Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:09

Hoe ging het?!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:17

Heeeel goed :D Ik ging voor een 300kg total en precies 300 gehaald, 8/9! Heb het op safe gespeeld met squats dus er zat nog wel wat in de tank, maar had die confidence boost even nodig op squats. Het begin liep ook wat ongeorganiseerd waardoor ik moest haasten met squat warmups. 100/57.5/142.5 uiteindelijk en de sfeer was echt top dus hele leuke dag gehad :)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:44

Sterk hoor!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:58

Eulogy schreef:
Heeeel goed :D Ik ging voor een 300kg total en precies 300 gehaald, 8/9! Heb het op safe gespeeld met squats dus er zat nog wel wat in de tank, maar had die confidence boost even nodig op squats. Het begin liep ook wat ongeorganiseerd waardoor ik moest haasten met squat warmups. 100/57.5/142.5 uiteindelijk en de sfeer was echt top dus hele leuke dag gehad :)

Goed bezig!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:37

Gefeliciteerd Eulogy! Ik kan me er niet meteen iets bij voorstellen maar ga er van uit dat het een gewichthefwedstrijd was?

:o?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:40

Eulogy schreef:

Heeeeeeel netjes! Lekker bezig zeg!

Wat betreft die bowling bal: Iemand die al redelijk wat gedronken had was wat moeilijk aan het doen bij het einde van de baan met een bal. Toen zei ik al 'Kijk even uit, heb liever niet dat die bal zo deze kant uit komt' (maar goed, mannen moeten even stoer doen natuurlijk). Uiteindelijk dus toch gelijk gekregen, want het volgende moment verloor 'ie de grip over die bal en viel 'ie dus :roll:

Ben toch net wezen sporten, heb in plaats van squats wat kickbacks erin gegooid en alsnog hiptrusts gedaan. 110kg erop, ik ben veel te koppig :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 21:22

Oryani schreef:
Gefeliciteerd Eulogy! Ik kan me er niet meteen iets bij voorstellen maar ga er van uit dat het een gewichthefwedstrijd was?

Thanks! Ja klopt, powerlifting, dus squat, bench en deadlift :)

Ik heb hier filmpjes mocht iemand het interessant vinden: https://www.instagram.com/p/B866k3xnLA2 ... dbnb3ku6ob

Ahh jeetje Courses wat poedersuiker, zo onnodig ook. Als je echt last hebt zou ik wel even goed rust nemen! Hip thrusts zijn gelukkig sowieso best prima voor je knieën natuurlijk, op zich :j

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:00

Eulogy: Gaaf om te zien, ik volg je nu op insta.
Courses: doe je hip thrusts tegen zo’n bankje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:09

Ik heb een TFCC blessure en mijn fysio heeft geen idee hoe en wat. Ik loop er nu al 2 weken mee in de hoop dat het iets anders zou zijn, maar helaas. :( Ik ga donderdag een verwijs halen voor de handpols chirurg en hoop dan volgende week terecht te kunnen. Zo balen!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:31

Eulogy schreef:
Oryani schreef:

Thanks! Ja klopt, powerlifting, dus squat, bench en deadlift :)

Ik heb hier filmpjes mocht iemand het interessant vinden: https://www.instagram.com/p/B866k3xnLA2 ... dbnb3ku6ob

Heb even naar je filmpjes gekeken. Leuk om te zien! Knap gedaan ook, gefeliciteerd!

Wat rot van die bowlingbal, Courses. Hopelijk heb je snel minder last van je knie. Rustig aan doen, hoor!

Bobje, wat balen zeg! Veel beterschap gewenst.

Ik ben op wintersport, dus veel aan het sporten en niks aan het liften. Volgende week weer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:16

Oryani schreef:
Eulogy: Gaaf om te zien, ik volg je nu op insta.
Courses: doe je hip thrusts tegen zo’n bankje?

Onze gym heeft een Bootybuilder en een platform ervoor, ik gebruik enkel het platform. Vind die machine een beetje, meh.

Afbeelding

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:29

Die heb ik bij ons nog niet zien staan, maargoed, er staan zoveel toestellen die ik nog niet ken...

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:34

Ik gebruik een bankje op laagste stand, maar vind ik wel vervelend dat die verstel knop dan in mn rug zit
Of ik gebruik een steps bankje

Gaaf eulogy! Gefeliciteerd!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 23:37

Eulogy ik ben je ook gaan volgen! Wat vet! En wat een benen heb jij zeg, allemachtig {:}

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 11:50

Ik volg ook! Vind het altijd heel motiverend om te zien hoe anderen liften.

Mijn progressie is nogsteeds eum.. traag :') Laatst wel een deadlift van 55kg gehaald. Erna ook geen uitstralingspijn, dus was heel blij :D
Mijn buik begint ook weer strakker te worden, ik zie al wat lijntjes in het juiste licht :o

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:12

Ik pak met deathlifts makkelijk volle sets op 40/45/50
Wil aankomende week 45/40/55 proberen
Squats ben ik afgelopen week verhoogd naar 40/42,50/45
Als ik puur voor een PR zou gaan pak ik meer, maar ga niks forceren

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:11

Vandaag squats 40/45/50 gepakt en deathlifts 45/50/55, 55x5 toen was de pijp leeg...
Ook maar even de dokter gebeld voor mn schouder, fysio needled wel de triggerpoints in mn hele arm, maar de plek waar de pijn echt zit verbeterd niet. Ik kan vooruit gewoon bewegen en ook liften, kan alleen niet zijwaarts heffen
Het lijkt op de pijn die ik met slijmbeurs toen ook had, maar fysio blijft erbij dat het dat niet is, maar is me nog steeds onduidelijk wat precies dan wel

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:15

Joanne1987 schreef:
Vandaag squats 40/45/50 gepakt en deathlifts 45/50/55, 55x5 toen was de pijp leeg...
Ook maar even de dokter gebeld voor mn schouder, fysio needled wel de triggerpoints in mn hele arm, maar de plek waar de pijn echt zit verbeterd niet. Ik kan vooruit gewoon bewegen en ook liften, kan alleen niet zijwaarts heffen
Het lijkt op de pijn die ik met slijmbeurs toen ook had, maar fysio blijft erbij dat het dat niet is, maar is me nog steeds onduidelijk wat precies dan wel

Ik ben jaloers op die gewichten haha. Kom met mijn squats nu op 35 kg (3x8) en deadlifts op 50 (nog net geen 3x8).

Balen zeg van die schouder. Ik loop nu ook al 3 weken met schouder klachten.. ik dacht het zal vanzelf wel wegtrekken maar tot nu toe niet. Ik kan gewoon bankdrukken, opdrukken, deadliften enz, alleen alles overhead doet veel pijn. Ik was bezig met push press, maar dat is echt helemaal niet meer te doen. Denk dat ik binnenkort ook bezoekje fysio mag doen -O-

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:22

Thnx, heeft ook wel tijdje geduurd hoor
Loop er nu weer bijna 3 maanden mee denk Ik, speelt vaak iets op door de hypermobiliteit dus neem meestal niet meteen actie. Op begin toen ik ging sporten was ik net hersteld van een blessure aan mn rechter schouder, spieren achterin. Veel kracht en spieren kwijt, dat is gelukkig wel weer terug

Ik ben nu eigenlijk heel bang dat mn zenuwen bekneld zitten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:23

Wat vervelend die blessures. Wel super netjes Joanne!

Hier gaat het de goede kant op! Ben super tevreden met mijn progressie en mijn conditie is top! Ook qua voeding heb ik de gulden middenweg gevonden, ik word langzaam droger.

(helaas Instagram kwaliteit foto)
Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:25

Oh wauw je bent prachtig!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:31

Nette squats, hoeveel reps doe je dan Joanne?

Ik heb naast m'n knie, gister ook even het briljante idee gehad de pad van de hiptrust onder m'n bar uit te laten knallen (gebeurt soms, ik ben wat onhandig en rol de bar soms wat teveel door) en de volledige 90kg op m'n bovenbenen te laten vallen. Heel wat gevloek en getier, maar nu zijn m'n bovenbenen dus ook een grote blauwe plek :D Nu ben ik ook eindelijk een echte #fitgirl

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 10:32

Oh dat doet zeer!!!
In principe doe ik 8 reps, alleen nu ik begin verhogen kom ik de eerste paar keer op 6 uit

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:04

Nou gister EINDELIJK een nieuwe PR DL gehaald. Ik bleef maar hangen op 85/87,5.
Gister een filmpje gezien van een coach die ik volg die aangaf dat je voetbreedte de breedte is die je hebt als je omhoog springt. Dus gister even een paar keer omhoog gesprongen en wat blijkt, ik stond te wijd.
Blijkbaar moet ik best smal staan. En wat gebeurt er, ik til zo 90kg van de grond. *\o/*
(Vorige week kreeg ik alleen 5x 82,5 van de grond en kon ik m'n 3 en 1 niet eens van de grond krijgen, zelfs nadat ik gewicht eraf had gehaald -O- )
Omdat het redelijk makkelijk voelde heb ik later nog een keer 90kg gedaan zodat ik kon filmen.
Billen schieten wel iets omhoog, maar bij een PR vind ik dat niet erg.

https://youtu.be/15QgWbxlko4

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 10:09

Gaaf om te zien!

Ik ben maandag gestart met squats in de Smith machine, met 20kg gewicht, vier reeksen van 10. Peanuts in vergelijking met jullie, maar voor mij wel een stap in de goeie richting.