Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:03

In Amerika zeggen ze hoeveel Syringes of wel ,spuiten,je nodig hebt ipv milliliters :')

Maar het is waar. Ik heb voor wat vulwerk in wangen en lippen ook al 6 spuiten zitten nu. En dat in nog geen half jaar tijd.

Er kan meer in dan je denkt :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:11

Popstra schreef:
In Amerika zeggen ze hoeveel Syringes of wel ,spuiten,je nodig hebt ipv milliliters :')

Maar het is waar. Ik heb voor wat vulwerk in wangen en lippen ook al 6 spuiten zitten nu. En dat in nog geen half jaar tijd.

6 milliliter of 6 spuiten?
Ik weet niet eens hoeveel er in 1 spuit zit trouwens. Maar bij mij is verdeeld over mijn gezicht ook al echt veel gegaan. Klinkt net alsof ik een wandelende barbiepop ben nu maar het is pas sinds kort dat het mensen opvalt dat er iets anders is anders. En dan weten ze nog niet precies wat.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:30

mirtedl schreef:
Stille meelezer breekt even in..
Ik heb een tijdje bij de boerhaave gewerkt en heb wel hele mooie resultaten gezien :)
Naar mijn ervaring ook fijne artsen die goede informatie/uitleg geven

Klopt. Was puur toeval dat ik op hun site terecht kwam en de resultaten die ik zag van dokter Van der Weij maakte dat ik een afspraak plande. Gewoon hele mooie natuurlijke resultaten, je zag eigenlijk niet dat er iets gedaan was, ze zagen er alleen 10 jaar jonger uit. En ik wil me gewoon weer eens echt goed voelen, er niet meer vermoeid uit zien. Dat was het eerste wat hij zei, dat ik er vermoeid uit zag. En het afgelopen jaar echt voor dik 1500 fillers laten spuiten, als het niet meer is. Dan heb ik zoiets dan kan ik misschien beter investeren in een kliniek waarbij het gevoel goed is, bij de arts was het gevoel ook echt goed. Ik snapte iets niet, wat ik aangegeven had bij de dame van de balie, werd gistermiddag meteen gebeld door hem. En tuurlijk zij willen ook geld verdienen, maar deze mate van klantvriendelijkheid geeft gewoon een echt fijn gevoel, dat je serieus genomen wordt.

Suzanne F. schreef:
Nou ik snap wel wat Hatsjoe bedoelt. Ik vind dat ik in het begin ook wel iets aan het lijntje ben gehouden, of beter gezegd: dat er mooie resultaten worden beloofd maar dat er niet helemaal eerlijk is gezegd hoeveel milliliter ik daar wel niet voor nodig zou hebben. Ik denk ook dat als ik dat had geweten (hoeveel er echt in moest om resultaat te krijgen) dat ik er niet aan begonnen was. Maar op een gegeven moment zit je in de trein en ga je toch door (nou ja, doe dan nog maar een paar milliliter) om toch het resultaat te krijgen wat je wilt. Ik kan nu na 2 jaar zeggen dat ik op zich wel tevreden ben en dat er nu een basis ligt die bijgehouden kan worden. Maar dat ik zoveel volumeverlies in mijn gezicht had daar had ik geen idee van. Of in ieder geval had ik geen idee hoeveel er wel niet in moest. Je praat al bijna niet meer over milliliters hier, eerder over centiliters. :')

Precies. En dat houdt niet op, terwijl je met een facelift, voor welke je dan ook kiest, er voor een hele poos vanaf bent. Er zit bij mij al een halve facelift (qua geld) ingespoten. Sinds ik 15 kilo afgevallen ben is het helemaal drama. Niet dat ik mezelf lelijk vind ofzo, maar ik zie er niet uit zoals ik me voel.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:49

Suzanne F. schreef:
Popstra schreef:

6 milliliter of 6 spuiten?
Ik weet niet eens hoeveel er in 1 spuit zit trouwens. Maar bij mij is verdeeld over mijn gezicht ook al echt veel gegaan. Klinkt net alsof ik een wandelende barbiepop ben nu maar het is pas sinds kort dat het mensen opvalt dat er iets anders is anders. En dan weten ze nog niet precies wat.

Spuiten

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:21

hahahatsjoe schreef:
Dat was het eerste wat hij zei, dat ik er vermoeid uit zag. En het afgelopen jaar echt voor dik 1500 fillers laten spuiten, als het niet meer is.

Sinds ik 15 kilo afgevallen ben is het helemaal drama. Niet dat ik mezelf lelijk vind ofzo, maar ik zie er niet uit zoals ik me voel.

Ik heb geen inhoudelijke reactie verder, maar wil je een virtueel hart onder de riem steken :* Y;( Wat zuur dat je er al zoveel geld en moeite in hebt gestoken en tóch niet het resultaat hebt dat je wil!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 10:46

Doubtless schreef:
hahahatsjoe schreef:
Dat was het eerste wat hij zei, dat ik er vermoeid uit zag. En het afgelopen jaar echt voor dik 1500 fillers laten spuiten, als het niet meer is.

Sinds ik 15 kilo afgevallen ben is het helemaal drama. Niet dat ik mezelf lelijk vind ofzo, maar ik zie er niet uit zoals ik me voel.

Ik heb geen inhoudelijke reactie verder, maar wil je een virtueel hart onder de riem steken :* Y;( Wat zuur dat je er al zoveel geld en moeite in hebt gestoken en tóch niet het resultaat hebt dat je wil!

Wat lief, dank je wel. Ik vertrouwde er gewoon op dat de arts het wel wist. Maar ik zie de fillers ook vaak zitten, bultjes, in bepaald licht. Toch de eerste paar keer vorig jaar knapte het echt op. Maar kennelijk is de grens bereikt ofzo.

c_alsemgeest

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:24

Mijn botox/filler meneer is gelukkig eerlijk (hij is trouwens wel PC), ik vroeg om botox in mijn voorhoofd ivm de rimpels daar.
Maar hij vertelde dat ik ergens anders een afspraak moest maken voor een ooglid correctie, omdat ik die rimpels alleen had door het optrekken van mijn wenkbrauwen door mijn oogleden :')
en nu dat gedaan is, zijn inderdaad de rimpels zo goed als weg.

hij is sowieso geel reel, en weigert te veel ergens in te spuiten, heeft ook een vriendin van me weggestuurd omdat zij meer fillers in haar lippen wilde dat waar hij zijn naam aan wilde binden :+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 11:50

Ik heb ook enkel eerlijke meningen van nu 3 artsen bij 2 verschillende klinieken gekregen over wat ze wel en vooral wat ze niet kunnen doen.
En geen van die 3 wil ook onnatuurlijk ,groot, gaan.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:12

Dat zijn de fijne en goede artsen. De mijne is cosmetisch arts, geen plastisch chirurg zoals in het Boerhaave.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:26

Ik meld me hier ook voorzichtig. Ik had laatst en vandaag weer hoofdpijn en nu merkte ik pas waarom. Ik ben de hele dag mn wenkbrauw vooral rechts aan het optillen omdat mijn ooglid me blijkbaar in de weg zit. Maar enkel rechts, links heb ik er weinig last van. Ik heb rechts ook steeds vaker wat last van mijn oog, wat irritatie in de avond. Mijn wenkbrauwen zijn ook ongelijk, dat zie ik doordat ik mn bril op heb. Rechts is lager dan links. Mja ik vind het nog wel een dingetje om hiermee naar de huisarts te stappen := Tenminste, er vanuit gaande dat dit via de huisarts kan? Er zelf voor betalen vind ik wel wat hoor...

Rechts
Afbeelding

Links, geen last
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:31

Nee dit kan niet via de ZVw.
Dat kan pas als je zicht voor meer dan 50% belemmerd wordt, dus echt er over heen hangt zeg maar. Sinds een jaar is dat beleid nog iets meer aangescherpt.

Ik zou het sowieso niet via de ZV willen... ik wil zelf kunnen kiezen wie het gaat doen en hoe. Die keuze heb je niet altijd met de ZV of je moet heel uitgebreid verzekerd zijn... maar dan ben je na een jaar net zo veel kwijt als die hele operatie.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:35

c_alsemgeest schreef:
Dat kan pas als je zicht voor meer dan 50% belemmerd wordt, dus echt er over heen hangt zeg maar. Sinds een jaar is dat beleid nog iets meer aangescherpt.

Ik zou het sowieso niet via de ZV willen... ik wil zelf kunnen kiezen wie het gaat doen en hoe. Die keuze heb je niet altijd met de ZV of je moet heel uitgebreid verzekerd zijn... maar dan ben je na een jaar net zo veel kwijt als die hele operatie.

Ah ok, goed om te weten. Dan moet ik dat eens met mijn man gaan bespreken. Ik zit nu F1 te kijken en het valt me nu pas op dat ik veel meer dan ik dacht mijn wenkbrauwen op trek :')
Zou ik dit ook kunnen doen met een wenkbrauwlift met botox? Ik weet dat jullie geen experts zijn, maar jullie hebben er wel iets meer kennis van dan ik :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:39

Bij mij werd dat afgeraden door de filler/botox pc en hij verwees me door naar de Velthuis voor een bovenooglid correctie.
Het ging te weinig doen en het zou meer last opleveren omdat het de oorzaak niet weg neemt... en uiteindelijk meer kosten dan de behandeling zelf, omdat je het moet blijven herhalen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:43

c_alsemgeest schreef:
Bij mij werd dat afgeraden door de filler/botox pc en hij verwees me door naar de Velthuis voor een bovenooglid correctie.
Het ging te weinig doen en het zou meer last opleveren omdat het de oorzaak niet weg neemt... en uiteindelijk meer kosten dan de behandeling zelf, omdat je het moet blijven herhalen.

Heb jij een voorbeeld hoe het er voor ene na bij jou uit zag?
Ik zit te denken om eerst te beginnen met injectables om te kijken wat het doet ofzo... Maar daarvoor zal ik uiteraard een afspraak moeten maken... Ik vind het allemaal al bijzonder genoeg, want verder zou ik hier nooit aan beginnen hihi :P

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:46

Staat ergens in dit topic, ik heb een nieuwe telefoon en daar staat hij niet op :+

Was voor en na een maand of 2 ofzo
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 03-09-21 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:49

Gevonden :D

c_alsemgeest schreef:
Ik heb trouwens wel even een grappige tussentijdse voor en na :')
Paar weken geleden heb ik een bovenooglid correctie laten doen.
Ik had er veel last van, hoofdpijn, moeie ogen vooral omdat het "flapje" aan de buitenkanten veel erger was dan aan de binnenkant. Deze drukten mijn oog zeg maar naar binnen.
Ik had het idee dat ik het vooral voelde, maar dat je het helemaal niet zag... alleen eyeliner verdween weleens onder de flap :+
Maar nu met de tussentijdse foto ben ik er achter gekomen dat je toch wel iets zag :')
Belichting is iets anders... maar het gaat om het idee.
Ik heb eind april de eind controle.

[ [url=m/YuZ5BZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:50

Toevallig heb ik laatst een wenkbrauwlift laten doen mbv botox... maar dat is echt HEUL minimaal.. (denk aan een halve mm tot misschien 1 mm, maar voor mij net genoeg (ik heb nl al een ooglid correctie laten doen ;-) ))
Als ik jou was (maar ik ben jou niet) zou ik het door een goede Plastisch Chirurg laten doen, want je gaat er echt heel veel plezier van hebben :j

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:51

Oh wow wat een mooi verschil zeg. Ik zou het stiekem ook wle leuk vinden als mijn oogschaduw wat beter pakt :') Dat draag ik nu niet meer omdat het toch niet mooi staat. En het komt soms in mn oog :=
Maar ik denk dat ik beter iets met mn wenkbrauwen kan doen omdat die ook ongelijk zijn.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:52

Volgens mij is een wenkbrauw lift nogal duurder en is best een lange hersteltijd?

(ik twijfelde er nl ook over, maar een vriendinnetje van mij heeft het laten doen, en nu hoef ik het niet meer :') )

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:54

Cer schreef:
Toevallig heb ik laatst een wenkbrauwlift laten doen mbv botox... maar dat is echt HEUL minimaal.. (denk aan een halve mm tot misschien 1 mm, maar voor mij net genoeg (ik heb nl al een ooglid correctie laten doen ;-) ))
Als ik jou was (maar ik ben jou niet) zou ik het door een goede Plastisch Chirurg laten doen, want je gaat er echt heel veel plezier van hebben :j

Haha bedankt voor het delen. Meteen opereren vind ik wel nog een heel heftig idee, maar de hoofdpijn die ik nu heb geeft wel wat meer druk om het toch te overwegen.
Hadden jullie ook dat de hoofdpijn niet goed reageerde op pijnstillers trouwens? Want ik kan diclofenac nemen, maar het komt er gewoon door.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 12:56

Een ooglidcorrectie is niet echt een operatie... althans... het mag echt geen naam hebben :P

Qua hoofdpijn zou k het niet meer weten, ik heb t zo'n jaar of 9 geleden laten doen...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:04

Earth schreef:
c_alsemgeest schreef:

Ah ok, goed om te weten. Dan moet ik dat eens met mijn man gaan bespreken. Ik zit nu F1 te kijken en het valt me nu pas op dat ik veel meer dan ik dacht mijn wenkbrauwen op trek :')
Zou ik dit ook kunnen doen met een wenkbrauwlift met botox? Ik weet dat jullie geen experts zijn, maar jullie hebben er wel iets meer kennis van dan ik :')

Zou ik niet doen, zonde van je geld.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:28

Meid, die ooglid correcties zijn zo gepiept. Kwartier per oog onder lokale verdoving. Je merkt er niks van. En echt, daar knap je enorm van op! Ik had ook dat rechts de huid meer overhing dan links en dat is nu zo mooi.

Je kan het al voor 750€ laten doen.
Ik kan het je echt aan raden...Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:31

Earth schreef:
Cer schreef:

Haha bedankt voor het delen. Meteen opereren vind ik wel nog een heel heftig idee, maar de hoofdpijn die ik nu heb geeft wel wat meer druk om het toch te overwegen.
Hadden jullie ook dat de hoofdpijn niet goed reageerde op pijnstillers trouwens? Want ik kan diclofenac nemen, maar het komt er gewoon door.

Ik heb in maart ook een ooglidcorrectie laten doen. Stelt echt niks voor. Paar prikjes, knip, knip, snij snij (waar je niks van voelt) en je staat weer buiten. Ik heb geen napijn gehad.
Uiteraard moet je wel een weekje rustig aandoen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:32

Bij mij duurde het inderdaad letterlijk 20 minuten... vanaf binnenkomen, tot weer terug op de "uitslaapkamer" :+