En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: En dan staat je leven ineens op zijn kop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 12:15

Ik vind je zo dapper. Ik hoop dat je niet teveel last krijgt Van de behandeling!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:16

quera schreef:
Vannacht slecht geslapen maar dat kwam Door de jongste :o normaal is het wakker worden plop aan de tiet en verder slapen... nu moet er nog een flesje gemaakt worden. En dat duurt langer. Daar moeten we nog ritme in vinden. Best lastig met donormelk

Hier een hele stille meelezer..heel veel sterkte komende tijd. als tip voor de voeding snachts..gekookt water in thermoskan en in de fles laagje koud water. Als kindje wakker wordt hoef je heet en koud alleen maar te mengen bakje poeder erbij en klaar. Zo deed ik het altijd. Na paar keer weet je precies hoeveel koud water je nodig heb. Ik zette het in de slaapkamer en was altijd zo klaar.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:25

Otti1977 schreef:
quera schreef:
Vannacht slecht geslapen maar dat kwam Door de jongste :o normaal is het wakker worden plop aan de tiet en verder slapen... nu moet er nog een flesje gemaakt worden. En dat duurt langer. Daar moeten we nog ritme in vinden. Best lastig met donormelk

Hier een hele stille meelezer..heel veel sterkte komende tijd. als tip voor de voeding snachts..gekookt water in thermoskan en in de fles laagje koud water. Als kindje wakker wordt hoef je heet en koud alleen maar te mengen bakje poeder erbij en klaar. Zo deed ik het altijd. Na paar keer weet je precies hoeveel koud water je nodig heb. Ik zette het in de slaapkamer en was altijd zo klaar.

Als ik kunstvoeding zou geven is dat een goede oplossing . Ik geen donormelk via de fles ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 13:32

Heb je dat zelf afgekolfd van te voren of heb je een lief iemand die dat voor je doneert? En is het een tijdelijke stop of voorgoed het borstvoeding geven?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 13:35

pien_2010 schreef:
Heb je dat zelf afgekolfd van te voren of heb je een lief iemand die dat voor je doneert? En is het een tijdelijke stop of voorgoed het borstvoeding geven?

Ik heb van een lieve mama 27 liter toen der tijd gekregen. Omdat ik tijdens werk niet genoeg zou kolven. Dus dat komt nu zeer goed van pas.
En diezelfde mama heeft nu alweer een lade vol voor me. Maar ik heb nog geen ruimte.

Dit zal tot het einde zijn. In ieder geval tot Senna 1 jaar is. De oudste heeft tot 28 maanden gehad.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:01

O sorry dat wist ik niet..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 14:09

bigone schreef:
Maar je kunt dus ook gewoon zonder die coolcap , dan word je even tijdelijk kaal?? Mijn schoonzusje wilde dat ding ook niet, hoofd kaal geschoren, petje op en een poosje later had ze een hoofd met krullen, leek zo'n jaren 60 permanentje :D , we hebben er nogal lol om gehad maar zij had gelukkig 80 % kans dat het goed zou gaan.

Mijn moeder was donkerblond vóór de chemokuur, daarna groeide het haar grijs terug aan. Dat is ook wel even wennen...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 14:14

Otti1977 schreef:
O sorry dat wist ik niet..

Geeft niet <3 was goed bedoeld. Maar bv moet altijd gekoeld staan en dan duurt opwarmen gewoon een tijdje

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:06

Wat fijn quara dat je zo'n lieve donor hebt. Wij deden dat vroeger ook voor elkaar daar waar nodig.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:22

Heel fijn dat je het op die manier hebt kunnen regelen. Is een flessenwarmer niet handig voor de nachten?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 15:27

DiantaM schreef:
Heel fijn dat je het op die manier hebt kunnen regelen. Is een flessenwarmer niet handig voor de nachten?

Ik ga het nu met een thermoskan proberen.
En bakje waar flesje plus het warme water in kan om op te warmen. Die hebben we net nog gevonden.

Dat scheelt al water koken in de nachten.

Anders is een flessenwarmer nog een optie

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:30

Een flessenwarmer duurt echt een eeuwigheid :O

Het beste gaat au bain Marie en dat water in een pannetje koken. Voor die flessenwarmer eindelijk dat water opgewarmd had was mijn kind al verhongerd :P Maar van te voren koken en in een thermosfles doen werkt dan vast ook heel goed!

Ik verwarmde het overigens nooit tot echt 37gr. Gewoon de kou van de koelkast eraf voldeed wel bij die van ons, dat ging altijd beter dan wachten tot het nog warmer was.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 15:35

verootjoo schreef:
Een flessenwarmer duurt echt een eeuwigheid :O

Het beste gaat au bain Marie en dat water in een pannetje koken. Voor die flessenwarmer eindelijk dat water opgewarmd had was mijn kind al verhongerd :P Maar van te voren koken en in een thermosfles doen werkt dan vast ook heel goed!

Ik verwarmde het overigens nooit tot echt 37gr. Gewoon de kou van de koelkast eraf voldeed wel bij die van ons, dat ging altijd beter dan wachten tot het nog warmer was.

Hier is lauw ook voldoende. Zeg als t water gekookt is nog 3 minuutjes in t water.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:42

Oh, dat scheelt al wat. Maar het is altijd alsnog meer gedoe dan direct uit de borst helaas :(
Maar als je dan het hete water al hebt, scheelt het wel wat tijd. Misschien ook een koelkastje/of koelboxje boven zetten? Dan hoef je niet naar beneden voor de nachtfles.

Echt fijn dat ze donormelk kan drinken :) Knap en heel lief van de donor dat ze dat kan afkolven voor jullie!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 15:45

verootjoo schreef:
Oh, dat scheelt al wat. Maar het is altijd alsnog meer gedoe dan direct uit de borst helaas :(
Maar als je dan het hete water al hebt, scheelt het wel wat tijd. Misschien ook een koelkastje/of koelboxje boven zetten? Dan hoef je niet naar beneden voor de nachtfles.

Echt fijn dat ze donormelk kan drinken :) Knap en heel lief van de donor dat ze dat kan afkolven voor jullie!

Ja plan was flesjes afgemeten in koelbox mee naar boven.
Dus heet water in een bakje en flesje overgooien in drinkfles en opwarmen.

Ja heb veel geluk met de mama’s die doneren, toeval wil dat de dochter van deze mama geen vriezermelk drinkt en zij wel moet kolven ivm werk

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:52

Mag je borstvoeding niet opwarmen in de magnetron?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:53

Ik heb nog een difrax flessenwarmer staan, zeer geschikt voor het opwarmen van bv (zelf ook voor gebruikt). Als je die wil hebben, laat het me dan weten.

Edit: die doet er ook niet zo lang over, dat was een vereiste toen ik hem kocht ;)
Laatst bijgewerkt door Ryder op 19-01-19 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:54

Hier zijn de richtlijnen daarvoor veranderd en mag je dat wel opwarmen in microgolf maar wel op lage temp.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 15:59

KenJeMe schreef:

Mag wel maar dan breek je voedingstoffen af. Dus liefst au bain Marie of flessenwarmer.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 15:59

Ryder schreef:
Ik heb nog een difrax flessenwarmer staan, zeer geschikt voor het opwarmen van bv (zelf ook voor gebruikt). Als je die wil hebben, laat het me dan weten.

Edit: die doet er ook niet zo lang over, dat was een vereiste toen ik hem kocht ;)

Ik heb advent flessen dus weet niet of dat past?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:59

Misschien een schakelklok tussen stopcontact en flessenwarmer zetten, dan kun je die programmeren zodat de fles gebruiksklaar is wanneer ze haar voeding moet, werkt alleen wanneer ze op redelijk vaste tijden komt natuurlijk.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:03

quera schreef:
Ryder schreef:

Ik heb advent flessen dus weet niet of dat past?

Had ik ook, ik goot het altijd over. De Avent flessenwarmer was nml vreselijk traag, difrax snel maar kindlief wilde geen difrax flessen. Heeft voor ons altijd goed gewerkt op die manier. Denk er maar rustig over en laat het maar weten als je ‘m wil.
Laatst bijgewerkt door Ryder op 19-01-19 16:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:03

KenJeMe schreef:

La Leche zegt liever niet en indien wel, lage stand en tussentijds mengen dus ik weet niet of je dan sneller bent.

Wij deden ook au bain marie en de ergste kou eraf.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-19 16:04

bigone schreef:
Misschien een schakelklok tussen stopcontact en flessenwarmer zetten, dan kun je die programmeren zodat de fles gebruiksklaar is wanneer ze haar voeding moet, werkt alleen wanneer ze op redelijk vaste tijden komt natuurlijk.

Borstvoedingskindje dus komt diverse tijden helaas. Tussen 1 en 3 voedingen per nacht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 18:34

Hier een flessenwarmer van Boojungle als ik mij niet vergis. Doet er 1,5 minuut over :)