese, beetje sla en ui, zure room. 200 gr opgebakken aardappeltjes met Tijm+zeezout, salade met gerookte kip, komkommer, ui, 1/2 ei en beetje honingmosterd dressing
T: kinderbueno ijsje

Was trouwens vanmiddag een rondje skaten. Vriendlief rende een rondje en ik mee op de skates. Gaat ineens m’n voorste wieltje kapot :+ zat ik daar, echt iedereen keek me aan alsof ik moe was en niet meer verder kon _O- gelukkig stond de auto een stuk verderop dus die had m’n vriend gehaald. Alsnog wel 3 hele kilometers geskate :')

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:15

Lis_Ol - De nacho’s waren heerlijk! En “maar” 682 kcal :D
Lekker je broodje hamburger! <3
Ohh wat balen van je skeelers. Gelukkig dat de auto dichtbij was en je toch nog 3 km hebt kunnen skeeleren!

De bananenbrood die ik wilde eten is een beetje uitgelopen en is nu pas klaar maar het is al tien over 9. Nu zit ik echt in een dilemma. Ik wil zo graag een stukje met nutella en aardbeien (ipv yoghurt) maar eigenlijk eet ik niet na 8 uur (uitzondering van de eiwit shake). Wat een luxeprobleem :') Misschien dat ik toch maar een plak neem en de consequenties morgen maar accepteer :=

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:46

@IMAY1990, Nou je gaat wel lekker dan, qua gewichtsverlies! Ik zie dat je je lijstje hebt uitgebreid met nog een boterham (als ik het goed zie). Ik mis daardoor wel wat variatie in je lijstjes. Wellicht kun je ook wat meer fruit en groente toevoegen, dat zie ik weinig terug bij je lijstjes en past wel bij een gezond eetpatroon.

@Kimmie, Dat is inderdaad een mooi resultaat, snap dat je er blij mee was :D Je lijstje ziet er weer netjes uit hoor!

@_mjwb, Dat gevoel heb ik precies! Terwijl ik de tweestrijd blijf voeren met mezelf dat ik toch echt meer moet eten, wil ik spieren kweken, zo lastig :') Super leuk, een ijsje halen met je paard haha!
En ben je gezwicht voor je bananenbrood? Merk je er veel van ja, als je 's avonds nog eet?

@Lis_Ol, Oeh wat een lekkere lijstjes :9 Wat mega balen van je skates haha. Zijn ze nog wel te repareren? Geluk bij een ongeluk dat je vriend de auto kon halen, voordat je op sokken terug moest lopen :')

Hier weer een lekker weekend gehad, qua cheaten ook prima onder controle. Nu even 3 dagen netjes eten en dan dus even 4 dagen niet teveel nadenken bij wat ik eet tijdens onze 'minivakantie' van het werk. Mentaal ook wel goed denk ik, gezien het me nog niet goed lukt de stabiliteit te vinden (ik blijf neigen naar minder kcal dan nodig).

Vandaag op de planning:
O: Flesje yakult + 250gr kvarg vanille
T: Stukje gezonde appelcake, 100gr aardbeien en een halve peer
L: Wrap met spinazie en zelfgemaakte eiersalade (scrambled eggs, spekjes, rood uitje en kwark)
T: Stukje gezonde kwarktaart + 75 gr magere kwark
D: Gevulde tomaten met gehakt, pijnboompitten en rozijnen met kaascrunch en broccoli
T: Halve zelfgebakken eierkoek (als ze lukken, vanavond voor eerst proberen)
Totaal 1648 kcal

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 11:59

Mwjb: waarmee had je de nachos gemaakt? Misschien een optie ook is uit te proberen :))
En toch nog je bananen brood gegeten gisteravond?

@mara; ik heb al nieuwe wieltjes besteld, dus als het goed is kan ik einde vd week weer een rondje gaan.
Haha ja nu zat ik daar langs de weg. Een man vroeg al; ach meisje, was je zo moe dat je maar ging zitten _O-
Toen ik zei dat ik een lekke band had moest die wel heel hard lachen.
Goed vooruitzicht niet te streng te zijn in je mini vakantie. Ik denk dat wij donderdag ook wel gaan bbq’en, dan gaat er vaak toch meer naar binnen als gepland :+

Mijn lijstje van vandaag;
O: 150 gr magere kwark, 75 gr diepvries frambozen en blauwe bessen, 1/2 banaan, 5 ml agave siroop. 200 ml optimel drink
T: een peer, 2 stukjes Tony Chocolonely <3
L: kom (250 ml) Unox tomatensoep met vegetarische balletjes, 2 delicate wasa crackers met een gekookt ei.
T: 2 choco cookies.
A: 75 gr macaroni (ongekookt gewogen) met 75 gr gehakt, 125 gr groente en macaroni kruiden.
T: 200 ml magere kwark met yoghurt, appel en kaneel

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:04

Mara - Ik krijg dan echt heel erg last van mijn buik en voel me dan meestal gelijk misselijk als ik ‘s avonds laat nog eet. Ik ga dan meestal ook met een slecht gevoel naar bed.
Heerlijk je wrap en geniet van je mini vakantie!!

Lis_Oi - een halve zak nacho tortilla chips cheese (100 gram) (van de AH), een halve avocado, een tomaat (of 8 kleine cherry tomaatjes), 20 gram geraspte kaas en 25 gram creme fraiche. Gewoon laagjes maken en pas als laatste de creme fraiche en de kaas erover heen doen en dan 5 min in de oven op 220 graden.
Ik heb uiteindelijk toch geen bananenbrood genomen maar hij staat voor straks op de planning met nutella, aardbeien en yoghurt <3
Lekker lijstje!

Vandaag is een slechte dag :=
M - 3 geroosterde boterhammen met old amsterdam en een halve avocado
T - raket ijsje
T - een plak bananenbrood met nutella, aardbeien en Griekse yoghurt
A - patat met een snack (of miss wel twee snacks)
T - andere helft van de H&C koek

Als ik dan los ga kan ik beter helemaal los gaan en er een waardige cheat day van maken *\o/*

Edit; ijsje toegevoegd die ik nu aan het eten ben terwijl ik het bericht aan het typen was :')

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:12

@_mjwb Ik wilde vragen wat in hemelsnaam een blauwe kaas appel was maar toen bedacht ik me dat het de naam van de salade zou moeten zijn :')
En een vraagje over dat bananenbrood, is het recept dat je gebruikt een beetje een standaard recept? En zo ja, hoeveel callorieën zitten er ongeveer in? Een vriendin van me maakt wel eens bananenbrood en dan krijg ik ook een stukje maar omdat ik voor nu even zo precies mogelijk aan het bijhouden ben wat ik eet ben ik op zoek naar een realistische schatting van hoe het in mijn dag zou passen...

@Lis_Ol Misschien een tip voor de volgende keer: Kijk of je het tooltje dat nodig is om een wieltje te vervangen mee kan nemen als je gaat skaten, als dan nog een keer een wieltje sneuvelt kan je een van de middenwieltjes naar voren of achter wisselen en kan je in ieder geval weer thuis komen. Tenzij je zo'n paar skates hebt met maar 2 wieltjes. In dat geval moet je dit vooral negeren...

@m9ara Tnx voor de tip. Ik zorg in mijn avondmaaltijd zo veel mogelijk voor minstens 200 gram groente, maar fruit toevoegen aan mijn dag is een goeie. En geniet vooral met volle teugen van je minivakantie, lekker ontspannen hoort er af en toe ook bij.

Mijn lijstje voor vandaag:

O - 2 bananen (Al mijn brood en yoghurt was op en ik had geen zin om voor mijn werk al naar de supermarkt te gaan)
L - 2 boterhammen, 1 met 25 gram rookvlees en 1 met 30 gram ossenworst
T - 250 gram Griekse yoghurt met 100 gram aardbeien
A - Wraps
T - ??? (Misschien een handje chips en anders denk ik een stroopwafel)

Ik ben toch weer van de 3 boterhammen afgestapt. Ik lustte dan om 15 uur echt nog niks extra. Ben maar over gegaan om boterhammen iets dikker beleggen. Misschien dat ik iets van fruit daar nog extra ook aan toe ga voegen maar na de twee bananen vanochtend had ik met de lunch geen zin in nog een banaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:01

Zo, ik kom hier ook weer om de hoek kijken. Heb even een weekje meer intuïtief gegeten. Had gehoopt dat ik wat lager uit zou komen maar ben niet afgevallen :+ Dus nu weer even wat strenger. Ik stap wel even af van 1500 kcal eten. Merkte dat ik er echt obsessief en chagrijnig van werd.

Dus lijstje vandaag:
O: Een stukje overgebleven rabarbertaart en twee havermelk lattes (414)
T: Twee wasa thin & crispy crackers met amandelpasta en een beetje hennepzaad (198)
L: Bloemkoolsoep en twee geroosterde volkorenboterhammen met een omelet (498)
T: Nog twee wasa thin & crispy crackers met amandelpasta en een beetje hennepzaad (198)
A: Zoete aardappelcurry met pandanrijst (533). Misschien gooi ik hier nog een beetje feta over (hij is echt bijzonder pittig).
In totaal zou ik hiermee op 1841 uitkomen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:52

Ik ben er ook weer. Ik heb toch echt moeite om niet te veel te eten nog. Ik denk dat dat wel weer beter wordt als ik weer aan het werk kan, zit me nu toch vrij veel te vervelen.

@Kim: Ik heb dat inderdaad ook, als ik weinig koolhydraten eet heb ik meer honger.

@_mjwb: Ja, het is best lastig om die balans te vinden, maar volgens mij heb je het best goed door! Goed bezig!

@Lis_Ol: Dat is onhandig van je wieltje, bedenk je ook niet van te voren. Gelukkig stond de auto dichtbij. Ik moest lachen om je lekke band :P. En nu heb ik zin in een broodje hamburger :Y)

@m9ara: Je wrap klinkt heel erg lekker! Sowieso een heel lekker lijstje.

@IMAY1990: Er zit volgens mij best wel veel verschil in bananenbrood. Ik voer het meestal in mijn app in en dan kies ik voor degene met de meeste calorieën.

@Emmaa_: Ja heel herkenbaar.. Ik hoop dat het me weer wat helpt als ik hier weer mijn lijstjes ga posten en me er ook echt een keer aan ga houden :+. Je lijstje is heel netjes zo, mooi in balans.

Ik ben weer lekker bezig met CrossFit, ga weer 4/5 keer deze week. Ik merk wel dat ik wat achteruit ben gegaan afgelopen tijd, vooral in kracht. Squatten en deadliften vind ik nu bijvoorbeeld echt heel zwaar, want dat heb ik nauwelijks gedaan. Ik vind het wel heerlijk om weer bezig te zijn.

Mijn lijstje voor vandaag is iets magerder, heb gister te veel gegeten:
O: proteïneshake met 200 gram magere kwark en bevroren banaan
L: 3 maïswafels met gerookte kip en Yofresh
T: halve komkommer, cup-a-soup kip, 2 gekookte eieren, 150 gram magere kwark
A: rundertartaar met broccoli, barbecue minikrieltjes en Yofresh
T: grapefruit, stukje extra pure chocolade
Totaal: 1495

B: uur CrossFit

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:30

Ik reageer even niet op iedereen en deel ook even mijn lijstjes niet, heb namelijk last van 'hartpijn'.
Ik weet niet of jullie nog weten dat ik maanden terug deelde dat ik een leuke jongen had leren kennen, we zouden gaan daten maar toen kwam corona. We hebben vier maanden gepraat en ondanks dat we niet konden daten wel heel veel gedeeld en ook gevideobeld enzo. Helaas heb ik echt een superlompe opmerking gemaakt waardoor hij nu niet meer reageert. Voel me echt zo stom daarom. Vooral omdat het echt mijn eigen schuld is. Maar goed, daarom gister heel veel chocola gegeten, vandaag denk ik bijna niks eten.
Kijk, voor veel mensen lijkt het niks omdat we elkaar niet ontmoet hadden, maar we hebben ongeveer hetzelfde gedeeld online als we in rl hadden kunnen doen.
Dus dan weten jullie waarom ik even paar dagen niet actief ben, hoop wel dat dit niet te lang duurt, want dit weekend vier ik mijn verjaardag dus ik hoop dat ik dan weer blij ben :')