Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 21:35

Hiraeth schreef:
Even een Top 2000 gerelateerd berichtje.

Hoe verder ik in het proces kom, hoe meer ik kan janken om 'Papa' van Stef Bos. <3 Het is alsof er nog een extra betekenis zit aan de woorden 'papa, ik lijk steeds meer op jou' en verdomme, wat raakt dit liedje mij de laatste maanden enorm veel.

(Verder kan ik ook heel goed janken op 'Het Dorp' van Wim Sonneveld, terwijl ik dus 23 ben en heel progressief ingesteld. Verder gaat 't wel goed met me. :+)

Aaaach wat lief. Het is ook een prachtig liedje :*

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 00:43

Hiraeth schreef:
Even een Top 2000 gerelateerd berichtje.

Hoe verder ik in het proces kom, hoe meer ik kan janken om 'Papa' van Stef Bos. <3 Het is alsof er nog een extra betekenis zit aan de woorden 'papa, ik lijk steeds meer op jou' en verdomme, wat raakt dit liedje mij de laatste maanden enorm veel.

(Verder kan ik ook heel goed janken op 'Het Dorp' van Wim Sonneveld, terwijl ik dus 23 ben en heel progressief ingesteld. Verder gaat 't wel goed met me. :+)

Maar even, ik jank altijd bij Het Dorp. Zo'n melancholisch, nostalgisch gevoel krijg ik bij dat lied <3

En Papa, jaaaa zo mooi. Helemaal begrijpelijk dat dit voor jou nu een extra lading krijgt <3

miccamaaike

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 10:33

Sowieso al een mooi liedje, maar kan me voorstellen dat t nu wel een andere lading krijgt ja.

Bedankt voor jullie uitleg op mijn vraag, fijn topic dit dat er zo open en eerlijk antwoord wordt gegeven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 11:12

miccamaaike schreef:
Bedankt voor jullie uitleg op mijn vraag, fijn topic dit dat er zo open en eerlijk antwoord wordt gegeven.

Ik vind het ook een heel leerzaam topic. Van transgender (heette vroeger transexueel) had ik dus wel gehoord en in mijn eigen omgeving mee gemaakt. Maar al die tussen begrippen moet ik echt iedere keer googelen en ik vind het wel interessant wat ik dan lees en dus leer.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:24

Een update van mijn kant aangezien het een half jaar geleden is sinds m'n mastectomie en ik vandaag ook 2 jaar aan de testosteron ben/zit/gebruik.. In het Engels is die zin toch makkelijker, of mijn Nederlands is gewoon bagger :')

In september had ik de laatste afspraak in de kliniek die mijn mastectomie heeft uitgevoerd, eigenlijk was dat een normale afspraak als in je bent fysiek aanwezig. Maar we hebben er een bel afspraak van gemaakt aangezien we toen net in de tweede golf zaten en mijn provincie en het deel waar de kliniek zat rood gekleurd waren. Ik moest foto's maken van mijn borstkas en die doorsturen en dan zou ik de volgende dag gebeld worden. De arts vond het er allemaal prima uitzien, alles is volgens het boekje gegaan. Wel zei de arts dat ik toch wel heel bleek was en het dus langer zou duren voordat de kleur met de littekens gelijk zou zijn met de kleur van mijn huid :')

Inmiddels is niks meer gevoelig en ben ik er even blij mee als toen ik uit de operatie kamer kwam. Of eigenlijk alleen maar blijer omdat het nu niet meer takkeveel pijn doet :+ de pijn viel heel erg mee, meer oncomfortabel. Het kon veel erger
Ik heb alleen nog niet weer paard gereden, dat vind ik toch nog spannend gek genoeg ondanks dat het nu echt wel zou kunnen.
Spoiler:
Afbeelding

In het echt zijn de littekens wat lichter.

de eerste keer dat ik ging douchen na de operatie duurde het een uur omdat ik telkens in de spiegel bleef kijken, narcistisch much :')

En twee jaar na datum dat ik gestart ben met de testosteron krijg ik eindelijk een soort van baard. Met de nadruk op soort van want het is nog niet veel bijzonders, maar de laatste maanden is er wel wat bijgekomen. Misschien krijg ik dan ooit een volwaardige snor :')
Verder is mijn lichaam een stuk rechter, of nou ja, hoe ver dat kan met een scoliose :+ En ik moet eerlijk bekennen, mijn haar is een stuk dunner dan dat het twee jaar geleden was. fiets :')
Sinds een maand prik ik nu elke 2 weken ipv elke 3 weken. Een van de jongens op de uitslaapkamer deed het elke 2 weken, ook met hetzelfde soort klachten als dat ik had. Dus met de endocrinoloog overlegd, bloed laten prikken, weer overlegd, en toen mocht ik elke 2 weken. Mijn klachten zijn weg dus dat is helemaal top

Nog even inhakend op de discussie eerder, ik vind dat de meeste sites het redelijk prima hebben neergezet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel goed ben in mijn mening formuleren over dit soort onderwerpen. En wanneer ik dat dan eindelijk wel heb iemand al precies heeft gezegd wat ik wou zeggen, dus dan denk ik van ja laat maar :')

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:31

Je foto bekeken vikawiek en ik vind dat je een mooie jongens torzo hebt. Jij zou zo in het rijtje van mijn mannen kunnen toen deze 16 en 18 jaar oud waren. <3
(Ik ben zelf 62, en ik merk dat ik volwassen mensen toch steeds meer als meisje en jongens zie (en soms zelf als kinderen :o ) dat meer te maken heeft met mijn ouder worden→ waardoor de rest steeds jonger lijkt, als dat jullie kinderen of jongens zouden zijn := )

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:32

Wow, dat ziet er mooi uit! En inderdaad alleen nog wachten tot je littekens vervagen, maar verder is het super genezen zo te zien +:)+

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 13:42

Dat ziet er keurig uit vikawiek! [heeft weer hoop] :')

Ook mooi om de rest van je update te lezen. :D Ik ben zo blij met jouw aanwezigheid in dit topic en trots op wie je bent. :D

Enne, Pien. Je mag ons best jongens noemen hoor. Noemen we jou wel tante Pien. :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 13:43

Hiraeth schreef:
Enne, Pien. Je mag ons best jongens noemen hoor. Noemen we jou wel tante Pien.
_O- touché _O-
Ik heb al eens eerder geschreven dat ik dit een heel erg leuk topic vind en ook van geleerd heb. Toen ik begon kende ik alleen het fenomeen "transseksueel" zijn zoals dit vroeger werd genoemd. Ik heb echt zoveel bijgeleerd. Waarvoor dank allemaal!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:15

Wees blij dat ze je geen oma Pien willen noemen :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 14:20

Ibbel schreef:
Wees blij dat ze je geen oma Pien willen noemen :P

_O- oma is voor mijn kleinkinderen gereserveerd 7 Van mijn man en 3 via eigen erfelijkheidslijn. <3

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 14:31

Dat was ik al van plan, maar gezien mijn oma de 90 al is gepasseerd vond ik het een beetje te ver gaan. _O-

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 15:26

Hiraeth schreef:
Dat ziet er keurig uit vikawiek! [heeft weer hoop] :')

Ook mooi om de rest van je update te lezen. :D Ik ben zo blij met jouw aanwezigheid in dit topic en trots op wie je bent. :D

Enne, Pien. Je mag ons best jongens noemen hoor. Noemen we jou wel tante Pien. :P

Tante Pien en het kippenhok :')

Fijn om te horen, soms heb ik wel eens het gevoel dat ik je topic kaap. Maar dat valt dus wel mee :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:11

Ziet er keurig uit Vikawiek! Als je nog een tip wilt wat je kan gebruiken om de littekens te verminderen; ik kan je bio oil aanraden.

Spoiler:
Maar heel eerlijk zou ikzelf super trots zijn op de littekens :D

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:51

Dankjewel :D
Ik gebruik nu biodermal littekencréme, duur maar wel heel fijn spul. Ik had eigenlijk niet gedacht dat de littekens al zo snel zouden vervagen, en dat kan nu alleen nog maar beter worden

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:28

Echt een mannenlijf!! Super zeg en littekens zullen nog wel wat vervagen

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:32

Oh, biodermal is inderdaad top spul! En van de zomer littekens goed insmeren en bijkleuren in de zon {:}

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:05

Ow wauw wat gaaf dat je een foto wilt/durft te delen, Vikawiek +:)+
Kan mij helemaal voorstellen dat je na het douchen in de spiegel jezelf helemaal aan het bewonderen bent :D Kan ook echt niet wachten tot het voor mij zover is :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:41

Vikawiek, je hebt zo echt een mannen torso zeg! Wow. Geen wonder dat je veel in de spiegel wilt / wilde kijken!

Gilles ik dacht dat je schreef: "dat geeft weer hoop". En het enige dat ik dacht (want zo gewend aan jouw man-zijn en jouw foto): "hoezo hoop, jij bent toch man, dus hoezo". Jij bent voor mijn gevoel gewoon man, dat ik me niet eens kan voorstellen dat er ook maar iets vrouwelijks aan je is. Sorry, hoop niet dat het verkeerd overkomt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:53

Goeie foto Vikawiek! +:)+ Ik snap heel goed dat je blij wordt van dat beeld. :j

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:54

DJZ schreef:
Ow wauw wat gaaf dat je een foto wilt/durft te delen, Vikawiek +:)+
Kan mij helemaal voorstellen dat je na het douchen in de spiegel jezelf helemaal aan het bewonderen bent :D Kan ook echt niet wachten tot het voor mij zover is :j

Ik hoop voor dat het heel snel is, alleen al aan de hormonen gaan brengt zo'n fijne rust mee na tig jaar dysforie. Dat gun ik iedereen :j

Ik wou het zeggen dat ik waarschijnlijk weinig meer te melden heb aangezien mijn process bijna klaar is. Oh ja :)* voor mij is het bijna klaar, ik heb laatst namelijk met mijn psycholoog de volgende stap doorgenomen. Ik heb eigenlijk best veel dysforie van het feit dat ik nog een baarmoeder en eierstokken heb. Dat klinkt soms zo gek, je ziet ze niet, ik word niet meer ongesteld en ik wil ook geen kinderen. Dus wat maakt het dan uit? Maar toch, als ik er aan denk dat dat in mijn lichaam zit :brr:
De volgende operatie voor mij wordt dus de hysterectomie, oftewel de baarmoeder en eierstokken verwijdering.
Het eerste gesprek van 'wat is het plan' is dus geweest. Nu is het aan mij om uit te zoeken wat de wensen zijn en dan heb ik sowieso nog een gesprek of 2 met de psycholoog en met de gynaecoloog. Dat laatste sta ik niet bepaald om te popelen. Geen idee wat ze gaan doen maar het idee al dat ik naar een gynaecoloog moet geeft me eigenlijk ook dysforie. Met corona duurt het toch wat langer. De wachtlijst voor de hysterectomie is 1 jaar, als ik er eind volgend jaar op kom dan zitten we in 2022. Misschien hebben we dan het normale leven (deels) opgepakt. Maar dat zien we dan wel weer, wie dan leeft wie dan zorgt

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:14

Mooie posts vikawiek.

Net als een paar anderen hiervoor al aangaven was ook mijn eerste reactie bij het zien van je foto: "da's een echte jongemannentorso". Gaaf!

Ik kan me voorstellen dat de dysforie op een zekere manier groter wordt nu je uiterlijk en innerlijk minder matchen door de operatie en dat je een meer "compleet" gevoel zult hebben als dat weer matcht.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:19

Ziet er echt keurig uit Vikakwiek! Prachtig gladde littekens, die ga je met een paar jaar eigenlijk niet meer zien. :D

Ter geruststelling:
Hoewel het voor mij natuurlijk lang geleden is was het enige fysieke van het hele gebeuren met de gynaecoloog van te voren enkel een echo. Enkel je onderbuik bloot. En hoewel zo'n echo confronterend is is het ook snel voorbij.

Bij nacontrole (controleren of de littekens intern netjes geheeld zijn) is het wel even vervelend maar ook dat is gelukkig maar heel erg kort. (en na een eerstehands horrorverhaal over ingewanden die door niet netjes geheeld litteken heen kwamen ook wel iets dat ik niet aan zou raden om over te slaan)

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 13:23

Omdat jullie ook graag Denemarken updates in dit topic wilde hebben, schop ik dit topic maar omhoog. :D

Omdat ik nog geen CPR-nummer heb, mocht m'n broer niet mee om me af te zetten. Dat werd dus met de trein! Ik vind lange reizen niet echt een probleem (in tegendeel: heerlijk), maar het is lastig als je gaat verhuizen om te kiezen wat per se mee moet. Het resultaat: genoeg testosteron om een weeshuis een baard te geven, een paar éxtra-extra truien (want "Denemarken ligt zó noordelijk, daar is het echt koud" - mijn moeder) en een lelijke flessenopener in de vorm van een dikke Welshe draak.

Ik was best nerveus voor de grensovergang, maar die van Nederland naar Duitsland ging al heel goed. Na een geamuseerde foto te hebben gemaakt met het treinbordje waar 'Weener' opstond (ik ben 23) en een korte treinrit, belandde ik dus net over de grens in Duitsland. Daar stonden twee politieagenten. Wat volgde was een staredown zoals je alleen in westernklassiekers tegenkomt. Ik besloot de eerste revolver maar te trekken. "Mussen sie controlieren?" zeg ik in mijn Nederduits. Er achteraan komt nog een korte 'eller', waarna ik me weer opnieuw realiseer dat ik en Duits nooit vrienden gaan worden omdat ik in 't spreken van Duits dus Nederlandse en Deense woorden gebruik.

Verstaan kan ik het wel goed, dus hoorde ik twee douanes op de vroege ochtend in een piepklein Duits grensplaatsje geamuseerd gniffelen over ik die met twee rolkoffers aan het stuntelen was. :+

Hoe dan ook, een paar treinen en uren later stond ik in Hamburg en stuiterde ik van blijdschap (intern, extern ben ik natuurlijk Een Coole Kikker) toen de trein uit Aarhus arriveerde. Tussen alle slanke, elegante zwanen van ICE's was de afgestompte snuit van de DSB-trein een lelijk eendje, maar ik was zielsgelukkig. <3 Gedurende de reis heb ik ook weer ontdekt dat stopcontacten in een trein een primaire levensbehoefte is. _O-

In Aarhus werd ik op de Hovedbanegård (wat ik dus nooit uit kan spreken, dus bij mij is het altijd 'station' of 'H') opgehaald door Jan de huisman. Jan is echt dé meest perfecte huisgenoot die je kan wensen. Laten we vooropstellen dat ik dat al ontdekte toen deze sportieve jongen m'n zwaarste koffer over trappen manoeuvreerde. _O-

Deze Deense Fries (of Friese Deen) spreekt dus vloeiend Fries en Deens, maar Nederlands is zo nu en dan nog een dingetje. Met z'n pa praten ze hun eigen taaltje van Fries, Deens en Engels en daar is het heel normaal om woorden door elkaar te gebruiken. In onze gesprekken gaat dat wel eens uh, anders. Die arme jongen had 't een hele tijd over 'riolen' die hij moest hebben. Uit beleefdheid liet ik 'm maar doorpraten, maar in m'n hoofd zat ik alle mogelijkheden door te lichten. Wilde hij iets voor het toilet hebben? Was hij op zoek naar een prullenbak? Het kwartje viel (erg laat) toen ik de website van IKEA opende. Daar stond, vol trots, een 'rioler' mij aan te kijken. Jan zocht dus gewoon naar stellingen. _O- Dat doet me dus heel erg denken aan die scene uit Wie Is De Mol? waarin Claes (mijn verjaardagsgenoot en geboren in de prachtige stad waar ik nu verblijf) rond rent door een tuin en uitkraamt: "Wat de fiets is een prieeltje?" _O-

Verder vermaken we ons prima. We hebben al Sequence gespeeld. Deze versie heeft de Deense, Noorse, Finse en Zweedse vlag, maar iets zegt me dat dit concept wel internationaal bekend is. :+ Daarnaast eten we graag samen en koken we semi om de beurt. Ook heb ik al z'n koffiezetapparaat gefixt (waar YouTube wel niet goed voor is :D) en heeft hij me al geholpen met één (1) lade vastzetten. Ook wisselen we graag cultuur uit. Zo heb ik Jan al kennis laten maken met Spinvis en Daniël Lohues en deelde hij met mij onder andere dit pareltje. Vanaf 2:10 rappen ze 'Nederlands'. Weet je dus ook hoe Denen denken dat wij klinken. :')

Daarnaast heb ik dus m'n eerste fiets helemaal zelf op de kop getikt van een oud mannetje met oosters uiterlijk die net zo veel Deens kon als ik. :') Die moest natuurlijk ook getest worden, dus ben ik gisteren even 'op tjak' geweest naar het centrum. De stad zelf ligt in een dal. Vanuit Aarhus V (waar de fiets gekocht is) kon ik lekker heuveltje af cruisen en vanaf mijn kamer is het vlak richting de binnenstad en haven. Mocht ik wel de stad uit willen, moet ik sowieso een heuvel op. Daar moet mijn Nederlandse luiheid nog een beetje aan wennen. :z

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik gewoon zo *\o/* *\o/* op het moment. Dit is de eerste keer dat ik op mezelf woon ( :o ) en ik geniet gewoon zo van de rust om me heen. Daarnaast hou ik van de verantwoordelijkheid en is het appartement net klein genoeg dat ik er van geniet om alles brandschoon te zien. Ook heb ik 99% van m'n zooi nog thuis liggen, dus ik kan eindelijk genieten van al het overzicht dat je hebt als je niet té veel spullen hebt. _O-

Bovenal is het gewoon heerlijk om ergens te wonen waar niemand je geschiedenis weet en waar niet elk gesprek op een gegeven moment over trans zijn gaat. Of dat je telkens jezelf afvraagt of je een update moet geven of niet. Hier ben ik gewoon ik. :D

(Oh enne, ik vind het ook zo fijn om eindelijk in Denemarken te wonen dat ik bijna jank terwijl ik dit type want het voelt echt als een droom. _O- :') En dat terwijl als ik naar buiten kijk ik natte sneeuw zie en nieuwbouw en helemaal geen idyllische setting oid. Dit is 'mijn' landje en ik hoop dat we deze relatietest goed doorkomen. :+: )

Enne, als afsluiter... :D

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:31

Wat een leuk verslag! Heel veel plezier en succes daar in t 'hoge' noorden! fijn dat je iig zonder problemen de grens over bent gekomen.

Mijn beste vriendin woont ook in Denemarken (Roskilde), zij mocht wel familie op bezoek ontvangen (in oktober dacht ik). Hopelijk geldt dat voor jou ook.