Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:24

Als ik inderdaad trek heb ga ik wandelen, gewoon puur zodat ik niet kan eten.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:26

_Femkeeex schreef:
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die niet genoeg kunnen nemen met 1 koekje of 1 chocolaatje? Altijd als ik er een wil pakken is mijn lichaam niet tevreden ofzo en dan moet ik de hele doos opeten. Ik heb soms ook best veel last van binge-eating, heel vervelend en niet alleen lichamelijk :(

Ik denk dat het niks te maken heeft met jouw lichaam maar meer met jouw mentaliteit. Als je echt honger hebt dan snap ik dat het met jouw lichaam te maken heeft maar ik zou geen chocolade grijpen als ik echt honger heb.

Kan je niks anders pakken zoals stukjes komkommers?

Ik zie nu dat je alleen woont. Dan is het helemaal simpel. Gewoon die dingen niet meer kopen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:28

Als ik dan ga wandelen, wordt waarschijnlijk de route naar de winkel genomen :') Helpt ook niet echt dat ik 50 meter naast een supermarkt woon. Misschien portemonnee thuislaten? :))

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:28

_Femkeeex schreef:
Als ik dan ga wandelen, wordt waarschijnlijk de route naar de winkel genomen :') Helpt ook niet echt dat ik 50 meter naast een supermarkt woon. Misschien portemonnee thuislaten? :))

Dat is zeker een goed idee

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:44

ScarOfWars schreef:
Het zijn misschien niet de beste foto's maar het verschil is er wel haha!

[ [url=m/adfC0C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z2B740.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D9TtvA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mei 2019

[ [url=m/r9TW2n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Juli 2019

[ [url=m/rQ2Xrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9jhbX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zfro2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat ben je knap! Ook met je oude figuur, maar nu helemaal <3

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:46

Dames, wat knap dat jullie die foto's allemaal durven delen! Wat zien jullie er prachtig uit! Een enorme motivatie voor mij :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:50

_Femkeeex schreef:
Zijn er eigenlijk nog meer mensen die niet genoeg kunnen nemen met 1 koekje of 1 chocolaatje? Altijd als ik er een wil pakken is mijn lichaam niet tevreden ofzo en dan moet ik de hele doos opeten. Ik heb soms ook best veel last van binge-eating, heel vervelend en niet alleen lichamelijk :(

Heb ik ook. Ik probeer het dus gewoon te vermijden want ik kan het echt niet laten liggen. Ik kan overigens door een eetstoornis écht overeten, ik ben een binge eater en eet dus echt door tot het punt waarop ik me fysiek zeer oncomfortabel voel en bv hele erge buikpijn krijg. Als je het vermoeden hebt dat je zulke problematiek hebt kan ik je wel aanraden om met een professional te gaan praten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-01-20 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:51

Zijn er mensen ook die ondanks dat ze elke dag netjes eten en goed sporten bang zijn dat ze niet afvallen? Morgen is mijn weegmoment en ben bang dat ik of niet ben afgevallen of zelfs ben aangekomen. :o
En dat gaat voor mij erg demotiverend werken.

Maar dat is een onzeker puntje van mezelf. Ik ben hartstikke goed bezig. Ik voel me ook lekkerder in mijn vel. En dat is misschien zelfs meer waard dan wat mijn weegschaal aangeeft, toch?

Ondanks dat ga ik het toch gewoon doen morgen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 20:54

Neverland schreef:
Zijn er mensen ook die ondanks dat ze elke dag netjes eten en goed sporten bang zijn dat ze niet afvallen? Morgen is mijn weegmoment en ben bang dat ik of niet ben afgevallen of zelfs ben aangekomen. :o

Maar dat is een onzeker puntje van mezelf. Ik ben hartstikke goed bezig. Ik voel me ook lekkerder in mijn vel. En dat is misschien zelfs meer waard dan wat mijn weegschaal aangeeft, toch?

Dat is zeker meer waard dan een cijfer op de weegschaal!

Anoniem

Neverland schreef:

Nope, herkenbaar. Ik ging vanmorgen op de weegschaal staan en letterlijk 0.0 eraf. Heb even flink gejankt want heb echt heel weinig gegeten deze week. Twee uur later werd ik ongesteld dus verklaart ook waarom ik zwaarder was.

Zertab

Iemand enig idee hoeveel kc er in 3,5 opscheplepel (groot) zuurkool schotel met gehakt zit? Krijg het niet gevonden in mijn app..

ScarOfWars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:00

Dieuwke_ schreef:
ScarOfWars schreef:
Het zijn misschien niet de beste foto's maar het verschil is er wel haha!

[ [url=m/adfC0C.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Z2B740.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D9TtvA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mei 2019

[ [url=m/r9TW2n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Juli 2019

[ [url=m/rQ2Xrv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9jhbX4.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Zfro2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw, wat ben je knap! Ook met je oude figuur, maar nu helemaal <3

<3 <3 Dankjewel!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:05

Emma: dat verklaart inderdaad wel wat. Ik weet niet precies hoelang je bezig bent, maar soms stagneert het ook even een week/paar weken en daarna val je weer verder af.

Zertab: ik heb geen idee.

Ik moet zelf oppassen dat ik voldoende (water) blijf drinken. Ik kwam er vanmiddag rond koffietijd pas achter dat ik nog maar een kopje koffie had gehad vandaag.
Door de week gaat het prima, maar in het weekend dus niet. Aandachtspuntje voor mezelf dus!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:07

Ik heb een fles met water en daarin schijfjes citroen bij mijn laptop staan. Werkt heel goed, want heb hem elke keer leeg. Anders drink ik ook te weinig...

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 21:18

Zertab schreef:
Iemand enig idee hoeveel kc er in 3,5 opscheplepel (groot) zuurkool schotel met gehakt zit? Krijg het niet gevonden in mijn app..

Ik zou het in jouw geval een klein beetje schatten hoeveel gehakt en hoeveel zuurkool je hebt gehad, en dat dan apart invullen :)

Wat voor mij werkt om genoeg te drinken is om bij het opstaan een halve liter water te drinken, of met een klein beetje 0% limonade. Ik drink altijd uit grote glazen, want het glas gaat toch wel leeg.
Ook kan een flesje van 0.75 het verschil maken als je er moeite mee hebt, ipv 0.5. Pure psychologie :') maar wat werkt, werkt :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:14

Op het werk doordeweeks gaat het drinken ook prima. Met gemak 1.5 liter water/thee (zonder suiker) op een dag. Maar in het weekend vergeet ik het gewoon omdat ik veel bezig/weg ben.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:17

Leuk om die motiverende fotos te zien! Ik moet zeggen dat er nauwelijks fotos zijn van mij op Mn zwaarst. Hou dan helemaal niet van fotos. Hopelijk over een paar maanden kan ik ook zulke fotos posten.

Maar 1 chocolaatje/koekje/chipje pakken kan ik ook niet. Niet in huis halen werkt het beste of zorgen dat ik echt maar 1 stuk in huis heb.

Als mijn weegschaal niet meewerkt terwijl ik goed Mn best doe, dan blijf ik elke dag wegen tot er wel een keer een goed getal op de weegschaal staat. Daar hou ik me dan aan vast. Of ik denk dat alles toch al verloren is en snoep alles wat los en vast zit (maar dit raad ik uiteraard niet aan :Y) )

Hier goede week gehad, heb echt volop motivatie.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:44

Had nog best veel kcal over vandaag, dus net een bakje hamkaas chips gehad! :9

Als het minder vanzelfsprekend is kun je er toch meer van genieten!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:52

Had een dagje mijn telefoon niet mee naar werk (vergeten, van 11 tot 21 dus zonder := )
Maar ik heb geen goede voor-foto met kleding... maar zie er nu zo uit en wil er nog een goede 5 tot 10 kilo af!
Afbeelding

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 22:59

Diegenen die de foto's hebben geplaatst: wat een onwijs mooi resultaat en mijn oprechte complimenten dat jullie die foto's plaatsen. Foto's zeggen imo meer dan een weegschaal. :+:

Zo... Het hele weekend netjes gedaan in het Familieweekend maar ik en wijn... Moeten duidelijk nog eens een goed tafelgesprek gaan voeren. :=

Nouwja, vandaag prachtig gelopen in de bergen en morgen staat er ook weer een mooie route klaar. Af en toe mag het.
De hellingen zijn stijl genoeg hier.

Maar herkennen jullie dit? Je familie geeft aan dat het duidelijk zichtbaar is dat je bent afgevallen en dat compliment is goud waard.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:42

Wauuuuuw guys! Supertof om te zien die voor-na foto's! Echt super super super goed gedaan! +:)+

Bij mij niet geen tientallen kilos verschil natuurlijk voorgaand jaar, maar toch een beetje verschil. Ben nu weer een beetje halfway weer terug, dus wil graag weer terug naar laatste foto-isch :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:45

Magda: goed bezig! En ook lekker genieten af en toe hoor!
Complimenten van mijn familie ken ik nauwelijks. Alleen mijn ouders hebben destijds wel eens gezegd dat ze het knap vonden dat ik zoveel afgevallen was. De rest let daar echt niet op. Maar ik kan me wel voorstellen dat je dat een goed gevoel geeft.

Wat ook een belangrijk aspect bij afvallen is, is rust! Gun je lichaam de tijd om te wennen aan je nieuwe leefstijl en geef je lichaam na flinke beweging/sporten ook rust om te herstellen.

Ik ga vanaf morgen ook weer kcal bijhouden in een app. En ik ga morgen de startfoto’s maken en dan elke 4 weken de voortgangsfoto’s maken :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:50

Verjaardag gaat helaas niet goed..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 23:54

Geniet er lekker van Zertab, morgen weer een dag en dus nieuwe kansen. Wees niet te streng voor jezelf!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 00:09

Mijn ouders vragen bijna elke week “of ik weer aangekomen” ben. Of dat ik “een dikke reet heb”. Dikke pech voor ze dat ze zo onzeker zijn en dat op mij projecteren.

Net lekker avondeten gemaakt (verse tagliatelle, roomsaus, gegrilde courgette, Parmezaanse kaas) ipv een zak chips na werk.