Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiskey1

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 22:34

Hoe bedoel je qua verenigingen jolien? Opzich is weggaan vaak wel leuk, je ziet veel (meestal niet van een land zelf trouwens) en leert heel veel, dus dat is fijn. Paardlief vind vakantie vast ook heerlijk, en anders heb ik ouders die kunnen longeren etc. En sporten zelf is wat lastig indd, soms kan jet daar wel, of is de sport mee, soms heb je pittige oefeningen waar je geen sport nodig hebt verder om fit te blijven, en soms kan het helaas niet. Maar dat haal je later thuis wel weer in.

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:01

Ik wil graag naar de sportschool om af te vallen en een betere conditite te krijgen... ik wou al eerder keer naar de sportschool gaan maar ik durf het aan de Eene kant niet zo goed... de stap zetten om echt te gaan is lastig, heeft iemand misschien tips of iemand die dit ook had ?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 07:09

annikeee19 schreef:
Ik wil graag naar de sportschool om af te vallen en een betere conditite te krijgen... ik wou al eerder keer naar de sportschool gaan maar ik durf het aan de Eene kant niet zo goed... de stap zetten om echt te gaan is lastig, heeft iemand misschien tips of iemand die dit ook had ?

Dit hele topic is gebaseerd op het feit dat ik in eerste instantie niet zo goed durfde dus je kunt hier genoeg inspiratie en motivatie vinden om te gaan.
De meest gebruikelijke en basale tip hier: gewoon gaan. Tot nu toe is het voor iedereen meegevallen. Je gaat voor jezelf. Denk niet aan waarom je het niet zou moeten doen maar waarom je wel zou moeten gaan.

Irkoontje, dat is inderdaad een beetje wat ik bedoelde. Zeg maar de wekelijkse verplichtingen. Maar zo te lezen is dat geen enkel probleem voor je. :)

Ik ga onze weegschaal weggooien of ritueel verbranden ofzo. Ik had me voorgenomen om tot aan de meting van komende dinsdag niet meer op de weegschaal gedaan en nu heb ik dat toch gedaan. Viel dat even tegen! 1 september woog ik 92 kg en volgens onze weegschaal woog ik vanmorgen 91.4 kg. -O- Serieus, ik heb me afgelopen maand uit de naad gesport en netjes gegeten en dan is er werkelijk net aan een halve kg vanaf. Hoe kan dat nou?! ;( Ja, ik merk dat ik fitter word en dat mijn broeken ruimer beginnen te zitten maar hoe kan het nou dat er in werkelijkheid maar zo weinig af is?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 07:32

Dat is balen! Er gaat dan toch ergens wat mis. Hou je je calorieën bij?
Ik ben ook aan het staken vandaag, wij gaan niet naar Den Haag, dus ik ga straks naar de kapper en dan naar de sportschool.
Gisteren 9km hardgelopen. Het ging erg lekker, maar daarna weer veel last van mijn heup ondanks rekken.
Dus nee Jolien, het helpt niet voldoende helaas.
Waarschijnlijk is rust het enige dat gaat helpen, maar dat zit er nog tot eind oktober niet in. Zondag de halve marathon en maandag meteen naar de fysio.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-17 07:58

Ik vrees ook dat er iets misgaat met de voeding maar ik denk dat ik eerder te weinig eet dan teveel. Ik ga volgende week woensdag naar het inloopspreekuur van de diëtist.
En ik denk eerlijk waar dat een fitbit me ook een goed beeld zal geven van wat ik nu werkelijk verbrand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:15

Dat inloopspreekuur is inderdaad een goed idee. Denk wel dat er een echte afspraak gemaakt moet worden als ze goed naar je eetpatroon wil kijken.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 15:40

Ik heb me heerlijk uitgeleefd in de sportschool vanmiddag. Wat een rust daar. Eerst een uur kracht, toen 20 minuutjes op de loopband en daarna nog 30 minuten op de variotrainer. Geeft weer een goed gevoel!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 16:48

Heerlijk! Goed bezig dames! En indd jolien, wat supervixen zegt, al is inloopspreekuur altijd goed.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:06

Ik ook weer getraind.
Nieuwe schema is dinsdag ingegaan.
Dus even wennen weer.
Geloof dat dag 2 niet mijn favoriet is. :D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:12

Jolien87 schreef:
Ik vrees ook dat er iets misgaat met de voeding maar ik denk dat ik eerder te weinig eet dan teveel. Ik ga volgende week woensdag naar het inloopspreekuur van de diëtist.
En ik denk eerlijk waar dat een fitbit me ook een goed beeld zal geven van wat ik nu werkelijk verbrand.

Het zou zomaar kunnen dat je te weinig eet, of misschien toch teveel. Voor het te weinig eten: Ik plan in ieder geval eens in de week een moment in dat ik mezelf eens goed verwen. Ik merk dat ik daardoor wel blijf afvallen. Toen ik standaard 1500 kcal op een dag at, gaf de weegschaal wekenlang hetzelfde gewicht aan en sinds ik junkday geïntroduceerd heb, val ik weer af. :D Houd je je calorieinname bij?

Vanochtend ook heerlijk gesport en ik was helemaal alleen in de zaal.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:15

Zoooo lekker zeg adamootje, bij ons is het nooit stil maar gelukkig altijd genoeg te doen

Balen Jolien vooral omdat je zo je best doet. Ben nou wel benieuwd wat de diëtist gaat zeggen hoor. Iig beter een kilo eraf dan erbij

Ik heb de afgelopen 3 weken maar 2x gesport. Mijn auto is kapot en het onderdeel wat ik nodig heb is tot nu toe niet te vinden, ben verder ook druk met alles. Ik voel me gelijk slapper en dikker maar dat zit echt in mijn hoofd.
Gister wel een leuke shoot gehad voor werk. Verder weinig te vertellen 8-)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 10:47

Zo net weer geweest :)
En de teller voor deze week op 4x :D

Heerlijk! Woensdagochtend complete bodycheck! Dus ben heel benieuwd!
En woensdagmiddag operatief ingegroeide teennagel verwijderen, dus helaas daarna 4 dagen verplicht rust!
Dus zondag, maandag, misschien dinsdag en dan woensdagochtend nog sporten en dan een herstel van minimaal 4 dagen :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:49

Hoe gaat het met iedereen, goed weekend gehad?

Lekker Jeanine 4x geweest! Ik ook en heb nog spierpijn van een zaterdag :')

Klinkt pijnlijk! Alvast sterkte voor woensdag :)

Komt goed Jolien, woensdag gewoon even afwachten. Heb je je schildklier al eens laten testen?

Ik ga vanavond weer een fijne leg day doen. Hopelijk minder spierpijn dan afgelopen week.
Voeding gaat ook prima. Gisteren niet te veel gegeten had het nog een beetje zwaar van een zaterdag :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:00

Hier gaat het goed :D

Zit alweer bijna klaar om te gaan :)
Morgen ga ik misschien. Woensdagochtend ook!

Dit weekend niet veel gedaan :+ Drukke zaterdag op het werk! Zondag een rondje van 6 km gewandeld.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:25

Weer terug van vakantie. Veel bewogen en gewandeld daar niet stilgezeten dus. En hihi in hanoi was een mini openlucht krachthonk ingericht langs het meer waar driftig werd getraind door man en vrouw jong en oud. We waren met een wandeling met tweeen onderweg via het meer naar een restaurant maar het kriebelde teveel. :') gv is wat fanatieker aan de gang gegaan voor zover de aparaten verantwoord genoeg waren zijn kracht er op los te laten. ik heb wat gebankdrukt tot grote hilariteit van de trainende vietnamezen (zijn best wat fotos gemaakt, toeristen die trainen in de bloedhitte :+ )en tot grote verbijstering en afschuw bleek later van onze reisgroep. Toch al niet de meest fitte sportmensen maar ze verklaarden ons voor compleet gestoord en toen lagen we er helemaal uit. :+

Ivm dikke jetlag en een verkeerde maaltijd op de terugweg in het vliegtuig voor me alleen vrijdag licht getraind en buik gelaten voor wat het was. Vandaag niks morgen avond weer alle oefeningen rustig aan.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:13

Lekker Jeanine! Kom je toch nog aan je 3x voordat je de operatie moet ondergaan. En rust is ook wel lekker voor je lichaam, kun je daarna weer lekker knallen :)

Klinkt als een goede vakantie Nicole! Mooi land?

Haha ik zie jullie al bezig :') Belachelijk dat de groep zo reageerde zeg, je moet toch doen wat je zelf leuk vindt :P

Last gehad van de verkeerde maaltijd? Hoeveel tijdsverschil zat er eigenlijk tussen?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:19

Klinkt als een gezellige groep Karuna :x
Was het verder een mooie reis?

Morgen weer trainen!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:34

Wat een sufferds Karuna :n

Ben helaas ziek, dus vanmorgen mijn training gmb/animal flow afgezegd. Lijkt me met verhoging en een snothoofd niet fijn %)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:46

Lekker dan Karuna, je moet doen waar je zelf het lekkerst bij voelt!
Ik snapte afgelopen vakantie die mensen ook niet die bij 30 graden gaan hardlopen over het resort heen :o En urenlang per dag in het krachthonk staan :+
Zelf heb ik alleen elke dag voor de fun toen aquarobics gedaan :)

Dorien66, beterschap!

Ja indd Gribaldi! Ik heb er zoooo geen zin in, in de ingreep. Maar vanochtend lekker gesport. Niet te erg maar ook weer niet te slap :D Morgenvroeg nog een rustige training en woensdag mega vol aan de bak, zodat ik zoveel adrenaline heb dat ik smiddags de verdovingsspuiten niet voel in mn teen :s

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:24

Heel mooi land veel gezien. De groep tjsa apart volk door mijn krukken meteen vooroordeel te pakken. Ons verder goed vermaakt. :j was niet zwaar of lang gewoon even kort voor de fun. Maar op een na was de groep a sportief ook thuis. Meer dan genoeg gewandeld in de vakantie. Flink aantal veel te zware mensen bij met de nodige fysieke last ook.

En tjsa terugvlucht een ananas/melk houdend toetje dat ik na 3 happen heb laten staan. Maar helaas darmen nu nog van de leg. Verschil 6 uur maar ik heb al last van winter/zomertijd :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:39

Beterschap Dorien!

Haha dat snap ik, maar is gelukkig maar eventjes en dan ben je er hopelijk vanaf :) Goed rusten want tenen doen altijd zeer :+
Week erop kun je weer lekker aan de slag :)

Spuiten zijn het vervelendst :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:41

karuna schreef:
Heel mooi land veel gezien. De groep tjsa apart volk door mijn krukken meteen vooroordeel te pakken. Ons verder goed vermaakt. :j was niet zwaar of lang gewoon even kort voor de fun. Maar op een na was de groep a sportief ook thuis. Meer dan genoeg gewandeld in de vakantie. Flink aantal veel te zware mensen bij met de nodige fysieke last ook.

En tjsa terugvlucht een ananas/melk houdend toetje dat ik na 3 happen heb laten staan. Maar helaas darmen nu nog van de leg. Verschil 6 uur maar ik heb al last van winter/zomertijd :')

Pff jammer weer zulke mensen, is vast afgunst :) Zolang jullie maar genoten hebben :D

Oh haha had je niet in de gaten dat het zo'n toetje was. Heb dat ook wel eens gehad ondanks dat je het aangaf maar wel vervelend zeg, hopelijk voel je je snel weer goed.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 13:42

Haha jeanine valt vast mee .. succes morgen

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 15:30

Ik heb gisteren mijn halve marathonafstand omgezet naar 10km. Ik durfde het niet aan met mijn heup en ik was ook niet helemaal fit. Wel mijn op een na snelste 10km gelopen! Maar nu helaas al de hele dag pijn. Straks naar de fysio, van tevoren misschien nog even wat krachttraining.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:11

Balen dat je toch pijn hebt nu. Hopelijk helpt fysio een beetje.